Maaliskuiset 2018 *joulukuussa*

Maaliskuiset 2018 *joulukuussa*

Tiedot muodossa: laskettu aika, nimimerkki, ikä, synnytyssairaala, monesko lapsi. Muutokset ja puuttuvat tiedotpunaisella värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu sitten neuvola käynneillä.

1.3
Karvatassut, 30v, SEKS, 2 .lapsi
celest, 25, TAYS, 2. lapsi


2.3
Jenniferia, 27v, OAS, 2.lapsi

3.3
hoo#, 28v, KYS, 1.lapsi


5.3
moolnap, 28v, SATKS, 2.lapsi
Henskula, --, HYS, 2.lapsi
Sarriina, 37v, OYS, --


6.3
marjsutan 33v, JS, 2.lapsi
Hensku-, 29, TAYS, 1. lapsi

7.3
JossuT, 31v, TAYS, 1.lapsi
Meora, 25v, --, 1.lapsi
Rosmarin, 28v, 7.3, --, 1.lapsi
Cumina, 34v, KOKS, 2.lapsi
Hilda18, 31v, TAYS, 2.lapsi
Iimaka, 27v, OYS, 2. lapsi

8.3
Risukko, 29v, -- , 1.lapsi
mannanen, 31v, --, 1. lapsi
EveningStar*, 35v, SEKS, 3.lapsi

9.3
Aurinkoinen# ,28v, TAYS, 1.lapsi
Hilkku81 , 35v, TAYS, 1.lapsi


10.3
mussu81, 36v, OAS, 4.lapsi

11.3
Jenspanen, 30v, OYS, 3.lapsi
lloyd, --, --, 3.lapsi
Villavarvas, --, SatKs, 4.lapsi

12.3
Suikku1, 25v, -- , 1.lapsi
Mimzku85, --, --, 2.lapsi
Hilanhe89, 28v, SatKs, 7. lapsi
Onni ja Unelma, --,--, 1.lapsi

13.3
Reveria, 31v, OYS, 4.lapsi
Lily79, 38v, --, 3. lapsi

14.3
skatta*, --, --, 3.lapsi
Jalei , 26v, NKL, 1.lapsi

15.3
Maamini, 35v, --, --
Pharaoh, 27v, --, 1.lapsi
minttuchrista, 20v, P-KKS, 1.lapsi

16.3
Mekkuli81 ,36, Oys, 6.lapsi
Iltatähti76, --, --, 2.lapsi
Teps, 27v, P-HKS, 2.lapsi
Edith_87, 30v, TAYS, 1.lapsi


17.3
NassuRessu, 27v, KAKS, 3.lapsi
kkatjah, 25v, TYKS, 1.lapsi

18.3
Hannah4, 31v, -- , 4.lapsi


19.3
Madre18 , 30v, SeKS, 2.lapsi


20.3
Citilda, 31v, LS, 2.lapsi
Tuut1kk1, 29v, --, 1. lapsi


21.3
Mamushka32, 32v, --, 1.lapsi
Täplämursu, 28v, --, 2.lapsi
Heity, 30v, NKL, 1. lapsi

22.3
Cätrik33, 31v, --, 2.lapsi (kolmas)
Cleffa, 33v, TAYS, 2. lapsi
Äiti26, 32v, K-HKS, 4. lapsi

23.3
mannamuu, 30v, NKL, 4.lapsi

25.3
Uuna, 32v, P-KKS, 3.lapsi

26.3
Tiuva, 24v, --, 1.lapsi (kolmas raskaus)

28.3
lintetsa, 31v, PHKS, 3. lapsi
Iiel, 27v, K-SKS, 1.lapsi
MöhkisPöhkis, 37 v, --,1.lapsi


29.3
rubikinkuutio, 27v, OAS, 1.lapsi
Sanniss, 28v, KPKS, 4. lapsi
Jesy, 34v, --, 1.lapsi



30.3
Anni00, 30v, OYS, 3.lapsi

31.3
Julyah, 35v, Seks, 3.lapsi




Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Jee, jo joulukuu. Aika menee sittenkin eteenpäin:p

Nukkumisjärjestelyistä.. Meillä vauva tulee nukkumaan meidän sängyssä. Siitä huolimatta pinnasänky pitää kasata pölyttymään tuohon viereen :rolleyes:
On niin helppoa hoitaa yöimetykset, kun vauvaa ei tarvi liikutella tai itse nousta sängystä. Nähtäväksi jää miten tuleva isoveli löytää oman kolonsa isin kainalosta, kun nykyisin tulee aika reippain ottein yöllä meidän sänkyyn. Pakko opettaa varomaan vauvaa:confused: Ruuhkaa siis odotettavissa, kun myös esikoinen tulee välillä vielä viereen. Ei kuitenkaan kielletä ketään tulemasta. Ihaniahan he ovat kun tuhisevat siinä. Ja itse saa valvoa, ettei kukaan tipu ja riittääkö peitot jne. :ROFLMAO:

Vauva on taas rauhallisen jakson jälkeen liikkunut aktiivisemmin. Vaihtoi kai asentoa (?) kun nyt liikkeet taas tuntuu selvemmin.

Muuten välillä on normaaleja energisiä päiviä ja välillä kolotus-väsytyspäiviä.

