Laittavatko nuoremmat aikuiset enää kuoriperunoita ruuaksi ja juovat maitoa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tietysti laitan ja juon. Tosin usein maidon sijaan piimää.

Saatan kyllä olla jo enemmän vanha aikuinen. :whistle:

Mutta mikä sopisi vaikka possunsuikalekastikkeen, sellaisen tuntikausia haudutetun missä liha suorastaan sulaa suussa, seuraksi paremmin kuin kuoripotut? Ja päälle lasillinen kylmää valkoista. :p

No muussi toki juu, mutta sit tulee vähän turhan paljon rasvaa yhteensä.
 
vierailija
Meidän nuoriso ei juo maitoa, tulee paha olo. Perunoita syövät, osaavat myös keittää ja kuoriakin itse. Mutta toistaiseksi tekevät ruuan äidin käskystä, toivottavasti jatkavat sitä myös itsenäistyttyään.
 
vierailija
Siis on kuorineen keitettyjä perunoita eli kuoriperunoita ja sit on keitettyjä, kuorittuja perunoita joita esimerkiksi kouluissa tarjotaan ja tarjolla ne ovat keitettyjen perunoiden nimellä.
Ei vaan kyllä se on ihan keittetty peruna vaan kun keitetään peruna kuorineen. Perunassa on kuori, ei sitä tarvi erikseen mainita. :D

Ei meillä päin ainakaan kuoriperunoista puhuta, en koskaan keitä muutenkaan kuorittuja perunoita, ellen tee esim muussia, mutta sillonkin lohkon niitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Keitetty peruna sitten kuoritaan ennen syömistä, mutta en mä sitä "kuori"perunaksi sano, se on keitetty peruna ja se kuoritaan kun aletaan syömään, paisti uusia pottuja, niitä ei kuorita.
 
vierailija
pitääkö se erikseen muka mainita että perunassa on kuoret :D
Peruna on peruna, jos se on keitetty se on keitetty, kuorineen tai ilman. Jos se on paistettu, se on paistettu jne.
 
Ei vaan kyllä se on ihan keittetty peruna vaan kun keitetään peruna kuorineen. Perunassa on kuori, ei sitä tarvi erikseen mainita. :D

Ei meillä päin ainakaan kuoriperunoista puhuta, en koskaan keitä muutenkaan kuorittuja perunoita, ellen tee esim muussia, mutta sillonkin lohkon niitä.

Niinpä! Mutta kun koulussa tarjotaan noita kuorittuja keitettyjä. Ja kysymys olikin jotain tyyliä laittavatko nuoret aikuiset enää kuoriperunoita ruoaksi.

Ei mullekaan tulisi mieleen keitellä -kuin juhlapöytään- pottuja ilman kuoria mutta mistäs me tiedetään, miten nuoremmat toimivat. Siksi kai aapee asiaa pohtii.
 
vierailija
Meidän nuoriso ei juo maitoa, tulee paha olo. Perunoita syövät, osaavat myös keittää ja kuoriakin itse. Mutta toistaiseksi tekevät ruuan äidin käskystä, toivottavasti jatkavat sitä myös itsenäistyttyään.
Oletko ostanut heille luomumaitoa, sitä rasvaisempaa? Niistä muista tosiaan voi tulla helposti etova olo:sick:
Täysmaitoon tehty kaakaokin on hyvää, kun on luomukaakaojauhe, mikä ei ole kitkerää eikä siksi tarvi niin paljon makeutustakaan(y)
 
vierailija
Niinpä! Mutta kun koulussa tarjotaan noita kuorittuja keitettyjä. Ja kysymys olikin jotain tyyliä laittavatko nuoret aikuiset enää kuoriperunoita ruoaksi.

Ei mullekaan tulisi mieleen keitellä -kuin juhlapöytään- pottuja ilman kuoria mutta mistäs me tiedetään, miten nuoremmat toimivat. Siksi kai aapee asiaa pohtii.
Koulun perunat ovatkin nimeltään Kinderit / Kinderperunat. Nimi tulee siitä, ettei koskaan tiedä, mitä sieltä sisältä paljastuu - eli musta sisältä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Meillä ei syodä perunaa eikä juoda maitoa. Ei oo ollu moneen vuoteen sellasia eikä tuu olemaan. Manteli maitoa on joskus tai kauramaitoa mut mieluummin manteli maitoa. Se oatly jätski on tosi hyvää mut tosi kallista. Ei oo lihakastiketta ikinä kanssa. Ollaan ruvettu käyttää tofua kans ja se on ihan hyvää. En mä teunne ketään joka söis maitoa ja perunaa. On niitä varmaan mut mä en tunne. Riisiä ja bulguria ja couscousia menee ja ostin mä eilen bataatin kun se oli lidlissä halpa.
 
