Lokakuun Lapsoset Meidän Kuu!! 2017❤

Hei kaikki! :)

Tammi - Maalis
Https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset.2486731/
Huhtikuu
https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-huhtikuussa-2017.2489089/
Toukokuu
https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-toukokuussa-2017.2490190/
Kesä - Heinäkuu
https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-kesae-heinaekuussa-2017.2491090/
Elo-Syyskuu
https://kaksplus.fi/threads/lokakuun-lapsoset-elo-syyskuussa-2017.2492818/

Facebook ryhmä on suljettu 2.7. Alkaen eli uusia jäseniä ei tähän ryhmään enää oteta :)

Ja alle laitan uusimman listan lasketuista ajoista :) jos joukkoon tulee uusia mammoja tai tietoihin tulee päivityksiä, niin ilmoittakaa punaisella muutokset :)

Punaisen värin saa pisarasta valittua.

1.10.
idipu/29v/ensimmäinen/K-SKS

2.10.
emilllia/24v/2/K-SKS

3.10.
Hanna-Mari90/27/ensimmäinen/KSks

7.10.
Nerinah/33/toinen/poikaolo

11.10.
Toteemi85/31/kuudes/KOKS tai KOS

12.10.
Sinkkumamatobe/29/ensimmäinen/tyttölupaus

14.10.
SunSweat28/28/toinen/PPSHP
elokuuvauva09/31/toinen lapsi/TYKS

16.10.
Tantara/31/toinen/TYKS

18.10.
KatjaMarika/35/kolmas/SatKS

22.10.
-pansku-/ 29/ kolmas/ OYS

25.10.
Pupsukka/25/ensimmäinen/KOKS/tyttölupaus

27.10.
Marjuska1/30/ensimmäinen

29.10
Ainia/37/3.lapsi

1.11
Innukka/ 39/ 7 lapsi

Syntyneet söpöläiset :love:

23.09.2017
Tifa / Tyttö / 52cm / 3580g

26.09.2017
mama_Red / Poika / 47cm / 2710g

28.09.2017
Tassuttelija / Tyttö / 49cm / 3600g

3.10.2017
Enisa82 / Tyttö / 49cm / 3500g

6.10.2017
Hyppymassu / Poika / 49cm / 3325g

10.10.2017
Hiekkasärkkä79 / Tyttö / 52cm / 3722g

11.10.2017
Milpin / Tyttö / 50cm / 3235g / Poika / 49,5cm / 3120g

12.10.2017
Popsis / Poika / 52cm / 3500g

13.10.2017
Tinnuli / Poika / 52cm / 3444g

14.10.2017
Spoke / Poika / 50cm / 3785g

15.10.2017
Sitruunasuola / Tyttö / 3360g

19.10.3017
Tyttti / Poika / 55cm / 4570g
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
Hyvää Norpanpoikasen LA aamua :D:barefoot:!!!

Eli tänään on 1.10.2017 ja pikkuinen iltatähtemme jököttää edelleen tiukasti yksiössään;). Tai no en tiedä miten tiukasti hän siellä jököttää.. menkkamaista jomottelua nyt enenevässä määrin ja elien taas myös kipeitä supistuksia. En pääse mistään hakemaan enempi supisteluja sillä olen nyt yli viikon kärsinyt flunssan kourissa enkä voi muuta kuin pötkötellä täällä kotosalla ja ottaa iisisti. Tämä aamu tuntuisi olevan kaikella tavalla paras pitkään aikaan, on jopa sellainen fiilis että saattaisin selviytyä synnytyksestä, en saanut yskänkohtausta herätessäni jee(y)! Eka aamu kun pystyn juomaan kahvia pitkään aikaan!

Kiitos@hyppymassu kun aukaisit tämän lokakuun pinon meille! Olet ihana kun jaksat päivittää, minusta esimerkiksi ei olisi siihen hommaan. Hatunnosto!

@Enisa82 jos sinulta seksin myötä meni jo limatulppa, niin tuskin menee ikuisuutta enää syntymään:D! Jännät paikat jee! Itselläni meni kahdesta aiemmasta lapsesta limatulppa molemmista juuri ennen synnytyssupistusten alkamista, tai siinä samoihin aikoihin.

