Jos sun miesystävä ei arvostaisi sun koiraa, niin jättäisitkö sen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailijapom
  • Ensimmäinen viesti
vierailijapom
Esim sulla pitkä työpäivä ja sen sijaan että sun miesystävä olisi koiran kanssa, niin lähteekin kavereiden kanssa pois. Onhan se samalla inhottavasti tehty naisystävää kohtaan kun kohtelee huonosti/ välinpitämättömästi toisen rakasta koiraa.
 
vierailija
Nyt odotan "mielenkiinnolla", millainen tarina tämän kysymyksen taustalla on :D

Itse en kyllä viettäisi aikaa jonkun koiran kanssa.
Noh. Tilanne oli kyllä kuvattuna tuossa. Mies ei jousta omalla vapaa-ajallaan olemaan koiran kanssa vaikka voisikin ja tietää että nyt on mulla ikävä päivä kun olen töissä ja koira jää yksin - kaverit olivat tärkeämpiä....osoittaa samalla suhtautumista minuun.
 
Noh. Tilanne oli kyllä kuvattuna tuossa. Mies ei jousta omalla vapaa-ajallaan olemaan koiran kanssa vaikka voisikin ja tietää että nyt on mulla ikävä päivä kun olen töissä ja koira jää yksin - kaverit olivat tärkeämpiä....osoittaa samalla suhtautumista minuun.
No, jospa hän ei ole koiraihminen? Hän ei varmaankaan koe asiaa niin, että koira on osa sinua.
 
Se on osa tätä kokonaisuutta. Rakas mulle. Koira siis. Vaikea ajatella että ottaa vain rusinat pullasta, on mun kanssa mutta kun pitäisi olla koiran kanssa niin se ei käy :O
Niin. Sellaista se on. Jollain taas on vanha isämummo, jonka dementoituneita kysymyksiä itse jaksaa käydä läpi tuntikausia, mutta välttämättä se kumppani ei samalla lailla innostu. Jollain toisella on höpsähtänyt täti, joka soittelee kännipuheluita yöllä - itse jaksaa niihin vastailla, mutta kumppani ei välttämättä halua ottaa omaa päivystysvuoroaan.

Porvoossa näitä kylkiäisenä tulevia juttuja on paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Se on osa tätä kokonaisuutta. Rakas mulle. Koira siis. Vaikea ajatella että ottaa vain rusinat pullasta, on mun kanssa mutta kun pitäisi olla koiran kanssa niin se ei käy :O
No, ei kai se ihan noinkaan oo. Et voi olettaa, että mies sitoutuu koiraan sitoutuessaan suhun. Vrt. jos sulla olis lapsi, miehen olis pakko hyväksyä se, jos aikoo sun kans olla. Silti ei tarvii lasta asettaa kaiken edelle ja luopua omista kuvioistaan, koska lapsi ei ole hänen, vaikka olis sulle kuinka rakas.
Koiran pitää olla yksin, no voi voi. Hommaa joku ulkoiluttamaan/viihdyttämään sitä joksikin aikaa (dogsitter) työpäivän aikana, jos noin vaivaa. Rahalla saa kaikenmoista palvelua.
 
vierailija
Ei todellakaan voi olettaa, että uusi kumppani sitoutuu viettämään aikaa omien lasten tai lemmikkien kanssa. Uusi kumppani ei ole itselleen hankkinut ehkä juuri siitä syystä koiraa tai lapsia, kun haluaa (vielä) elää vapaata elämää, harrastaa ja tavata ystäviään.

Aloittajan tehtävä on järjestää koiralleen seuralaispalvelul, eikä velvoittaa seurustelukumppaniaan siihen. Onko aloittaja itse valmis hoitamaan kumppaninsa asioita tai lemmikkejä ja perumaan omia menojaan tämän takia säännöllisesti?
 
vierailija
Voi sillä olla surullinen päivä jos jää koko päiväksi yksin.

Tietenkään mun miesystävällä ei ole mitään velvollisuutta olla mun koiran kanssa lomalla, mutta jos hän välittäisi minusta niin varmaan se kohdistuisi myös koiraan. Eli huolehtimalla koirasta rakastaa minua ja päin vastoin
No kenen kanssa se koira silloin vietti päivät kun olit sinkku?

En mäkään kyllä koiralle seuraa pitäisi jos olis muutakin tekemistä.
Tosin en kyllä edes tykkää koirista.
 
M42
No mä tavallaan ymmärän sua ap, koska olen itse älyttömän eläinrakas ihminen. Ymmärrän siihen asti, kun touhu pysyy normaalina koiran tarpeista huolehtimisena eli käyttää lenkillä tai antaa ruokaa. Jos touhu menee niin sanotusti yli eli koira menee kaiken muun edelle, niin sitten en ymmärrä.
 
vierailija
No kenen kanssa se koira silloin vietti päivät kun olit sinkku?

