Lokakuun Lapsoset 2017

Odotusaika:
Tammi - Maalis
Https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset.2486731/
Huhtikuu
https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-huhtikuussa-2017.2489089/
Toukokuu
https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-toukokuussa-2017.2490190/
Kesä - Heinäkuu
https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-kesae-heinaekuussa-2017.2491090/
Elo-Syyskuu
https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-elo-syyskuussa-2017.2492818/
Loka-Joulukuu
https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-meidaen-kuu-2017.2495289/

Syntyneet söpöläiset :love:

23.09.2017
Tifa / Tyttö / 52cm / 3580g

26.09.2017
mama_Red / Poika / 47cm / 2710g

28.09.2017
Tassuttelija / Tyttö / 49cm / 3600g

3.10.2017
Enisa82 / Tyttö / 49cm / 3500g

6.10.2017
Hyppymassu / Poika / 49cm / 3325g

10.10.2017
Hiekkasärkkä79 / Tyttö / 52cm / 3722g
Marina Tuulikki Aallotar

11.10.2017
Milpin / Tyttö / 50cm / 3235g / Poika / 49,5cm / 3120g

12.10.2017
Popsis / Poika / 52cm / 3500g

13.10.2017
Tinnuli / Poika / 52cm / 3444g



14.10.2017
Spoke / Poika / 50cm / 3785g

15.10.2017
Sitruunasuola / Tyttö / 3360g

19.10.3017
Tyttti / Poika / 55cm / 4570g

 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille:)!

Pitkästä aikaa, etten sanoisi ;)!

Tämä vauva&perhearki on pyyhkäissyt minut ja vauvan mennessään... Nyt eilen 10.12. tuli vauvalla 2kk ikää täyteen, ja vietimme ristiäisiä seurakunnan tiloissa:D! Kastepappi oli minun vanha teiniaikojen koulukaverini, ja hän on kastanut myös nuoremman poikani 11 vuotta sitten. Nostalgista.

Tummasilmä tyttäremme sai siis kasteessa nimen: Marina Tuulikki Aallotar:love:.
Nimen voi lausua "Mariina" kuten itse teen, tai ihan suomalaisittain "Marina". Nimi on Suomessa aika harvinainen, nimipäivä on 9.10. ruotsalaisessa kalenterissa.
Halusimme tyttärellemme kansainvälisen nimen, joka olisi lausuttavissa monella kielellä. Lisäksi Marina tarkoittaa satamaa, merellistä ja mereen liittyvää. Meri ja purjehdus on perheemme elämässä läsnä.
Mielestämme annoimme seikkailijattaren nimen lapsellemme:barefoot:.

Mitäs nimiä te muut olette antaneet vauvoillenne :)? Mielenkiinnosta utelen. Ehkäpä @Tinnuli tuohon syntyneiden listaankin voisi lisätä nimet kaikille..? Jos siis muut haluatte lisätä nimiä:).

Meillä on 2kk neuvola 14.12. joten voin sitten sen jälkeen kertoilla siitä.

Marina on ollut neuvolan punnituksissa liian laiha, joten olen 3vko ikäisestä asti antanut tissimaidon lisänä Nan1-korvikemaitoa. Nykyään annan noin 100-120ml kolmesti päivässä, ja tissimaitoa niin paljon kuin tyttö haluaa.

Nyt täytyy mennä, Marina heräilee, kirjottelen myöhemmin lisää(y)

T: Hiekkis & Marina 2kk 1vrk
 
Pitkästä aikaa täällä (y)

On ollut kuluneet viikot meinaan sellasta paskamyrskyä - sain synnytykselle jälkitaudin - ikävämpää kuin kohtutulehdus, kipeämpää kuin rintatulehdus.

Sappikivitauti. Tosi kiva olla leikkausjonossa ja odottaa saraslomalla :cry: tiukka ruokavalio, rasvaa saa olla yhtä ruokailukertaa kohden maksimissaan 15g - oli sitten kyseessä mikä tahansa ruoka. Ei punaista lihaa lainkaan.

