Lokakuun Lapsoset Elo- Syyskuussa 2017 ❤

Pysyäksesi mukana, tykkää nickistäsi :)


  • Äänestäjiä yhteensä
    26
  • Kysely suljettu .
Hei kaikki! :)

Tammi - Maalis
Https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset.2486731/
Huhtikuu
https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-huhtikuussa-2017.2489089/
Toukokuu
https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-toukokuussa-2017.2490190/
Kesä - Heinäkuu
https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-kesae-heinaekuussa-2017.2491090/

Facebook ryhmä on suljettu 2.7. Alkaen eli uusia jäseniä ei tähän ryhmään enää oteta :)

Ja alle laitan uusimman listan lasketuista ajoista :) jos joukkoon tulee uusia mammoja tai tietoihin tulee päivityksiä, niin ilmoittakaa punaisella muutokset :)

Punaisen värin saa pisarasta valittua.

1.10.
Hiekkasärkkä79/kolmas/HYS
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS

2.10.
Ebbas-/ 25/ ensimmäinen(set)/ TAYS/ tyttölupaukset
emilllia/24v/2/K-SKS
Leijonaemo17/30

3.10.
Tinnuli/26/ensimmäinen/SATKS/poikalupaus
Katriina82/34/toinen lapsi/KOKS
Hanna-Mari90/27/ensimmäinen/KSks

4.10.
Popsis/35/kolmas/poikalupaus

5.10.
Maaretti82/34/neljäs lapsi/HUS

7.10.
Nerinah/33/toinen/poikaolo

8.10.
Isabella2015/36/neljäs/KPKS
Ajatuksissa/27/ensimmäinen

10.10.
Tyttti/27/ensimmäinen/EKKS/selkeä poikalupaus

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Saasnähdä/24/ensimmäinen
Sinkkumamatobe/29/ensimmäinen/tyttölupaus

13.10.
Enisa82/34/viides/Tays/tyttölupaus

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
Elokuuvauva09/30/toinen/TYKS

16.10.
Spoke/28/toinen/LPSHP/poikalupaus
Tantara/31/toinen/TYKS

17.10.
Hyppymassu/23/ensimmäinen/TAYS/poikalupaus

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

19.10.
Emmiina85/31/ensimmäinen

22.10.
-pansku-/ 29/ kolmas/ OYS

25.10.
Pupsukka/25/ensimmäinen/KOKS/tyttölupaus
Sitruunasuola/kolmas/tyttölupaus

27.10.
Smirkkeli/30/ensimmäinen
Marjuska1/30/ensimmäinen

28.10
Tokoliina/30/ensimmäinen/Phks
Hannne78/38/6./KSks

29.10
Ainia/37/3.lapsi

30.10
Milpin/39/eka ja toka/TAYS/tyttölupaus ja poikalupaus

1.11
Innukka/ 39/ 7 lapsi

Syntyneet söpöläiset :love:

23.09.2017
Tifa / Tyttö / 52cm / 3580g

26.09.2017
mama_Red / Poika / 47cm / 2710g

28.09.2017
Tassuttelija / Tyttö / 49cm / 3600g
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos @Hyppymassu kun taas teit uuden ketjun! (y)

Minulla ei varsinaisesti uutta kerrottavaa, mutta (kesä)LOMA! Sitä voinee vähän hehkuttaa :D Jos kaikki menee hyvin, niin seuraava työaamu olisi sitten vuoden päästä, eli jatkan tästä suoraan mammalomalle. Työkavereilta sain ihanan hemmottelulahjakortin ja käskyn tulla takaisin... Itkuhan siinä tuli. :cry::love:

Samaan aikaan niin innoissaan ja kuitenkin jännän äärellä. Loman kunniaksi hain apteekista rennietä, jos vaikka ensi yönä saisi untakin... :D

Tassuttelija ja Pikkuinen 31+4:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Milpin
Hei

Kiitos hyppymassu uudesta viestiketjusta.

Käytiin Tayssissa ja siellä sain kehuja hyvistä verensokeriarvoista. Jotka kyllä oli alhaiset varsinkin aamu, yleensä nämä olleet paljon korkeammat ja olen näillä viikolla jo ollut insuliinilla, mutta nyt jatketaan metformiinilla.