Lily79 rv 26+0
 
Olen tätä ryhmää välillä käynyt lueskelees, mut en oo saanu aikaiseksi kirjoitella mitään. Ajattelin nyt kuitenkin jotain raapustaa, jos vielä mahtuu mukaan Aktiivisuudestani en osaa sanoa, se saattaa vaihdella. Riippuu vähän miten tilanne antaa mahdollisuuden kirjoitella.
Mulla on kuus aika pientä lasta, vanhin tulee nyt pian 8v. Eli seitsemättä odottelen ja laskettu aika on maaliskuun 12.
Tähän mennessä kaikki on sujunut suht hyvin. Alussa oli lievää kuvotusta ja kamala väsymys viikolle 12 asti. Siitä asti ollut hyvä vointi ja tässä pikkuhiljaa pahenee kaikki loppuraskauden vaivat.
Onko toisia joilla on alapään suonikohjuja? Ne alkaa tästä vähän päälle 30 vkolle olla pahimmillaan ja yleensä loppua kohden paine on vähän hellittänyt.
Kävin myös kiropraktiikka, kun kuulin että esim iskias vaivaan siitä ollu hyvä apu. Toivotaan että auttaa eikä tässä raskaudesta tarttis siitä kauheesti kärsiä

En nyt tiedä mistä kirjoittaisin, mutta katsotaan jos pääsen mukaan kirjoitteluun, pitänee vähän selailla marraskuun pinoa, niin pääsen vähä kärrylle mitä tänne kuuluu.
Mukavia odotuspäiviä kaikille!

Ja jos minut lisätään pinoon, nii tiedot ovat :
Hilanhe89 - 28v - 7. Lapsi-- SatKs ja 12/3/18
 
Maaliskuiset 2018 *joulukuussa*

Tiedot muodossa: laskettu aika, nimimerkki, ikä, synnytyssairaala, monesko lapsi. Muutokset ja puuttuvat tiedotpunaisella värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu sitten neuvola käynneillä.

1.3
Karvatassut, 30v, SEKS, 2 .lapsi
celest, 25, TAYS, 2. lapsi


2.3
Jenniferia, 27v, OAS, 2.lapsi

3.3
hoo#, 28v, KYS, 1.lapsi


5.3
moolnap, 28v, SATKS, 2.lapsi
Henskula, --, HYS, 2.lapsi
Sarriina, 37v, OYS, --


6.3
marjsutan 33v, JS, 2.lapsi
Hensku-, 29, TAYS, 1. lapsi

7.3
JossuT, 31v, TAYS, 1.lapsi
Meora, 25v, --, 1.lapsi
Rosmarin, 28v, 7.3, --, 1.lapsi
Cumina, 34v, KOKS, 2.lapsi
Hilda18, 31v, TAYS, 2.lapsi
Iimaka, 27v, OYS, 2. lapsi

8.3
Risukko, 29v, -- , 1.lapsi
mannanen, 31v, --, 1. lapsi
EveningStar*, 35v, SEKS, 3.lapsi

9.3
Aurinkoinen# ,28v, TAYS, 1.lapsi
Hilkku81 , 35v, TAYS, 1.lapsi


10.3
mussu81, 36v, OAS, 4.lapsi

11.3
Jenspanen, 30v, OYS, 3.lapsi
lloyd, --, --, 3.lapsi
Villavarvas, --, SatKs, 4.lapsi

12.3
Suikku1, 25v, -- , 1.lapsi
Mimzku85, --, --, 2.lapsi
Hilanhe89, 28v, SatKs, 7. lapsi

13.3
Reveria, 31v, OYS, 4.lapsi
Lily79, 38v, --, 3. lapsi

14.3
skatta*, --, --, 3.lapsi
Jalei , 26v, NKL, 1.lapsi

15.3
Maamini, 35v, --, --
Pharaoh, 27v, --, 1.lapsi
minttuchrista, 20v, P-KKS, 1.lapsi

16.3
Mekkuli81 ,36, Oys, 6.lapsi
Iltatähti76, --, --, 2.lapsi
Teps, 27v, P-HKS, 2.lapsi
Edith_87, 30v, TAYS, 1.lapsi


17.3
NassuRessu, 27v, KAKS, 3.lapsi
kkatjah, 25v, TYKS, 1.lapsi

18.3
Hannah4, 31v, -- , 4.lapsi


19.3
Madre18 , 30v, SeKS, 2.lapsi


20.3
Citilda, 31v, LS, 2.lapsi
Tuut1kk1, 28v, --, 1. lapsi


21.3
Mamushka32, 32v, --, 1.lapsi
Täplämursu, 28v, --, 2.lapsi
Heity, 30v, NKL, 1. lapsi

22.3
Cätrik33, 31v, --, 2.lapsi (kolmas)
Cleffa, 33v, TAYS, 2. lapsi
Äiti26, 32v, K-HKS, 4. lapsi

23.3
mannamuu, 30v, NKL, 4.lapsi

25.3
Uuna, 32v, P-KKS, 3.lapsi

26.3
Tiuva, 24v, --, 1.lapsi (kolmas raskaus)

28.3
lintetsa, 31v, PHKS, 3. lapsi
Iiel, 27v, K-SKS, 1.lapsi


29.3
rubikinkuutio, 27v, OAS, 1.lapsi
Sanniss, 28v, KPKS, 4. lapsi
Jesy, 34v, --, 1.lapsi



30.3
Anni00, 30v, OYS, 3.lapsi

31.3
Julyah, 35v, Seks, 3.lapsi




Synnytyssairaalat:


E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala
Onni ja Unelma 12.3.2018 1.lapsi
 
..mitään ihmeitä ei ole tapahtunut.

Vatsa kasvaa ja elää ihan omien rytmiensä mukaan :LOL: Pitää vaan yrittää sopeutua.
Närästys vaan pahentunut ja selkäjumit tulleet kuvioon mukaan o_O
Olisikohan raskausvyöstä apua..