Poitsu sai nimensä 9.12, mutta viekkaasti sanon vain lempinimen Väiski ;)

2kk neuvola oli ja meni jo 2,5vko sitten, keskiviikkona ois punnitus kun pötkö kasvaa tajutonta tahtia. 10cm ainakin mittaa tullut lisää ja painon on tuplannut - siis syntymään nähden :)

On ollut kyllä aika tuisketta ja vilskettä mut sellasta se on :love: rt vei maidontuotannon, väiski saa vaan korviketta. Mut hyvin hän silti kasvaa :)

Meen kissa - voi taivas se on ihana meen väpää kohden :love: puskee hellästi päätä ja nuolee hiuksia, ihan kuin hän hoivaisi :love: kyllä mä vaan tiesin että meen kissa on lempeä vauvaa kohtaan :whistle:

Nyt ollaan aloitettu etsimään uutta asuntoa paremmilla kulkuyhteyksillä kuin mitä nykyiset on :) ehkä vielä joskus ;)

Hyppsu ja Väpä, ihan pian 10vko :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Huomenta:)

Veikkaan että @Hyppymassu n vauvan nimi on Väinö ;) osuinko oikeaan? Komea nimi jos se nyt on se!

Meillä kissa "Väpä" eli Vääpeli on vältellyt Marinaa parhaansa mukaan... mutta nyt jo uskaltautuu lähelle nukkumaan. Ei kuitenkaan halua koskea häneen, vain minuun;) hiukan ehkä pientä mustasukkaisuutta välillä ilmassa..

Viime yönä säikähdin kun Marina oli kovin tukkoisen kuuloinen, nenä oli hänellä tukossa. Pystyasennossa sylissä pitäminen auttoi.

Kirjoittelen myöhemmin, nyt pitää mennä
 
@Hiekkasärkkä79 hyvä idea! Päivitinkin heti nimet :)

Meillä oli 2kk neuvola tänään ja pituutta herralla on 58,5cm (52cm), paino 5395g (3444g) ja päänympärys 40cm (33,5cm). Rota-rokote otettiin ja keskusteltiin kun tyksistä tuli meille aika pojalle kun tutkitaan sellaista perinnöllistä silmäsairautta, että onko pojalla geeni siihen.

Meillä oli nimiäiset tosiaan 25.11 ja poika sai nimensä. meillä oli oikein mukavat juhlat ja nimi paljastettiin mun äidin tekemällä taululla. Kummit myös jokainen sytytti suvun kastemaljassa olevat kelluvat kynttilät pojalle. Näin sain edes vähän yhdistettyä suvussa meneviä ristiäistavaroita näihin nimiäisiin. Minut on nimittäin siinä kastemaljassa kastettu.

Nyt pakko nukkua kun poika nukahti.. meillä on vähän huono ilta tuon rokotteen takia :(

Tinnuli & Pikkulintu 2kk
 
Viimeksi muokattu:
Saamarin sappi vei mut taas päivystykseen :mad:

On se luojan lykky et mieskin on kotona niin pystyin lähtemään ambulanssin kyydillä sairaalaan..:sick:

Nyt jo neljä yötä putkeen yli 6h yöunilla! Viineyönä oli kuulemma nukkunut 7h :love:
 
Moikka
Meillä oli 2 kk neuvola tänään, tytön mitat oli 6200/58.
Melkosen kova kasvutahti täälläkin ja korvikkeella mennään. Syö 3h välein 100ml, yöt on nukkunu hyvin 1-2 kertaa herätään syömään. Hymyilee ja seurustelee jo kovasti :love:
Päivät menee aika haipakkaa, välillä tuntuu että itekki on tosi väsyny mut suurimmaks Osaks jaksanu itekki hyvin tätä vauva arkea. Nyt lähetään reissuun ja takasi vasta ens vuoden puolella (y)
Hyvää Joulua kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Olipa tuuri, ei ensimmäistäkään sairaalareissua ajalla 23. - 31.12 :love: toki tänään 1.1. Pääsin taas tänne :LOL:

Mä toivon että pääsen eroon sairaalan jatkuvasta asiakkuudesta kun mut on parin viikon päästä leikattu :mad:

Päivät rullaa muuten hyvin, Väiski harjoittelee kovasti uusia asioita, mm. Nauramista ja äänteitä :love: potkii myös itse sitterin liikkeelle ja menee meinaan lujaa :oops:

Huono tuuri taitaa kyllä käydä, et mies menee yksin pojun kanssa 3kk neukkuun :barefoot: mut minkäs sille voi :cautious: mä haluan vaan itseni kuntoon ja halata lujan hellästi Väpää :love:

Vääpeli nukkuu yön ilman heräämisiä,useimmin 9 - 10h :love: vauva-aika on ihanan helppoa :love:

Hyppsu ja Vääpeli, vähän vaille 3kk :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Moikka taas!

