Joulukuun pikkuiset ihmeet 2017 *heinäkuussa*

Lista joulukuun odottajista

LA/nimimerkki/ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala

13.11

Iltatähti17/27/ 3./TAYS

30.11
noora.I/25/1.

2.12
mhv/ 38/3.
MomToBeM/25/2.
Neljästoive/33/4.

3.12
hömppää/32/6.
khissu/24/3.
Henzqu/34/1.?
nellinu/29/3.

4.12
UusiElämä16/39/1.
Hilma85/31/1./poikalupaus
saheanpa/?/1.

5.12
Lilliani/30/3
suvi88/?/1.
siltsuli/25/1.

7.12
Nyytti88/28/4.
Ruusunen5/?/1.
ekkuvekuli/38/8.
Henriette/30/3./TAYS

9.12
mimmi92/25/3./HYS/tyttölupaus

10.12
liila~
ovivia/26/2.

12.12
Neilikkaa/21/1.
Kaneli/32/6.

13.12
Surusilmät/28/3.
Taaartsan/35/1.
jessica03/35/4.
likka90/26/1.
Martuulia/31/1.

14.12
mmauks/25/2
vilmaedith/25/2.
Nanna-87/30/2./K-SKS/tyttölupaus

15.12
krafla/25/2.
Poppy Honey/33/1.
hipsu79/38?/6.
Sininenkukka/25/2.

16.12
Sunmer/34/2.

18.12
Snowmamma82/35/4.
julle22/26/2.
aprikoosinkukka/?/1.

19.12
vihersmoothie/34/1.
Rössypottu/35/4.
Jansu91/26.1.

20.12
Tiha/27/2.
-Amanda-/23/1./SATKS

21.12
Clavel/28/2.
Heiddi/26/2.

23.12
tanttumaaria/29/2.

24.12
milip/30/3.

25.12
KittyKat/36/2.
Annikki91/26/3.
maijjup/33/4.

26.12
tk87/30/3.
Lumikko84/32/1.
noorajohanna/29/2.

27.12
*Elba*/31/2.

28.12
suski90/26/5.

29.12
Emmerdale 2015/33/2.
Shara/27/1.
Pinja-maria/26/1.

31.12
Vilmu/22/1.
annaar/?/2.
Lumi87/30/2.

1.1
Nems/21/2.

Yhteensä 63 odottajaa

Facebook ryhmästä viestiä @MomToBeM

Edelliset keskustelut;
https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017.2488887/

https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017-toukokuu.2490232/

https://kaksplus.fi/threads/joulukuun-pikkuiset-ihmeet-2017-kesaekuussa.2491092/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset tsempeistä. ☺

Nyt voin hyvillä mielin ja onnellisena viimein sanoa, että KAIKKI tavarat on muutettu. Jee!!
Ja vanha asunto siivottu läpikotaisin (siinäpä oli hommaa, onneks sain siihen hommaan avukseni kaks siskoa ja ystävän.)

Talossa on tällä hetkellä hallittu kaaos, mutta ei paha.
Säkkejä toki on vielä siellä sun täällä mutta isommat huonekalut on paikoillaan ja liikkumaankin mahtuu paremmin kuin hyvin.

Muuttoapulaisille on nyt kiitokseksi ruokaa, juomaa ja sauna.
Nautitaan tästä hyvästä säästäkin.

Masu mulla muuten pukkas kunnolla esiin tällä viikolla, ei se nyt vielä mikään rantapallon kokonainen oo, mutta tollanen selvä vauvamasu jo.
Törmättiin muuttopuuhissa naapuriin, joka huomasi heti masun ja onnitteli, eli eipä se piilotteleminen onnistuis kauhean hyvin.
Mutta naapuri oli kyllä hyvin mukava.

@Vihersmoothie ihania ultrakuulumisia. ❤

Mutta nyt meen muiden seuraan tonne.
Huomenna luovutetaan avaimet, ja sitten asutaankin ihan virallisesti (ja kauan, mä en muuta enää ikinä!) uudessa kodissamme.

Amanda 15+3
 
  • Tykkää
Reactions: Nems ja mimmi92
Meillä on ollut miehen kanssa oikein kunnon puuhapäivä. Muutettiin viime vuoden lopulla, ja meillä on siitä asti ollut vielä kirjat ja leffat pahvilaatikoissa, kun heitettiin vanhat romukirjahyllyt menemään ennen muuttoa eikä oltu vielä löydetty mieleisiä. Nyt sitten ostettiin Ikeasta kiva hylly ja kiva vitriinikaappi, niin ollaan päivän aikana kasattu ja täytetty ne, samalla muuttui makuuhuoneenkin järjestys. Ihanaa kun ne rumat pahvilaatikot ei enää tuijota huoneen nurkasta :D On kyllä sellainen olo että on tehnyt jotain, aloitettiin seitsemän jälkeen ja just tuli valmista. Selkä oli jo valmiiksi kipeä, niin nyt vasta sattuukin.

