Influenssa rokotus raskaana

Ootteko ottaneet tätä kyseistä rokotusta? Jos ootte niin millä raskaus viikoilla olitte? Tuliko mitään oireita? Kertokaa kokemuksia.. Tässä mietitään miehen kanssa että uskaltaako kyseistä rokotusta ottaa, jos esim vauvalle tuleeko jotain tms..
 
Minä kyllä aion ottaa, onkohan rv 20 kun täällä on rokotuspäivät. Tuo perusinfluenssarokote lienee niin hyvin tutkittu ja turvallinen, etten kyllä edes mieti jättäväni ottamatta, vaikken koskaan ole influenssaa sairastanut. Influenssa on sikiölle kuitenkin mahdollisesti oikeasti vaarallinen sairaus, ei sitä rokotetta turhaan suositella raskaana oleville + läheisille.
 
Kiitos vastauksista. Lisää mielipiteitä! On kai siinä rokotuksessa hyviäkin puolia mutta myös huonoja.. ennen aikaisia syntymisiä ym vakavampia juttuja.. en ole koskaan ottanut kyseistä rokotusta ja voipi olla että ei oteta nyttenkään sitten kun luimme aiheesta lisää.
 
Mulla samat mietinnät ja olen ehkä päätymässä siihen, että en ota rokotetta. En ole koskaan ottanut influenssarokotetta, joten vähän mietityttää, että miksi ottaisin nytkään. En edes tiedä miten itse reagoin sellaiseen.

Lisäys vielä: Neuvolantäti tuntui pikkuisen painostavan rokotteen ottamiseen..
 
@Minttu35 Mistä olet lukenut, että rokotus voisi aiheuttaa ennenaikaisia syntymisiä? Mm. THL:n mukaan asia on täysin päinvastoin https://www.thl.fi/fi/web/rokottaminen/rokotteet/kausi-influenssarokote/raskaana-olevat

Mä otan rokotuksen, meillä niitä saa marraskuun lopulla, silloin rv 22.
En nyt ehkä täysin varauksettomasti uskoisi kaikkea, mitä THL kansalaisille kertoo. Heidän toimintansa ja rahoituksensa on monin tavoin riippuvainen lääkefirmoista. Näin ollen on selvää, että tuovat mielummin esiin vain lääkkeiden ja rokotusten positiivisia puolia.
 
Otan rokotteen, kuten jo vuosia olen ottanut. Perussairautena mulla astma, niin oon sen aina saanut ilmaiseksi. Ja työkin sellainen missä tapaan tosi paljon eri-ikäisiä ihmisiä, ja pöpöt liikkuu..
Tänä vuonna osallistun rokotetutkimukseen, jossa selvitetään sitten kun vauva on syntynyt, napanuoraverinäytteestä, onko hän saanut suojaa rokotteesta. Ja taidetaan siinä munkin verta tutkia :D
 
Otan rokotteen, olen ottanut sen jo monena vuonna peräkkäin koska saan sen ilmaiseksi työni puolesta. Ikinä en ole saanut muita haittavaikutuksia kuin max 24h kestävän kosketusarkuuden pistettyyn lihakseen. Uskon rokotuksiin ja niiden turvallisuuteen, aionhan muutenkin ottaa syntyvälle lapselleni kaikki suomalaiseen rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet.
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
En nyt ehkä täysin varauksettomasti uskoisi kaikkea, mitä THL kansalaisille kertoo. Heidän toimintansa ja rahoituksensa on monin tavoin riippuvainen lääkefirmoista. Näin ollen on selvää, että tuovat mielummin esiin vain lääkkeiden ja rokotusten positiivisia puolia.
Sillä kysyinkin Mintun lähdettä omille tiedoilleen. Jos joku pystyy esittämään puolueetonta ja yksiselitteistä tutkimustietoa asiasta toiseen suuntaan, niin olen erittäin kiinnostunut, linkkejä kehiin vaan. Olen itsekin etsinyt tietoa netistä tästä asiasta ja tähän asti vastaan tulleet tutkimustulokset on tukenut THL:n kantaa.
 
Siis tarkoitin että voisihan siinä oli esim sellainen haittavaikutus kuin etuajassa syntymistä, mistä sitä tietää.. toki rokotteen valmistajat kehuvat rokotusta että saavat myydyksi niitä.. Enemmistö minun tutuista (raskaana olijat) ei ole ottanut tuota rokotusta juurikin kun ei tiedä miten reagoi ja kun ei ole itsestä vain kysymys niin ei uskaltaneet ottaa. Toki me otamme ne rokotteet mitkä kuuluu ottaa kun vauva on syntynyt mutta ei oteta tuota influenssa rokotusta.
 
Ehdottomasti kannattaa ottaa perus influenssarokotus raskaana ollessa. Itse otin H10+2. Työn puolesta saan ja ottaisin muutenkin kun astmaa sairastan. Raskaana oleville influenssa voi olla erittäin vaarallinen tauti ja sikiölle myös vaarallinen, mitä rokotus ei ole. THL antaa tästä asiallista tietoa, muunlaisten "lääkeyritykset sitä tätä tuota"-salaliittojen viljeleminen on ihan höpö höpöä. Jos haluatte netin kaiken maailman soopan välistä lukea oikeasti luotettavaa tutkittua tietoa, niin suosittelen menemään sivuille https://www.terveyskyla.fi/naistalo , tässä mm. influenssaviruksesta ja -rokotuksista: https://www.terveyskyla.fi/naistalo/raskaus-ja-synnytys/infektiot-ja-raskaus/influenssat-ja-muut-virukset . Terveyskylän ylläpitäjänä on HUS ja yhteistyökumppaniluettelo on varsin kunniakas ja ei, yksikään yhteistyökumppaneista ei ole lääkefirma. Tämän neuvon saitte täysin ilmaiseksi, minä en hyödy sentin senttiä otittepa influenssarokotuksen tai ette. (y)
 
vierailija
Ehdottomasti kannattaa ottaa perus influenssarokotus raskaana ollessa. Itse otin H10+2. Työn puolesta saan ja ottaisin muutenkin kun astmaa sairastan. Raskaana oleville influenssa voi olla erittäin vaarallinen tauti ja sikiölle myös vaarallinen, mitä rokotus ei ole. THL antaa tästä asiallista tietoa, muunlaisten "lääkeyritykset sitä tätä tuota"-salaliittojen viljeleminen on ihan höpö höpöä. Jos haluatte netin kaiken maailman soopan välistä lukea oikeasti luotettavaa tutkittua tietoa, niin suosittelen menemään sivuille https://www.terveyskyla.fi/naistalo , tässä mm. influenssaviruksesta ja -rokotuksista: https://www.terveyskyla.fi/naistalo/raskaus-ja-synnytys/infektiot-ja-raskaus/influenssat-ja-muut-virukset . Terveyskylän ylläpitäjänä on HUS ja yhteistyökumppaniluettelo on varsin kunniakas ja ei, yksikään yhteistyökumppaneista ei ole lääkefirma. Tämän neuvon saitte täysin ilmaiseksi, minä en hyödy sentin senttiä otittepa influenssarokotuksen tai ette.
Mielenkiinnosta kysyn, tuliko rokotteesta mitään oireita?
 

Yhteistyössä