Viime viikolla isukki sai isyyspakkauksensa. Oli ihan otettu ja laittoi osan jemmaan että voi sitten kavereilleen esitellä. (y) Ilmeisesti varpajaisia aikoo viettää :ROFLMAO:

Saatiin anopilta perintö-kastemekko. Miehen kummitäti sen aikoinaan virkannut. Nyt mekko likoamassa josko parit tahrat lähtis siitä irti.. lienee ehkä turha toivo kun vuosikymmenet siinä jo olleet. Pitää vaan keksiä jotain koristusta jotka peittää tahrat, jos osuvat pahasti silmään.
Mutta kastemekko saatu ja vielä valmiiksi tunnarvoa sisältävä :love: Kastemekko aiheutti jo melkein harmia kun mistään ei tuntunut löytyvän hyvää

Hyvää itsenäisyyspäivää!
 
Heh, minulle voisi tietenkin päivittää iän tuohon listaan, vaikka voishan sitä jäädäkin 28-vuotiaaksi. Noh, ikää on kuitenkin tullut lisää, eli Tuut1kk1 29 vee löytyy täältä!

Minä en tiedä vielä yhtään meidän nukkumisjärjestelyjä, ehkä sopivimmalta tuntuisi laittaa pinnasänky meidän sänkyyn kiinni ja laita alas siitä välistä. Nukutaan mun miehen kanssa niin leveästi muutenkin että pelottaisi ottaa vauva sänkyyn liiskautumis- ja putoamisvaaran vuoksi :confused: Pinnasänky on toki vielä hankkimatta, ajateltiin tammikuun aikana tehdä reissu Ikeaan ja ostaa sieltä sänky, amme ja hoitoalusta, joka sitten sijoitetaan kodinhoitohuoneen pöydälle. Jokin säilytyslokerikko hoitotason yhteyteen olisi myös hyvä, saisi niitä vaippoja, harsoja ja muita tykötarpeita siihen käden ulottuville (n)

On niin sanoinkuvaamattoman ihanaa, kun vauvan liikkeet tuntuu pitkin päivää ja varsinkin 21-23 aikoihin illalla masussa on kunnon jumpat! :love: Liikkeiden tunteminen oli yksi asia mitä olen eniten odottanut koko raskaudessa. Siellä se pieni kasvaa ja vahvistuu, nyt viikkoja 25+1. Ja todellakin, nyt on jo joulukuu eli aika todellakin etenee ja pian tulee helmikuu ja äitiysloma. Sitten saa alkaa odottamaan synnytystä :LOL: Millaisia ajatuksia teillä muilla on synnytyksestä? Minä en ole asiaa vielä kovasti ajatellut, mulla on kyllä suuri luottamus siihen että luonto hoitaa ja lisäksi Suomessa on huippuosaava sairaalahenkilökunta.
 
Kuulostaa niin ihanalta, kun monet keskittyvät masuasukkeihin ja raskausaikaan. Tämä raskaus on itsellä ollut kyllä hyvin erilainen. Meillä on nimittäin ollut koko ajan yhtä jos toista huolta ja murhetta. Lähinnä miehen sairastaminen on rasittanut koko perhettä, mutta lisäksi vielä toinen lapsistakin koko ajan kipeänä. Nyt kun itsellä lopulta on pahoinvointi hellittänyt, tuntuu ettei oikein edes ehdi keskittyä raskauteen. Aika menee täysin arjesta selviytymiseen. Onneksi saimme alkusyksystä paljon apuja ja saimme muutettua omaan kotiin. Ainakin yksi huoli vähemmän. Työ vaatii kyllä veronsa ja iltaisin on ihan poikki, mutta vielä olen jaksanut olla kuitenkin. Päivä kerrallaan mennään. Kun äitiysloma alkaa, niin jospa sitä ehtisi itsekin hetken huokaista ja todella odottaa pientä tulijaa.

Meillä on pinnasänky vielä isommalla käytössä, mutta pian siirretään hänet isompaan sänkyyn. Vauvalle sitten meidän sängyn viereen pinnis. Viereen en oikein uskalla ottaa.

@Tuut1kk1 Vaikka edelliset synnytykset ei ole ihan putkeen menneet, odotan kuitenkin synnytystä levollisin mielin. Ammattilaisia on ainakin meidän kohdalle osunut ja asiat on aina hoituneet. Mitäpä sitä murehtimaan liikaa etukäteen, kun ei sitä kuitenkaan voi tapahtumien kulusta loppupeleissä paljon päättää. Otetaan vastaan se mitä tulee.
 
Joo vipinää kyllä riittää täällä. Ei tahdo ajan perässä pysyä.. aika raskasta tämä arki usein on, mutta hyvin on pärjätty. Tätä ei auta ollenkaan se, että miehellä oma yritys ja on käytännössä aamusta iltaan töissä. Nyt on ollut ihan seitsemää päivää viikossa kun on kovat kiireet. Toivottavasti pian helppaa. Alustavasti on lupaillut et olis maaliskuussa sitten vapaalla, ainakin hyvin vähän töissä. Tämä olisi ihan ennenkuulumatonta luksusta, hän kun ei ole kertaakaan pitänyt isyysvapaita ym kun vauva on syntynyt. Eikä oikein muutenkaan, on sitte lauantai päivistä keräillyt kokoon sen pari viikkoa ;) Mutta nyt näyttää ainakin hyvältä. Yleensä on ollut just pahoja kiireitä kun on vauva syntynyt.

Meillä nukkumisjärjestelyt.. hm.. varmaan otan taas makkariimme sellasen pienemmän pinnasängyn oman sänkymme lähelle. Yleensä nostan imetyksen jälkeen takaisin omaan sänkyyn pienestä asti, niin tottuu siihen että siinä nukutaan. Toki välillä tulee nukahdettua kesken imetyksen , niin ettei tule siirretty vauvaa. Toiset nukkuvat myös omissa huoneissaan , mutta kyllä joka yö joku tulee viereen. Joskus heitä tulee montakin, mutta sitte kiikutellaan heitä jo takaisin että saa itsekin nukuttua. Nyt on lähinnä tuo kolme vee se, joka on lähes joka yö jossain vaiheessa meidän sängyssä ja useesti jo nukahtaa sinne illalla. 1.5v poika nukkuu hyvin yönsä omassa sängyssä huoneessaan, yleensä siinä vaiheessa kun itse pääsevät pois pinniksestä, niin aletaan tulemaan meidän viereen.

