Koska kerrotte työpaikalla

Äitiysloman aloittamisesta pitää kertoa töihin vähintään 2kk ennen aiottua lomallelompsimispäivämäärää.

Mä yritän miettiä, että miten tuon saisi pidettyä mahdollisimman salassa. Meillä kun on useita esimiehiä ja esimiehen sijaisia jne. Ja senhän tietää, että kun liian moni tietää, niin se on sitten jo kahvipöytäkeskusteluissa.
 
Kiitos! Tuon tiedänkin, että 2 kk ennen pitäisi kertoa. Esikoinen tulossa maaliskuun lopussa toivottavasti, ja tässä pohdin, että koska kertoisi töissä pomolle. Koeaikaa on viikko jäljellä, että josko sitten sen jälkeen joskus :D En kans jaksa ihmisten "jeesustelua" aiheesta enkä liioin supinoitakaan.
 
Esikoisesta kerroin niskaturvotus ultran jälkeen eli siina vkon 12 paikkeilla. Enkelivauvasta samoin. Juniorista kerroin sitten vasta rakenneultran jälkeen eli vkon 20 paikkeilla.

Jos itse olisin sinun tilanteessa, kertoisin vasta koeajan päätyttyä.
 
Joo, ehdottomasti koeajan päätyttyä, se on ollut minulle alusta asti selvää. Työnantaja vaikuttaa fiksulta, ja siellä näyttäisi olevan asiat kunnossa ja järkimeininki, mutta koskaan ei voi tietää. Niin paljon kuitenkin kuullut kaikenlaista tämän aihepiirin tiimoilta. Ei varmaan ilahdu, kun en pysty tätä määräaikaisuuttani loppuun asti olemaan, vaan pitää jäädä pari kk ennen pois äitiyslomille. Mutta elämä on. Kun alkaa olemaan ikää 37 v. ja vasta esikoinen tulossa, niin ei tässä kohtia mietitä enää työtilanteita yhtään, jos lapsen meinaa saada.
 
Jännäksi menee. Koeaika kului umpeen, ja tuossa esimies heitti pari pv. sitten, että töitä riittää, mulle olis jatkoa / vakinaistamistakin ehkä tiedossa. Kyselee ylhäältäpäin budjettia, mahdollisesti yksi pitäis katsella lisääkin vielä meidän porukkaan. Jos tässä nyt kuukauden yrittäis olla ihan hissuksiin. Tänään 18+1.
 
Mulla on hurja tilanne sen suhteen ja määräaikainen työsuhde tiedossa tammikuusta kesäkuun alkuun. Laskettu aika olisi heinäkuun alussa. Kaiketi ehdin hoitaa ennen synnytystä sovitun työjakson pois alta, mutta enpä osannut odottaa että näin tiukille menisi. :D Aikalailla tasan kuukausi ennen laskettua aikaa loppuu siis soppari.
 
Mä varmaan kerron tällä viikolla. Alkaa tuo 2kk "vähintään aiemmin" aika olla käsillä. Olen siis ajatellut, että helmikuussa tekisin vielä yhden viikon, mutta sitten loppuu. Huhtikuun alussa on la, niin äitiyslomaa olisi sitten melkein pari kuukautta.
 
Mulla on tänään rakenneultra. Aattelin kertoa sen jälkeen, mutta lähin esimies lähtee keskiviikkona 2 viikon lomalle. En viitsi hänen lomaa "pilata" uutisellani, jos pohtii siellä sitten töiden järjestämistä tms. Niin kerron sitten kun palaa lomaltaan. Mulla on laskettu aika maaliskuun 28. 2018
 

Yhteistyössä