Kameratolppa välähti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mietin, että näkyykähän öisessa kuvassa kuskin naama, eli kiistäisikö sakon. Vauhtia oli himan vähää liikaa. Jos naamani ei näy kiistatta, voin kai kieltää ajaneeni?

Mulla ei oikeen ois rahaa sakkoihin :(
 
vierailija
Voiko sen kuvan saada, se ei kai tule sakkopapun kanssa ?

Jos naama näkyy ja on selkeesti tunnisttettavissa, ei auta kun itkeä jja maksaa.

Jos taas on vähääkään epäselvää kyskista, lienee paras vaan kiistääkaikkki.
 
Sakothan lähetetään kotiosoitteeseen rekisterinumeron perusteella. Jos et ole auton omistaja tai haltija, et tule sakkoa itse saamaan.
Sakon perii sinulta itse auton omistaja. Hän kai muistaa antaneensa sinulle auton avaimet tuona päivänä, noihin aikoihin. Velan ja maksukykyisyytesi selvitän Omistajan kanssa.
 
Sakothan lähetetään kotiosoitteeseen rekisterinumeron perusteella. Jos et ole auton omistaja tai haltija, et tule sakkoa itse saamaan.
Sakon perii sinulta itse auton omistaja. Hän kai muistaa antaneensa sinulle auton avaimet tuona päivänä, noihin aikoihin. Velan ja maksukykyisyytesi selvitän Omistajan kanssa.
Ei. Sakon mukana tulee lappu, jossa voi kieltää ajaneensa kyseistä autoa ja siinä on myös kohta, jossa sitä ajanut henkilö voi tunnustaa ajaneensa kulkuneuvoa. Auton omistajan ei tarvitse periä sakkoa autoa kuljettaneelta henkilöltä. Mikäli autoa kuljettanut henkilö ei suostu kirjallisesti rikettään tunnustamaan, niin silloin auton omistaja voi ilmoittaa poliisille, ettei ole itse ajanut ja kertoo kenen epäilee ajaneen autoaan. Eiköhän sieltä sitten tule kutsu kuulusteluihin.
Itse en ainakaan ottaisi kenenkään toisen sakkoja nimiini ihan periaatteesta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Jos kotiin tulee lappu et pitäis maksaa sakkoa tai rikemaksu ylinopeudesta toimi seuraavasti: kirjoitat kohtaan missä kysytään kuskin nimeä "täytyy katsoa kuvasta" ja kohtaan missä poliisilaitoksessa haluat asia käsiteltävän kirjoitat Helsinki, koska Helsingin poliisilaitos on Suomen kiireisin eli ei niillä ole aikaa pikkujuttujen selvittämiseen. Jos kyse on pienestä ylinopeudesta poliisi ei lähesty asian tiimoilta enää kertaakaan. Jos kutsuvat laitokselle katsomaan kuvia et vain mene vaikka kuinka houkuttelisivat, kotoa eivät tule hakemaan.
 
vierailija
Peltipoliisien ottamien kuvien käsittelyyn muutos: Enemmän sakkoja ja vähemmän huomautuksia - Aamulehti
Kamera ottaa kuvan, jos ajonopeus ylittää nopeusrajoituksen kuudella kilometrillä tunnissa.

Rikesakon raja on seitsemän kilometrin ylinopeus tunnissa. Poliisi kuitenkin vähentää tästä kolme, joten käytännössä rikesakko rapsahtaa vasta 10 kilometritunnin ylityksestä.

Huomautuksella selviää, jos ylinopeus on 3–6 kilometriä tunnissa.

Päiväsakkoja rapsahtaa, jos ylinopeus ylittää 20 kilometriä tunnissa.

Lähde: Poliisi
 
vierailija
Voi Saateri, jos nämä tapaukset olisivat olleet naapurin Heikin tai Hidan niin varmasti siitä ilmoittaisitte kaikkinasille poliisipiireille ja lastensuojeluun ja verovirastoon.
 
vierailija
Katso kuva ensin, sitä ennen älä missään tapauksessa maksa.

Poloisille ei tarvitse kertoa kuka autoa ajoi, heidän on se itse selvitettävä, ja sitä he eivä tee. Kiellä kaikki ja sanot vaan, että en kommentoi.
 
Kuulemma todella selkeä kuva myös yöllä otetussa valokuvassa. Räpsähtäähän se todella kirkkaasti. Ei ole omalla kohdalla räpsähtänyt. Kerran aurinko peilasi päivällä siihen kameran linssiin, ja luulin sen räpsähtäneen mutta kotiin ei tullut mitään ilmoitusta. Omalla autolla ajelin.
 
M42
Kannattaa ottaa opiksi ja muistaa ensi kerralla, kun ajat autoa, että liikennesäännöt on tehty noudatettavaksi kirjaimellisesti. Toivottavasti nopeutta oli vähintään sen verran, että varmuusvähennyksen jälkeenkin jää päiväsakoille.

Voit yrittää kiistää, mutta kyllä siitä kuvasta sut tunnistaa, joten menee sit turhaan käräjille tollainen päivänselvä asia. Käräjäoikeudet muutenkin on jo ylityöllistettyjä.
 
  • Tykkää
Reactions: feger
vierailija
Kannattaa ottaa opiksi ja muistaa ensi kerralla, kun ajat autoa, että liikennesäännöt on tehty noudatettavaksi kirjaimellisesti. Toivottavasti nopeutta oli vähintään sen verran, että varmuusvähennyksen jälkeenkin jää päiväsakoille.

Voit yrittää kiistää, mutta kyllä siitä kuvasta sut tunnistaa, joten menee sit turhaan käräjille tollainen päivänselvä asia. Käräjäoikeudet muutenkin on jo ylityöllistettyjä.
Taas puhut suulla suuremmalla asiasta josta et tiedä yhtään mitään.
 
vierailija
Voit yrittää kiistää, mutta kyllä siitä kuvasta sut tunnistaa, joten menee sit turhaan käräjille tollainen päivänselvä asia. Käräjäoikeudet muutenkin on jo ylityöllistettyjä.
Tämä ei pidä paikkaansa. Jos ei myönnä syyllisyyttänsä ei kytät näitä jaksa alkaa selvittämään, koska niillä on muutenkin kädet täynnä töitä.

Suomeksi sanottuna: vain liian rehelliset idiootit tunnustavat ja maksavat sakkonsa kun kameratolppa käräyttää ylinopeudesta. Sinä taidat kuulua tähän idioottien porukkaan...
 
M42
Tämä ei pidä paikkaansa. Jos ei myönnä syyllisyyttänsä ei kytät näitä jaksa alkaa selvittämään, koska niillä on muutenkin kädet täynnä töitä.

Suomeksi sanottuna: vain liian rehelliset idiootit tunnustavat ja maksavat sakkonsa kun kameratolppa käräyttää ylinopeudesta. Sinä taidat kuulua tähän idioottien porukkaan...
Vain idiootit eivät noudata lakia. Jos päiväsakkojen puolelle menee, kyllä selvitetään, joskus myös pienemmät ylinopeudet. Taidat itse olla idiootti, kun yllytät rikoksen peittelyyn.
 

Yhteistyössä