Käsi ylös te, joilla on autolaina!

  • Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Kiinnostaa, itse kun en tunne ketään, joka olisi autoa lainarahalla ostanut... Miksi tällainen päätös? Miten tahansa tuota laskee, niin siinä ei ole mitään järkeä.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";27102996]Kovin on suppea tuttava piiri, provohan tämä on. ;)[/QUOTE]

No ei ole suppea, mutta en tunne :D Mun (ja mun tuntemien ihmisten) mielestä auto on väline, jolla kuljetaan paikasta A paikkaan B, ei minkään jatke tai statuksen kohottaja.

Mä haluaisin nyt saada yhdenkin hyvän selityksen, millä tavalla se 20 000 euron uusi auto eroaa esim 5000 euron autosta? Miten sillä kalliimmalla autolla pääsee paremmin paikasta A paikkaan B?
 
"Ninni"
Ei ollu takataskussa 25 tonnia ja mitään romua ei haluttu, sitä sais korjata usein.. Ja mikäs täs..3 v maksetaan ja varaa on maksaa, niin mikä ongelma? Jos auton nyt myis ni jäätäisiin voitolle tai alle vuoden sisään. Saksasta tuotu, hieman paremmin varusteltu kun kotimaassa. Täällä sen arvo on 35 000 €
 
Meillä on autolainaa ja myönnän, etten kyllä tiedä tuttavapiirini autohankinnoista, onko ne lainalla vai millä ostettu eikä kyllä kiinnostakaan.

Ajan pitkää työmatkaani erittäin mielelläni autolla, joka varmasti vie perille, johon koko porukka mahtuu, joka on tarpeeksi turvallinen ja jonka korjaamiseen ei mene rahaa.
 
niin miksi?
[QUOTE="aapee";27103025]No ei ole suppea, mutta en tunne :D Mun (ja mun tuntemien ihmisten) mielestä auto on väline, jolla kuljetaan paikasta A paikkaan B, ei minkään jatke tai statuksen kohottaja.

Mä haluaisin nyt saada yhdenkin hyvän selityksen, millä tavalla se 20 000 euron uusi auto eroaa esim 5000 euron autosta? Miten sillä kalliimmalla autolla pääsee paremmin paikasta A paikkaan B?[/QUOTE]

No miksi asua kolmiossa (tai herranen aika sentään, omakotitalossa!!), kun yksiöönkin mahtuu sänky kaikille. Tai miksi ostaa filettä, kun rainbow-jauhomakkarallakin tulee vatsa täyteen?
 
"vieras"
Missä pän asut? Sekin kertoo jo aika paljon, jos asut jossain hesan kupeilla niin tuksin tarvit autoa kun siellä ne linjurit törisee taukoamatta joka mutkassa ja ei ole järkevää hommata autoa sen yhden vuotuisen "lapin reissun" takia jolloin ajetaan jyväskylään leirintä alueelle ja etsitään poroja, joulupukkia, rekiajelua, jääkärhuja, eskimoita inuiitteja. Pysykää vaan siinä ratikkakyydityksessä.
 
"aapee"
[QUOTE="röpö";27103038]Korjauskustannukset??? Vertaa se 5000 auto ja 20 000 auto..[/QUOTE]

Nimenomaan tätäkin mä vertaan. Vanhemmissa autoissa pystyt tekemään jotain (tai oikeastaan kaiken) ITSE. Uudemmissa autoissa se auto on pakko viedä merkkikorjaamoon jo melkein pelkän polttimon palamisen takia (tiedän tällaisiakin tapauksia). Kusetusta koko autobisnes ja jotkut pököt sitten vielä uskoo siihen...
 
"Ninni"
[QUOTE="röpö";27103038]Korjauskustannukset??? Vertaa se 5000 auto ja 20 000 auto..[/QUOTE]

Kyllä se vaan on niin, että vikaa vian perää alkaa tuleen vanhempiin autoihin nopeemmin kun huomaakaan..Ei oo meidän ongelma jos teillä ei oo varaa ostaa parempaa..Kumman veikkaat olevan törmäyksessä turvallisempi auto? 5000 € vai 20 000 € :D
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";27103051]Missä pän asut? Sekin kertoo jo aika paljon, jos asut jossain hesan kupeilla niin tuksin tarvit autoa kun siellä ne linjurit törisee taukoamatta joka mutkassa ja ei ole järkevää hommata autoa sen yhden vuotuisen "lapin reissun" takia jolloin ajetaan jyväskylään leirintä alueelle ja etsitään poroja, joulupukkia, rekiajelua, jääkärhuja, eskimoita inuiitteja. Pysykää vaan siinä ratikkakyydityksessä.[/QUOTE]

Juu, asun paikassa, jossa lähin bussipysäkki on 5 kilsan paikassa ja siitä kulkee 2 kertaa päivässä bussi, kerran "kaupunkiin" päin ja kerran sieltä takaisin ;)
 