En muista teidän kaikkien tilanteita ulkoa ja varsinkin nyt on hankala kommentoida kun se vanhempi pino "jäi taa" (y)mutta tsemppiä kaikille tuleviin synnytyksiin!
Saapas nähdä meneekö kukaan meistä marraskuun puolelle..?

Kysyinköhän jo aiemmin, oletteko muut ristiäisiä suunnitelleet vielä? Taisin jo kertoakkin että varasin meille seurakunnalta tilat ja kappelin sekä papin. Pitopalveluun pitäsi vielä soittaa ja varata: kahvit, teet, mehua, kakku ja varmaan suolaiseksi tarjottavaksi voileipäkakku.
Niin ja osallistujia olisi tulossa varmaankin sen 35-50 henkilöä.

Mutta ihanaa sunnuntaita kaikille:) kuulumisiin!

T: Hiekkis ja ahtaalla oleva Norppis LA-päivänä 1.10.2017
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
@Hiekkasärkkä79 multa meni limatulppa kolme viikkoa sitten eikä muuta oo tapahtunut :LOL:

Vähän alkaa olo olla malttamaton, tahtoisin jo päästä tutustumaan kurnuun :love: 17vrk tuntuu niin mahottomalta :cry:

Noista pinoista, yhdistelmistä näkee milloin olen kuun taitteessa ollut ihan liian vedoton tekemään mitään :LOL: toisaalta, ovatpahan kaikki suurinpirtein samanpituisia ketjuja :LOL:
 
Jee lokakuu :love::love:

Olen myös ajatellut ristiäisiä, paljonkin. Tekisi mieli myös varata pappi ja kaikki, mutta mahdotonta lienee tässä vaiheessa. Koska me ei olla avioliitossa, täytyy isyyden vahvistamisessa odottaa se 5 viikon "valitusaika", kunnes lapsi voidaan kastaa miehen sukunimelle.

Haluaisimme pitää mahd pian kun tuon puitteissa on mahdollista, ettei menisi sitten niin lähelle joulua. Marraskuun loppu olisi ideaali, mutta katsotaan miten hän päättää saapua :barefoot:

Vielä ei ole olemassa ainuttakaan merkkiä lähdöstä ja paikat on niin epäkypsät ku olla ja voi (ainakin näin oli keskiviikkona) :D Eikä supistakkaan tai mitään.

Ristiäisvieraissa tehdään aika tiukka jako, että vain kaikkien polvien isovanhemmat, vauvan tädit ja sedät sekä kummit puolisoineen. Näin vieraita tulee noin 25.. jos yhtään laajennetaan sukulaisuuksia, ni meillä olisi samantien 100 vierasta :LOL:

Varmaan seurakunnalta vuokrataan tilat, koska tuollainenkin kööri on vaikea saada kotiin mahdutettua. Ja leipomukset pitopalvelusta, ei aleta itse tussaamaan mitään :geek:

Oi,oi kunpa aika menisi nopeasti ja hän olisi täällä :love:

Tyttti ja Papunen 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah
@Hiekkasärkkä79 hienoa että olisit jo paranemaan päin! Olisi varmasti mukava kerätä voimia tulevaa synnytystä varten.

En ole vielä suunnitellut nimiäisiä, mies ei halua ristiäisiä niin nimiäiset sitten on. Kiitos 1.3 voimaan astunut uusi avioliittolaki jonka myötä kasteestakin uudistui laki. No, katsotaan ja lapsi myöhemmin itse sitten tahtoo että kastetaan. Me ajateltiin tosiaan pitää erittäin pienet kekkerit kun jos kutsuttaisiin vanhemmat, sisarukset ja heidän puolisot & lapset, isovanhemmat niin meille tulisi vieraita joku 37 -> kiitos uusioperheiden :ROFLMAO: pelkästään vanhemmista tulee molempien puolelta 4kpl kun molempien vanhemmat on mennyt uusiin naimisiin.