Synnytystä en kauheesti vielä ole miettinyt. Ne on sujunut tosi hyvin aina, ei valittamista. Nopeita ja suht helppoja jos näin voi sanoa. Ainut mitä jännään on aina se että miten osaa lähteä oikealla hetkellä sairaalaan ja hälyttää lasten hoitajan. Sekin stressaa jos joutuu turhaan hälyttää vaikka toisaalta jos onkin tosi kyseessä ni mun pitäis melkein heti ekoista supistuksista lähteä kun matkaan menee 40 minsaa... Viimeksi oltiin n. 15 minuuttia sairaalassa kun jo baby oli maailmassa vähän ylinopeutta ajettiin ...

Nyt pitää tässä taas alkaa touhuilla muuta. Tuntuu että oon tänään vaan istuskellut, kun ei ole mitään pakollisia menoja (kouluun ym kuskausta ym).
 
Meillä ei oo enää pinnasänkyä tallella isompien jäljiltä, eikä aiota hankkiakaan, vauva nukkuu mun vieressä kuitenkin. Isommat nukkuneet vieressä noin 1,5 -vuotiaaksi asti ja siirtyneet sitten suoraan tavalliseen lastensänkyyn, samalla tavalla ollaan ajateltu toimia nytkin. Meillä myös pienoisena ongelmana se, että varsinkin tuo 5-vuotias tulee joka yö meidän sänkyyn. Ihan mukavaa se on, ei siinä mitään, mutta nyt jo on niin ahdasta että joko minä tai mies joudutaan yleensä poistumaan muualle nukkumaan keskellä yötä. Oikeasti tarvittaisiin isompi sänky, mutta budjetissa ei oo nyt yhtään ylimääräistä. Jotenkin pitäis nyt alkaa "kouluttamaan" lapsukaisia pysymään pääasiassa omissa sängyissään, ettei tule sitten kauheana shokkina kun vauva syntyy eikä voikaan samalla tavalla vain rysähtää viereen keskellä yötä.

Mä olen viime aikoina ollut jotenkin kamalan uupunut, fyysisesti ja henkisestikin. Selkä alkaa olla tosi kipeä ja töissä käynti vähän liian rankkaa. Ylihuomenna meen neuvolaan ja ajattelin ottaa sairaslomalle jäämisen nyt puheeksi. Ei toivoakaan että jaksais äitiyslomaan saakka olla töissä.

Maha on jo tosi iso. Vauva on kyllä ihanan touhukas ja vilkas. :) Ja tänään tuli viesti että äitiyspakkaus on nyt noudettavissa. Huomenna mennään hakemaan, jee. Ei ollakaan vielä oikein mitään hankintoja tehty niin kiva päästä hypistelemään pakkauksen sisältöä.

Niin, synnytys... Aika paljon on tullut mietittyä sitä viime aikoina. Mua ei sinänsä jännitä itse synnytystapahtuma. Mutta koska viimeksi tosiaan jouduin synnyttämään kuolleen lapsen, niin jotenkin jännittää, että jos menenkin sitten yhtäkkiä paniikkiin kun mennään sinne synnytyssaliin ( vanhimmat lapset olen siis synnyttänyt eri paikassa kuin tämän nuorimman lapsen, jonka menetimme). Ajattelin, että meen käymään synnytyspelkopolilla, jos vaikka pääsisin ennakolta käymään siellä synnytyssalissa. Jotenkin tuntuu että vois helpottaa jos voisi etukäteen käydä siellä ja käydä ne tunteet läpi. Pelkkä äitiyspolille meneminenkin kun tuntui aika kamalalta tämän raskauden alussa, kun kaikki surulliset muistot tulvi mieleen.

Tulipa pitkästi höpötettyä! Mukavaa itsenäisyyspäivän iltaa kaikille.
 
Tervetuloa @Hilanhe89 ! :)
Ihana perhe sinulla, jos näin saa sanoa. Meidän lapsiluvun piti olla täysi kolmen lapsen jälkeen, mutta vuosia kului, ajatukset muuttui ja nyt odotetaan neljättä. Ja jos kaikki hyvin menee niin tiedämme, että viideskin olisi tervetullut. Olisi sitten ikätoveri tällekin pienelle.. isommat kun ovat niin tiivis porukka. :love:

@Villavarvas en osaa kuvitellakaan, miten raskaan synnytyksen olet viimeksi kokenut. ❤ Pelkopoli olisi varmasti hyvä asia, jotta mahdollisimman paljon saat purettua edelliseen synnytykseen ja menetykseen liittyviä tapahtumia ennen tämän pienokaisen synnytystä.

Mulla ei ole mitään menetystä taustalla, mutta eka ja toka synnytys samassa sairaalassa. Eka jätti traumat, oli aika vaikea synnytys. En ymmärtänyt tilannetta ennen kuin menimme synnyttämään toista lasta, sitten kaikki pelot purkautuivat enkä koko synnytyksessä pystynyt rentoutumaan, tuntui että oli aivan pois omasta kontrollista. Kolmas syntyi eri sairaalassa ja oli kaikin tavoin eheyttävä, hyvä ja luonnonmukainen kokemus. Sellaista toivoisin nytkin, haluan rentoutua ja tuntea olon turvalliseksi, että voin luottaa kehooni. Tiedän, että selviän kun mies on paikalla ja tunnelma levollinen. Mutta pelkona nyt se, mihin sairaalaan mennään. Joudumme kenties tuonne missä kaksi ekaa syntyneet, se ahdistaa. Toiseen sairaalaan olisi toista tuntia matkaa... jos kaikki menee hyvin, ehkä uskalletaan sinne silti suunnata. Pitää vaan ymmärtää lähteä heti, kun supistukset alkavat (jos synnytys alkaa kuten aiemmat).