Kätilö näppituntumalla sanoi että vauva ei todellakaan ole iso, no eihän se ollutkaan saimme painoarvioksi 1460g eli hieman keskivertoa pienempi.

Kaikki oli hyvin, supistukset oli hieman lyhentänyt kohdunkaulaa, mutta vielä ei olla huolissaan.

Kesäloma alkaa viikon päästä ja siitä jään äitiyslomalle :love::love:
Tassuttelijalle ihanaa kesä ja äitiyslomaa, lähes samoissa mennään.

Ihanaa viikonloppua kaikille.

Aurinkoisin terveisin
Enisa ja tyttö rv 30+1
 
Lauantaiterkut kaikille :)!

Kiitos @Hyppymassu kun teit taas uuden pinon, ja jaksat päivittää pinojamme!

Mukava kuulla että muutkin jäätte jo kotiin masujen kanssa pikkuhiljaa :p itse kun alan jo tylsistyä kotosalla.. kaipaan töihin ja ihmisten pariin. Kaverit ja ystävät kun ovat normaalisti kiinni töissä&perhearjessa.

Meillä meneillään nyt RV 32+2 ja paksusti voidaan. Sain lasinsirun kantapäähän viikko sitten ja to aamuna kävin kirurgin vastaanotolla kipujen takia, kantapää leikattiin auki ja sisältä ongittiin sentin mittainen lasipiikki. Nyt sitten V-pen-kuurilla ja ompa hankalaa kinkata yhdellä jalalla tämän jättimasun kanssa.. onneksi kivut ovat tänään jo helpottaneet pitkälti(y).

Saan vaihtaa neuvolaa, ja 16.8. On uusi aika uuteen -lähempänä sijaitsevaan- neuvolaan. Pääsen tosiaan vauvan kanssa vaunuilla meiltä kulkemaan sinne;).

Sitterin sain kaverin siskolta lainaan ensi kevääseen asti ja Baby Björnin rintarepun (15kg asti) ostin tosiaan torista.

Täytyisi hommata liivinsuojuksia.. minulla on nyt kahdet mustat ja yhdet valkoiset imetysliivit, niillä ajattelin pärjätä. Imetystoppeja on pari kappaletta, talvella onneksi voi viritellä kaikenlaisia vaatejuttuja, enköhän pärjää;).

Lisärautaa olen syönyt nyt kohta pari kuukautta, ei tunnu HB nousevan ja huomaan sen väsymyksenä. Yöt ovat minulla myös katkonaisia.. lueskelen öisin usein synnytysjuttuja kun en saa unta:sick:alkaa jo jännittää oikeasti..

Norpanpoikanen masussa voi loistavasti, hän on erittäinkin terhakan ja tyytyväisen oloinen tapaus.. saisi nukkua pidempiä pätkiä:barefoot::p!

Ihanaa viikonloppua kaikille:)!

T:Hiekkis&Norppis 32+2
 
Heipsis :)

Nyt tosiaan odotuksen viimeistä reissua, huomenna kotiin :) oonkin jo tän viikon ollut liesussa niin hyvä päästä kotiinkin :whistle:

Oon siis Porissa :LOL: ihana tukiverkko, olivat kaikki kantaneet kortensa kekoon, saatiin kurnulle niin iso lahja :cry: kuulemma siksi, kun en baby showereita halunnut.. :LOL:

Saatiin kävelytuki, vaippoja, ohuempia haalareita keväälle, ensi kesään sadekamppeet jos osataan jo kävellä.. :love::love: ammejalat, mobile, yövalo pinnasänkyyn, tutteja.. Ja mintunvihreä ainu pupu mun isältä :love: oli ainoa ostos josta kukaan muu ei tiennyt :giggle:

Niin siis mistä tietää että käärö on mun vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi? :LOL: noo kamppeet kiertää kurnulta sitten mun siskoille myöhemmin :love:

Mulla tosiaan on supistuksen lyhentäneet kohdunkaulan vaille 2 senttiin, joten en saa matkustaa enää pitkiä matkoja nyt kun viikot on yli 30+ :unsure: ja hämeenkatu alkaa olla kiellettyjen listalla ;) ja kehoitti tosiaan kun ollaan yli 35+ niin pysymään ihmisten lähellä tai kotona, jos vaikka vedet menee :whistle:

Epäili kovasti mutta kehoitti ottamaan varman päälle, mies syntyi 36+2 jaa meikäläinen porskutti 41+5 ;) mutta ajatteli miehen melkein-keskosuuden vuoksi ottamaan viimeiset viikot mahdollisimman rennosti :)

@Hiekkasärkkä79 taisin tällä kertaa päihittää sut viestin mitassa ;)

Ja muillekkin, veikkaan että se mun huonon mielen syy oli tuossa 2/3 raskaudessa, ei ollut juuri muita vaivoja niin oletan olleen sitä, nyt kaikki hyvin :love:

Ja vielä lisää!!

Henkkamaukka pelasti just mun loppuodotuksen, siellä myytävät mammatukisukkikset on pala taivasta, oikeen hellivät koipia :love:

Näillä nyt,

Hyppymassu ja Sammakkoinen, 31+2 :love:
 
Heips

Mulla tais tänään ekaan kertaa vihloo kohdunsuulle ja poltella kun kiidin kauppaan, nytkö se sitten alkaa...se alapään tuska ja kipuilu. Ihmeen hyvillä voinneilla tässä onkin selvinny, ellei nyt sitä mielenvuoristorataa lasketa mikä oli puoleenväliin saakka (y)

poika valvotti yksyö kolmeen asti (ei vaan saanu unta, rytmit aivan sekasin menny kesälomalla) ja olin jo ihan loppu ja hermoromahduksen partaalla :X3:... siitäpä sitten pääsin pähkäilemään että miten ihmeessä kestän yö valvomiset jos vauveli on kova huutamaan öisin. Näissä aikasemmissa lapsissa oon kestäny ne kyllä ihan hyvin mutta onhan mulla nyt ikääkin 10 vuotta enemmän. Eka vauva kyllä nukkuikin kun tukki 15h yö unia mutta toinen oli hieman haastavampi tapaus.
On se kyl jännä nähä et miten kaikki lähtee menemään ja mitä tunteita vauva arki herättää tälleen vanhempana :love:

Täällä moni kirjottanu että vauveli on oikeen liikkuvainen tapaus...välillä itteeni mietityttää et onkohan tää mun ihan normaali koska on aika laiskan tuntunen. Päivän mittaan voi tuntua pieniä hipsutuksia sillon tällön ja sit ehkä kerran päivässä,yleensä illalla, semmonen hetkellinen kunnon ryminä.muuten rauhallista :barefoot:

rv 28+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Hyppymassu jep Sä ylitit mut viestin pituudessa:psinänsä huojentavaa, tulee niin megapitkiä tekstejä kirjoiteltua.. yritän hillitä:whistle:! Ja hyvä kun sulla nyt paremmat mielialat(y).

@sitruunasuola itsekkin olen huomannut että nyt kun aiemmista vauva-ajoista on vierähtänyt yli 12v ja 10v, ei jaksaminen itsellä ole enää samanlaista kuin silloin..:sleep:. olen samoin pohdiskellut että mitenkähän se jaksaminen sitten vauvan&isompien lasten ja koirien ja kodinhoidon kanssa mahtaa sujua... huhhuh. Voihan olla että kaikki sujuu hyvin, mutta saattaa myös olla että väsähdän totaalisesti.

Nyt viimeisellä kolmanneksella, olen kaksi kertaa yöllä herännyt kipeään supistukseen. Kestoltaan molemmilla kerroilla ehkä 1-2min, menivät ohi eikä enempää tullut. Mutta sain pienen muistutuksen supistuksista. Ei kipeitä tavallisia harkkasuppareita on tullut päivittäin, niin tuli aiemmissakin raskauksissa. Masu kovettuu kovaksi palloksi ja olo on tukala, mutta helpottaa nopeasti. Pitää muistaa ja älytä levätä.

