Keventävät kuumeilijat -tsemppiketju

Hei!

Tiedättekö sen tunteen kun haluaisitte odotusaikana olla hyvinvoivia ja hehkuvia, mutta ennen raskauttakaan ei ole kovin hehkeä ja hyvinvoiva olo? Tälläiset fiilikset nyt itsellä ja haluaisin pudottaa joko tässä raskautta odotellessa tai sitten vähitellen odotusaikana, koska esikoisesta jäi ihan liikaa kiloja ja seuraavan (viimeisen) lapsen jälkeen en halua että on 30kiloa pudotettavaa.

Olisiko täällä ketään kohtalotovereita? Haaveissa tosiaan itsellä pudottaa 10-15 kg, jolloin olisin suunnilleen siinä painossa, missä olin kun jäin esikoista odottamaan.

Tsempataan toisiamme kohti terveellisiä ruokailutottumuksia ja liikkumaan myös yritys/ odotusaikana. Ja (yli)painonpudottaminenhan tunnetusti parantaa hedelmällisyyttä sekä vähentää raskausdiabeteksen riskiä !
 
  • Tykkää
Reactions: viii
Moikka! Täältä löytyy yksi kohtalontoveri! Koko syksyn pitäny muuttaa elämäntapoja..3kg sainki pois mutta joulun alla ja tähän hetkeen asti ne on tullu kyllä takasin:cautious: pudotettavaa olis tuo sama 10-15kg.. olin keventäjissä syksyn mutta nyt jäsenyys umpeutui,,enkä tiiä ostanko lisää. Yritys ei oo vielä alkanut meillä, haaveilen että nyt tammikuun lopussa jätetään pillerit pois. Ollu kaikenlaista tässä mikä on siirtäny yrityksen alkua ja nyt viimesin oli kilpirauhas arvojen koholla olo , 4.9 eli lievää vajaatoimintaa. Sain siihen lääkityksen ja tammikuun lopussa kontrolli koe. Jos on arvo lähteny laskuun, ni sit läx pillerit :love: ja kolmas haaveissa ja ikää 35v.. ni kaikinpuolin jänskättää ikä ja paino ja lapsen terveys ja oma vointi ja ja ja... (y)
 
Täällä myös! Itellä raskauksien myötä kertynyt ylipainoa (3 lasta lyhyessä ajassa), itsestä huolehtiminen on jäänyt liian vähälle ja paino on noussut aivan liikaa. :unsure: koko ajan mielessä, että asialle pitäisi tehdä jotain, ja vihdoin kuukausi sitten kiinnitin enemmän huomiota syömisiin, ja viime kuun aikana lähti jo 4 kiloa. :)
Oma ongelma painonhallinnassa on syöminen, alan herkästi ahmimaan, ja syön kun olen surullinen /iloinen /väsynyt... Eli näitä syömisongelmia vastaan taistelen jatkuvasti.

Näistä asioista ei pahemmin tule juteltua kenenkään kanssa, joten ihanaa löytää täältä vertaistukea! :)
 
Mie kanssa ahmin.. ja nyt kun oon käytännössä elänyt suklaalla useemman viikon niin väsyttää ja särkee päätä ja kaikkee.. onnex kävelemässä tulee käytyä koiran kanssa, niin liikuntaa ei tarvii väkisin alottaa, lisätä vaan pitäs.. tupakan polton lopetin tasan 2 vuotta sitten,,niin huomaan kyllä että korvikkeeksi on tullu iltasyöminen.. mutta aina on paino jojoillu, ni vaikeehan sitä on oppia terveellisille tavoille ku ei oo koskaan osannu syyä oikein.. ja tosiaan raskausajan diabetes pelottaa. Aiemmissa ei ollu, vaikka painoa oli hurjasti. Mutta onhan edellisestä kerrasta jo aikaa, nuorimmainen 9.5vee.. että elimistö toimi varmaan eritavalla nuorempana. Oisin luullu että tää vauvahaave saa herkuttelun loppumaan, mut ei oo toiminu vielä..
 