Villavarvas myös meillä on öisin viereen kömpivä 5v! Isommat on opetettu nukkumaan omissa sängyssä jo aika pieninä, mutta ehkä nämä vuodet välissä on saaneet omatkin ajatukset muuttumaan ja nyt halutaan vain laajentaa omaa vuodetta, että kaikki halukkaat mahtuvat lähelle. :)Vauvalle olen miettinyt sellaista baby nest -vauvanpesää meidän sänkyyn, voisi olla ihan näppärä.

@Julyah yllätykset kuormittavat, ikävää, että teillä on ollut terveyshuolia noin paljon. Toivottavasti arki alkaa muuttua helpommaksi ja äitiysloman alussa ehtisit oikeasti vähän levätäkin ja keskittyä pienokaiseen.

Tulipa juttua... :p

Hannah ja pikkunelonen 25+4
 
Mullekin voisi muuten tietoja päivittää. Ikää tullut vuosi lisää, synnytyssairaala tarkentunut ja laskettu aikakin on aikaistunut päivällä jo raskauden alkuvaiheessa, en vaan oo jaksanut pyytää päivitystä :) Eli:

LA 28.3.2018: Jesy, 35v, NKL, 1.lapsi

Jesy + prinsessa 24+1
 
Kiitos kannustuksesta @Hannah4 <3. Mulla on huomenna neuvola, ja aion ottaa puheeksi sen pelkopolille menon. Varmasti sinne pääsen, kun sitä jo aiemmin äitiyspolilta tarjottiin. En vain siinä vaiheessa (siis rakenneultrassa) ollut vielä edes ajatellut synnytystä.

Mä olen myös ajatellut hankkia sellaisen baby nestin, ajattelin että se toisi vähän suojaa vauvalle. Kaikkea hienoa sitä keksitäänkin, ei sellaisia silloin ollut kun nuo isommat oli vauvoja!

Tänään haettiin äitiyspakkaus, olipa kivaa päästä hypistelemään niitä pieniä vaatteita! Mun makuun sopivia värejä, uskoisin että tulevat käyttöön suurimmaksi osaksi. :)
 
Mulla ei oo mitään kerrottavaa, niin ei tuu sit tultua tänne :unsure:

Raskaus sujuu hyvin "tässä sivussa", noi aikasemmat lapset pitää niin kiireisinä, etten edes tiedä millä viikolla mennään ellen kato raskaussovelluksesta:LOL: Nyt vissiin 25+6(y)

Nukkumajärjestelyt pitäs saada menemään paremmin, mutta toi kuopus kovin haluaa aina viereen, joten katsotaan miten maaliskuussa käy:LOL: Imetyksen takia vauva pitäs saada viereen, niin katotaan saadaanko joskus kuopus jäämään omaan sänkyyn kokoyöksi. Alkuyön se siellä nukkuu, mutta sitten tulee viereen enkä jaksa yöllä lähteä nukuttamaan häntä takasi. :cautious: isoveli 4v nukkuu kyllä omassa sängyssä melkein joka yö läpi... Melkein :LOL:
 
NassuRessu ja Villavarvas on kyllä oikeasti mahtavaa, mitä kaikkea uutta on ehtinyt muutamassa vuodessa tulla! Raskaussovelluksesta mäkin aina viikot tarkistan (ei tällaisia ollut 6v sitten edellisessä odotuksessa:D) ja baby nestiä en osannut kaivata. Imetystyyny-/tyyny-/harsoviritelmät korvasivat hyvin. Muistan, kun nuorimmalle sain vaunuihin vaunusuojan/-verhon, se oli niin mahtava! Esikoisella kun moinen oli korvattu ihan harsolla ja pyykkipojilla. :LOL:

Ihanaa kun oot päässyt jo äitiyspakkausta hypistelemään Villavarvas! :love: Me ei kyllä taideta ottaa sitä, mutta on kyllä ihanan näköinen tuo mikä on nyt jaossa. Mutta se tuo odotuksen ja vauvan jotenkin todellisiksi, kun pientä tavaraa alkaa hiljalleen ilmestyä kotiin..
 
Moikka kaikille! Ollut viimeaikoina melkoista härdelliä tämä elämä, työharjoittelu painaa päälle, samoin kaikki koulutehtävät ja viimeiset työvuorotkin. Joulun jälkeen en tee enää töitä, epäilen että loppuraskauden ja tulevan vauva-arjen lisäksi pelkkä opiskelu riittää. :D Vielä pari viikkoa kun jaksaisi paahtaa ja tehdä kaikki kouluhommat pois alta ennen joulua, niin sitten saa levähtää ja keskittyä enemmän tähän kasvavaan pieneen ihmeeseen. :love: En malta odottaa.

Kiva että täällä on ollut kirjoittelua taas. @Villavarvas tsemppiä hulluna ja toivottavasti pääset käymään pelkopolilla. En voi edes kuvitella, millaisen menetyksen olet kohdannut aiemmin. Toivon että nyt kaikki menisi teilläkin hyvin ja saatte pienen terveen käärön syliinne.

Nukkumisjärjestelyistä.. Meillä tulee meidän makkariin pinnasänky vauvalle, jossa hän toivon mukaan myös suostuu nukkumaan. :LOL: Olen itse varsinkin melko levoton nukkuja (saatan hyvinkin herätä ihan väärinpäin sängystä keskellä yötä kun olen pyörinyt miten sattuu), joten en oikein uskaltaisi vauvan kanssa nukkua samassa sängyssä.