Sen verran on aloitettu et äitini tekee nimiäiskutsut ja itse väkerretään kaikki tarjottava. Varsinkin oma puoli suvusta on sellaista leipoja kansaa ettei voisi kuvitellakaan että leipomukset tulee mistään valmiina :LOL: Mullakin pakastimessa edellispäivän jäljiltä kuivakakkuja 2 kpl, kaksi pellillistä omenapiirakkaa sekä eilen vielä leivoin mokkapaloja. Nämä on vieraille jotka tulevat vauvaa katsomaan synnytyksen jälkeen niin pääsee vähän helpommalla kun nostaa vaan sulamaan. Pullia olisi vielä tarkoitus leipoa sekä tehdä muutama purkillinen omenahilloa :love: tuossa viikko takaperin mehustin 30 litraa marjamehua sekä omenamehua ja nekin odottaa pakkasessa nauttimista. On ollut vähä energiaa :ROFLMAO:

Eilen tuntui tosiaan että Vaavi oli niin menoissaan etten olisi yhtään ihmetellyt jos vedet olisi mennyt. Välillä joutui parkasemaan kun tuonne alas oikein vempuili, että tuntui kuin sähköiskun olisi joka kerta saanut. :unsure: Ylihuomenna olisikin laskettu aika ja neuvolassa sanottiin että seuraavalla kerralla varpaillaan käynnistysaika ja tämä Vaavi savustetaan ulos perjantai 13. Päivä mennessä :eek:

Tinnuli & Tirris 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: Nerinah ja Tyttti
Se olis tosiaan meidän kuukausi. Hurjaa, varsinkin omalta osaltani en ikinä uskonut pääseväni tähän tilanteeseen ja nyt h-hetki on kuitenkin ihan käsillä.

@Hiekkasärkkä79 Täällä kanssa melkoisia menkkajomotuksia menossa. Hyvä se vaan on jos ke jäädään sairaalaan et kroppa tekis tehtäväänsä :) Ja teillä on kanssa ristiäiset hyvällä mallilla, niin täälläkin. Pappi, paikka, kahvittaja, kutsut ilman tekstiä ja ruuat osin hommattu. Tai ruuat tilattu ;) Meillä tulee ruuat vähän sieltä ja täältä ja oon iloinen kun niin moni haluaa auttaa ja osallistua. Meillä vierasmäärä on n. 35 henkeä. Vaikka kutsutaan vain ihan lähimmät.

Meillä Mauno otti eilen taas sellaiset monotukset et tuntui et hän vaihtoi paikkaa. Nyt kun herra muutaman kerran on potkinut niin en tiedä miten hän tuolla majailee. Onneksi on B-vauva ja periaatteessa sillä ei ole väliä mitenpäin hän on kun synnytys käynnistyy. Silti toivon et herra olis vaan vähän linkussa eikä kääntynyt. Eilen käytiin kaupungilla niin väliin kun herra potki niin menin kivusta kaksinkerroin. Oli varmaan muista sennäköistä et nyt tuo akka synnyttää :D

Hyvää lokakuuta meille kaikille. Tää on vaan niin hienoa ❤

Milpin+kaksio 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Heipä hei ja ihanaa on lokakuu!

Kiitos @Hyppymassu uuden ketjun teosta ja muista päivityksistä.

Täällä aika hiljaista, eiköhän vielä ainakin muutama viikko mee synnytykseen. No tässä kuussa.

To-pe yönä oli jonkinlaista pientä supistelua, vatsaa veti koko ajan kovaksi ja menkkamaista kipua oli selässä. Sen jälkeen ei mitään isompaa. Aikamoinen painontunne vaan tuolla alhaalla. Ja tää närästys :(

Jännitystä on ilmassa synnytykseen ja vauvan tulon jälkeiseen elämään liittyen. Miten esikoinen reagoi ja miten kädet riittää yms. Mutta ihanaa kohta nähdä meiän pieni prinssi tai prinsessa. Unia oon nähnyt tytöstä. Saa nähä :):love:

Kaikki alkaa olemaan valmiina vauvaa varten.

Nerinah ja vauva 39+1 (y)
 
Oo taitaa kurnu sieltä olla ihan kohta tulossa tutustuun ulkomaailmaan :love:
Olisipa täälläkin tilanne sama! Kade!

Mutta tsemppiä sinne, kyllä se kipu palkitsee lopulta! Koita liikkua jos mahdollista ja hengitysharjoituksia!
 