Täällä Marina täyttää nyt 10.1.-18 jo 3kk, ihmettelen että miten tämä aika rientää näin..? Jo 1/4 ekasta vuodesta elettynä??

Marina kääntyi kaksi päivää sitten ekan kerran selältään mahalleen, vasemman kautta ja ihan itsekseen, kolme kertaa saman päivän aikana :eek:Hui kohta kierähtää sängyltä/sohvalta tms.. täytyy vahtia tarkasti!

Tissimaidon neiti jätti myös pari päivää sitten, saa ihan kamalat raivarit jos yritän tissiä antaa, joten siirryttiin kokonaan korvikkeeseen&tuttipulloon. Haikeaa mutta pääasia että tyttö syö ja kasvaa hyvin, en ala taistelemaan tissittelystä.

Mitäs muille lokavauvoille kuuluu :)? Kirjoitelkaa kuulumisia, hyvät yöt täältä tältä erää!

T:uninen Hiekkis ja masun päällä nukkuva Marina (miltei 3kk)
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Oltiin kolmen kuukauden neuvolassa nyt sitten tänään :love:

Oli reipas rokotettava, sai kehuja kun ei itkuakaan tirauttanut, naureskeli vaan, mokoma sadisti :cautious:

Kynsienleikkuutapaturma eilen :cry: leikkasin haavan sormeen ja nyt on niin supermegapaskamutsiolo...

Leikkaukseen enää 10vrk (y) varmaan seuraava viesti tulee silloin :rolleyes: vähän tää meen palsta hiljeni :oops:

Miten on, mahtaako perhevapaaseen pätee sairaslomat? o_O mulle varmaan pätkähtää parin viikon saikku päälle :rolleyes:

Väiski kasvaa kuin mikä :love: onnea tää on..

Katotaan nyt muuttuuko unirytmi piikkien jälkeen, ollaan nyt saatu nukuttua monen monta yötä 9h putkeen :love:
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
Jännittää ja tekee pahaa :sick:

Meillä alkaa muutto :love:

Päästään muuttamaan parempien yhteyksien päähän täältä korvesta, mutta tänään mun tarvisi soittaa nykyiselle vuokran antajalle ja irtisanoa tää meidän nykynen asunto :sick:

Mua pelottaa ja jännittää sen ilmoituksen teko :sick:

Jaa aiheenvaihdos vähemmän onnelliseen :cautious:

Mä muistaakseni kerroin stnnytystä koskevista peloistani, siitä että repeän ja sen jälkeen ois vielä tuskaisempaa harrastaa mitään peittojen seassa :confused: no, näin sitten otti ja kävi :cry:

Kasmir ja Sini Yaseminin kappale vanhaa sua sopii aika hyvin mun fiiliksiin, etenkin kohta jossa laulavat yhdessä "mua pelottaa ettet enää haluu mua, katot pois kun alan riisuutua" ja aina mä poraan :cry:
 
Heipat pitkästä aikaa!

Aika on lentänyt kuin siivillä, en ole muistanut käydä edes vilkaisemassa muiden kuulumisia saatika kirjoittamassa omia :oops:

Meilläkin ollaan jo pian, 1,5vkon päästä 3kk!

Ei ihan mallikkaasti alkanut pienen elämäntaival. Itkuista oli, masuvaivaa 2kk asti ihan kiitettävän paljon, nyt onneksi alkaa jo helpottaa. Maanantai-iltana jouduimme lähtemään 100km sairaalaan yöksi, koska pienellä nousi kuume aamulla alkaneen nuhan kaveriksi :( Nyt on jo melko normaalin oloinen, vähän nenässä rohisee, mutta ei pahemmin ole tarvinnut edes niistää. Onneksi ei tutkimuksissa löytynyt mitään vakavampaa kuin ihan perus nuhakuume, kuumekin laski yhdellä lääkeannoksella, jonka sai tiistaiyönä, lämmönpuolelle ja nyt ei ole enää sitäkään.