Synnytystä en ole kauheasti kerennyt vielä miettiä. Kun on esikoinen tulossa niin en oikein edes tiedä mitä odottaa. Päällimmäisenä fiiliksenä on vain toive siitä, että normaali synnytys alakautta onnistuisi. Kivunlievitystä aion tarpeen tullen ottaa, jos vaan kerkeää saamaan. Muuten luotan siihen, että mun kroppa kyllä tekee sen mitä pitää ja ammattilaiset synnärillä auttaa. :)

Äitiyspakkauskin tuli haettua viime viikolla ja olihan se ihana tunne päästä penkomaan vauvanvaatteita. Tykkäsin pakkauksen sisällöstä tosi paljon ja uskon, että suurin osa tulee käyttöön. Ensi maanantaina olisi myös sokerirasituskoe ja parin viikon päästä seuraava neuvolakin.

Ja mitäs muuta.. Olo on ihan hyvä, normaalisti pystyn liikkumaan ja tekemään kaikkea vaikka maha tuntuu itsestäni jo valtavalta. Painoa on nyt tullut viitisen kiloa plussatestin jälkeen.

Suikku + pienokainen 26+4
 
Kiitos kaikille tsempeistä. <3 Tosiaan ei sinne pelkopolille tarvittukaan edes mitään lähetettä, soittelen sinne itse ensi viikolla ja sovin ajan. Muuten oon nyt sairaslomalla ainakin jonkin aikaa, terkkari kirjoitti muutaman päivän ja sitten pääsen lääkärille. Voipi olla, että töissäkäynti alkaa olla olla tältä erää taputeltu. Toisaalta toivon, että saisin heti loppuajan sairaslomaa, koska töissäkäynti alkaa todellakin olla liian rankkaa. Mutta toisaalta tuntuu vähän haikealtakin, oon ollut kolme vuotta tuolla töissä ja se on tavallaan edelleen mun unelmatyöpaikka, mutta koska oon sijainen, on mahdollista ja hyvin todennäköistä etten enää palaa sinne töihin. Varsinkin, kun toiveena on nyt tällä kertaa olla mahdollisimman pitkään kotona, mieluiten ihan se kolme vuotta.

@Hannah4 , mä ostin nyt sellaisen vaunuverhon ja olin kans ihan fiiliksissä että onpa hieno keksintö. :D Isompien kanssa menty sillä sun mainitsemalla harso + pyykkipojat -systeemillä.

Lapset lähti pitkästä aikaa mummilaan yökylään. Aika kivaa, saa vähän henkäistä. Tai tiedä nyt siitä rauhoittumisesta, huomenna pitäisi raahautua kaupungille ostamaan joululahjat...
 
Ihanasti ollut taas täälläkin aktiivisempaa keskustelua..

Joulu lähestyy ihan hurjaa vauhtia ja sitten onkin enää tammikuu töissä jäljellä ennen äitiyslomaa. Olen alkanut sitä oikein odottaa. Esikoisesta kun en varsinaista äitiyslomaa voinut pitää, kun opinnot oli samalla viimeisteltävänä.
Nyt sain tiedon viime viikolla, että syksyllä tenttimäni laaja pätevöitymiskoulutuskin meni läpi. Kyllä oli helpottunut olo.

Nukkumisjärjestelyistä täällä on ollut puhetta... meillä tulee pinnasänky meidän makkariin ja alusta asti yritän saada vauvan nukkumaan siellä. Turvallisuussyistä, ollaan miehen kanssa molemmat kääntyilevää sorttia. Ja tosi huonosti saan nukuttua, jos vieressä joku ketä pitää varoa... näin oli esikoisenkin kanssa.

Vielä vähän on hankintoja tekemättä; vaunuverhosta haaveilin. Ja sitteri kans olis listalla.

Hoitolaukun tilasin just äsken pitkän etsinnän jälkeen. Olisin halunnu päästä niitä katselemaan ihan livenä, mutta täällä oli lastentarvikeliikkeessä ihan surkea valikoima. Hoitolaukku on meillä esikoisella vieläkin käytössä päivähoitoon mennessä.

Miten muut on ajatellu isompien lasten osalta kun äitiysloma alkaa? Pidättekö osa-aikaa hoidossa vai jäävätkö sisaruksetkin kotiin? Itselle tuli vähän yllätyksenä, että sitten oikeus vain subjektiivinen hoitoon eli max 86h/kk ja 20h/viikko. Äitihän voi synnytyksen jälkeen olla ihan tosi kipeänä. Yritä nyt sii
 
@Madre18 , meillä isompi lapsi on jo koulussa. Nuorempi tulee jatkamaan päiväkodissa sen 20 h/vko, hän täyttää parin kuukauden päästä 6 ja syksyllä alkaa sitten eskarikin jo. Tylsäähän hänellä täällä tulisi, jos kaikki päivät olisi vaan mun ja vauvan kanssa, eikä tuon ikäisiä enää missään perhekerhoissa juurikaan käy. Vaikka mulla onkin noin isoja lapset jo, niin vähän jännittää miten se alkuvaihe kotona menee vauvan kanssa. Riippuu niin paljon vauvasta, nukkuuko hyvin jne. Ehkä eniten jännittää miten onnistun tekemään päiväkotireissut, mulla kun ei ole päivisin autoa käytössä, eli vaunujen kanssa pitäis sitten jaksaa päiväkodille taapertaa ja mieluiten kuljettaa koiraakin mukana. Mies on myös sijaisena omassa työpaikassaan, joten ei varmaan ainakaan kovin pitkää isyyslomaa pysty vauvan synnyttyä pitämään. Viikosta ollaan puhuttu kuitenkin. Salaa haaveilen kahdesta viikosta, mutta ei varmaan tule onnistumaan.