Huh, täällä alkaa monella olemaan jännät paikat lopuillakin. :)

Me ollaan vielä pikkuisen prinsessan kanssa laitoksella. Omat sektiokivut siedettäviä ja pikkuhiljaa alkaa maitokin nousemaan alkutippoja paremmin. Ehdin jo vollottaa hormonihöyryissäni maidon tuloa ja riittävyyttä, mutta jospa se tästä lähtisi. Imetysteetä, suklaata, kotikaljaa ja mitä näitä nyt olikaan... :rolleyes: Pikkuisen paino meinasi laskea turhan paljon, kun maito ei riittänyt ja vähän on keltaisuutta. :cry:Seurataan, herätellään 3h välein syömään rintaa+lisämaitoa ja jatketaan toisiimme tutustumista. Rakkauden määrää tuota pientä kohtaan en voi liioitella! :love:

Ristiäisiä ehdittiin myös miettiä ja meilläkin on molemmilla isot perheet/suvut, joten kummien kera laskettiin 50 osallistujaa(melkein puolet lapsia)... Hurja määrä, muttei tiedä ketä siitä voisi jättää poiskaan. (n) Meinattiin itse tehdä tarjottavat ja pitää juhlat kotona, pappi pitäisi varata ja kutsut tehdä. Tykkään tosi paljon tehdä itse leipomuksia ja ruokaa, joten en halua tilata valmiina vaikka hiukan hirvittää miten ehdin tehdä kaikki. :D Luotan että äiti ja anoppi auttavat kun tykkäävät myös tehdä... :ROFLMAO:

Tsemppiä ja voimia kaikille loppurutistukseen! Kirjoitelkaahan myös syntymän jälkeen!:)

Tassuttelija ja Pikkuinen :love::love::love:
 
Panadol hellitti, ollaan kurnun kanssa vielä yhtenä kappaleena :)

Eli jos yks ässä aiheuttaa ton niin siivouksesta tais just tulla mun uus harrastus ;) saunaa meillä ei ole joten kahella ässällä tulee sit selvitä :LOL:

Jospa paikat lähtis kypsyyn ja etenis homma :) kurnu on kyllä kamalan hiljainen :cautious: taitaa pieni rakas nukkua :love:

Hyppymassu ja unikurnu 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
ihanaa kun vauvoja syntyy :love: ja ihana seurata millon kukakin meinaa synnyttää...

ite en jaksas yhtään odottaa. välillä laittelen jo laitettuja vauvan juttuja uudelleen paikoilleen että aika vaan kuluis. Tää loppuaika on henkisesti todella raskasta, johtunee varmaan myös siitä että ei ole mitään tekemistä tai sit ei vaan kykene enää tekemään mitään. Kaikki kaveritkin on vaan puhelimen päässä mutta aikuisten seuraa en livenä kyllä saa,enkä ole viikkoihin saanut. Sentään kaupassa käydessä näkee että onhan täällä planeetalla muitaki ihmisii, siihen se sit jääkin :unsure: miten ihmeessä tän loppu ajan kestää, kysympähän vaan?

mulla on supistellu paripäivää tosi puristavia suppareita pitkin päivää, silleen et ei pysty suorana seisomaan ja liikkuminenkaan niitten aikana ei oikein onnistu.ei kuitenkaan vielä silleen kivuliaita...
Toivon vaan että tää jo syntys ja voisin alottaa mun arjen :oops:

Käykö muilla tää odottaminen mielenpäälle?
 
@sitruunasuola mulle käy :confused: juttuseuraa on vähän, lähinnä äidin kanssa tulee höpötettyä puhelimessa :LOL: kavereita ei ole, kun eivät oikeen käsittäneet että en jaksa lähteä yöriennoille mahan kanssa :confused: noh, välit meni ja se siitä :ninja:

Eilen tosiaan oli aika jännä päivä, meni siivouksen jälkeen lepäillessä :) tänään yritän päästä kauppaan, katsotaan nyt miten selviän portaista :confused: asutaan toisessa kerroksessa hissittömässä talossa, mutta väliin nuo 15 - 20 porrastakin on ihan työtä ja tuskaa.. Onneksi saatiin lupa säilyttää rappusten alla vaunujen runkoa :love:

Musta taitaa tulla mökkihöperö.
 
Heipat ja Neuvolasta terkut!

@sitruunasuola kyllä vaan, täälläkin meinataan mökkihöperöityä;)et ole ainoa. Mietin juuri purkaisinko sairaalakassin ja pakkaisin uudestaan..:rolleyes:

@Hyppymassu samoin on vaikeuksia siirtyä sängystä pois tai sänkyyn.. tai autoon tai autosta pois.. pukeminen on oikea uroteko nykyään! Saati sitten esim kauppaan siirtyminen. Tsemppiä.