Yöllä toisinaan nukutaan helposti 7h putkeen kunhan saa unenpäästä kiinni. Normaalisti yö menee niin, että alku nukutaan 4h, syödään, nukutaan 3h ja syödään. Mutta nukkumaanmenoaika voi olla mikä vain klo 23-04 välillä :rolleyes: Onneksi mies antaa nukkua aamulla pitkään, jos on tarvis. Päiväunet nukkuu päivittäin kylmässä kuistissa vähintään 5h putkeen nykyään! Alkuun kesti 3h, nyt saa lähes joka päivä pumpata enimpiä maitoja pakkautuneista rinnoista pakkaseen. Täysin lapsentahtisella imetyksellä mennään ja tyttö kasvaa oikein hyvin :)

3kk päivänä on seuraava neuvola, ensimmäiset piikkirokotukset ja toinen rota. Painoa on ainakin tullut vaikkakin aika naftisti ehkä, sairaalassa paino oli yli 6kg kun 2kk neuvolassa kolmisen viikkoa sitten oli 5720g. Aika pieni sirppana on vaikka omaa melkoiset michelinjalat ja -kädet, on sitten varmaan vaan niin lyhyt :D

Sairaalassa todettiin sitten tytöllä olevan myös atooppinen iho, joten jokapäiväistä rasvailua saa harrastaa myös hällä. Esikoisella taiveihottuma todettiin vasta 2-vuotiaana.. Tällä kuopuksella ihottuma tuntuu olevan melko laaja alainen tällä hetkellä, esikoisella kuivempia läiskiä siellä täällä ja muuten vähän pintakuivan oloinen näin talvisin, ihottumat onneksi helpotta yleensä kesäaikaan.

Listaan voisi päivittää myös meidän tiedot :):

30.10.2017
-pansku- / Tyttö / 49cm / 3615g


-pansku- ja tyttö 2,5kk
 
Leikkaus oli tosiaan torstaina :)

Hyvin meni :love: vähän eilen perjantaina napahaava vuoteli mutta tyrehtyi yön aikana :)

Tähystäen saatiin homma pakettiin :love:

Väpä koisii 10h yöunta ja kasvaa silmissä:confused:
Emmää kestä tota söpöliiniä :love:

Tänään tulee apujoukkoja pakkaamaan, qika paljon pitäisi saada kasaan, muutto alkaa parin viikon päästä.. :cautious: tämän kuun viimeinen päivä saadaan hakea avaimet ja viedä ekat kamat asuntoon ja siinä viikonloppuna sit aletaan isommin laittamaan reilaan (y)

Katotaan sitten miten mun maha kestää ;) ei nää äijät kyllä anna mun tehdä mitään vaikka tikit on sillon jo poistettu :oops: saikku ehtii päättyä ekana päivänä :X3:

On kurjaa, kun on ihan pakko mennä ikeaan kun keittiöön ei ole lamppua :rolleyes: siis niin hirveetä :D hurja ajatella et kahen viikon päästä meen nyytti on 4kk.. Ja tiistaina meen keskenmenosta on vuosi :D tossa toi keskenmeno koisii äitin viekussa :love:
 
Ei ole oikein kerennyt tai muistanut tänne kirjoittaa. Täytyypä tehdä parannus :)

Tänään meillä oli 3 kk neuvola. Lapsentahtisella imetyksellä mennään ja hyvin poika syö - pituutta 66,3 cm ja painoa 7450 g. :barefoot:

Meillä syödään yölläkin aika tiuhaan, 2-3 h välein. Mutta se menee aika helposti, syö puoliunessa ja jatkaa unia. Kuten minäkin. Perhepedissä mennään pääosin, kun en yleensä jaksa palauttaa omaan sänkyyn (vaikka se on vieressä) :LOL:
Hyvin hän siellä omassa pedissä kyllä muutoin nukkuu.

Päiväunet ovat yleensä max 2 h. Vaunuissa yhdet unet ja muutoin sisällä sitten.

Rokotukset meni hyvin. Vähän itketti, mutta nopeasti lepyttiin. Toivottavasti ei tule hirveesti jälkioireita. Rotasta on kyllä varmaan taas odotettavissa masuvaivoja. Mutta mieluummin nämä rokotusten jälkioireet kuin yksikään niistä taudeista. (y)

Oikein tyytyväinen ja ihana poika on Emppu (mukailen toisesta nimestä ;)). Oppi nauramaan ääneen tapaninpäivänä. Voi mitä ihanaa naurua on kuulunut joka päivä siitä lähtien :love: Katsotaanpa päästäänkö huomenna muskariin. Se alkoi viime viikolla, mutta nukuimme onnellisesti sen ohi. :LOL:

Tyttti ja Papunen/Emppu 3 kk
 
Moi. Meillä oli 4kk neuvola eilen. Mitat nyt 62,7cm ja 6,63kg; eli hienosti kasvetaan. Ei olla aloitettu vielä kiinteitä ja odotellaan varmaan yli 5kk.