Raskauden puolesta on sellainen olo että jos en tietäisi olevani raskaana, en tietäisi olevani raskaana :rolleyes: Ei oikein mitään oireita tai tuntemuksia, mutta positiivisena puolena on se että kynnet kasvaa tosi nopeasti ja vahvoina! Yksikään ei edes katkennut tämän päivän kasaus- ja roudaushommissa. Toivon että hiukset tekisivät samalla tavalla, ja toisaalta pelkään jo etukäteen että ne alkaa tippua sitten imetyksen aikana/jälkeen. No, pienet on ongelmat kun tuollaisia tarvitsee murehtia.
 
Onnea uuteen kotiin teille jotka ovat nyt hiljan muuttaneet! :)

Raskaana olo tuntuu odotukselta, kovasti odotan että saisi tuntea liikkeet. Ultraa odotan myös kovasti, joka on rv 22 3.8, sillä välillä iskee epävarma ja huolestunut olo onko kaikki hyvin.
Vatsa on tullut tällä viikolla esiin niin että voi sanoa että vauva-masulta jo näyttää. Kyllä ne liikkeetkin muutaman viikon sisällä tuntuu, täytyy pysyä optimistisena. :)
 
Kiva ollut lukea kuulumisia, vaikken ole ehtinyt kirjoitella. Kun kirjoittelen näin jälkikäteen, niin en muista vastailla teidän juttuihin, joihin on ollut tarkoitus vastailla.

Mulla on kans maha kasvanut taas valtavasti. Voikohan näin aikaisin olla tällainen yhdestä vauvasta? Mieskin tuossa kommentoi, että on sulla kyllä jo tosi iso maha. Ja sanoipa miehen kaverikin varovasti, että olisi luullut, että laskettu aika on vähän aiemmin. Ei mulla kyllä aiemmissa raskauksissa näin iso maha ollut. Maha ja kohtu on myös todella ylhäällä, ehkä sen takia näyttää isommalta.. jotenkin tuntuu nololta nähdä tuttuja, jotka ei tiedä raskaudesta..ihmettelevätkö kun en ole kertonut ja näyttää aivan kuin viimeisilläni olisin. Ja pelottaa myös millainen olen sitten puolen vuoden päästä. Tai sitten vain käytän mahaa korostavia vaatteita liikaa. On mullakin kyllä stressaamisen aiheet..

Vaivana mulla on nyt ollut kans päänsärkyjä. Pienestäkin hajusta alkaa pää jyskyttämään eikä meinaa lähteä pois. Ei pysty oikein kaupoilla käymään, kun ihmiset ja kaikki haisee jollekin.

Henriette 17+3
 
Onnea @-Amanda- valmiista muutto operaatiosta :)

Ja @Shara myös ahkeroinut :)
Mulla kakkosen imetys tiputti n. 2-3kk iässä ihan järkyttävän määrän hiuksia (esikoista en imettänyt kuin kuukauden), huomasin vasta siinä vaiheessa kun alkoivat kasvamaan takaisin kun oli hassuja lyhyitä hiustupsuja siellä täällä :D

@Henriette mulla mun mielestä edellisessä raskaudessa oli alussa todella iso maha, mutta se sitten pysyikin pitkään melko saman kokoisena (kasvoi alkuun yläkäyrällä, mutta putosi sitten loppua kohti alakäyrälle)
Ja mä ainakin tykkään raskaana ollessa käyttää vatsaa korostava vaatteita :) kerrankin ei mahamakkarat niin häiritse :)

Täällä maha kutistunut? Varmaan oli siis osittain roskaruuasta johtuvaa turvotusta mukana kun luulin vihdoin näkyvän kunnolla. Eilen miehen kummitytön synttäreillä ainakin hämmästystä herätti kun ei vielä näy näillä viikoilla. Kyllä mä itse huomaan että olen paljon paksumpi vatsan kohdalta, mutta maha tuntuu kasvavan vain nyt ylöspäin eikä eteenpäin. Näytän siis lihoneelta enkä raskaana olevalta :D

Mimmi 17+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hyrräpää
@mimmi92 kiitos. :) Oli siinä homma mutta saatiin hoidettua. Nyt on olo erittäin helpottunut ja onnellinen.

Noni nyt on muutettu ja voi keskittyä viimein johonkin muuhun kuin muuttolaatikoihin ja itse muuttamiseen.
Ollaan saatu jo aika hyvin tavaroita paikoilleen.
Vaatteet on paikoillaan, samoin astiat, pesukoneet jnejne. Tässä on touhuttu paljon.

Ja nyt se on sit vaan totuttautumista omakotitalossa asumiseen.
Ruohonleikkuri täytyy kyllä ostaa.

Ollaan käyty tänään jo ostamassa maalia ja lattialle suojat + pöytään, meinataan maalata nuo keittiön kaapit nyt samantien, niin ei tarvitse myöhemmin alkaa niiden kanssa taiteilemaan. Ja ei tarvitse alkaa maalaa niitä sitten, kun tullaan pk-seudulta.
Lattiaa me ei nyt sit kuitenkaan vaihdeta, tuo on kuitenkin niin hyvässä kunnossa (muutama vuosi sitten vaihdettu) ja hyvän värinenkin, niin miks sitä alkaa vaihtaa, kun vanhakin miellyttää.