Tosi samanlaisia fiiliksiä. Kun on monta vuotta tottunut syömään tietyllä tavalla huonosti, siitä tavasta on vaikea oppia eroon. Yleensä onnistun syömään järkevämmin jotain parin viikon ajan, mutta sitten aina huomaan, että olen palannut siihen vanhaan huonoon tapaan. Oletin myös, että raskaushaaveet sais muutettua tavat parempaan suuntaan, mutta ei. Mistä ihmeestä saisin pitkäaikaisen motivaation tähän touhuun? (n)
Liikunnasta tykkään, mutta nyt kun yritin aloittaa jumppaamiset, polvet tulivat kipeiksi ja niitä on jo särkenyt muutaman päivän. On siis yritettävä nyt syömisten muuttamisella saada tämä painonpudotus alkuun...
 
Ihana kun tulitte @äiti_82 ja @viii mun kans kirjottelee :barefoot:!

Tuttuja tunnelmia molemmilla, miulla kans kovana pelkona tuo radi toiveissa olevassa raskaudessa jos nyt painan 15kg enempi kun edellisen raskauden alussa. Ja en siis silloinkaan ollut mikään kevyt lintunen, mutta silloin mulla oli suhteellisen paljon lihaksia joten painosta vaan pienehkö osa oli läskii. Nyt on ihan hitokseen läskii.

Mun suurimmat ongelmat on se että syön IHAN LIIKAA, vaikka ruoka olis terveellistäkin ki mätän sitä jonkun puol kiloo :(. Ja sit jos se ei oo.. niinku karkit yms. Ni pystyn syömään ihan järjettömii määrii esim. Karkkii eikä tee ees heikkoo. :eek:..

Nyt oon ajatellut laihdutusstrategiaksi että a) alan seuraamaan tuollaista Go Fat, Go tyyppistä ruokavaliota eli 5 ruokailua päivässä, kaikki herkut ja sokerit pois ja tilalle rahkaa ja salaatteja. Ihan täysin en herkuttomalle linjalle lähde mutta se että se herkku olis joku suolainen juttu, pastaa tai joku herkkusalaatti eikä se 500g irtsareita. Lisäksi olisi tarkiitus tunkea kalenteriin edes 3 jonkunnäköistä liikuntasuoritusta per viikko. Lupasin itselleni lauantaiaamuna ottaa mitat :whistle:.. joka tapauksessa tähtään sellaiseen -2kg/kk tahtiin. Hitaasti mutta varmasti ja lopullisesti.

Ja tosiaan kantavana ajatuksena jatkaa erityisterveellisiä elämäntapoja läpi mahdollisen tulevan raskauden, koska en halua tulla seuraavaa kertaa synnäriltä takaisin ainakaan yhtään pahemmin mitois kun viimeks...
 
Heh, järjettömiä määriä herkkuja, karkkia, suklaata menee kyllä alas.. ja sitten kun lopettaa herkkujen syömisen niin tulee vierotus oireet o_O mutta mie meinasin kanssa että pitää pyrkiä syömään 5 ateriaa päivässä.. lounaalla töissä miulla on yleensä pakastekasviksia 100-200g ja jotain lihaa, helppoo ja pitää nälän pois. Välipala pitäs olla isompi mutta syön yleensä vaan jogurtin tai banaanin.. ja sit jos kotona ei oo ruokaa valmiina, ni alkaa ahminen nälkään .. leivät menee ja jos on jotain herkkuja jääny kaappiin..ne menee.. ja sit on ilta pilalla.. eli pitäs syyä enempi töissä välipalalla jotta ei tulis törkee nälkä ennen ruokaa.. teoriassa tiiän miten tää homma toimii..käytäntö hieman ontuu :p mie oon kanssa mitannu itseeni monta vuotta.. ja puntarissa juoksen harvasen päivä.. nyt tuntuu että oisko kilpirauhas lääkkeet vähän vilkastuttanu aineenvaihdunta, kun vessassa saa juosta useammin ja painoa ei tullu joulun aikaan syömisiin nähden sitä mitä oon nyt parin vuoden aikana huomannu, että pari kiloo tulee jos pari viikkoa herkuttelee.. ja niiden pois saaminen on supervaikeeta.. no, ei muutakun viikonloppua kohti, pahinta aikaa miulle ja syömiselle :ROFLMAO: oliko teillä muutes vauvan yritys missä vaiheessa ?? Kauan ootte yrittäny?
 
Sama juttu itsellä et oon ennen esikoista tehnyt niitä Jutan nettivalmennuksia et tiiän kyl tasan mitä PITÄIS tehdä mut silti se on kyllä vaikeaa :(.

Meillä yk1 (piinailuvaiheessa!) ja tuolla "kolmekymppiset toista lasta yrittävät"-ketjussa kirjoittelen, milkä kertoneekin kaiken oleellisen :D.
 