Liitoskipuja on ollut nyt mielestäni vähemmän kuin keskiraskaudessa, ihanaa itseasiassa(y)!

Öisin olen herännyt puolilta öin ja usein valvoskellut 02-04 asti ennenkuin saan uudestaan unta. Levottomat jalat vaivaavat ja vauva hikkailee sekä jumppailee öisin.. :barefoot: minkäs teet:rolleyes:.

Meillä rakas aviomies tuntuu keksivän ja ideoivan meille aktiviteetteja normaaliakin innokkaammin.. joudun toppuuttelemaan että oma jaksamistasoni ei vain riitä enää kaikkiin rientoihin, ja ison masun kanssa on sen verran tukala olo että kaipaan säännöllistä vaakatasoa ja lepoa;). Miehet...

"Hyvät" yöt reippaalta Norpanpoikaselta ja uniselta minulta... zzzz:sleep::barefoot: RV 32+3
 
Moikka! @sitruunasuola täällä ainakin yks yksinodottaja. En muista montako meitä on. Mulla alko kolmisen viikkoa sitte kivut nivusissa ja alapäässä. Olin viikon levossa, ni helpotti. Mulla menny iha hyvin. En oo ikinä odottanu lasta toisen kanssa, niin en tiedä, mitä menetän : D Hierojaa kyllä kaipaisin ja tietysti ihmistä, joka halais, kun mieli heittelee. Nyt vaa alkanu jännittämään, että miten oikeen pärjään sen lapsen kanssa. Siis yks ilta mietin, et sit ku tuun sairaalasta kotiin, nii mitä sitte tapahtuu : D Ja miten saan luotua jonkunlaisen rytmin meidän arkeen. Ja katsoin jonku kylvetysvideon, niin alkoi sekin jännittämään, että miten onnistun. On siinä sitten ihmettelemistä. Mulla on onneksi hyvä tukiverkosto ja lapsen isä tuntuu olevan koko ajan enemmän innoissaan tästä lapsesta ja yrittääkin vähintään joka toinen viikko päästä lasta tervehtimään. Aika hienoa minusta, kun ajattelee, että välimatkaa on monta sataa kilometriä. Yritän nähdä asioiden valoisat puolet ja pidän itseäni tosi onnekkaana tästä tulevasta yksinhuoltajuudesta huolimatta.
 
@sitruunasuola tänään on ollut paljon kipeitä supistuksia, pelkäsin jo päivällä että nyt mun sammakkoni päättää parkaista pihalle. Oon onnistunut bongaamaan ruokamyrkytyksen jostakin :sick:

Kurnu kuitenkin on vielä yksiössään ja vedet on sisällä niin oletan voivani rentoutua? :cautious: ainakin meno on päällä vaikka sattuukin :LOL:

Aamu oli kyllä tukala ja kamala, oksetti ja koko mahaa puristi niin kipeään :cry: en toivo tätä ees vihamiehelleni :LOL: mutta oisan se tavallaan ollut ihana ilmoittaa tänne että jännäkakka pöydällä ja kurnu lämpökaapissa sekä kertoa pituus ja paino :LOL::LOL:

En oo saanut kokoarviota vielä :unsure: ois niin ihana kuulla että onko minkä kokoinen, pikkujätiltä kyllä tuntuu ja näyttää :LOL: oon pari kertaa saanut silittää pientä paalakea :love::love:

Höpsähtänyt Hyppsu ja Sammakkoinen 31+3:love:
 
Heipä hei ja hyvää iltaa!

Närästys on alkanut kiusaamaan, joten jätin vähäisenkin kahvin pois ja selvästi helpotti ainakin toistaiseksi. Pidempien matkojen liikkuminen on jo aikamoinen suoritus, mutta hiljaa hyvä tulee. Lisäksi väsymys on toisinaan melkoista. Yöt nukun useiden heräämisten säestämänä. Päiväunia kun osaisi nukkua (n)

Meillä alkaa olemaan kaikki tarvittava vauvaa varten eikä oikeastaan olla edes mitään ostettu kun esikoiselta jäi kaikkea. Kantoreppu olisi kätevä hankinta, jotta vauva voi olla lähellä ja pystyy esikoisen kanssa leikkiä. Itkuhälyttymiä ei ole, en tiedä hankitaanko edes. Rintapumppu löytyy, sitä tarvitsi paljon esikoisen kanssa. Oli silloin kätevä ja hyvä hankinta. Ja onneksi ei ollut käsikäyttöinen.