Mutta kyllä tuo touhuuminen verotti, nukuin viime yönä rapiat 12 tuntia. Nukahdin illalla yhdeksältä ja heräsin seuraavana aamuna vähän yhdeksän jälkeen.
Nukahdin kasvorasva puteli kädessä, mies oli kuulemma huvittunut, kun tuli nukkumaan, kun mä nukun ja kasvorasva kädessä, eikä naamalla yhtään.

Raskauden saralla ei mitään uutta, vissiin nyt menossa se seesteinen keskiraskaus.

@Shara siellä ollaan kyllä kunnolla ahkeroitu.
Täällä sama, kynnet kasvaa hulluna ja vahvoina ja hiuksissakin oon huomannu muutosta.

Mutta joo, mies tuolla levittelee noita suojia maalaamista varten, joten jos sitä menis miestä auttelemaan.

Hyvää heinäkuuta kaikille! Josko ne kesäkelit tässä kuussa tulis.

Amanda 15+5
 
@-Amanda- oletpas nukkunut :D

Mites muilla sujuu liikunta?

Itsellä viimeinen kuukausi ollut liikunnan suhteen evvk. Toki muuttokiireet verottanut jaksamista, mutta nyt kun taas olisi aikaa niin ei vaan huvita yhtään :D Toki kävelyä tulee paljon nyt kun isompaan kauppaankin n. 4km/suunta, mutta kaikki lihasharjoittelu (josta normaalisti pidän) jäänyt kokonaan..
 
Täällä kerroin viikonloppuna viimein raskausuutisen omalle perheelleni. Iloisia olivat, tottakai. :) Muut ei edelleenkään tiedä ja mun puolesta asia voi ollakin niin, kunnes itse huomaavat. :D

Mulla lähti esikoisen imetysaikaan myös hirveästi hiuksia! Nyt on myös täällä kynnet hyvässä kunnossa, kasvavat nopeasti ja ovat vahvat. (y)

Masu on alkanut tuntumaan kunnolla, varsinkin selällään maatessa tuntuu kunnon pallolle. Vielä ei niin kovasti päällepäin näy, että olisi selkeä vauvamaha, mutta pikkuhiljaa... :)

Täällä on ollut nyt muutaman päivän kunnolla lämmintä, mikä on ollut aivan ihanaa! Saanut käyttää kesävaatteita. Minäkin tykkään käyttää masua korostavia vaatteita sitten, kun masu on ihan selkeä raskausvatsa. Silloin saa esitellä ja kantaa ylpeänä ja ei tosiaan mahamakkarat silloin häiritse! :p

Liikkumiset on kyllä mullakin jäänyt harmittavan vähälle viimeaikoina. Ei vaan oo saanu aikaseksi, kaikkea muuta tekemistä muka niin paljon... :whistle:

Nanna 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
@mimmi92 toivottavasti niin on mullakin, että kasvu tasoittuu, eihän sitä muuten jaksaisi kantaa. Esikoinen oli tosi iso; odotus ja synnytys oli rankkoja. Toivon ettei olisi toista yhtä isoa, kun itse olen pienikokoinen..
minäkin kyllä tykkään mahaa korostavista vaatteista. Jotenkin muuten näyttää niin hoikalta.

Hiukset lähtee minullakin imettäessä ja juuri ehtinyt vähän normalisoitua välissä. Nyt on taas kynnet ja hiukset vahvana ja iho hyvänä. Se on ihanaa tässä odotusajassa! Synnytyksen jälkeen nuo sivuhiukset on sitten niin olemattomat..

Henriette 17+4
 
Kiitos taas uudesta pinosta @mimmi92 :)

Liikuntaa olen harrastanut säännöllisesti, mutta määrät on vähentyneet ja lenkit lyhentyneet. Ennen iltavuoroa on monesti sänky voittanut ja lenkin sijaan olen nukkunut päiväunet. Mulla on sali-/jumppakorttikin kesä- ja heinäkuun tauolla, että elokuussa pitäisi palata ruotuun. Ajattelin pilatesta ja joogaa ainakin jatkaa ja salilla käyntiä. Raskailla lihaskuntotunneilla en uskaltanut toukokuussakaan käydä pahoinvoinnin pelossa.

@Henriette mulla alkoi esikoisesta maha näkyä vasta joskus puolivälin jälkeen yhtään, nyt mun maha on sellainen kuin esikoisesta puolen välin jälkeen. En mä kyllä mitenkään lihoneelta näytä ja vaakakin antaa samoja lukemia kuin aiemmin, mutta kukaan ei voi olla huomaamatta että mun maha on kasvanut. Tiedä miten se tältä jo näyttää mutta mä vaan nautin että raskaus näkyy. <3

@-Amanda- kiva että muutto viimein ohi! Tsemppiä remppailuun :)

Mä en ole hiuksissa tai kynsissä vielä huomannut eroa. Tosin teen sellaista työtä että pitää aina olla lyhyet kynnet niin ei ehkä niin huomaakaan. Imetyksen aikana multakin lähti hiuksia.

Ai niin, kävin rintaliivikaupoilla ja ostin kaksi kokoa isommat liivit kuin ennen raskautta. Että jos ei mahaa joku huomaa niin rinnat on ainakin kasvaneet todella. :ROFLMAO: Näistä ei ole imetyksen jälkeen varmaan enää mitään jäljellä.