vierailija
Meillä syödään mahdollisimman paljon lähiruokaa ja kenelläkään ei ole ollut mitään vaivoja. Kasvatetaan itse perunoita ja ne ovat suorastaan kaikkien herkkua. Maitoa käytetään myös. On ihan hölmöä rahdata erikoiselintarvikkeita toiselta puolelta maailmaa, kun Suomessakin kasvaa mm. metsissä varsinaista superruokaa. Kukin syö mitä haluaa, meillä arvostetaan lähiruokaa.
 
  • Tykkää
Reactions: pilipali ja Echo
Maidon juomisen soisi todellakin jäävän historiaan. Sillä ei ole aikuiselle oikeasti mitään terveydellisiä vaikutuksia siinä määrin kuin on annettu ymmärtää. Kyse on ollut ja jokseenkin on yhä politiikasta. Suomessa on kepun toimesta tuotettu paljon maitoa ja sitä on siksi pitänyt myydä. Maidon terveellisyydestä on vouhotettu vuosikaudet, on ollut maitotyttökisoja ja ties mitä paskaa. Vieraan eläimen maidon juominen ei kuitenkaan missään määrin täytä luonnollisuuden määritelmää ja miksi lehmä?! Yhtä tervettä tai sairasta on vaihtaa tilalle mikä tahansa muu nisäkäs. Ihan mikä tahansa. Se kuitenkin heti alkaa puistattaa ja ihan syystäkin. Lehmään on muka jotenkin totuttu, mutta ei se maito lopulta eroa vaikka koiran maidosta juuri mitenkään. Harva silti suostuisi juomaan koiran maitoa.
 
vierailijaN25
Kyllä meillä perunat keitetään aina kuorineen, ja itse myös syön ne niin. Lapsille kuorin keittämisen jälkeen. Maitoa lapset juovat lasillisen tai kaksi päivän aikana. Kaurajuomasta tykkäävät enemmän. Itse en oikein koskaan ole maitoa juonut muuten kuin kahvin seassa.
 
vierailija
Niinpä! Mutta kun koulussa tarjotaan noita kuorittuja keitettyjä. Ja kysymys olikin jotain tyyliä laittavatko nuoret aikuiset enää kuoriperunoita ruoaksi.

Ei mullekaan tulisi mieleen keitellä -kuin juhlapöytään- pottuja ilman kuoria mutta mistäs me tiedetään, miten nuoremmat toimivat. Siksi kai aapee asiaa pohtii.
kyllä ennenkin koulun perunat oli varmiiksi kuorittuja, mutta kotona keitettiin aina kuorineen, niin teen minäkin.
Nuoret tekee varmasti miten vanhempansa, jos vanhemmat kuorivat keittävät kuoritta, jos eivät, niin eivät hekään.
Näin olettaisin. Eli ei riipu iästä vaan mihin oppinut.
 
vierailija
Meillä syödään mahdollisimman paljon lähiruokaa ja kenelläkään ei ole ollut mitään vaivoja. Kasvatetaan itse perunoita ja ne ovat suorastaan kaikkien herkkua. Maitoa käytetään myös. On ihan hölmöä rahdata erikoiselintarvikkeita toiselta puolelta maailmaa, kun Suomessakin kasvaa mm. metsissä varsinaista superruokaa. Kukin syö mitä haluaa, meillä arvostetaan lähiruokaa.
Niin varmaan kasvaa....oikein superfoodia mikä ei kelpaa kun sulle. Tosi hölmöä syödä sellasta mistä ei tykkää ja tosi tyhmä on sellanen joka ei kokeile mitään uutta.
 
vierailija
Meillä syödään mahdollisimman paljon lähiruokaa ja kenelläkään ei ole ollut mitään vaivoja. Kasvatetaan itse perunoita ja ne ovat suorastaan kaikkien herkkua. Maitoa käytetään myös. On ihan hölmöä rahdata erikoiselintarvikkeita toiselta puolelta maailmaa, kun Suomessakin kasvaa mm. metsissä varsinaista superruokaa. Kukin syö mitä haluaa, meillä arvostetaan lähiruokaa.
Tässä on tervejärkisen puhetta. Hörhöilijät eivät edes ymmärrä, miten vinksahtaneita ovat ruokanirsoiluissaan.
 

Yhteistyössä