Sepä se, kun tietää kyllä mitä pitäisi tehdä, mutta käytännössä se on vaan niin hankalaa... Ajattelin tästä hetkestä eteenpäin yrittää olla ilman "herkkuja", eli karkit, suklaat, keksit ym sokerilliset jutut. Koukuttuminen niihin on valtava, joka päivä pitäisi muka syödä niitä. Ja vieroitusoireet aina iskee päälle kun yrittää olla ilman, mutta nyt aion kestää nämä oireet. Kun muutamasta ekasta päivästä selviää, niin sitten helpottaa. (y)

Me yritetään neljättä lasta, nyt on yrityskierto 3 loppusuoralla. (Menkat pitäis alkaa viimeistään ensi viikon torstaina.) Haaveissa on suurperhe, toistaiseksi mennään ajatuksella, että tulee niin monta lasta kuin tulee. Ja mulla itsellä on ikää 26 vuotta, niin on tässä vielä reilusti aikaa kasvattaa perhettä. :LOL:

Ja tosiaan oma suunnitelma on nyt aluksi säännöllistää ruokarytmiä ja pienentää ruoka-annoksia. Ja iltapalan jälkeen en syö mitään, sen olen todennut parhaimmaksi painonpudotustavaksi itselleni.
Kun polvet tästä alkaa palautua, niin sitten lisään liikuntaa pikkuhiljaa, ehkäpä kävelylenkeillä. Eikös kävely ole ihan ok liikuntaa vaikka on ylipainoa? Tai pyöräily? :)
 
Me syötiin eilen salaattia ja samoin tänään ruokalistalla. Eilen tuli käytyä oikein lenkillä (siis ihan kävelysellaisella), ja teki kyllä tosi hyvää. Vois kyllä huomennakin lähtä lenkille, vapaan viikonlopun kunniaksi :).

Mukavaa, tarmokasta viikonloppua ja tosiaan pysytellään herkuista erossa. Mulla on tällä hetkellä suurimpana himotuksena ruisleipä ja maustekurkku (ei sellainen amerikan sokeriällötys vaan kunnon etikkakurkut), niin meinasin että pari ruisleipää saan sitten syödä jos herkkua tekee mieli. Toinen lempparini on sitruunamehulla maustettu rahka ja siihen mysliä, pitäs katsoa kaupasta joku sokeriton mysli ja syödä sitä KOHTUUDELLA.

Maanantaina ois jo kp24, vähenee vähenee vaikka hitaasti, iik <3
 
  • Tykkää
Reactions: viii
Minä liityn mukaan. :D
Joulun jälkeen päätin ottaa taas vähän takemmin miettiä mitä ja miten paljon tulee syötyä. Pudotettavaa olis n. 15kg. Nyt lähtenyt 3kg. Toiveissa saada painoa alas, jos vaikka tärppi kävisi ennen kuin siirrytään hoitohin. Nyt yk7 kp 23/36 menossa.
Tämän saman jo pari kertaa tiputtanut, mutta kummasti aina lipsuu takaisin vanhaan ja taas huomaa herkuttelevansa liikaa ja syövänä mitä sattuu. Koirien kanssa tulee lenkkeiltyä suht paljon, joten liikkumattomuutta se ei kokonaan ole. Enemmänkin tietenkin voisi aina tehdä.
Pahe ollut aina sipsit ja limut. Uutena vuotena oli pieni pussi sipsiä,sekä pullo pommakkia ja siihen se onneksi jäi :D pysyin tiukkana vaikka taas olis tehnyt seuraavana päivänä mieli lisää. Monesti kun jättänyt kokonaan pois menee se himokin pikku hiljaa, mutta vaatii viikkoja. Pahimpina aikoina saanut colastakin vieroitus päänsäkyä :D
Herkut jätetty pois ja lisätty kasvista, kanaa ja salaattia pöytään. :D
 
  • Tykkää
Reactions: viii ja ahmis
Tervetuloa mukaan @Abby87! :) kaikenlainen vertaistuki on aina hyvä juttu. (y)