Ja sitten jännittää miten sujuu koiran kanssa! Meillä on muutenkin aika haastava tapaus tuo piski, ja viime aikoina olen huomannut että sehän on tosi mustasukkainenkin. Heti kun ottaa lapsen syliin, kainaloon sohvalle tms. niin jo on koira änkeämässä väliin. Lisäksi se ei ole koskaan nähnyt vauvaa. Mites te joilla on ennestään lapsia, onko teillä lemmikkejä ja miten ne on suhtautuneet uusiin perheenjäseniin? Onko mitään hyviä vinkkejä antaa? Meillähän ei tuota koiraa ole ollut isompien lasten syntyessä, joten ei ole mitään hajua miten se tulee reagoimaan.

Miten päin teillä on vauvat masussa, pystyttekö tunnistamaan? Mulla tuntuu tämä tyyppi olevan pääasiassa jalat alaspäin ja välillä sitten ihan poikittainkin. Isommat on aikalailla tässä kohtaa raskautta kääntyneet jo pysyvästi pää alaspäin. Vähän jännittää, että ymmärtäähän tämäkin kääntyä eikä jää väärinpäin oleilemaan...

Tänään rv 27+0. <3
 
Joululahjat hoidettu eilen. Oltiin muutenkin liikenteessä koko päivä ja illalla ekaa kertaa tuntuu liitoskivut niin pahoina, että mietin miten kestän loppuun asti. Tänään on yritettävä ottaa rauhallisesti... :sick:

Meilläkin isoimmat jo koulussa, nuorin käy päivähoidossa kevään loppuun ja syksyllä jatkaa eskarissa. Koira kyllä jännittää, sillä meillä aika nuori sellainen eikä ole siten isompien vauva-aikana ollut vielä olemassa. Jos jotain hyviä vinkkejä on, niin minäkin mielelläni kuulisin. :) Jännitän myös alkuaikaa kokonaisuutena, miten uusi perheenjäsen ekojen viikkojen ja kuukausien aikana hitsautuu osaksi "meidän porukkaa", joka on jo aika kauan ollut kokoonpanoltaan tällainen kuin on.

Ensimmäistä kertaa meillä on mahdollista, että mies pitää isyyslomaa. Ajateltiin tuohon alkuun viikko tai kaksi, ei olle vielä päätetty. Tuntuu ihan ylellisyydeltä, kun ei tätä ole aiemmin kokenut! :)

Vauvan asennosta: luulen, että tämä pienokainen on enimmäkseen jotenkin pää alaspäin/vinoittain pää jalkoja ylempänä, sillä potkut tuntuvat eniten aina oikealle puolelle vatsaa, vatsan yläosaan ja navan alueelle. Alhaalle ei sellaista muljaamista tunnu. Melko varhain ovat kaikki aiemmat lapset mullakin asettuneet pää alaspäin.

Hoitolaukkua oon myös miettinyt, ehkäpä investoin johonkin kivaan reppuun tai olkalaukkuun, jota tykkäisin käyttää sitten myöhemminkin. :) Meillä ei ole koskaan ollut oikein toimivaa hoitolaukkua, tavarat pyörineet epäkäytännöllisesti vähän milloin missäkin.

Hannah ja pikkunelonen 26+0
 
Minä arvelin pärjääväni ihan omalla Kånken-repulla, enkä hanki mitään erillistä hoitolaukkua. Vaikka olisi se toki kätevä kaikkine lokeroineen (n) Mutta on tässä muutenkin kaikenlaisia rahareikiä kun esikoista odotetaan, niin koetan säästää edes jossakin!

Meidän bebe viihtyy ainakin aamuisin pystyasennossa ja monottelee aika makeasti virtsarakkoon aamupäivisin :LOL: Iltajumpat taas tuntuvat enemmön navan molemmin puolin. Muuten potkut tuntuvat vähän kaikkiin suuntiin. Istukan arvelen olevan enemmän oikealla etuseinässä, koska siinä ei oikein tunnu mitään ja neuvolassa kuunnellessa sikiön sydänäänet löytyy aina vasemmalta ja pelkät istukan suhinat oikealta.

Toivottavasti meilläkin mies saisi heti alkuun pitää ainakin viikon isyyslomaa, hänellä on pieni yksityinen työnantaja niin tiedä sitten kuinka mieluusti tuollaista myönnetään.. Itse ainakin odotan tulevaa äitiyslomaa kuin kuuta nousevaa! Saa kunnolla keskittyä pesänrakennukseen :love: Tällä hetkellä kaikki on vielä vaiheessa.

Meillä on myös kaksi koiraa joista toinen vasta 1,5 vuotias. Molemmat aika energisiä pakkauksia ja tykkäävät kyllä lapsista, mutta vauvoihin eivät ole vielä tutustuneet. Saa nähdä ilmeneekö mustasukkaisuutta ja miten mies jaksaa huolehtia koirien ulkoilutukset kun itse on alkuun niin kiinni vauvassa. Sen näkee sitten!

100 päivää laskettuun aikaan, en kestä! Kuten sanoin meillä on vielä kaikki hankinnat puolitiessä, ja vähän alkaa jo stressaamaan miten ehtii kaiken maaliskuuhun mennessä tai mielummin toki jo aiemmin kun koskaan ei tiedä. Vaunut ja turvakaukalo on ihan kysymysmerkki. Ainoastaan vaatteita, sitteri ja imetystyyny löytyy :rolleyes: Luultavasti joululahjaksi saadaan jonkinlaista kampetta, ainakin sukulaisten vihjailujen mukaan.

Oon alkanut harkita jotain tukivyötä viime aikoina, selkä tuntuu kipeytyvän herkemmin esim lenkillä ja varsinkin aamuyöstä tulee pyörittyä sängyssä kun selkään sattuu. Minähän edelleen nukun paljon selällään ihan huomaamattani :whistle: eikä se muuta huonoa oloa aiheuta paitsi nykyään tuota alaselän kipeytymistä.
 