Esikoinen siirtyi tänään juniorisänkyyn, joten siirsimme pinnasängyn meidän huoneeseen :)

Vauva edelleen liikkuvainen mahassa. Liikkeet tuntuu vaan erilaila kuin ennen. Välillä itsellä jo aika tukalaa kun toinen myllertää masussa.

Ensi viikolla neuvola ja kuukauden päästä olisi synnytystapa-arvio :D

Mukavaa viikkoa kaikille.

Nerinah ja vauva 31+2
 
Tiistaiterveiset minulta ja Norppikselta:):barefoot:!

@Sinkkumamatobe ihana kuulla että vauvan isä on noin hyvin raskaudessa mukana vaikka ette yhdessä olekkaan(y) voihan olla että hänestä on yllättävän paljon apua/tukea myös syntymän jälkeen! Itsekkin olen miettinyt että mitäpä sitte syntymän jälkeen kun tulen kotiin vauvan kanssa... sillä lätkäharkat ja sählytreenit jatkuvat, koirat tarvitsevat lenkitystä ja kaikki lapset kouluaamuisin puuronsa sekä herätysvarmistuksensa jne... huhhuh:LOL:eipä tule tylsä syksy!

@Nerinah minulla samoin ensiviikolla keskiviikkona aamulla neuvola;) kirjoitellaanpa sitten kuulumisia miten meni.

Rintapumpusta: en käyttänyt rintapumppua kummankaan vanhemman lapseni kohdalla, joten en hanki sellaista nytkään. Kun tissit täyttyivät maidosta, painelin kuumassa suihkussa kainaloita myöten paakkuja pois tisseistä ja annoin lisäksi vauvojen imeä niin paljon kuin halusivat vauvantahtisesti, kaikki sujui hyvin;). Talvivauvoja olivat molemmat (tammikuu ja joulukuu) ja pakkasella käärin villakaulaliinan tissien ympärille ulkoilujen ajaksi. Rintatulehduksia ei tullut. Vinkkinä.

Ja tosiaan Ceridal-öljy oli ainoa tuote jota käytin nänneille, suihkutin vain molempiin päivittäin ja lopulta kun vauva kasvoi sekin toimenpide alkoi jäädä.

Ostoksista: Eilen kävin 12-v isoveljen kanssa vauvatarvikeliikkeessä ja ostin yhden tuttipullon ja siihen kaksi vaihtotuttia. Lisäksi aion ostaa tuttelia varastoon jos lisämaidolle olisi tarvetta. Aiemmin ei ole ollut mutta varmuuden vuoksi. Oletteko muut ostaneet tuttipulloja:)?

Nyt lähden ostamaan meille uutta kuivuria, vanha (15v) ei enää kuivaa vaikka mitä tekisin.. Vauvatalvesta en tule lätkä-&sählypyykkien kera tule selviytymään ilman kuivuria:p.

Kuulumisiin!
T: Hiekkis&Norppis RV 32+5
 
Ihana kun monilla rupeaa olemaan valmistelut vauvan tuloon jo hyvällä mallilla :) Ja tosiaan kiva kuulla ettei kaikilla yksinodottajilla tuleva isä ole täysin hylännyt vastuutaan ja jopa haluaa olla mukana lapsen elämässä. (y)

Kuivuri tai kuivausrumpu voisi kyllä olla kätevä aina välillä... Meillä on vain tavallinen pesukone ja sillä koitetaan pärjätä. Toisaalta harrastuskamoja ei vielä ole kuivattavaksi asti kuin omat ja miehen. :rolleyes:

Äitipolilta sain nyt käskyn kahden viikon täyslepoon, miehelle pitää jättää kotitöitä myöden kaikki touhuaminen. Kohdunsuun kypsymistä mittaavat proteiinit oli positiiviset ja kk edelleen lyhentynyt. Typy on perätilassa, joten jos synnytys nyt lähiviikkoina käynnistyy niin edessä on päivystyssektio. Täytyy totuuden nimissä sanoa, että nyt jännittää. Jos synnytys käynnistyy ennen vko 35, niin suuntana on naistenklinikka ja jos päästään sen yli niin meitä pystytään hoitamaan kotipaikkakunnalla. Vaavilla nyt kuitenkin kaikki hyvin ja painoarvio menee lähellä alakäyrää 1750g. Eli eikun jalat ylös ja tapaamiset, shoppailut ym siirrettävä tuonnemmaksi ja jotain rauhoittumisharjoituksia omalle mielelle. :barefoot:

Mukavaa viikkoa kaikille! :)

Tassuttelija ja Pikkuinen 32+1:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
@Hyppymassu piti vielä kysyä että onko sinulle laitettu nyt rajoitteita, muuten kuin ettei kauas saa matkustella, ettei lapsi vielä kuitenkaan syntyisi? Jotenkin tuntuisi hurjalta että vauva tulisi näin aikaisin, keskoseksihan vielä näillä viikoilla lasketaan. Teillä oli Kurnu jo ilmeisesti isommaksi mittailtu?

Miten muilla lepokäskyn saaneilla on sujunut? Onko kohdunsuun tilanne rauhoittunut levolla? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeful-84
@Tassuttelija mulle on ohjeistettu ottamaan välillä rauhallisemmin (n) eipä sen ihmeempiä.. kaikki neuvolassa sanoo että mun oma 'täti' on konkari näissä, mut mulla ei kyllä oo kovin luottavainen olo.. :unsure: vieläkään :LOL:

En kyllä tiedä tuleeko olemaankaan :coffee:

Oisi kiva saada painoarvio murusesta huomenna :love: tahtoisin niin kuulla millä painolla saatettaisi mennä, että oisko tahti hidastunut :coffee: viimeinen painoarvio on sieltä rakenneultrasta, 8 viikon takaa jolloin paino porskutti missälie :LOL:

Meillä ois yhdet häät odotusajan lopulla, niin että meen laskettuun ois ihan muutama viikko :coffee: vähän ehkä hassua, mutta kysyin kuitenkin hääparilta, josko voitaisi ottaa mukaan oma kuski joka olisi myös mukana häissä, kun meillä ei tuota autoa ole ja miehen ajotaidot on ruosteessa :LOL:

Meikäläisellä on kipukynnys vaan korkea ja pelkään siksi, että jos meneekin vedet paikanpäällä juhlissa :unsure: hääpari totesi silti että ei kuulemma saataisi ottaa kuskia, ymmärrän tilojen rajallisuuden kyllä :coffee:

Mutta taidan jättää osallistumatta juhlaan, en tahdo riskeerata vauvaa :cautious:

Nyt hetkeksi reippailemaan :)

Hyppsu ja Kurnu, 31+6 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tassuttelija
Moikka!
En oo kirjoitellut pitkään aikaan mutta oon käynyt lueskelemassa teidän juttuja. Jostain syystä en pääse kännykällä kirjautumaan...
Meiän vauvalle kuuluu hyvää, tukiommel on pysynyt kiinni ja nyt ollaan jo viikolla 31+4 ja painoarvio 1880 grammaa eli kaikki taitaa mennä kuitenkin hyvin. :) Tikit poistetaan sitten viikolla 36 jos synnytys ei ala itsestään ennen sitä.

@Tinnuli Onnea häiden johdosta! :) Me mentiin myös naimisiin viime kuussa ja on kyllä ihanaa olla rouva!
 
Moikka!
En oo kirjoitellut pitkään aikaan mutta oon käynyt lueskelemassa teidän juttuja. Jostain syystä en pääse kännykällä kirjautumaan...
Meiän vauvalle kuuluu hyvää, tukiommel on pysynyt kiinni ja nyt ollaan jo viikolla 31+4 ja painoarvio 1880 grammaa eli kaikki taitaa mennä kuitenkin hyvin. :) Tikit poistetaan sitten viikolla 36 jos synnytys ei ala itsestään ennen sitä.