Eilisen päivän söin kevyemmin, ja oli heti paljon parempi olo. Tänäänkin syömiset on mennyt suht ok, kaapista tosin löytyi yksi suklaapäällysteinen riisikakku, ja sen kun olin syönyt niin iski fiilis että ei näin! Mutta ei pitäisi ottaa liian raskaasti pieniä "mokia", vaan jatkaa vaan siitä hetkestä aina eteenpäin.
Nyt ei pitäisi kaapeista löytyä enää mitään herkkuja, niin paljon helpompi jatkaa. Mulla on ongelmana se, että jos tiedän että kaapissa on jotain "hyvää", niin se tulee liian helposti syötyä. Sovittiin miehen kanssa ettei osteta enää kotiin mitään herkkuja, niin terveellisestä syömisestä on paljon helpompi pitää kiinni. :)

Täällä kiertopäivä 29, menkkoja odottelen alkaviksi vaikka kovasti plussaa toivonkin. Olo on semmoinen ettei vielä ole tärpännyt. :)
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
No ei menny kevyesti tääkään viikonloppu..huoh.. taas liian vähällä syömisellä perjantaina töissä ja kotona ei valmista ruokaa.. No, jospa tää taas tästä (y) kävely on tosi hyvä liikunta muoto miun mielestä kaikille! Ja toine hyvä mistä ite tykkään on vesijuoksu! Ja molemmat halvimmasta päästä vielä :) toki uiminenkin mutta mie en osaa uida rennosti ni jäkitän niskoja.. ja näitä molempiahan voi sitten turvallisesti jatkaa jos sattuis raskautumaan! Ja kuntosali meillä on tekeillä omaan alakertaan, ni siellä jos sitten sais tehtyä vähän lihaskuntoa lisäksi! Nyt vaan pitäs löytää selkäranka herkkujen himoamiseen (n)
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Tervetuloa myös Abby :love:!

Täällä etenee viikonloppu ihan jeez, ei vielä mitään kunnon laihissettiä, mutta ei oo mitään porsasteltukaan eli aika perussalaattilinjaa ja lihaa/kasviksia. Ainut kun mulla on toi ruisleipäfiksaatio ni se on kyl paha. Esim. realia vois syödä vaikka kilon. Voin kanssa tietty. Ennen pidin leivät pakkasessa mut nyt kun minimies vetää kans palan pari päiväs ni sithän miäkii aina sorrun kun ne tos pöysäl on ne leipäpaketit :whistle:..

Mut ei karkkii, ei jädee, ei limuu, ei mitään muitakaan herkkuherkkuja. Kyl tää tästä. Tsemii naiset! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: äiti_82
Kohtuullinen viikonloppu kuitenkin takana syömisten suhteen (y) paino oli noussu kuitenkin kilon... prkl.. mutta tästä on hyvä nyt sit jatkaa uutta vuotta eteenpäin!
Latasin eilen aktiivisuusrannekkeen omille tiedoille, ostin kaverilta.. nyt on jännä seurata aktivoiko lisä liikuntaan :) eilen vajaasta puolesta päivästä sain jo yli puolet aktiivisuudesta ja 6900 askelta. Ja suositus olla joku 13000 askelta päivässä, mut on kiva nähä toteutuuko paljon yli, ku kävelen työmatkat kuitenki n. 25 min suuntaansa ja koiralenkit päälle. Eilisessä oli vaan yksi koiralenkki ja kauppareissu!
Lähestyy myös aika jolloin pääsen kontrolli kilpirauhaskokeeseen ja sitä myöten toivottavasti lähestyy pillereiden lopetus! Kauhee vauvankaipuu on kyllä päällä koko ajan :love:
Mukavaa ja kevyempää viikkoa kaikille!! Nyt ei sokeria eikä ylimääräistä rasvaa!! Itse pyrin välttämään myös vehnää!
 
Meillä on miehen kanssa nyt viikon ajan alkanut joka aamu puurolla. Täyttää hyvin ja pitää nälän hyvin lounaaseen saakka. Miehen vatsakin mennyt parempaan suuntaan ja somacin pois jättäminen (lääkärin määräys tutkimuksia varten) ei ole ollut niin paha kuin ajatteli.
Huomenna alkaa taas koulu niin tulee taas rutiinia viikkoon ja lisää hyötyliikuntaa :D Vaikka vähän tuli viikolla lipsuttua oli viikko pudotus kuitenkin tavoitteessa.
 