Mä söin viikonloppuna ison palan juustokakkua enkä tajunnut kuin monen tunnin viiveellä, että se olisi ollut kiellettyä... Hupsista.

Huomenna lääkärineuvola. :)

Lumi 14+2
 
@Lumi87 mäkin söin vkl juustokakkua, oli niin hyvän näköistä että oli pakko vähän ottaa :D

@Henriette täällä myös juuri ohimoilta suurin osa hiuksista lähtenyt, nyt n. 10cm uutta hiusta kasvanut takaisin ja toivoisin ettei uudestaan tippuisi..

@Nanna-87 Kiva kuulla etten ole ainut jota vähän laiskottaa :D

Mulla ei myöskään kynsissä ole muutoksia. Aina lyhyet kun katkeavat/liuskottuvat. Iho taas normaalia paremmassa kunnossa tai sitten vaan alkuraskauden näppyjen jälkeen tuntuu siltä:ROFLMAO:

Ylihuomenna olisi mullakin lääkärineuvola. En vaan tajunnut puhelimessa kysyä, että onko täälläkin tapana ottaa itse paino, verenpaineet yms. itse ennen käyntejä. Kaipa varaan aikaa varmuuden vuoksi siihenkin :)

Mimmi 17+3
 
Lääkärineuvolassa käyty. Hb tippunut 114 mutta vielä ei kuulemma kiirettä aloittaa rautaa. Vauvan sydän löi 160x/min ja kaikki ok. Ja se tri18 riskiluku oli jotain 1:3200, palasin vielä takaisin lääkärin huoneeseen sitä kysymään kun ihan unohtui.

On kyllä harvassa neuvolakäynnit, seuraava terkkarikäynti rv 22 ja lääkärineuvola kuulemma vasta kuukautta ennen laskettua aikaa.

Meinasi eilen tulla ylimääräisiä sydämentykytyksiä kun en meinannut millään löytää dopplerilla sykkeitä. Tähän asti kuulunut aina oikealta puolelta mutta nyt vauva ilmeisesti kääntynyt jotenkin kun kuuluikin vähän keskilinjasta vasemmalle.

Mun tekee ihan järjettömästi mieli salmiakkia. Se ei ollut kielletty esikoista odottaessa ja silloin terkkari jopa loppuraskaudessa suositteli sitä matalaan verenpaineeseen, niin olen aika huoletta syönyt pieniä annoksia pri kertaa viikossa.

Vielä pari työpäivää ennen kesälomaa ja lomalta saakin palata varmaan ihan kunnolla pyöristyneen vatsan kanssa. <3 Yllättävän korkealle oli kohtu jo kasvanut kun lääkäri tunnusteli.

Lumi 14+3
 
@Lumi87 Kiva että neuvolassa kaikki hyvin :)
Ja on tosiaan harvassa, mulla oli viimeksi ru 22+? Niin th oli vasta rv 26 josta sain Kelan paperit. Nyt ru 20+jotain niin kela neuvola rv 22+. Tällä kertaa saan sitten ajoissa ilmoitettua työnantajallekkin tulevasta äitiyslomasta, kun viimeksi myöhöstyin varhennetun takia vähän kun en viitsinyt ilman raskaustodistusta ilmoittaa :)

Mäkään en viimeksi löytänyt sydänääniä dopplerilla, mutta liikkeitä kuului paljon. Uä geelin heitin muutossa roskiin kun tajusin että on 4v vanhaa, enkä ole nyt sitten edes yrittänyt kuunnella :) Ja nyt niitä liikkeitä tuntuu jo selkeästi. Viime yönä kun heräsin sateen ääniin niin jo muutama melko kovan tuntuinen muksahdus tuli :)

Salmiakkia ei itsellä tee mieli, mutta jos tekisi niin kyllä varmaan pieniä määriä silloin tällöin uskaltaisi syödä :) tuo suositus taisi muuttua vasta viime vuonna kun edellisen raskauden aikana siitä Th sitten jossain vaiheessa mainitsi että nykyään ei suositella enää ollenkaan.

Mimmi 17+4
 
Mun tekee myös ihan älyttömästi mieli salmiakkia, syön sitä paljon "normaalielämässä" ja nyt kun se on ns. kiellettyä niin tekee varmaan senkin takia enemmän mieli. Oon syönyt yhden sellaisen Fazer Travel -valkosuklaa-vadelma-lakritsi suklaalevyn, kun siinä on ihan mitätön määrä lakritsia ja HUSin sivuillakin lukee että "Pienet annokset (esimerkiksi annos lakritsijäätelöä tai muutama makeinen) eivät ole haitallisia."

Mun on myös alkanut nyt tehdä mieli kaikkia kirpeitä karkkeja, vaikka yleensä en siedä niitä yhtään. Ja samoin tekee mieli niitä kolapullon muotoisia (ja kolan makuisia) viinikumikarkkeja :D. Muuten en oo vieläkään bonganut mitään outoja mielitekoja.