Tänään oli vika neuvola. Pissa puhdas edelleen, paineet alhaiset/normaalit edelleen, painoa +1kg josta suurin osa nestettä, vauvan sydänäänet hyvät ja liikkuvuus, pää on sen sijaan ruuvautunut lähtökuoppaansa ja teki aika kipeää kun Neuvolantäti sitä tunnusteli.
Lähete synnärille josko harkitsisivat käynnistelyä viikon sisään, että pysyisi vauva minun mitoilleni synnytyskokoisen. Takaraja 13.10. Perjantai :rolleyes: voi lapsiraukkoja mikä synttäripäivä olisi 13. Päivä ja perjantai...

Mutta nyt siis taas kotona, lepoa ja flunssan parantelua vieläkin, puhuminen yskittää joten hiljaista on enkö voi edes soitella ystävien kanssa.

Miehen kanssa meillä on suunnitelmissa aloittaa seksin avulla käynnistelyt tiistaina;)kunhan hänen tärkeä palaverinsa siltä päivältä on pulkassa. Siivous&sauna todettu tehottomiksi:ROFLMAO:!

Nyt tätä kirjoittaessa supistaa taas napakasti, ja hyvö niin. Ystävä kävi tänään äitipolilla korkeiden Paineiden vuoksi ja sain juuri kuulla hänen jääneen käynnistykseen raskausmyrkytyksen vuoksi. LA oli 3vko meidän LA:sta, saapa nähdä ollaanko yhtäaikaa siellä tositoimissa :barefoot:(y)sitä kun ei tiedä!

Tsemppiä meille kaikille tähän kärvistelyyn,
Jokaiselle meistä koittaa kyllä pian se H-hetki :)!!!

T:Kypsä Hiekkis & poterossaan asemissa nukkuva Norppis
 
Täällä ei ole ollenkaan sellainen fiilis, että laskettu aika olisi ylihuomenna :rolleyes: On siivottu, lenkkeilty, leivottu ja tänään meinasin pestä ikkunat, mutta ei sitten huvittanutkaan:p. Iltaisin tyyppi möyryää mahassa tosi kipeästi ja välillä tuntuu menkkajomotuksia, mutta ei vieläkään supistuksen supistusta...11. päivä harkitaan käynnistystä, mutta toivoisin synnytystä aikaisemmin kun esikoinen lähtee silloin 12. päivän aamuna isovanhempien kanssa kauan odotellulle päiväretkelle messuille.

Popsis 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Kamala päivä :LOL:

Saatiin miehen kanssa vuodedivaanisohva (sanahirviö) sillä ehdolla, että pestään se itse :cautious: mähän tunnetusti "tykkään" haasteista ja suostuttiin operaatioon.

No en suostuis enää jos olisin tiennyt mikä operaatio siinä putsaamisessa on :confused: ainakin pesänrakennusvietti sai haasteen, josko se nyt heräis tähän maailman menoon (y)

Verhojen vaihdosta mä haaveilen, mutta mulla ei ole mieleisiä kaapissa :cool: eikä oo kyllä mielialaan sopivia kankaitakaan :confused: eikä sennäköistä pussilakanaa parittomana mistä tulis nätit verhot.. Aargh :LOL:

Huomenna neuvoloimaan, saako nyt toivoa et synnytys käynnistyy?:rolleyes: ei, ei saa kun mun henkilökohtainen lanssikuski ilmoitti autonsa hajonneen..

Mun napa on ihan oudon näkönen :LOL: se näyttää ihan 3d mustelmalta jolla on siivet :LOL:

Hei muuten, aiemmin alateitse synnyttäneille kysymys! Kertoisitteko millaisia tuntemuksia teillä oli ja tiesittekö että tänään lähtee? :) anteeksi @Tassuttelija että suljen sut näin pois :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Hiekkasärkkä79 meillä näköjään sama savustuspäivä! Meille kans todettiin ens ens viikon perjantaihin mennessä vauva tulee ulos tavalla tai toisella. :LOL: Hurjaa ajatella että ens viikkona viimeistään meistä tulee vanhempia. :love:

Täällä möyrytään nyt niin etten kyllä ihmettele jos vedet menis. Supisteluja ei tunnu mut tää kaveri heiluu niin paljon et tuntuu erittäin erilaiselta kuin ennen. Oikein saattaa tuntea kalvojen venymisen ja tuntuu sellainen outo... rahina? Ei oikein osaa selittää:ROFLMAO: huomenna on laskettu joten sais tullakin :love: siivoaminen, sauna, seksi eikä vadelmalehtitee oo kyl tehnyt mitään :cautious: ehkä alotan joku rappusten kiipeämis urakan ja alan ohjaa jotain koti aerobicsiä? :ROFLMAO::ROFLMAO:

Tinnuli & Tirris 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Iltayötä taas Hyvinkään suunnalta mammat:)

Uutisia ei muuten kannata nykypäivänä katsoa/kuunnella kovin ahkerasti, sillä aina joku on lahdannut porukkaa milloin milläkin tavalla ja milloin missäkin päin maailmaa:X3: ja ellei syypäänä katastrofiin ole suoranaisesti ihminen, niin jonkinasteinen luonnonkatastrofi sitten.. Huh. Yritänkin itse pitäytyä DR Housen jaksojen katselemisessa, mieluummin mielikuvitusta kuin tosielämää kiitos.

@Hyppymassu siitä synnytyksen käynnistymisestä kysyit:)? No, itselläni 2005 tammikuussa esikoiseni synnytystä ennen lähti ensin kotona limatulppa. Sitten alkoivat kipeät/tukalat mutta siedettävät supistukset.
Niissä kesti ja ehdin kävellä lähikauppaankin ja takaisin, varmaan karkkipussia hakemaan tms ja oleilin Kotosalla useita tunteja. Iltaa kohti supparit tihenivät ja säännöllistyivät, ja sitä vain tajusi että nyt soitto synnärille. Käskivät tulemaan sinne ja jäimme sille tielle, 17h kesti mun eka synnytys ja reilun tunnin siitä ajasta ponnistin poikaani maailmaan :love: ihana siitä tuli!! Täytyy sanoa että en etukäteen osannut aavistaa milloin vauva lähtisi syntymään,
Mutta kun se hetki koitti, tiesin.
Lisäisin että voin suositella lämpimästi epiduraalipuudutusta. Taivaallinen keksintö synnyttävillä äideille :p(y)! Toinen luojan lykky omalla kohdallani oli episiotomia,
Olisi luultavasti tullut muutoin paha repeämä. Episiotomiasta ei jäänyt jälkivaivoja tms, olen tyytyväinen.

Kuopuksen kohdalla jouluaattona 2006 aikalailla sama homma,
Paitsi että synnytys kesti peräti 28h ja oli kyllä raskas. Palkinto kattoi kaiken ja muistan todenneeni vauva rinnalla synnytyssalissa että voisin tulla vielä kolmannenkin kerran.. no, here I go again (y)! Toivon vain että olisi alle sen 17h kestoltaan tällä kertaa.. en jaksaisi yli vuorokauden mittaista maratonia nyt, varsinkaan flunssatoipilaana/-potilaana.

Nyt vielä jakso Housea ja sitten unta. Miten te muut kulutatte aikaa öisin jos ja kun heräätte valvomaan..? Välillä pyörin ympäri keittiötä tokkuraisena ja päädyn rouskuttamaan vaikkapa kurkkua keittiön pöydän äärelle. Viime yö oli ihana kun heräsin vain 2 kertaa, ennätykseni tämän loppuraskauden aikana!

Tulipas sepustus.
Hyvät yöt teille mammat&masuvauvat sekä jo syntyneet muruset :barefoot::love:

T:yskäinen Hiekkis ja iltavirkku venyttelevä Norpanpoikanen...
 
Heippa piiiiiitkästä aikaa :p siirryin tonne facen puolelle kun sinne on helpompi kirjoitella mut oon täälläkin välillä käynyt kurkkimassa :D mut on varmaan jo listalta poistettu eikä ihme ku en oo kirjoitellutkaan :whistle: mutta jos vielä tässä loppusuoralla mukaan mahtuu niin la on 14.10 ja 2.lapsi ja ikää mulla 31 ja TYKS.