Meillä on miehen kanssa nyt viikon ajan alkanut joka aamu puurolla. Täyttää hyvin ja pitää nälän hyvin lounaaseen saakka. Miehen vatsakin mennyt parempaan suuntaan ja somacin pois jättäminen (lääkärin määräys tutkimuksia varten) ei ole ollut niin paha kuin ajatteli.
Huomenna alkaa taas koulu niin tulee taas rutiinia viikkoon ja lisää hyötyliikuntaa :D Vaikka vähän tuli viikolla lipsuttua oli viikko pudotus kuitenkin tavoitteessa.
Hienoa Abby! Olikos somac joku närästyslääke? Meillä myös miehellä pahaa närästysongelmaa, taitaa tosin pärjätä rennieillä mut niitä menee paljon aina kun on huonot elämäntavat ja epäterveelliset ruuat. Nyt onneks myös hän hyvin mukana rässä kunto ja ruokavalioremontissa, yhdessä helpompaa kyllä et ihana kun tekin teette yhdessä!

Sori en löytänyt aiemmasta viestistä, mut mihin tutkimuksiin menette? Onko teillä minkä verran yritystä takana?

Ihana kun siun tavoite tuli täyteen! Miä en oo viel uskaltanut vaa'alle.. josko huomisaamuna :rolleyes:...
 
@ahmis Juu närästykseen somac. Mies menossa huonon vatsan takia tarkempiin tutkimuksiin, ei siis liity tähän vauvaprojektiin. :) Mutta paremmilla ruokavalinnoilla on ollut apua. Selvästi reagoi kun retkahtaa syömään raskaammin ja mausteisempaa ruokaa.
 
Okei no hyvä et ei tähän liittyvää mitään :)!

Minä täällä jo mietiskelen asioiden edelle, ootteko te miettineet että miten jatkatte painonpudotusta kun raskaudutte? Minulla on vakaa aikomus jatkaa tällä aloitetulla linjalla (kunhan nyt aloitan eka :ROFLMAO:) kyllä läpi koko raskauden. Ensinnäkin pelkään hirveesti raskausdiabetesta varsinkin näillä kiloilla ja toisekseen mulla on muutamakin kaveri laihtunut ihan mukavasti raskausaikana (siis reiluati ylipainoisia kuten minäkin), joten uskon että se on ihan mahdollista ja varmasti sekä minulle että vauvalle parempi kuin mennä koko raskaus tällä ylipainolla.

Ja raskaana on sillai helpompaa kun ei oo viinihoukutuksia tai notkuvia juustotarjottimia
 
Okei no hyvä et ei tähän liittyvää mitään :)!

Minä täällä jo mietiskelen asioiden edelle, ootteko te miettineet että miten jatkatte painonpudotusta kun raskaudutte? Minulla on vakaa aikomus jatkaa tällä aloitetulla linjalla (kunhan nyt aloitan eka :ROFLMAO:) kyllä läpi koko raskauden. Ensinnäkin pelkään hirveesti raskausdiabetesta varsinkin näillä kiloilla ja toisekseen mulla on muutamakin kaveri laihtunut ihan mukavasti raskausaikana (siis reiluati ylipainoisia kuten minäkin), joten uskon että se on ihan mahdollista ja varmasti sekä minulle että vauvalle parempi kuin mennä koko raskaus tällä ylipainolla.

Ja raskaana on sillai helpompaa kun ei oo viinihoukutuksia tai notkuvia juustotarjottimia
Olen myös ajatellut jatkaa tätä koko ajan, vaikka tulisin raskaaksi. Kun kuitenkin pointtina on syödä terveellisesti ja liikkua enemmän, niin sehän on kuitenkin turvallista raskausaikanakin. Eniten opettelua itsellä on ollut syömisen määrässä, parhaillaan harjoittelen syömään kohtuullisesti.
Mulla on ollut raskausdiabetes jokaisessa raskaudessa, joten se tulee olemaan varmaan seuraavassakin. En kuitenkaan ole joutunut syömään lääkkeitä tai pistämään insuliinia sen takia, vaan olen pystynyt pitämään sokerit hallinnassa syömisellä. Eli hyvä nyt jo harjoitella terveellisesti syömistä, niin onpahan sitten raskausaikanakin helpompaa vaan jatkaa samalla tavalla. (y)
Luulen myös, että liikuntaan tulee lisää motivaatiota viimeistään silloin, kun kevät alkaa ja ilmat lämpenevät. Silloin on ihanaa käydä kävelemässä ja pyöräilemässä. :)
 