Kävin maanantaina ylimääräisessä neuvolassa, sydänäänet kuului ja kaikki oli hyvin. Parin viikon päästä on sitten neuvolalääkäri ja samalla terkkarikäynti. Täällä noita käyntejä on kyllä ihan tiheään, toki mulla on ollut tässä pari ekstrakäyntiä sen mun ahdistusjakson vuoksi.
 
@mimmi92 mulla on 8 vuotta vanhaa uä-geeliä mutta hyvin toimii. :ROFLMAO: Mäkin kuulin liikkeitä dopplerista niin ei niin kovasti huolestuttanut.

@Shara samat mieliteot karkkien suhteen. Syön normaalisti tosi vähän karkkia mutta nyt kävin tytön leffanamien jämiä syömässä ja kaikki kirpeä ja ne kolapullotkin tuli syötyä. :D Ja kiva että ylimääräisiä käyntejä järjestyy tarvittaessa. Kai täälläkin pääsisi jos olisi jotain huolta.
 
Täällä on kyllä ollut neuvola tasaisesti aina neljän viikon välein. Nyt ois maanantaina seuraava käynti ja sitten kuun viimeinen päivä RU, silloin viikot 20+4. :)

Munkin on tehnyt mieli salmiakkia ja myös lakua. Oon silloin tällöin vähän ottanut, juurikin siksi, että edellisessä raskaudessa ne ei vielä ollut kokonaan kiellossa...

Huomaa kyllä, että kun itsellä on ollut rauhallisempi päivä, niin vauvan liikkeetkään ei tunnu niin selkeästi. Sitten, kun on paljon touhunnut, kävellyt ja seissyt, siis rasittanut itteensä enemmän, niin pienikin innostuu liikkumaan, kun viimein pääsee vaakatasoon. Tuli huomattua tuossa viikonloppuna, kun oli kokopäivän liikkeessä, niin illalla alkoi heti liikkeet tuntumaan, kun kyljelleen pääsi. :)

Huomenna lähdetään koko perhe käymään pienellä parin päivän kesälomareissulla! Ihanaa päästä käymään vähän kotinurkkia kauempana, vaikka ei nyt niin kauaksi lähdetäkään. :)

Nanna 16+6
 
Mullakin on tehnyt mieli salmiakkia. Aika vähän sitä on tullut kuitenkin syötyä. Normaalisti syön tosi vähän karkkia ja nyt oikeastaan vielä vähemmän. Jätski maistuu nyt joka päivä. :oops: Samoin tekee mieli suolaista ruokaa, esim suolakurkkuja, kuten aiemmissakin raskauksissa. Mulla on tosi matala verenpaine niin pitää vähän huolehtiakin riittävästä suolan ja veden saannista.

Mäkin olen alkanut tuntea liikkeitä! :love:Heti kunnon iskuja, potkuja ja kuperkeikkoja. Taisi ne pienet hipsutukset jäädä nyt tuntematta. Kohtu on eri paikassa tai lasten kanssa sen verran ohjelmaa, ettei ehdi ajatella.

Ihanaa kun on kesä ja miehellä alkaa kohta kesäloma! Hän on pitänyt tässä jo muutamia kesälomapäiviä ja viimeiset isyyslomat, mutta kyllä niin odotan hänen kesälomaa (vaikka se menisikin vain tontilla puita kaataessa)!

Kiinnostaisi muuten tietää teidän muiden odottajien parisuhdetilanteesta..rakkaustarinoita, monimutkaisia parisuhteita ja yksin odottajia?

Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 7 vuotta. Suhde on aina ollut seesteinen ja riidaton. Minulla kyllä kesti alkuun tottua siihen, ettei mies kestä minkäänlaista äänen korottamista tai voimakkaita sanoja..itse voisin kyllä riidellä ja mököttää, mutta en saa miestä mukaan. Meillä on rakkaus vahvistunut päivä päivältä enemmän. Varsinkin häiden ja esikoisen jälkeen olimme vähän ymmällämme, nolostelimme itseämme ja seksikin oli tauolla. Nyt ollaan molemmat tosi rentoutuneita, luottavaisia tulevaan ja sinut itsemme kanssa, ja se syventää kyllä meidän suhdetta kummasti.
Meillä ei ole ollut pahoja talousvaikeuksia, jaamme yhdessä lasten kasvatuksen ja yleensä siivoamme, käymme ruokakaupassa ja laitamme lapset nukkumaan yhdessä. Meillä on myös sama maku lähes kaikessa. Ainoa selvä riitelyn aihe meillä on lasten nimet tai väsyneiden vanhempien kiukuttelut.
Olen kyllä päivittäin onnellinen, että hän on vierelläni ja yritän sanoa sitä ääneenkin. :love: Hän on minulle niin hyvä mies, että itseä kaduttaa sellaiset kohtaamiset, kun en ole kuunnellut tai katsonut silmiin tai en ole muistanut hetkeen koskettaa häntä..

