Maaliskuiset 2018 *elokuussa*

Tiedot muodossa: laskettu aika, nimimerkki, ikä, synnytyssairaala, monesko lapsi. Muutokset ja puuttuvat tiedot punaisella värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu sitten neuvola käynneillä.

1.3
Karvatassut, 30v, SEKS, 2 .lapsi
celest, 25, TAYS, 2. lapsi


2.3
meikkuli81, 35v, OYS, 6.lapsi
Jenniferia, 27v, OAS, 2.lapsi

3.3
pienimatkassa, 22v, --, 1.lapsi


4.3

5.3
moolnap, 28v, SATKS, 2.lapsi
Henskula, --, HYS, 2.lapsi
Sarriina, 37v, OYS, --


6.3
marjutan 33v, JS, 2.lapsi


7.3
JossuT, 31v, TAYS, 1.lapsi
Meora, 25v, --, 1.lapsi
Rosmarin, 28v, 7.3, --, 1.lapsi
Cumina, 34v, KOKS, 2.lapsi
Hilda18, 31v, TAYS, 2.lapsi
EveningStar*, 35v, SEKS, 3.lapsi
Iimaka, 27v, OYS, 2. lapsi

8.3
Risukko, 29v, -- , 1.lapsi
Suikku1, 25v, -- , 1.lapsi
mannanen, 31v, --, 1. lapsi


9.3
Pharaoh, 27v, --, 1.lapsi


10.3
mussu81, 36v, OAS, 4.lapsi


11.3
Jenspanen, 30v, OYS, 3.lapsi


12.3

13.3
Reveria, 31v, OYS, 4.lapsi


14.3
skatta*, --, --, 3.lapsi
kkatjah, 25v, TYKS, 1.lapsi


15.3
Maamini, 35v, --, --


16.3
Iltatähti76, --, --, 2.lapsi
lloyd, --, --, 3.lapsi
NassuRessu, 27v, KAKS, 3.lapsi
Teps, 27v, P-HKS, 2.lapsi
Edith_87, 30v, TAYS, 1.lapsi


17.3

18.3
Hannah4, 31v, -- , 4.lapsi


19.3

20.3
Citilda, 31v, LS, 2.lapsi


21.3
Mamushka32, 32v, --, 1.lapsi
Täplämursu, 28v, --, 2.lapsi


22.3
Cätrik33, 31v, --, 2.lapsi (kolmas)
Cleffa, 33v, TAYS, 2. lapsi


23.3

24.3

25.3
Uuna, 32v, P-KKS, 3.lapsi


26.3

27.3
Tuut1kk1, 28v, --, 1. lapsi


28.3
lintetsa, 31v, PHKS, 3. lapsi
Iiel, 27v, K-SKS, 1.lapsi


29.3
rubikinkuutio, 27v, OAS, 1.lapsi
Äiti26, 32v, K-HKS, 4. lapsi
Sanniss, 28v, KPKS, 4. lapsi
Jesy, 34v, --, 1.lapsi
[Siruliina], 28v, KOKS, 2.lapsi

30.3
Anni00, 30v, OYS, 3.lapsi


31.3

1.4
Tiuva, 24v, --, 1.lapsi (kolmas raskaus)



Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
@Pupiini73 toivotaan parasta, että kaikki olisi hyvin!

Tämä pahoinvointi hajottaa jotenkin nyt tosi paljon. :cry: Vielä en ole oksentanut, mutta kaukana ei ole ollut. Moni olisi varmaankin halaillut samoilla oloilla pönttöä jo monta kertaa, mutta itse kärsin pahasta oksennusfobiasta ja siksi yritän pitää sisällä niin pitkään kuin voin, sillä oksentamiseen liittyy mulla myös paniikkikohtauksia. Tuon fobian takia myös paha olo käy todella rankasti pään päälle... (n) kun nyt vaan menisi aika nopeasti ja tämä jakso olisi jo ohi. Muutama viikko vielä...

Painoa on tippunut nyt jo 4kg, kun mikään ei mene oikein alas. Työpaikkalounaat on haastavia, kun on pakko syödä väkisin jotain, ettei työkavereiden epäilykset heräisi ihan vielä. Lounaan jälkeen meneekin 1-2h työajasta oksennusta vastaan taistellessa.