"Ninni"
[QUOTE="aapee";27103078]Nimenomaan tätäkin mä vertaan. Vanhemmissa autoissa pystyt tekemään jotain (tai oikeastaan kaiken) ITSE. Uudemmissa autoissa se auto on pakko viedä merkkikorjaamoon jo melkein pelkän polttimon palamisen takia (tiedän tällaisiakin tapauksia). Kusetusta koko autobisnes ja jotkut pököt sitten vielä uskoo siihen...[/QUOTE]

:D Et tie nii mitään autoista ja sen korjauksista ja merkkihuoltamoista.. On niitä muitakin korjaamoja ja vastaavia kun merkkikorjaamot ;)
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";27103078]Nimenomaan tätäkin mä vertaan. Vanhemmissa autoissa pystyt tekemään jotain (tai oikeastaan kaiken) ITSE. Uudemmissa autoissa se auto on pakko viedä merkkikorjaamoon jo melkein pelkän polttimon palamisen takia (tiedän tällaisiakin tapauksia). Kusetusta koko autobisnes ja jotkut pököt sitten vielä uskoo siihen...[/QUOTE]

Miten vaihdat -97 Toyota corollaan jakopään? Onistuuko itse vaihtaa? Entäs miten menee öljyjen vaihto?
 
"aapee"
[QUOTE="Ninni";27103079]Kyllä se vaan on niin, että vikaa vian perää alkaa tuleen vanhempiin autoihin nopeemmin kun huomaakaan..Ei oo meidän ongelma jos teillä ei oo varaa ostaa parempaa..Kumman veikkaat olevan törmäyksessä turvallisempi auto? 5000 € vai 20 000 € :D[/QUOTE]

Ja tämähän ei kerro siitä mitään. Vanha Mersu/Volvo on varmasti turvallisempi kuin uusi Fiat ;)

Ja onko sellaisella varaa, joka ostaa velaksi? Siitähän tässä oli kyse :D Kyllä mulla on myös tuttuja, jotka on ostanut 50 000 euron autoja ilman velkaa ;)
 
[QUOTE="röpö";27103038]Korjauskustannukset??? Vertaa se 5000 auto ja 20 000 auto..[/QUOTE]

Itseasiassa monesti uuteen autoon menee huoltakustannuksiin enemmän rahaa kuin vanhaan (ihan romut asia erikseen), koska uutta pitää käyttää "takuu huollossa" tasaisin välein, osat on kallimpia ja huollot pitää tehdä merkkihuollossa kun tavallisissa huoltamoissa ei pysty noita enää huoltamaan.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";27103088]Miten vaihdat -97 Toyota corollaan jakopään? Onistuuko itse vaihtaa? Entäs miten menee öljyjen vaihto?[/QUOTE]

Minäkö sen nyt vaihdan? :D Öljyt osaan vaihtaa ja oma autoni on ketjukone. Toisekseen jakohihnaa ei niin usein tarvitse vaihdella, että tässä kohtaa sen vaihdattaminen korjaamolla tarkoittaisi vanhemman auton olevan korjauskustannuksiltaan kalliimman kuin uudemman.
 
"aapee"
[QUOTE="Ninni";27103087]:D Et tie nii mitään autoista ja sen korjauksista ja merkkihuoltamoista.. On niitä muitakin korjaamoja ja vastaavia kun merkkikorjaamot ;)[/QUOTE]

Sinällään en joo, kun ei ole koskaan tarvinnut autoa sellaiseen viedä, mutta minähän ostankin vaan max 5000 euron "paskoja" ;).
 
"Ninni"
[QUOTE="aapee";27103097]Ja tämähän ei kerro siitä mitään. Vanha Mersu/Volvo on varmasti turvallisempi kuin uusi Fiat ;)

Ja onko sellaisella varaa, joka ostaa velaksi? Siitähän tässä oli kyse :D Kyllä mulla on myös tuttuja, jotka on ostanut 50 000 euron autoja ilman velkaa ;)[/QUOTE]

Kyllä se kalliimpi auto on siltikin turvallisempi kun 5000 € rotisko :D Joo ei koskettais tikullakaan Fordiin, Fiatiin, Opeliin, Hondaan, Toytotaan..Kyllä silloin on varaa, jos on myös varaa maksaa sitä. Meillä on nettotulot 6700 € kk ja kyllä siitä yks osa auton kk erään menee, ei tuota ongelmaa. Asunnosta ollaan jo niin voitolla, mutta ei viitsitty sitä myydä auton takia, että käteisellä ois ostettu :D
 
koskaan ennen ei ole ollut, mut nyt on. 5 000e, 40 000 maksettiin omista, mut loput 5000 otettiin vuoden laina-ajalla, koska ei haluttu liian tiukille vetää ja liikaa säästöjä käyttää(jos jotain kuitenkin sattuu). melkein kaikilla tutuilla/ kavereilla on autolainaa.
 
"vieras"
5000 eurolla ei saa autoa joka on sekä kolariturvallinen että niin vähän ajaettu ettei ole vaaraa että se jättää perhettä pimeälle maantielle keskellä paukkupakkasia.

Lasten kuljettamiseen soveltuva käytetty auto maksaa vähintään 20000 euroa.
 

Yhteistyössä