Marraskuun murut #2

No niin, uusi ketju uudet kujeet. Ilmoittakaahan nyt sitten tässä julkisessa keskustelussa mukana olijat oma rivi niin kasaan tähän etusivulle ensimmäiseen viestin listan ja pidän sen ajantasaisena. Mielellään päivityspyynnöt punaisella että varmasti huomaan. Laitoin nyt ultra"lupaukset" värillä, pojille sitten vaikka vaaleansininen. Ja eikun keskustelu jatkuu/käyntiin :)

1.11
Kastepisarainen/ neljäs/ K-SKS --> 16.10, 3420g, 49cm
Innukka/seitsemäs/KYS


2.11
Liidu / toinen/ TAYS--> 17.10 reilu 3kg ja 48,5cm

10.11
Lortsu/kolmas/OYS

12.11
Terhuska93/toinen /HUS

14.11
Lavelyn/ kolmas/ Tyks--> 22.11 3960g, 53cm

15.11
Nellelle/ ensimmäinen/ Tyks
Babygreen / toinen

20.11
S11L1/ kolmas/ Tyks

24.11
Kysynpä vaan/ ensimmäinen/ K-SKS --> 26.11
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Kastepisarainen uudesta ketjusta!
Nyt sitten odotellaan löytääkö tänne muita

Oon muutamia päiviä tässä miettinyt, että onko vaavilla hikka vai tekeekö se jotain muita rytmikkäitä liikkeitä, mutta tänään tyyppi kyllä hikkas sen verran selkeästi, että ei jäänyt enää äidille epäselväksi.

"Tissirintamalla" menee onneksi tänään hitusen paremmin. Punoitus on vähän laskenut ja enää ei onneksi oo lämpöilyä. Turvotusta löytyy edelleen ja tissit on kyllä nyt vähän eri paria Keskiviikkona on onneksi neuvolalääkäri, että voin sitten siellä avata tilannetta, jos tarvitsee.

Lavelyn 25+6 (Huomenna uusi viikko, jee!)
 
Huomenta!
Lavelyn, hyvä että hoito auttaa(y)

Voihan se hikka tosiaan olla, itsekin mietin yks päivä samaa, ja varmaan se oli hikka, mutta sekin tuntui niin hassun kokonaisvaltaisesti että mietin onko se mun syke...mutta olis ollut sit aika hidas :ROFLMAO: liikkeet on muutenkin sellasta muljuamista, että mulla ei ole hajuakaan kuinka päin vauva tuolla vatsassa majailee! Saa tänään yks kaverikätilö vähän kokeilla tuosta vatsan päältä mikä on hänen mielipiteensä asiasta...

Eilen tapahtui jotain, en tiedä johtuiko tavallista enemmän töissä seisomisesta vai painaako vauva nyt jonnekin, mutta iltaa kohti oli ihan järky liitoskivuto_O nivuset ja häpyliitos huusi hallelujaa ja voisin sanoa tunteneeni itseni hyvinkin raihnaiseksi. Ei auttanut tukivyö. Yö meni ihan jees ja nyt on vähän parempi, pitää ottaa töissä vähän sillai käveleskellen välillä, staattinen paikallaan seisominen on pahin. Joko muilla on liitoskipuja?

Mukavaa päivää ja ilmoitelkaahan itsestänne niin lisäilen teitä listaan :)

Kastepisarainen ja elviira 27+6:love:
 
Näköjään turistaan täällä nyt kahdestaan Kastepisarainen!

Mulla ei oo vielä liitoskipuja näkynyt. Esikon odotuksessa niitä ei ollut ollenkaan ja tokassa sit senkin edestä. Silloin mun lantiosta kuului joka aamu semmonen kamala poks-ääni, kun sängystä noustuani yritin käydä johonkin uudeleen istumaan. Joskus jäi istuutuminen puolimatkaan, kun sattui niin paljon. Nyt ei siis vielä oo näkynyt, mut katsotaan nyt, kun viikot lisääntyy. Tukivyö mulla on ollut käytössä jo koko kesän. Masu on torpedo-mallia eli ei näy takaapäin ollenkaan vaan kaikki tulee tohon eteen. Selkä on kovilla. Varovaisesti oon muutenkin yrittänyt ton selän kanssa olla, kun mulla on todettu välilevynpullistuma ja pientä siirtymää lannerangan nikamissa.