NP-ultraan ei ole vielä tullut aikaa polilta. Meillä täällä tulee aika automaattisesti eli sitä ei itse varailla. Polille on meiltä tunnin ajo, joten toivottavasti aika tulisi ajoissa, niin mies pääsisi järjestelemään työnsä niin, että pääsee mukaan. Yksin ei olisi kiva mennä. Pitkä matka ajaa kotiin yksin, jos uutiset onkin huonoja... ultra jännittää jo kovasti ja vähän ehkä jopa pelottaa...:unsure:
 
Nyt vähän tollo kysymys "konkarilta", mut varasin alkuraskauden verikokeisiin ajan emsiviikolle, vienkö sinne mukana myös nlasta saadun pissanäytepurkin?
Tossa verikokeessahan kai on samassa se seulontaan menevä?
Ihana olla näin urpo :X3:

Kiitos @Risukko uudesta ketjusta ja listan päivityksestä!
(p.s mun nimimerkki vähän väärin mutta ei vakavaa)
 
Viimeksi muokattu:
Onpa kiva kun avasit uuden keskustelun ja teit listankin, kiitos Risukko ! :)

Meillä alkoi miehellä arki, meillä muilla vielä lomaa parisen viikkoa. Tänään onnistui selättää aamun ällötys hapankorpulla ja appelsiinituoremehulla, vaikka iltaa kohden tuntuu kyllä pahinta olevan.

Neuvolaan, verikokeisiin ja ultraan tuntuu olevan vielä "ikuisuus", vaikka eiköhän se tässä mene. :ROFLMAO: En muista enää yhtään miten nuo veri- ja virtsakokeet menee, ehkäpä jopa systeemit muuttuneet... Kuntakin eri kuin viimeksi.
 
Meillä pyydettiin ottamaan pissanäyte jo ekalle neuvolakerralle. o_O eli huomenna, eka tavallinen neuvola. Meidän eka käynti raskauden tiimoilta oli naistentautien polilla, jossa hoitoja on tehty.
On vaan jotenkin väsynyt olo, kun lauantaina kotiuduin keuhkokuumeen kanssa sairaalasta. Ei jaksa seistä tuntia pidempään kerralla.

Hajut mulla ottaa tosi herkästi, oon kuulemma nykyään ihan vainukoira kaikkien hajujen suhteen. Alavatsan nipistelyä, rintojen arkuutta ja ruokia kohtaan nirsoutta on edelleen. Kuitenkin iskee välillä sellainen oonko sittenkään raskaana. . Kun ei vielä maha pömpötä eikä oo samanlaista pahoinvointia kuin esikoista odottaessa.
 
Onpa kiva lukea teidän juttuja, tosi vilkasta keskustelua täällä! Niin paljon tulee viestejä, etten oikein tiedä mihin tarttuisin. Isot tsempit taas kaikille, joilla on huolia raskauden suhteen, toivotaan että kaikilla menee asiat parhain päin :love:

Täällä tiputtelu jatkuu yhdeksättä päivää :poop: Välillä huolettaa tosi paljon, ja välillä taas ajattelen positiivisesti, että jos olisi menossa kesken, niin varmaan olisi jo alkanut vuotaa enemmän tai kipuilla. Perjantaina neuvolaan ja ultraan, silloin on rv 7+0, joten toivottavasti siellä selviäisi jotain. Tää epätietoisuus on pahinta.

Eilen ja tänään on ollut pientä etomista. Tänä aamuna varsinkin aamupalan kanssa oli vähän taistelua ja aamutee ei oikein maistunut. Muita oireita ei hirveästi ole, rinnat edelleen vaihtelevasti kipeät, yleensä aamulla vähemmän ja illalla enemmän. Eli raskausoireita on edelleen, pidän sitäkin hyvänä merkkinä (y)
 
@mekkuli81 vastaus tulikin jo mutta siis myös minun käskettiin tuoda pissanäyte samalla kun menen seulontaverikokeisiin. (y) Siitä puheen ollen, enpä ole vieläkään muistanut varata sitä aikaa... heh.

@Jesy tsemppiä kovasti vuotojen kanssa, varmasti huolestuttaa! Jos yhtään lohduttaa, niin useammallakin tuttavallani on käynyt niin, että vuotoja on tullut enemmän ja vähemmän koko raskauden ajan, ja silti kaikki on ollut niinkuin pitääkin. Täälläpäin on mahdollista päästä ylimääräiseen ultraan jos vuotoja on. Olisikohan sinullakin sellaista mahdollisuutta? Toivottavasti kaikki on hyvin!