Täällä on ollut koko perhe nyt flunssassa, onneksi alkaa pikkuhiljaa mennä ohi. Kaikista kamalinta, kun lapsilla on ikävä olo ja ei pysty itse sitä oloa paljoa helpottamaan :(

Meidän pieni Sisu opettelee kääntymään ja ryömimään. Tällä hetkellä tosin liikkuu vain taaksepäin ja sekös se hermostuttaa pientä:love:. Täällä myös nauretaan ja onhan se ihan parasta saada niitä hymyjä ja nauruja:). Sisu on todella iloinen poika ja jaksoi kipeänäkin hymyillä äidille:love: Niillä sitä jaksaa, vaikka unet jää usein vähäisiksi, kun on tuo taaperokin mukana pyörimässä.

Esikoista alettiin opettaa nyt omaan sänkyyn, jos vähän helpottaisi öitä. Sisu nukkuu kainalossa ja niin saadaan parhaimmat mahdolliset unet.

Ihania nimiä teidänkin pienokaisilla :love: Kiva lukea kuulumisia, vaikka onkin kovasti hiljentynyt nyt.

Mama_red ja Sisu 4kk
 
Mun naapuristakin tulee enemmän puhetta kuin täällä :rolleyes: se asunto on siis tyhjillään :D

Meillä 4kk neukussa lekuri moitti Väiskin alipainoiseksi :LOL: minkäs minä sille mahdan että pötkylä hyörii, pyörii, huutaa ja ryömii ;)

Tehotohina siis - oppi samana pivän kääntymään selkä -> massu > selkä ja ryömii :unsure: antakaa mun vauva takas :cry:

Sappileikkaus jätti vaivansa - oon onnellinen silti, nyt on tavallaan pakko olla vähärasvainen ;) muuten lentää :poop:

Meikäläinen on tosi tarkka Väiskin yksityisyydestä, kasvot ei näy missään :cautious: ja kaikkia on ohjeistettu et naama ei saa näkyä! Sit vasta kasvot on esillä kun poju tietää internetin vaarat (y)

Hyppsu ja Väpä, 4,5kk :love:
 
Moikka joo kyllä tosiaan tää ryhmä on hiljentynyt. Käyn välillä tsekkaa et onko mun asetukset menny pois päältä kun ei tuu ilmotuksia.

Meillä oli 4kk neuvola maanantaina ja tyttö 63,5cm ja 7800g .
Maitoa juodaan ja soseita menee purkki päivässä, enemmänki söisi.

Käännytään ja kieritään ja kova hinku ois eteenpäin, joten hermo menee useesti lattialla ollessa.
Yöt nukutaan 0-2 syönnillä. Menee ysin aikaan nukkumaan ja 7-8 aikaan noustaan ylös. Päivisin nukkuu 20min päikkäreitä ellei sit olla liikentees vaunuilla.
Sairastettiin pariviikkoo sitten rs virus, saatiin avaava lääke lääkäristä ja sen voimin selvittiin kotona. Korvakin oli tulehtunut mut parani sit kuitenkin ilman kuuria.

Isä ei oo nähny tyttöään kertaakaan, aluksi puhelimessa lupas mut ei oo näkyny ja kuulunu. Nyt lopetin ite yrittämästä...olkoon. Aluks pistin kuviakin tytöstä mut nyt en enää jaksa.

Mun teinini on auttanut mua ihan älyttömästi vauvan kanssa...puhuikin jo sille ettei kai sil oo jo vauvakuumetta kun niin innokas on.

Aika menee todella nopeesti, ja on ihan kivaakin mutta välillä oon kyllä aikuista seuraa niin paljon vailla. Musta tuntuu että oon 24/7 tossa pienessä kiinni kun ei oo isää jonka syliin välillä tyrkätä.vaikka välillä oon todella tyytyväinen että asiat meni just näin.

Mites teillä kaikilla muilla, ootteko saanu vapaa aikaa tai oletteko edes kaivannu?mites muuten?
 