@Tinnuli Onnea häiden johdosta! :) Me mentiin myös naimisiin viime kuussa ja on kyllä ihanaa olla rouva!
Kiva kuulla että olette pärjänneet näin pitkälle (ja toivottavasti pidemmällekin) ja kotona olet saanut olla? :)

Meillä ilmeisesti tuo perätila ja sektiotarve lisää riskiä, joten toivotaan että kotilepo auttaisi täälläkin.
 
@Tifa kiitoksia :) en tiedä yhtään miten tottuu käyttämään tuota miehen sukunimeä kun aina meinaa lipsahtaa oma :D

Täällä mennään 32+1 ja mulla tosiaan ollut ihan hyper hyvä vaihe tää viimeinen kolmannes. Kaikki sellaiset päiväsaikaan olleet oireet ja kivut on kadonnut. Nyt ainoastaan yöt on hankalia mutta kyllä näilläkin unilla pärjää. Tänään käytiin miehen ja koiran kanssa kokeilee lenkkeilyä ja pääsin 500m kun alko supistus :D mies oli valmiina kääntyy kotiin ja pysähtyy ja mä määräsin et jatketaan matkaa et kävely tekee hyvää läpi supistuksen, tai ainakin uskottelin itselleni niin :ROFLMAO: koko lenkin aikana vain yksi supistus vaikka mentiin 40min joten ihan hyvin se sitten meni :) tuli niin hyvä fiilis kun pystyi olemaan aktiivinen tänään

Tinnuli & Tirris 32+1
 
Heissan! Kuten Tifa, mäkin oon käynyt lukemassa mut en oo saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään.

Täällä nyt 28+3. Kaikki hyvin. Oon yllättänyt itseni lisäksi työkaverit ja nlatädin olemalla edelleen töissä. Se nyt vaan tuntuu edelleen ihan ok:lta niin miksi ei. Tyypit on kasvanut kovasti, viime viikolla typy 1275 g ja herra 1500 g. Yläkäyrällä mennään. Jos 1,5 viikon päästä sama niin sit tiukkaan seurantaan. Sokerit ok, kuin myös paineet. Ja mun paino :D Siitä oon kyllä iloinen.

Meillä saatiin vihdoin pääyettyä vaunut. Onhan se syytäkin kun on max. 10 viikkoa jäljellä. Vielä kun käydään ne tilaamassa niin hyvä. Vkl ostettiin pinnis ja vaatteille lipastot. Vaatteita oonki pessyt urakalla. Vielä pitää toppapuvut hankkia kun äp:n on auttamatta iso.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Kiva kuulla että olette pärjänneet näin pitkälle (ja toivottavasti pidemmällekin) ja kotona olet saanut olla? :)

Meillä ilmeisesti tuo perätila ja sektiotarve lisää riskiä, joten toivotaan että kotilepo auttaisi täälläkin.
Juu oon ollu kotona sairaslomalla nyt rakenneultrasta lähtien. Ihan täyttä vuodelepoa ei oo määrätty mutta mahdollisimman paljon lepäilyä ja makoilua kuitenkin. Oon silti käyny kaupassa ja kavereilla ja kevyitä kotitöitä kotona tehny.

Toivottavasti teilläkin kotilepo auttaisi ja vauva ehtisi vielä kääntymään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Pitkästä aikaa linjoilla..lomat pidetty ja 14 työpäivää vielä pitäisi jaksaa :D Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin, paitsi että tyyppi hengailee melkein poikittain yksiössään. Onkin ollut sunnuntaista lähtien jotenkin tukala olo vatsassa.

