Laihduttajille asiaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä en laihduta vaan vältän lihomista. Ja idealla "liikun ensin jotta ansaitsen herkkukalorit" tää tuntuu toimivan. Normiruoasta kun ei passaa pihdata.

Toki ois vittumaista jos pitäisi vielä laihtuakin. Sit ei saisi herkkuja ja ois silti pakko liikkua. :confused:
 
vierailija
Olen laihduttanut pelkällä ruokavaliolla. Syön riittävästi eikä nälkä ehdi tulla kun katsoo ruuan laatua. Kun ei ole nälkä, ei tee mieli herkkuja. Jos haluan herkkuja, syön kerran tai pari Lidlin raakasuklaapatukasta muutaman palasen viikossa. Tärkeintä on syödä säännöllisesti.
 
vierailija
Aloituksessa kysyttiin, millä saa itsekurin säilymään. Ja oikea vastaus on liikunta.
Mitä enemmän liikkuu, sen terveellisemmin tekee mieli syödä.
Ei se ole sen oikeampi vastaus kuin muutkaan, joillakin toimii eri asiat. Eikä esimerkiksi 3vuorotyötä tekevän ole mahdollista harrastaa liikuntaa joka päivä, eikä välttämättä jaksa. Mutta annas mä arvaan sun vastauksen jo " höpö höpö, se on vaan laiskuutta " :D
Toiseksi , vaikka kuinka harrastaisi liikuntaa, niin varmasti jokaisella tulee mielihaluja jossain vaiheessa
 
vierailija
Ei se ole sen oikeampi vastaus kuin muutkaan, joillakin toimii eri asiat. Eikä esimerkiksi 3vuorotyötä tekevän ole mahdollista harrastaa liikuntaa joka päivä, eikä välttämättä jaksa. Mutta annas mä arvaan sun vastauksen jo " höpö höpö, se on vaan laiskuutta " :D
Toiseksi , vaikka kuinka harrastaisi liikuntaa, niin varmasti jokaisella tulee mielihaluja jossain vaiheessa
Ei kai tässä mitään "oikeaa vastausta" haettukkaan...

Ja mitä enemmän liikkuu, sen normaalimmaksi elämäntavaksi se muuttuu. Silloin ei tarvitse erikseen miettiä, "jaksanko lähteä lenkille" tai "jaksanko fillaroida sinne kolmivuorotyöhön", vaan se on itsestäänselvyys.
Ja kuten sanoin, kun liikkuu reilusti, voi vetää naamaansa niin paljon herkkuja kun huvittaa. Mutta tuossakin toimii se positiivinen kehä aika hyvin, eli mitä paremmassa kunnossa keho on, sen vähemmän tekee herkkuja mieli. Itsekin syön kyllä kahvileipää tai esim suklaata päivittäin, mutta en mitään älyttömiä määriä ikinä.
 
vierailija
Sokerit pois/ minimiin ja välipaloiksi/ naposteltavaksi tilalle: manteleita, manteli-rusinasekoitusta, pähkinöitä, naposteluporkkanoita, hedelmiä. Näitä voi olla aina mukana laukussa. Vesipullo jokapäiväiseksi tavaksi. Tämä myös aina matkassa. Uintia, jumppaa, hiihtoa, muuta aktiivista toimintaa päivittäin (siivous, halkojen kanto, lumityöt, lasten hoito: kaikki toimeliaisuus tässä hyviä!). Koko perhe liikkeelle ja sokerit minimiin! :) Merkatkaa seinäkalenteriin merkki jokaiselle päivälle jokaisesta hikitunnista. Laskekaa kuun lopussa, kuka perheen jäsenistä on liikkunut aktiivisimmin. Helppo mitata, tsemppaa koko porukkaa, ei kehtaa jäädä lötkistelemään tässä asiassa, esimerkki on hyvä myös lasten tulevaisuudelle! Meillä ollu käytössä kohta puoli vuotta ja porukka on saanut lisäenergiaa huomattavasti. Tervetuloa mukaan!
 
vierailija
Aloituksessa kysyttiin, millä saa itsekurin säilymään. Ja oikea vastaus on liikunta.
Mitä enemmän liikkuu, sen terveellisemmin tekee mieli syödä.
Ei pidä paikkaansa. Minä liikun todella paljon ja silloin ruokahalu ja herkkujen himo vain kasvaa. Juoksen joka päivä 7 km:n lenkin ja sen päälle vielä eri päivinä voimistelutunti, tanssia, lihaskuntotreeniä sekä pyöräilyä. Kesäaikaan 30 km työmatkat pyörällä. Herkut maistuvat ja niiden voimalla jaksan liikkua näin paljon.
 
vierailija
Ei pidä paikkaansa. Minä liikun todella paljon ja silloin ruokahalu ja herkkujen himo vain kasvaa. Juoksen joka päivä 7 km:n lenkin ja sen päälle vielä eri päivinä voimistelutunti, tanssia, lihaskuntotreeniä sekä pyöräilyä. Kesäaikaan 30 km työmatkat pyörällä. Herkut maistuvat ja niiden voimalla jaksan liikkua näin paljon.
Lisään vielä, etten todellakaan voi vetää herkkuja naamariin niin paljon kuin haluaisin. Olen lihonut viimeisen parin vuoden aikana 7 kg, vaikka yritän hillitä herkkujen syömistä. Ainoa keino saada paino entiselleen, on muuttaa ruokavalio terveelliseksi ja jatkaa liikuntaa.
 
vierailija
Jätä peruna ja leipä ja maito ja juusto kokonaan pois. Liikunnalla ei oo mitään merkitystä. Laske kalorit ja syö vaan sellasts mistä sä tykkäät. Ei tuu onnistumaan mitkään keitto dietit.
 

Yhteistyössä