Hiljaista on pidellyt, olisi kivaa jos tämä elpyisi :)

Eilen oli Empun 4 kk neukki. Pituutta huimat 70,1 cm ja painoa 8220 g. Vaatetta menee kyllä niin hurjaa tahtia pieneks :D Nyt menee isoimmat 68:t ja pienimmät 74:t. Heräsin yksi päivä, että seuraavaa kokoa 80 ei ole yhtään. Onneksi on Tori.fi ja innokkaat kirppiksiä nyyssäävät mummot, tilanne korjaantunut (y)

Meillä nukutaan päiväunia kyllä hyvin, yötkin nukutaan mukavasti, muutama syöttö kylläkin. Joskus jään valvomaan, kun en saa uudelleen heti unta. Meilläkin käydään nukkumaan klo 20-21, ja herätään 07-08.

Voi rs-viirus :oops: pelkään sitä ja influenssaa todella paljon

@sitruunasuola hyvä kun saitte avaavaa lääkettä. Moni vauva joutuu osastolle. :unsure:
Kylläpä on keljua kun isää ei kiinnosta. Hyvä että teinistä on kuitenkin ollut apua.

Omaa kaveriaikaa kyllä kaipailee. Ensi viikolle onkin sovittuna yhdet lounastreffit. Pienestä ei malttaisi olla erossa, vaikka oma aika tekee hyvää
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Moikka pitkästä aikaa!

Meidän pieni on tänään jo 5 kk, kylläpä aika menee nopeasti... mittoja hänellä on 65 cm ja 7600 g. Meillä on alusta asti ollut vähän nukkumisongelmia. Päivällä vaavi nukkuu vaunuissa hyvin, saattaa mennä 3-4 tuntia kerrallaan, mutta yöllä heräilee jatkuvasti. Saadaan neiti kiltisti nukkumaan siinä 8 jälkeen, mutta hän herää yleensä jo tunnin päästä ekan kerran ja siitä eteenpäin tunnin parin välein kunnes noustaan kokonaan siinä kuuden aikoihin. Vähän väsyttää päivisin...

Muuten meillä menee hyvin, neiti on tosi ihana ja sosiaalinen, osaa kääntyä massulleen ja harjoittelee kovasti ryömimistä. Osaa myös kiljua hienosti ja nauru on ihanan kuuloista.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
:)Huomenta :D!!
Tai no.. lauantaita kuitenkin.

Elvytetään elvytetään, kaikki mukaan vaan(y)!

Jep @Tifa täälläkin pääsääntöisesti 2-3kpl 2-4h päikkäreitä ulkona vaunuissa päiväsaikaan, ja yöllä 20-21 -06 välillä heräilyjä parin tunnin välein.
Nukuttaaaaaa...:sleep:.

Marina myös kääntyilee ja leikkii leluillaan ;) kiljuu ja ärisee, nauraa ihanasti ääneen ja yskii äitille kun äiti ”toimii Marinan mielestä huonosti”:LOL:.

Pituutta Marinalla oli 4kk lääkärineuvolassa 66cm ja kohta 10.3. Paukkuu jo 5kk :). Painoa en muista, mutta hoikka ja pitkä tyttö. Jäntevä. Isäänsä tullut:).

Itselläni mietinnässä kovasti kotonaolo ja töihin paluu.. haluaisi. Toisaalta olla kotona ainakin Marinan 2v syksyyn asti, mutta toisaalta kaipaan työelämään ja omaa rahaakin. Mites te muut? Onko samankaltaisia mietteitä?

@Hyppymassu ymmörrön hyvin tuon internet-suojelun:). Itse olen julkaissut kuvia Marinasta Facebookissa ja Instagrammissa, mutta en salli muiden kuin itseni tai isänsä julkaista kuvia Marinasta.

Kiva lukea teidän&vauvojen kuulumisia. Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille!

T: Uninen Hiekkis & ulkona kuorsaava Marina n.4,5kk
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
http://pikkuvaimonjuttuja.blogspot.ch/2018/04/marina-matkustaa-aidin-ja-isin-kanssa.html?m=1

http://pikkuvaimonjuttuja.blogspot.ch/2018/04/sadepaivan-seikkailu.html?m=1

Ohessa linkit Marinan (10.4.2018 tasan 6kk!) ensimmäisen ulkomaanreissun tunnelmiin :)!