Raskaus on mennyt hyvin ja tyttö on tulossa, esikoinen on 8v-poika :)

Nyt vaan alkaa odottaa että lähtis syntymään kun ei tää loppuaika mitään herkkua oo :cautious:

Jännää nähdä kuka on eka joka lokakuussa synnyttää...meidän kaikkien kuu vihdoin :love:
 
@elokuuvauva09 voin lisätä listalle takaisin jos tykkäätkin tulla takaisin tänne kirjoittelemaan (y)

Listaa tosiaan siivottiin edellisten 2kk ketjun mukana olleen äänestyksen mukana, tai se aukesi viimeiseksi viikoksi :) on selkeämpää että on lista jossa mukana pyörii aktiiviset kirjoittelijat, eikä jää odottajia listaan vaikka ois joulukuu :LOL:

Päivitän listaa päivemmällä, nyt takaisin unille :sleep:
 
Kävin TAAS eilen synnärillä tarkistuksessa :whistle: nolotti kyllä jo sinne mennessä ku tuntuu että kokoaika ramppaan siellä. Mulla tullu parinapäivänä ihan järkky hetkellinen kipu alamahalle, menny kyl nopeesti ohi, sit tossa mahan päällä ylhäällä on kipee kohta mihin jotenki oudosti jomottaa...no mulla sijaitsee istukka just siinä niin säikähdin jo et onko se irtoomassa...sit vielä tuli semmosta verensekaista tiputtelu vuotoa.
Kaikki näytti olevan kunnossa kuitenkin ja vauvan pää niin alhaalla että se voi tuottaa tuskaa kun päätäsä pyörittelee.. Sisätutkimus oli aivan järkyttävä, lääkäri varmaan lukenu papereista että juksen siellä tiuhaan niin avitetaan vähä kohdunsuuta. Aivan järkkykipu, tais tehä mulle sen norjalaisen hieronnan ...huusinki siinä sängyllä vaan et aiii vi##uuuuuu, ja hän vaan tokas et älä mee karkuun :eek::mad::confused: työnsi sormen kohdunsuunsisään ja pyöritteli sitä siellä. kävelin ku ankka pois sieltä, kyl sitä mietti et miten tulee kestää synnytyksen ku jo sormi siellä tekee noin tuskaa :confused: sen jälkeen tulikin vähä verta ja välillä on alamahaa poltettu ikävästi.

@Hyppymassu Aikasemmat synnytykset on alkanu niin että ekasta lapsesta alko illalla supistukset ja niissä kärvistelin kotona niin pitkään kun en enää pystyny, kyl sen ties että nyt syntyy...ponnistus oli aivan hirveä,repesinkin aika pahasti...jos ois väliliha leikattu niin oisin voinu välttyä tolta repeämiseltä (n).

Toisesta olin synnytyttämässä rv39 kun supisti 4min välein,yö vietettiin synnytys salissa ja aamulla pääsin kotiin kun supistukset loppu. rv 41 sit supisteli samalla tavalla yön ja aamulla en enää kestäny, sit sairaalaan ja ponnistus olikin aika ok ekaan verrattuna..repesin vaan parintikin verran.
Epiduraali on mullekkin ollut aivan loistava molemmissa, saanu sen hetken levätä ennen ponnistusta.

@Hiekkasärkkä79 Öisin jos en saa nukuttua niin kattelen leffoja tai selaan nettiä. Oon monesti heränny klo. 3-4 ja valvonu sen parituntia. Aamulla jatkanu sit unia ku muksut on lähteny kouluun.Nyt oon nukkunu aikahyvin kuuteen jopa.

Kivaa sadepäivää kaikille,täällä ainakin kunnon syksy :)
 
Minullakin on aika normaalia valvoa 2 h, usein klo 05-07. En kamalasti lähde liikkeelle, mitä nyt nää normaalit vessakäynnit ja ehkä jotain syön nälkääni. Pötköttelen vaan muuten ja yritän saada unta. Kännykän otan monesti käteen, luen uutisia yms. Tylsäks käy pidemmän päälle yksin valvoa

Tänään valvoin 5.30-7.30. Sain onneksi vielä uudestaan unta, kuten usein saan.