En mäkään kyllä koiralle seuraa pitäisi jos olis muutakin tekemistä.
Tosin en kyllä edes tykkää koirista.
Se koira on uusi. Jos sulla ois ihana miesystävä ja sillä kiltti koira, joka tarvis joskus kaveria kun olet töissä, etkö hoitaisi? Siis sun mies lähtisi töihin ja sä lähtisit kavereille seurauksella että koira jää yksin?!
 
vierailija
Se koira on uusi. Jos sulla ois ihana miesystävä ja sillä kiltti koira, joka tarvis joskus kaveria kun olet töissä, etkö hoitaisi? Siis sun mies lähtisi töihin ja sä lähtisit kavereille seurauksella että koira jää yksin?!
Asutteko yhdessä?
Jos asutte, on ollut äärimmäisen idioottimaista hankkia lemmikki, jos toinen ei ole ollut täysillä mukana.
Jos ette, ei ole mitään velvollisuutta huolehtia toisen lemmikistä.

Mä en varmaan ottaisi miesystävää, jolla on koira. Koska koirat on inhottavia. Jos mies ystävä hankkisi koiran jo ollessaan mun kanssa, en jäisi sille päiviksi hoitotädiksi koska miesystävä varmaankin tietäisi, etten pidä koirista.
 
vierailija
No ymmärrän aloittajan pointin, jos hän on pyytänyt miestä olemaan koirankin seurana ja mies vähät välittää pyynnöstä niin tuntuuhan se pahalta. Mutta toisaalta ei mies olevastuussa ap koirasta. Toki jos muuttaa yhteen kihlat jne ni hommat tehdään puoliksi.

Ps. Hanki sille koiralle koira kaveri!!!
Niin ei tuu turhaa riitaa eikä koira joudu olla yksin.
http://aijaa.com/mgxEsB

Ps tottakai miehen pitäisi pystyä koira pissalla käyttää ja ruokkii. Mutta ei voi olettaa että istuu koiran kanssa koko päivän ko t ona
 
Siis jos miesystävä on uusi eikä halua olla mun kanssa vaan lähtee kavereiden mukaan niin eihän sillä oo mitään virkaa.

Koiran kanssa miesystävän sen sijaan ei tarvitse olla ellei mieskin ole ollut koiraa talouteen haluamassa.
 
vierailijapom
Mulle ainakin tärkeintä miehessä on huolehtivaisuus. Joka kattaa myös koiran. Ulkonäkö, raha tms ei ole väliä, mutta on tärkeää että haluaa huolehtia myös haukusta.

Myös oli tiskit ja pyykit ja likainen sohva vastasa. Mene nyt siinä suudelmin vastaan kun palaan töistä. Ruokaakaan ei ollut laitettu.kylppärin lattialla miehen pissaa ja kylppärin vaalealla tasolla ja keittiössä pöydällä kahvitahroja ja lattialla leivän muruja kun ei voi pitää lautasta alla syödessään. Eli on tässä paljon muutakin. Koira-asia jos hoituisi, olisin valmis hyväksymään paljon muuta.
 
Mulle ainakin tärkeintä miehessä on huolehtivaisuus. Joka kattaa myös koiran. Ulkonäkö, raha tms ei ole väliä, mutta on tärkeää että haluaa huolehtia myös haukusta.

Myös oli tiskit ja pyykit ja likainen sohva vastasa. Mene nyt siinä suudelmin vastaan kun palaan töistä. Ruokaakaan ei ollut laitettu.kylppärin lattialla miehen pissaa ja kylppärin vaalealla tasolla ja keittiössä pöydällä kahvitahroja ja lattialla leivän muruja kun ei voi pitää lautasta alla syödessään. Eli on tässä paljon muutakin. Koira-asia jos hoituisi, olisin valmis hyväksymään paljon muuta.
Jännä juttu - luulisi, että lattialle virtsaava mies olisi suurempi ongelma kuin mies joka ei jaksa leikittää koiraa. Mutta prioriteettinsä kullakin. Kuulostaa siltä, että ette ole varmaankaan toisillenne sopivat kumppanit. Ja tuollaista epäsiisteyttä en minäkään sietäisi, joskin sietäisin kyllä sen, jos miehellä on omaakin elämää.
 
Se koira on uusi. Jos sulla ois ihana miesystävä ja sillä kiltti koira, joka tarvis joskus kaveria kun olet töissä, etkö hoitaisi? Siis sun mies lähtisi töihin ja sä lähtisit kavereille seurauksella että koira jää yksin?!
Veikkaan että aika moni voi hoitaa siinä tapauksessa, että itsellä ei ole silloin muutakaan tekemistä. Mutta ap:n miehellä selvästi oli muita menoja kavereidensa kanssa. Täytyy olla tosi koirarakas, että peruu omia menojaan jonkun koiran takia. Toki erityistilanteet voivat olla erikseen, jos koira olisi vaikka sairaana tai koiran omistaja olisi sairaana - mutta toistuva tarve koiran viihdyttäjälle työpäivien ajaksi tuskin houkuttelee suurinta osaa ihmisistä. Vaikka koiran omistaja olisi miten ihana tahansa.
 
vierailija
Jännä juttu - luulisi, että lattialle virtsaava mies olisi suurempi ongelma kuin mies joka ei jaksa leikittää koiraa. Mutta prioriteettinsä kullakin. Kuulostaa siltä, että ette ole varmaankaan toisillenne sopivat kumppanit. Ja tuollaista epäsiisteyttä en minäkään sietäisi, joskin sietäisin kyllä sen, jos miehellä on omaakin elämää.
Joo, kyllä muakin ihmetyttäisi jos lattialla olis miehen kusta :D
 

Yhteistyössä