Oletteko muut matkustelleet vauvojen kanssa:)? Tai onko reissuja suunnitteilla?

Kirjoittelemisiin!
T:Hiekkis&Marina
Voi kuinka teillä on ollut hieno reissu! Ollaan pojan kanssa matkustelu vain keski-Pohjanmaalle mun vanhempien luokse, mutta ei pidemmälle. :)

Meillä ekat hampaat tuli 5kk iässä ja niitä tulikin sitten kaks kerralla. Huomenna meillä on 6kk neuvola, jännittää ihan nähdä miten poika on kasvanut kiinteiden kanssa.

Kiva kuulla että täällä joku jaksaa vielä päivitellä kuulumisia :)
 
Voi kuinka teillä on ollut hieno reissu! Ollaan pojan kanssa matkustelu vain keski-Pohjanmaalle mun vanhempien luokse, mutta ei pidemmälle. :)

Meillä ekat hampaat tuli 5kk iässä ja niitä tulikin sitten kaks kerralla. Huomenna meillä on 6kk neuvola, jännittää ihan nähdä miten poika on kasvanut kiinteiden kanssa.

Kiva kuulla että täällä joku jaksaa vielä päivitellä kuulumisia :)
Hei @Tinnuli :)!

Samoin tosi kivaa että sinäkin päivitit tänne kuulumisia :)!

https://pikkuvaimonjuttuja.blogspot.it/2018/04/perhelomailua-funikulaarin-ja-madonna.html?m=1#more

Tuossauusi linkki ;) lisää tarinaa vauvareissusta :). Tosi kiva jos tuntuu mukavalta luettavalta!

Selailin joku päivä Marinan päikkärien aikaan meidän lokakuisten vanhoja päivityspinoja ;) voi että oli ihana lukea kaikkien ”vanhoja” raskauskuulumisia.
Toivotaan että muutkin välillä kirjoittelisivat kuulumisia!

Marina täytti tänään 10.4.2018 6kk. Ohan riipaisee kuinka nopeasti nämä pienet vauvat kasvavat!

Yksi hammas ilmestyi alas viikko sitten, kaveri sille taitaa puhjeta ohan kohta viereen ;).
Kiinteitä ja korvikemaitoa menee hyvin, tyttö on terve ja terhakka ;) seuraavaa neuvolaa ja punnitusta vain odotellessa. Tuntuu että paino nousee vähän huonosti, pituutta sen aijan riittää, mittoja en nyt täällä reissussa muista ulkoa;) päivitän 6kk neuvolan jälkeen.

Kevätterveisin: Hiekkis & Marina 6kk
 
Moro :barefoot:

Pari kk mennyt hiljaiselolla :)

Muutettiin uuteen kotiin vähän mun leikkauksen jälkeen, aloin pyörittää omaa (epätoivosta) yritystä rusettipantojen maailmassa :)

Väiski a.k.a pierupylly on oppinut kävelee tukia vasten :love: mun pieni rakas, ennätys on viisi askelta :love: tällä tulisella tappuralla ei oo hampaita vielä(kään), mut sisua senkin edestä :rolleyes:

Iti ja isi kuuluu useimmiten pikku-ukon suusta :cautious: oispa eka sana ollu äiti :X3: mies on saamassa vakkariduunia eli mä saan jäädä kotiin pikkuisen kanssa :love:

Näin eilen 4vko ikäisen prinsessan :love: oli hurja kokoero kun pieni tytöntyllerö oli siinä 7kk ikäisen väpän vieressä :eek: mittaa on jo huimat 70cm :love: painoa vähän 8 kg päälle :whistle:

Mä en itse ois ikinä uskonut, että vauvan kautta voi saada ystäviä :love: väpän syntymän kautta tutustuin muihinkin äiteihin, jotka asuvat lähellä. Heidän joukostaan on löytynyt tukipilareita, riitapukareita ja puhtaasti toisesta välittäviä :) täältäkin sain kahdesta ystävät :love:

Hirveä vauvakuume, mutta mun keho on ollut niin hurjalla koetuksella nyt tämän 1,5v aikana et ehkä annan tälle armoa ja maltan odottaa :love:

Hyppsu ja kurnustinväpä, 7kk

Ps!!

oikein mahtavaa ja ihanaa äitienpäivää!! :love::love::love:
 

Yhteistyössä