Siis tänäaamuna valvomisen yhteydessä tuli ihan stressi, meinaan ristiäisstressi :LOL:Kysyin eilen srk:n tiloja, ja ehkä onkin parempi pitää ne kotona. Kävin miettii, miten se käytännössä saadaan hoidettua, miten kaikki kummit ja isovanhemmat edes saadaan paikalle töiltänsä yms ja kun on pikkujoulusesonkikin sitten, ja jos ristiäispäivä on su mutta konditoriatuotteet tulee la, miten saan ne jääkaappiin, eihän jotkut loukkaannu kun ei voida kutsua jne..

tuntui että seinät kaatuu päälle, kun tuollaisia alkaa yöllä miettii väsyneenä vähällä järjellä.. Ihan älytöntä, kyllä ne omalla painollaan menee ja tiedän ettei mikään ole ongelma kuitenkaan (y) Nyt asia on taas herättyä oikeassa mittakaavassa :)

Fokus nyt vaan pienen saapumiseen, ainut millä on nyt väliä :love: jotain merkkejä saisi tulosta alkaa olemaan, mutta tulee kun on valmis :rolleyes::rolleyes:

Täällä muuten on myös melskattu parin kk ajan niin kovaa, että maha aina napsuu ja paukkuu. Viimepäivinä vieläkin enemmän, kun on niin ahdasta. :LOL:

Tyttti ja Papunen 39+0
 
Huoh mikä yö takana. Sain nukuttua ehkä sellaiset 3 h. Tuli käytyä pissalla sen seitsemän kertaa ja lopun aikaa surffattua. Onneksi tänään ei oo mitään suurempaa joten sohva kutsuu nytkin puoleensa. Taitaa huominen vähän jännittää... Onneksi eilen saatiin vihdoin hankittua kaukalot ja koottua pinnis. Että miten niin viime tinkaan?!
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
@Hyppymassu Mulla lähti molemmat aikaisemmat synnytykset käyntiin vesienmenolla, ilman mitään erikoisempia ennakoivia kipeitä supistuksia tai muuta.
Esikoisesta illalla lenkin jälkeen sohvalla istuessa ja myöhemmin nukkumaan mennessä maha tuntui ehkä jotenkin erityisen raskaalta ja kiristi vaikka ei varsinaisesti supistellut. Sitten puoli tuntia sängyssä makoilun jälkeen poksahti kalvot 'poks-poks' ja alkoi valua vesi, puolen tunnin päästä alkoi kipeät supistukset, reilu tunti kun oltiin sairaalassa, siellä meni kivuissa kärvistellessä ehkä 6h, sitten sain epiduraalipumpun 4h:ksi ja tunti epiduraalin lopetuksen jälkeen syntyi tyttö. Meni n. 12h15min koko hommassa.
Keskimmäisestä alkoi samalla kaavalla, kerkesin nukkua ehkä tunnin, kohdunsuulla poksahti pari kertaa ja alkoi valua. Siitä puoli tuntia kunnes kipeät supistukset alkoi ja taas reilu tunti kun oltiin sairaalassa. Siitä n. 3h kun tyttö syntyi, puudutteena ainoastaan kohdunkaulanpuudute avautumisvaiheen lopussa, mikä ilmeisesti vielä joudutti avautumista huomattavasti, koska ponnistamisen tarve tuli kun lääkäri sulki oven mennessään :D Kaksi supistusta ja 4min kesti ponnistus, kokonaisuudessaan n. 4h20min.

Mulla muuten varmistui nyt, että on streptokokki kaverina tällä kertaa, eli synnytyksessä antibioottitipalle joudun :confused: Aikaisemmin ei moista ole todettu.
Saapa nähdä koska lähtö tulee, enää ei säästy edes istuessa jatkuvilta kivuttomilta supistuksilta ja varsinkin se kävely on hankalaa. Yöllä ei saa kunnolla nukuttua, juostaan pissalla ja supistelee välillä jomotellenkin ja kylkeä saa kääntää jatkuvasti, kun lonkat puutuu ja kipeytyy. Selkä alkanut paukkua aina kääntyessä ja liikkeelle lähtiessä ja nivusiin sattuu, paikat siis alkaneet jo kunnolla löystyä. Kylläpä tässä oltais jo valmiita toimintaan ja saatais se pois alta. Miehellä tosin kiireaika työhommissa, että jos tämän viikon vielä menis ja ensiviikolla ke-la tulis pikkuinen, kun miehellä vapaata :D

@Tyttti Mulla kans napsuu massu, saamaa oli aikaisemmissakin raskauksissa loppuvaiheessa :) Se on aika jännän kuuloista :D

-pansku- 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti

Yhteistyössä