Henriette 17+6
 
@Lumi87 Mulla oli geelistä kadonnut korkki + ajattelin että leviää viimeisetkin ympäri muuttokuormaa, hyvin kyllä toimi, vaikka alkoi melko paksua olemaan :)

@Nanna-87 hauskaa reissua, kyllä itseä ainakin pienikin vaihtelu arkeen virkistää :)

@Henriette Onnittelut liikkeistä :)

Me ollaan oltu yhdessä nyt 8v, joista naimisissa 4.
Tutustuttiin yhteisten kavereiden kautta 8/9 vuotiaina ja siitä lähtien oltu enemmän tai vähemmän tekemisissä viikoittain. Teini-iässä sitten oltiin parhaita ystäviä ja vietettiin aikaa yhdessä päivittäin. Molemmilla oli silloin muiden kanssa suhteita, mutta jossain vaiheessa mies sitten tunnusti että on syvempiäkin tunteita. Mähän siitä alkuun kauhistuin kun en ajatellut samalla tavalla, mutta hetken itsetutkiskelun jälkeen tajusin että on mullakin tunteita :)
Mies lähtikin siitä ensimmäisen vuoden jälkeen sitten vuodeksi armeijaan ja nähtiin enää vain viikonloppuisin.
Parin vuoden seurustelun jälkeen mies kosi ja päätettiin alkaa yrittämään esikoista. Heti sitten häiden jälkeen plussasin reilun 2 vuoden yrityksen jälkeen ja päätettiin että toinen saisi tulla vaikka heti perään..
Isompia kriisejä ei suhteessa ole ollut. Lähinnä lapsettomuus/tutkimusten/hoitojen aloitus on välejä hiertänyt eniten. Itse olen 0-100 kiihtyvää tyyppiä ja korotan turhan helposti ääntä. Mies taas hiljaa mököttävä.
Meilläkin riidellään/tiuskitaan lähinnä yöllä väsyneinä, jos lapset ei anna nukkua. Molemmat kuitenkin tietää, ettei ole oikeasti mitään riidan aihetta ja asioiden annetaan aamulla olla tai pyydetään anteeksi.
Pienillä tuloilla ollaan totuttu pärjäämään ja ihan hyvin mennyt, koska ei olla koskaan oltu samaan aikaan töissä, vuorotellen opiskeltu, hoitovapaalla yms. Eli innolla odotan talouden kannalta aikaa kun molemmat ollaan töissä :)
Ihanan seesteistä ollut kun ei nyt kolmatta lasta tarvinnut varsinaisesti yrittämällä yrittää ja raskausaikakin vähäoireisempi, yövalvomisia odotellessa.. :)
 
Kaapit saatiin maalattua vielä samana päivänä, kun maalit käytiin ostamassa ja on mieleisen näköistä.
Ja nyt voidaan rentoutua.
Kaikki tavarat on paikoillaan, laatikot saatu eteenpäin niitä tarvitsevalle ja eilen tehtiin ensimmäisen kerran ruokaa kotona. Ollaan muutama päivä syöty niin huonosti, joten oli ihana saada kunnon kotiruokaa.
Niiin helpottunut fiilis!

Mun lenkit on vähän lyhentyneet ja painot keventyneet, mutta muuten aika normaalisti mennään kuunnellen itseäni ja omaa kroppaa.

Raskauden saralla ei mitään uutta.
Viikon päästä on neuvolalääkäri ja ens kuun alussa rakenneultra (20+1.)

@mimmi92 jep, tuli vedettyä kunnolla hirsiä.
@Henriette onnittelut liikkeistä! :)

@Nanna-87 hauskaa reissua! :)

Mullakin on jännästi nyt tehnyt mieli salmiakkia, vaikka en normaalisti sitä syö kovinkaan usein. Enkä mä oo nytkään pahemmin syönyt, sen yhden ottanut pahimpaan salmiakki himoon.
Mun on pakko kyllä se sanoa, että mun tekee hirveesti mieli sitä salmiakkijauhoa, jota muksuna tuli ostettua. Sitä vaan ei enää taida saada mistään, saati, että sellasta sais raskauden aikana syödä.

Me ollaan tavattu 10 vuotta sitten helmikuussa, kun oltiin sattumalta samassa paikassa laskettelemassa.
Mä laskettelin alas, kun törmäsin tuohon miehen (ihan siis vahingossa. Käytän aina kyllä törmäykseen syyksi sitä, että mies oli tiellä ) ja siitähän se sit ikäänkuin lähti, vaikkakin virallisesti seurustelu aloitettiin huhtikuun alussa.
Joten nyt siis yhdessä oltu reilu 10 vuotta ja naimisissa vuosi.
Meillä on vuodet menneet hyvin, joka päivä tuohon mieheen rakastuu enemmän ja enemmän. Mä en vois kuvitellakaan elämääni jonkun muun kanssa, kyllä tuo mies on mulle just se oikea.
Meillä on samanlainen huumorintaju ja muutenkin mennään aika hyvin yksiin. Tykätään samasta musiikista, ohjelmista, harrastuksista ja hyvin monesta muusta asiasta. Mutta toisiamme rakastetaan.
Kriisejä meillä ei oo armeijaa lukuunottamatta ollut, tai eihän meillä silloinkaan pahemmin kriisiä ollut, lähinnä silloin molempia vaan rassasi se, että niin harvoin nähtiin, mutta armeijan edetessä tuo onneks helpottui ainakin vähäsen, vuoden tuo siellä viihtyi.
Yhteen me muutettiin ennen armeijaa.
Molemmat on tehnyt töitä teineistä asti, ja tällä hetkellä taloudellinen tilanne on ainakin omasta näkökulmasta hyvä, saadaan jopa laitettua summa x kuukaudessa säästöön.
Me ollaan molemmat mököttäviä ihmisiä, eli jos me joskus riidellään, niin se on yleensä aika hiljaista riitelyä, eli täällä ei huudeta. Ja no, ne mahdolliset riidat sovitaan yleensä myös aika nopeesti, meillä on molemmilla sellainen periaate, että kotoa ei koskaan lähdetä vihaisena/riidoissa eikä myöskään nukkumaan mennä vihaisia tai riidoissa.
Seksikin on 10+, ei valittamista määrästä ei laadussa.
Ollaan sovittu kotitöiden jako sovussa ja kaikki muukin. Joten siitäkään ei olla koskaan saatu riitaa aikaiseksi.
Lapsen nimestä voi kyllä tulla pientä keskustelua, mutta mitä mä meitä tunnen niin se asia saadaan sovittua ja löydetään mieleinen nimi.