@äiti_82 jonkinlainen aktiivisuusranneke tai askelmittari voisi olla itsellekin hyvä. Siinä tulisi varmasti paremmin motivaatiota, kun pystyisi seuraamaan omaa liikkumista, ja vaikka tekemään omia "ennätyksiäkin".
Ja toivottavasti saat pian lopettaa pillerit ja pääset vauvaa yrittämään. (y)

Ja se on kyllä hyvä, jos saa miehen mukaan syömään terveellisemmin, niin silloin on itselläkin helpompi tehdä terveellisiä valintoja ruuan suhteen. :LOL:
 
Tämä kevennyshän menee lupaavasti, tänää tosiaan on aikamoista jomotusta/vihlontaa tuolla kohdunseutuvilla ja farkut painaa vielä normaaliakin enemmän, joten jouduin avaamaan farkun napin ja vetskarin tässä työpöydän ääres istuessa kun oli niin epämukava olo :(. Ei nyt ollenkaan sellaiseen suuntaan menossa kevennys kun tässä toivoisi :D.
 
Nyt viikko alotettu kevyesti ja liikunnalla :) eilen tuli askelmittariin 17.000 askelta, työmatkojen lisäksi pitkä iltalenkki(y) ja syömiset onnistunu töissäkin hyvin, niin ei oo tärinä nälkää ku kotiin päässy!!
Haaveena tietenkin mahdollisen raskauden aikana että paino ei nousisi vaan pystyisi olemaa terveellisellä ruokavaliolla..jonka ansiosta ylimääräset kilot tippuis.. mut molemmissa aikasemmissa noussu 20-25kg.. en tosin muista oonko herkutellu vai onko nousu ollu miusta riippumatonta..sokerit on kuitenkin pysyny aisoissa sillon ja nyt! mut pitäs nyt opetella olee ilman herkkuja vähä kauemmi ku yksi päivä ja ilta :ROFLMAO: ja tosissaan oon antanu miehelle palautetta et vois olla tässä kevennys terveys projektissa mukana, ni äsken sit just kaivo kaapista karkkipussin jämät ja mussutti miun nenän eessä pussin tyhjäx.. huoh.. No eipä oo enää karkkeja mut ois voinu syyä vaikka sitten salaa ne :D
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Mahtavaa @äiti_82 ! Aika tökeröä kyl sun mieheltä, miks ne ei voi ikiin ajatella.. :cry:.

Täällä on ristiriitaiset tunnelmat, nuo eilisen superturvotukset ei ollutkaan mitään vauvaoireita vaan täti perkelehän se sieltä kolkutteli ja vielä etuajassa :cry:.

Mutta toisaalta yritän nyt nähdä tämän mahdollisuutena että nyt on 1kk aikaa päästä edes vähän kiloista eroon seuraavaa mahista odotellessa :LOL:. Mulla on kaapissa roikkunut ihan tuollainen Foreverin kevennyspaketti, 9 pvän joku kuuri, meinasin viikonlopun synttärijuhlien jälkeen sen aloittaa. Eli mulla tavoitteena tuo huikea 4kg pudotus tässä kierrossa minkä @viii teki aiemmin :love:.

Tavoitteena olis myös perjantaina tehdä ekat punnitukset ja ottaa mitat - itkettää jo valmiiksi. Painan varmaan saman verran kun silloin kun esikoista lähdin synnyttämään :cry::cry:.. no ainakin on laihismotivaatio kohdallaan!
 
  • Tykkää
Reactions: viii
@ahmis meillä on sitten kierto aika samassa vaiheessa, mulla pitäisi alkaa menkat viimeistään huomenna. Tänään tein nega-testin, joten eiköhän ne menkat huomenna tosiaan ala. Harmittaa... Mutta ainakin nyt on kuukausi lisäaikaa ehtiä pudottaa painoa kunnolla! ;)

Mä tosiaan tasan kuukausi sitten aloitin tän että syön vähemmän kuin ennen, niin eka lähti parissa viikossa 4 kiloa, ja seuraavan parin viikon aikana vielä kilo. Eli 5 kiloa lähti yhteensä kuukaudessa, ja siinä on paino nyt pysynyt, kun oon joka päivä käynyt puntarilla. Ja vaikka yks ilta herkuteltiinkin miehen kanssa, niin se ei vaikuttanut painoon mitenkään. :LOL:
Vielä olis 35 kiloa matkaa tavoitteeseen, ja täytyy sanoa, että kyllä tää alun nopea painonpudotustahti motivoi kovasti jatkamaan. :D vielä kun liikunnan sais aloitettua...
 

Yhteistyössä