Eilen kehuskelin kuin on hyvä päivä eikä pahaa oloa - tänään taas paluu maanpinnalle :D Nyt tulee meinaan tavaraa molemmista päistä.. Maha ihan sekasin ja laatta lentää (anteeksi mielikuvasta). Noh, raskauden ekaa kolmannesta enää 3 viikkoa jäljellä niin se nyt menee vaikka päällään seisten. Mulla on vahva luotto siihen, että sitten alkaa seesteinen keskiraskaus ilman pahoinvointeja. :whistle::p
 
Tääläpä onkin ollut (ainakin tähän asti) virtapiikki päälä ja ei yhtään pahoinvointia! :)
Oon hulluna puuhaillut kotihommia, kun niitä nyt on päässyt kertymään...
Toivottavasti tää hyvä ja virkee olotila jatkuu koko päivän :rolleyes:

Mulla on alkanut jännittää miten tietyt ihmiset tulee suhtautumaan raskausuutiseen.. esim mun äiti, joka on vähän semmonen töksäyttelijä :unsure:
Sit mulla on yksi ystävä jolle tehtiin noin vuosi sitte kohdunpoisto, aleneman takia. Yksi ystävä on vakavasti sairas, eikä ehkä koskaan voi itse saada lapsia.. nämä siis jännittää just siksi, että tulokas on meidän kuudes, ja mulla ikää ihan himppua vaille 36v...
Onko muilla tällaisia mietintöjä?

Nyt jatkan kodin puunausta! :LOL:
Kiitos kaikille kun viitsitte opastaa ton pissanäyte-asian kans (y)
 
@Suikku1 Kiitos tsempeistä :) Soittelin tänään just neuvolaan, kun halusin vielä tarkistaa, että ultrataanko ekalla neuvolakäynnillä. Oli kuten ajattelinkin, eli ei ultrata. Juttelin neuvolatädin kanssa ja kerroin vuodoista, ja hän sanoi, että lääkäri voisi tsekata asian, mutta kuulemma vapaita lääkäriaikoja ei ole kunnallisella puolella moneen viikkoon?? No joo, ei siinä sinänsä mitään, mähän varasin sen yksityisen kätilön ultran jo perjantaiksi. Mutta aika hassua, että jos oikeasti olisi pelkästään julkisen terveydenhuollon varassa, kuten monet on, niin pitäisi odottaa monta viikkoa yhtä ultraa (n)
 
Hei! Taidan siirtyä tähän joukkoon. Kävin juuri nt ultrassa, mutta viikkoja olikin vasta 9+4, joten laskettuaika siirtyi maaliskuulle, 2.3. (oli alunperin 26.2). Uusi yritys nt ultralle on nyt sitten 11.8. :)

Olen Kalajoelta ja 1/16 syntynyt esikois poika jo löytyy. Synnytys sairaalana on oulaskangas eli oas.
 
  • Tykkää
Reactions: *Louhi*
Onpas tullut taas taukoa kirjottamiselle. Ihana että monella on tullut hyviä ultrauutisia! Ja harmi että monella myös vuotoja, toivottavasti ei olisi mitään vakavaa.

Mä joudun myös liittymään vuotajien joukkoon :( ennen plussaa olin hyvin aktiivinen sörkkijä tuolta alhaalta, kokeilin kohdunnapukan sijaintia ja limoja. Nyt kun sit plussasin päätin etten enää sörki. Pysyin tässä eiliseen. Eilen sit kokeilun päätteeksi vuosi ihan kirkasta verta pönttöön ja paperiin, olin ihan varma et kesken meni. Siteeseen ei sit enää mitään uutta tullutkaan, vanhaa verta vaan. Tänää ei mitään. Pari päivää ollu parempi olokin ja näin unta keskenmenosta niin pelästyin aika pahasti. En olis uskonut kuinka ilonen olin ku tänää sain halia pönttöä kaks kertaa ja nännit edelleen ihan kosketusarat :LOL: täytyy toivoa että säikähdyksellä selvittiin. Pe olis neuvola ja verikokeet. Siitä parin vko pääsyä nipt+ultra
 
Varhaisultrassa käyty. Löytyi yksi elävä sikiö jolla sydän jumputti kovaa vauhtia. Toinen ollut myös matkassa mutta ei ole kehittynyt, löytyi vaan sikiöpussi joka poistuu itsestään. Sanoi että voi tulla vuodon kanssa. Oli melkoinen yllätys!! Vastasi siis 8+0 ja laskettu pysyy samana. Kuviakin saatiin monia joissa näkyy myös toinen sikiöpussikin.
 
Tää väsymys on ihan järkyttävää. Kuolen. Onneksi mies vielä hetken lomalla, mitenhän sitä jaksais touhuta ton kohta 2v-uhmiksen kans ittekseen.. toivottavasti elämä palaa muhun pian!

Hui, mut ei sais valittaa. Paljon kyllä vuotelijoita meidän joukossa! Vaikka yleensä ihan normaalia niin varmasti säikäyttää. Tsemppiä ja tarrasukkia kaikille!
 