Joka päivä pyrin sanomaan miehelle, miten paljon häntä rakastan ja miten tärkeä hän mulle on. ❤
Ja kyllähän tuo mies tekee samoin.
Meillä näytetään rakkaus, sitä ei peitellä. Kun on onnellinen, se pitää näyttää. Miksi onnea suotta peittelemään.

Ja kuten tuo profiilikuvakin sen sanoo, kyllä mies on oikeesti parasta mitä mulle on koskaan tapahtunut.
Ja hän on ihana, täydellinen ja komein. Joka omaa maailman ihanimmat silmät ja jalat hyytelöksi saava ihana hymy (edelleenkin 10 vuoden jälkeen.)

Ylihuomenna lähdetäänkin siskon ja hänen avomiehen luo ja en malta odottaa Viroon pääsyä.

Mutta nyt tuon miehen kainaloon katselemaan hetkeksi telkkaria.

Amanda 16+0
 
Taas unohdin että kuukausi vaihtu :D ihmettelin vaan että onpa kumma kun kukaan ei kirjoita mitään :D

@-Amanda- Onnea uuteen kotiin :) meilläkin mies haluaisi muuttaa heti vaann isompaan kun mahdollista, ollaan vuokralla ja sopimusta ei voi purkaa ennen vuotta sen sitomisesta :D mutta itseä ei niin innosta taas muuttaa. :D

@mimmi92 ihan hävettää kun piti alkaa salilla käymään,kun vointi paranee mutta mihinkään en ole päässyt (n):D toki kävelen paljon ja syön terveellisesti, mutta paino vaan nousee nousemistaan :cry:

Parisuhteesta sen verran että ollaan seurustelu ens kuussa 5 vuotta, riitoja on ja välillä vaikeampaa mutta eipä tätä vaihtaisi mihinkään silti.. Miehen on vaikea ymmärtää että oon herkillä nyt ja kiukutteleekin jos esim itken, koska itse ahdistuu kun itken, mutta koitan ymmärtää miestäkin..onhan se erilaista kun oon taas hormonihirviö.. on taas teiniajat x100 :mad: kaikesta ollaan selvitty ja toivoen selvitään vastaisuudessakin.. ajattelin yllättää viemällä hotelli kämpiiin 5v päivänä , siellä oli joku tarjous, että laskevat ruusukylvyn tai vaahtokylvyn valmiiksi ja saa hedelmiä ja suklaata kuoharin kera huoneeseen valmiiks saapuessa.. toki alkoholitonta versiota :D mies on tosi huono yllättämään ja välillä se loukkaakin,kun kehittelen kaiken maailman ylläreitä mutta ukkeli ei osaa :D ehkä se kosisi jo viiden vuoden jälkeen :whistle:

Mulla oli tiistaina lääkäri ja sielläkin yritettiin saada sydänääniä kuulumaan, mutta eipä ne kuulu kun istukka on edessä, katsottiin kyllö ultralla taas että siellä pieni liikuskeli ja sydän löi.. muuten kaikki oli ok gynetutkimuksessa. Valitin siinä sitten,kun alaselkä on alkanut vaivaamaan enemmän.. rutisee ja välillä lukkiutuu silleen,että kävelen kun vanha akka säryn vuoksi, vetää ihan takareisiä ja polvia myöten.. no lääkäri sano,että ihmekkös sattuu kun mun alaselän luut on jääneet synnytyksestä jotenkin erilleen ja nyt pitää alkaa käyttämään tukivyötä jos ne menisi paikoilleen..

Nems 14+2
 
Öh, jokos ne viikot tänään vaihtu 17+0, eli tulin poksahtamaan.
En pysy noissa kärryillä ollenkaan missä ollaan ja miten.
Lasken ja tarkistan Mimmin mukaan ku oot neljä päivää eellä :D:D

Liikkeet ja omaolo pikku muksahduksia tuntuu paikallaan maatessa silloin tällöin, mutta kunnon liikkeitä saa vielä odotella..
Omavointi on ok, välistä tuntuu taas että onko sitä edes raskaana :D

Parisuhteesta
vain sen verran (en halua että tutut tunnistaa), yhdessä ollaan oltu kohta 10 vuotta, syksyllä tulee 7 hääpäivä. :) Olen elämäni rakkauden kanssa ja tunteet häntä kohtaan syvenee päivä päivältä, en voisi kuvitella olevani kenenkään muun kanssa yhtä onnellinen. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Nems
Ihania tarinoita ja uskomatonta että @mimmi92 olette tavanneet niin varhain!