Minä arvelin pärjääväni ihan omalla Kånken-repulla, enkä hanki mitään erillistä hoitolaukkua. Vaikka olisi se toki kätevä kaikkine lokeroineen (n) Mutta on tässä muutenkin kaikenlaisia rahareikiä kun esikoista odotetaan, niin koetan säästää edes jossakin!

Meidän bebe viihtyy ainakin aamuisin pystyasennossa ja monottelee aika makeasti virtsarakkoon aamupäivisin :LOL: Iltajumpat taas tuntuvat enemmön navan molemmin puolin. Muuten potkut tuntuvat vähän kaikkiin suuntiin. Istukan arvelen olevan enemmän oikealla etuseinässä, koska siinä ei oikein tunnu mitään ja neuvolassa kuunnellessa sikiön sydänäänet löytyy aina vasemmalta ja pelkät istukan suhinat oikealta.

Toivottavasti meilläkin mies saisi heti alkuun pitää ainakin viikon isyyslomaa, hänellä on pieni yksityinen työnantaja niin tiedä sitten kuinka mieluusti tuollaista myönnetään.. Itse ainakin odotan tulevaa äitiyslomaa kuin kuuta nousevaa! Saa kunnolla keskittyä pesänrakennukseen :love: Tällä hetkellä kaikki on vielä vaiheessa.

Meillä on myös kaksi koiraa joista toinen vasta 1,5 vuotias. Molemmat aika energisiä pakkauksia ja tykkäävät kyllä lapsista, mutta vauvoihin eivät ole vielä tutustuneet. Saa nähdä ilmeneekö mustasukkaisuutta ja miten mies jaksaa huolehtia koirien ulkoilutukset kun itse on alkuun niin kiinni vauvassa. Sen näkee sitten!

100 päivää laskettuun aikaan, en kestä! Kuten sanoin meillä on vielä kaikki hankinnat puolitiessä, ja vähän alkaa jo stressaamaan miten ehtii kaiken maaliskuuhun mennessä tai mielummin toki jo aiemmin kun koskaan ei tiedä. Vaunut ja turvakaukalo on ihan kysymysmerkki. Ainoastaan vaatteita, sitteri ja imetystyyny löytyy :rolleyes: Luultavasti joululahjaksi saadaan jonkinlaista kampetta, ainakin sukulaisten vihjailujen mukaan.

Oon alkanut harkita jotain tukivyötä viime aikoina, selkä tuntuu kipeytyvän herkemmin esim lenkillä ja varsinkin aamuyöstä tulee pyörittyä sängyssä kun selkään sattuu. Minähän edelleen nukun paljon selällään ihan huomaamattani :whistle: eikä se muuta huonoa oloa aiheuta paitsi nykyään tuota alaselän kipeytymistä.
Kånken/Marimekko tai joku aikaa ja käyttöä kestävä olis just se mitä mäkin mietin. :)Sellaista käytännöllistä veskaa kun ei oikein ole.

Energinen tapaus on meidänkin koira, miehen vastuulle on lenkitykset jääneet nyt jo, kun mun liitoskivut yltyy koiran kanssa kulkemisesta ihan mahdottomiksi.

Onko muuten vinkkejä siihen, mikä olisi sopivaa liikuntaa eikä pahentaisi liitoskipuja? Tää on varmaan todella henkilökohtainen asia, mutta jospa silti jotain ideoita olisi heittää.. Tätä menoa oon aivan rapakunnossa maaliskuussa ja se on kaikkea muuta kuin kuvittelin. :unsure:
 
Mä ajattelin myös käyttää Kånken -reppuani hoitolaukkuna, sinne mahtuu kyllä tarvittavat ja sen saa sopivasti tungettua vaunujen alakoriin tai pidettyä selässä. Isompien lasten pikkulapsiaikana mulla oli sellainen ihana iso Marimekon kassi, mutta se on jo mennyttä (kului lopulta puhki).

Me ei olla vieläkään hankittu mitään... Tai siis ollaan: 1 body ja housut, vaunuverho ja mä olen neulonut vauvalle peiton. Ja äitiyspakkaus tuli viime viikolla. Muuten kaikki hankkimatta, edes vaunuja ei olla saatu haettua varastosta ja tarkistettua onko ne kunnossa. Hiukan alkaa olla sellainen olo että pitäiskö jotain tehdä. :D Mutta ajattelin sitten että jospa odotan joulun ja jouluhäslingin yli ja lähden sitten kiertelemään kirppiksille ja alennusmyynteihin.

@Hannah4 , mä en myöskään pysty enää ulkoiluttamaan meidän koiraa ollenkaan. Hätätilanteessa voin sen nopeasti pissalla käyttää mutta ei muuta. Jotenkin huono omatunto siitäkin, että se kaatuu nyt miehen niskaan koko koiran ulkoilutus, vaikka eihän sille oikein mitään voi... Tulee alaselkä niin hirveän kipeäksi koiran kävelyttämisestä. Muutenkin alkaa kävely olla aika vähäistä, maha painaa, alaselkään sattuu, supistelee jne. Yritän olla stressaamatta asiasta mutta en oikein onnistu: pelottaa juuri tuo sama että olenko ihan rapakunnossa maaliskuussa ja onko sen takia synnytyksestä toipuminen sitten kamalan hidasta ja hankalaa. Oon käynyt pilateksessa koko raskausajan ja se sujuu kyllä edelleen. Teen kotonakin päivittäin ja se helpottaa liitoskipuja ja selkäkipua. Ja toivottavasti myös ylläpitää edes jonkinlaista lihaskuntoa kun muu liikkuminen on niin onnetonta. En tiedä onko joka paikkakunnalla pilatesta odottajille, mutta äitiysjooga voisi varmaan olla toinen samantyyppinen laji.
 

Yhteistyössä