Mä nyt kirjotan tänne todennäköisesti viimestä kertaa...huomenna käyn verikokeessa ja neuvolassa ja to aamuna tulee tuomio..pahoin pelkään et mökki on tyhjä...edelleen kyllä tissit kipeet ja huono olo mut ei se mitää todista...oon vuotanu nii paljon et varmast on menny kesken :(

Teille muille ihanaa odotusta ja tsemppiä :)
 
@Pupiini73 ymmärrän ettet jaksaisi enää olla positiivinen mutta toivon, että saat yllättyä iloisesti ultrassa. Kestämistä huomiseen odotteluun. ❤

@Reveria86 onnea hyvistä ultrakuulumisista ja vahvasti jumputtavasta sydämestä! :love:Ihanaa et yksi vahva pieni löytyi, mut onpa varmaan silti hämmentävää ja mietityttävää ajatella, että alunperin oli kaksi.

@mekkuli81 aika samoja fiiliksiä kertomisesta! Nyt (huonon olon takia ja valkoisten valheiden välttämiseksi) kerrottiin mun vanhemmille ja kerroin myös siskolleni. :love: Mutta ystäväpiirissä muutama, joilla lapsettomuutta/sekundaarista lapsettomuutta/vahvoja ajatuksia joita sanovat ääneen, niin että tällainen herkkis kyllä pohtii aika paljon heidän tuntojaan ja minkä vastaanoton itse saa. Meille kun niin toivottu ja odotettu kuopus, iltatähti.

@Jenniferia tervetuloa maaliskuulle! Saa sit nähdä, kumman kuun puolella pieni lopulta syntyy. :)

@rosmarin uskon et säikäytti mutta varmaan vaan ärsytti paikkoja kun menit koskemaan. Toivottavasti ei jatku!

@Jesy hyvä et sulla on yksityiselle ultra varattuna. Mut on kyllä kurja jos joutuisi hädissään odottelemaan pitkäänkin kunnalliselle pääsyä. :unsure: Mä oon päättänyt olla menemättä alkuraskauden ultraan yksityiselle, kunta ei sitä tarjoa. Mutta tosi vaikealta tuntuu odottaa, vaikkei huolia odotuksen suhteen ole, muuta kuin pääni sisällä.
 
Tänään saapui kutsu ultraan hurraa! Ei tarvii oottaa ku kolme ja puol pitkää viikkoa... :D
Paha olo 24/7, kramppeja, ihan kohta halkee tissit, turvottaa eli eiks tää lähentele sitä olotilaa josta kumpuaa se raskauden hehku? Välillä iskee paniikki, mitä jos käy jotain tai joku ei oo ok kun ultraan asti pääsee. Noh, toistaseks vielä helppo kääntää ajatukset positiiviseks ja hyvä muuten välillä muistuttaa itseään että kannattaa olla muitakin kivoja asioita joita oottaa nyt syksyllä ja talvella. :) aika menee nopeemmin ja jos jotain kävis ei kaikki odottaminen tyssäis siihen paikkaan.

Arkkivihollinen nro 1 tällä hetkellä: guacamole.
 
@Pupiini73 kovasti tsemppiä ja toivotaan, että kaikesta huolimatta pikkuinen sykkivä sydän löytyy. Ja voimia, jos uutiset ovat huonoja.

Tää on noloa, mutta mun oli jo pakko kaivaa vanhat mammahousut tänään kaapista. :LOL: Vauvamasu ei ole vielä pullahtanut, mutta turvotus on huimaa ja pahan olon takia ei voi pitää yhtään vyötäröltä kiristäviä vaatteita töissä. Käytän yleensä aika tiukkoja farkkuja ja istumatyössä puristavat jo inhottavasti alavatsalta. Yhtä ja samaa ei puristavat hametta en jaksa joka päivä pitää päällä. Noh, eihän näiden housujen vyötäröä tietty paidan alta huomaa.

Tänään rv10.
 
  • Tykkää
Reactions: Meora
@Pupiini73 no helvata, että voi olla epäreilua. Toivon kovasti, että menisi hyvin. Ihan mielettömästi tsemppiä ja halaus.

Aamuisin haukottelu oksettaa ja vähäistä kuvotusta, mutta muuten kovin on vähissä raskausoireet. Voi kun pian saisi dopplerilla sydänäänet erehtymättömästi kuuluviin, niin ei tarvitsisi elää epävarmuudessa.

Joku kysyi tuleeko muilla uudelleensynnyttäjillä jo vatsa esiin, niin voi kyllä! Ihan järkyttävä pömppö, joka hyvässä ja pahassa näyttää enemmänkin siideripöhöltä.

Saiko raskaana syödä kylmiä leikkeleitä? Aiemmin käsitin ettei, koska se on kuin kylmää ruokaa ja listerioosiriski, mutta nyt ystävätär kyllä syö ja sanoo ettei mitään huolta. Siis kinkku, broisku yms leivän päälle laitettavia ohuita siivuja.
 

Yhteistyössä