Unohdin kertoa tuossa tarinassa miten ollaan tavattu.. mies oli kuulemma tavannut mut muutaman kerran ennen armeijaa ja sen aikana yhteisten kavereiden illanvietoissa. Mulla ei ole mitään muistikuvaa hänestä. Vuoden armeijan jälkeen hän tuppautui mun kavereiden mukaan kun olimme sopineet treffit kaupungille. En vieläkään ajatellut mitään. Kaverit sitten kertoi, että tää jätkä on ihan sekaisin susta, mä repesin nauramaan ja sanoin että älä nyt viitsi. Olin tottunut olemaan yhtälailla poikien kanssa eikä ollut mitään tarkoitusta etsiä vakituista poikaystävää, joten vietettiin paaljon aikaa ennen kuin suostuin uskomaan ja itsellenikin myöntämään, että onhan se maailman söpöin. Ja edelleen hän katsoo minua aivan yhtä jumaloiden.

Henriette 18+0
 
Kaikilla siis ilmeisesti parisuhde vakaalla pohjalla :)

Neuvola lääkärissä käyty. Paino -24g/vko, eli suunnilleen samoissa pysynyt :) verenpaineet ok. Sisätutkimusta ei nähnyt tarpeelliseksi, joten jätin ihan suosiolla väliin, dopplerilla ei löytänyt ääniä (etsi ihan väärästä kohtaa) joten ultrattiin ja hyvin näytti voivan. Istukka kuulemma osittain edessä. Koko ajan kyseli tuntuiko tuo liike, mutta en mä niitä sillä hetkellä kyllä tuntenut.
Lääkäri oli ihan pihalla mun tiedoista, luuli että raskaus hoidoilla saanut alun kun joku maininta tiedoissa oli? Mä myös sitten unohdin kysyä kokonaan noista veriarvoista.

Muok. Niin ja pari päivää on nyt kahvi etonut. Tai siis en vain jotenkin saa sitä juotua mitenkään loppuun. Aamulla menee kupillinen väkisin, mutta iltapäivällä juon nyt sitten teetä, vaikka siitä en aiemmin erityisesti ole pitänyt..

Mimmi 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihania parisuhdetarinoita täällä. :) Mielenkiinnolla luin kaikki.

Me ollaan oltu miehen kanssa 11 vuotta yhdessä, ja niistä 6 vuotta naimisissa. Tavattiin aikoinaan yhteisten tuttujen kautta mökkireissulla ja siitä rakkaus roihahti. Meillä on musta ihanan tavallinen ja turvallinen parisuhde, ei tarvitse pelätä että toinen katoaisi minnekään. Mitään kauheita kriisejä ei ole vuosiin mahtunut, mitä nyt välillä ollut taloudellisesti tiukkaa ja lapsettomuushoitojen aloituksen yhteydessä olisi ollut kaikki mahdollisuudet isompaankin kriisiin kun oli vähän erimielisyyttä asioista, mutta lopulta oltiin samoilla linjoilla ja nyt ajattelen, että jos tuon p*skan läpi rämmittiin yhdessä niin aika paljon saisi elämä järistä, että eri teille lähdettäisiin.

Esikoisen syntymä 7 vuotta sitten ei parisuhteeseen juuri vaikuttanut, oltiin totuttu köyhään opiskelijaelämään ja oltu vasta muutama vuosi yhdessä. Nyt tuntuu, että tämän toisen lapsen syntymä vaikuttaa varmaan paljon enemmän meidän perhedynamiikkaan. Mun mies on aivan mahtava isä, ja taatusti ollaan molemmat yhtä perillä lapsen asioista ja osataan yhtä hyvin hänen asioitaan hoitaa.

@mimmi92 ja @Nems ihanaa että teillä ultrattu kun ei ole sykettä löytynyt! Mun neuvolassa ei edes ole ultralaitetta että olisi tosi kuumottavat paikat tuossa tilanteessa.

@Nems munkin mies on huono yllättämään ja keksimään mitään yhteistä tekemistä. Joskus hermostuttaa kun itse suunnittelen yhteiset hotelliyöt ym., mutta mies on kyllä tosi kiitollinen aina siitä että järkkäilen ja oon ite enemmän sen tyyppinen ihminen. Suunnittelen kyllä perheenkin lomat pitkälle ja mies sitten hyväksyy tai ehdottaa jotain itselleen mieluisampaa. :D

@Nanna-87 mukavaa reissua! Piristä kyllä välillä käydä vähän jossain reissussa. Meilläkin tiedossa koko perheen huvipuisto reissu hotelliyöllä muutaman viikon kuluttua.

@-Amanda- mukavaa lomareissua! :)
 

Yhteistyössä