Sokerit on pysynyt hyvinä ja koska paino on noussut minimaalisesti, ei tämä lapsi ole kuulemma ainakaan syömällä kasvanut isoksi jos jättivauvana syntyy :ROFLMAO: Tätsy teki nyt vielä lähetteen ylimääräiseen ultraan, jossa sitä kokoarviota sitten tehdään ( luotto noihin arvioihin ei kyllä ole suuren suuri... siro 3,5kg paljastui kuitenkin syntyessään yli kilon isommaksi:cautious:)

Popsis 32+1
 
Täälläkin odotellaan mammalomaa innoissaan, vielä noin kolme viikkoa.. Toisaalta vähän, mutta kyllä tässä kieltämättä jo kovasti lomaa odottelee :)
Yöllä tulee heräiltyä niin paljon...vessaan, asennonvaihdoksiin, syömään tai ihan muuten vaan :D

Alkaa olla jo aika iso olo, eikä se askel ole enää niin keveä.
Toisaalta olen töiden jälkeen niin väsynyt, etten oikein jaksa tehdä mitään. Pitäisi varmaan yrittää mennä edes pikkupikku lenkille myös arkisin.

Viikko sitten neuvolan käyrät näytti yhä, että keskiarvon yläpuolella mennään. Papusen asento on pää alaspäin, kuten oli kk sitten. Tuon olen tosin hyvin itsekin tuntenut, kun jalat ja liikettä tuntuu niin ylhäällä.

Maanantaina on ylimääräinen ultra, kun tsekataan istukan paikka (toivottavasti on noussut). Saapa sitten sitä kokoakin taas sitten :)

Painoa on tullut 12 kg. Se tuntuu pöyristyttävän monia, kai se sit on paljon tähän mennessä.:ROFLMAO: Mutta ei minua kyllä haittaa.. ruokahalu on vaan niin valtaisa.

Mielestäni en ole vieläkään kokenut minkäänlaista supistusta. Joskus ehkä tuntuu, että vatsa tuntuu kireämmältä tai kovemmalta, mutta en osaa sanoa olenko vain kuvitellut. Mitään puristavia tunteita en ole kuitenkaan toistaiseksi kokenut.

Tuo rintapumppu on seuraavaksi ostoslistalla, en vain osaa päättää että manuaalinen vai sähköinen. :oops: Pitääpä vielä tuumailla. Ja jos jollain on siitä ehdotusta, niin heittäkäähän ilmoille (y)

Joo pitkä on viesti :ROFLMAO:

Tyttti ja Papunen 31+3
 
Alkaa olla jo aika iso olo, eikä se askel ole enää niin keveä.
Mulla ainakin olo on kuin norsulla, kärsä vaan puuttuu :LOL: kerran jopa kuvittelin mielessäni pienen miehen soittamassa tuubaa selkäni takana kun vaapun kuin ankka lonkkakipujen vuoksi :LOL:

Painoa on tullut 12 kg. Se tuntuu pöyristyttävän monia, kai se sit on paljon tähän mennessä.:ROFLMAO: Mutta ei minua kyllä haittaa.. ruokahalu on vaan niin valtaisa.
Mulla on paino noussut saman verran (y) tosin mulla oli satavarmasti isommat lähtökohdat ;) kyllö, olen tantor, mutta tavoite on että paino pysyy alle 120 koko loppuraskauden (y) kymmenen kiloa joustoa, sillon voi vauveli kuitenkin saada lupaa kasvaa ;)

Nyt eilisessä kontrollissa nuppusen kasvu oli jo hidastunut, painoarvio 1,6 kiloa :love: mä vaan halaan mun massua ja tanssin kun olen yksin :rolleyes: keinuttelen vauvaa antti tuiskun keinutaan-tahdissa, tulee niin riemukasta jumppaa ettei toista oo nähty! :LOL: no okei, ekahan hän on :X3:

Josko huomenna rohkaistuisin pukeutumaan masua korostavaan, mustaan bodycon-kotelomekkoon :cautious: toivon että törmään yhteen perkeleen mummeliin joka tokaisi mulle sokoksessa että mun kaltaiset läskit saisivat vetää vatsansa sisään ja häipyä silmistä.. Harmittaa etten näyttänyt neuvolakortin välistä kuvaa ja sanonut että haistakoot napansa jos taittuu ;)

Sen sijaan nostin masun vielä ylemmäs ja jatkoin matkaani :oops: oon yllättävän usein kuullut negatiivista, ilmeisesti mun masun malli on sit väärä :unsure:

Hyppsu ja Kurnu, 31+2
 

Yhteistyössä