Kävin tänään neuvolalääkärillä: ei mitään uutta maan ja taivaan välillä. Kaikki ok; sokerirasituksenkin tulokset oli hyvät. Onneksi! Suonikohjuista valitin oikeassa jalassa. Mulla on erikoinen tilanne, että vasen jalka on täysin priima ja oikea ottaa osumaa senkin edestä. Nilkasta nivuseen on yksi laskimo erittäin kovilla. Nilkka on siis ihan sininen ja superkipeä ja polven kohdalla suoni on pahimmillaan semmoset kaksi sormea paksu.. Pitkissä hoitosukissa oon nyt tässä koko kesän pomppinut. Pelottaa se, että millaiseksi toi jää raskauden jälkeen.

Edelleen odotellaan, jos tänne joku muukin löytäisi juttelemaan

Lavelyn 26+1
 
Yksi kirjoitti vielä vanhaan pinoon, jospa löytäisi tänne, laitoin yksityisviestiä hänelle (y)

Onnea Lavelyn hyvistä sokeriarvoista! Kyllä yksi ongelma raskaudessa riittää ja sulla se lienee nuo suonikohjut. Joo hoitosukat on varmaan aika must tuossa tilanteessa. Mäkin oon välillä pitänyt tukisukkia töissä ihan vaan muuten, vaikka mulla ei kyllä ole suonikohjuja, On ne jalat ehkä jotenkin freesimmät sen jälkeen.

Tänään ei ole liitoskivut olleet tavallista pahemmat, mutta on supistanut...ehkä jonkun neljä kertaa työpäivän mittaan, että eihän se nyt ole paha, mutta on se neljä enemmän kuin ennen. Kohtu harjoittelee eikös juu :)

Mä en voinut tänään vastustaa kiusausta vaan ostin aivan ihanat pienet yöpaidat vauvalle:love: Pikkuhiljaa kasvatan vaateläjää, vaikka toivottavasti en hamstraa samanlaista kasaa kuin aiemmista oli...niitä oli oikeasti ihan liikaa,,,! Mies lähti ostamaan kuivausrumpua ja oikeastaan mun pitäis mennä tyhjäämään kaappeja, että saa purkaa vanhat uusien alta. Ihana saada tavarat järjestykseen!

Kyllä tämä porukka tästä pikkuhiljaa kasautuu :) Ja kaksihan keskusteluun tarvitaan, joten jatketaan samaan malliin :whistle::D

Kastepisarainen ja Elviira 28+1
 
Hip hei!

Ja kiva, että joku vielä marraskuisistakin täällä kirjoittelee. Minä voisin liittyä pulisijoihin taas mukaan. Lomat on lomailtu ja nyt pari kuukautta töitä ennen äippälomaa. Vointi on ollut ihan hyvä, joten oletan jaksavani töissä ihan viralliseen äippälomaan asti. Maha on kyllä tästä toisesta raskaudesta paljon suurempi kuin ekasta, mutta ei se vielä tahtia haittaa.

Mun tiedot on

2.11

Liidu / toinen/ TAYS

Minä sain lisäultria vauvan koon tarkistamiseksi rakenneultran jälkeen. Mulla on jonkin verran ylipainoa, joten mahan päältä tehtävät mittaukset ei anna oikeaa kuvaa vauvan kasvusta. Ne mitat huitelee jossain käyrien yläpuolella reilusti. No kävin lomalla raskausviikolla 26 kokoultrassa ja vauveli olikin aika reilun kokoinen. Jos samaa tahtia kasvaa ja täysaikaisena syntyy, niin 4,6 kiloa oli arvio. No tuohon on vielä aikaa ja pikkuinen saattaa muuttaa kasvuvauhtiaan, joten toivon ettei ihan noin isoa vauvaa tarvitse alateitse synnyttää. Eka vauva syntyi alle kolmekiloisena ja synnytys oli tosi helppo. Voisin haluta sen suuntaisen kokemuksen uudelleen. No kuukauden päästä menen taas ultraan katsomaan vauvan silloista kokoa.


Mulla oli kaverilla keskiviikkona laskettu aika. Nyt jännään hänen puolestaan, että milloin vauva syntyy. Oma odotus on taka-alalla ajatuksissa.

Mitäs muilla suunnitelmissa? Joko hankinnat aloitettu ja kaikki tarpeellinen hankittuna?

Liidu ja 28 + 1
 
Hellou!

Liidu päivitetty listaan mukaan (y) Toivottavasti tänne vielä muitakin löytää.

Liidu: Oho, en oo kuullutkaan että kovin helposti lähdettäisiin tuosta syystä tekemään säännöllisesti koko ultrtauksia, mutta mikäs siinä vauvaa kurkistaessa :) Meillä on kaikki kasvanut keskikäyrillä ja niin vaikuttaisi tämäkin kasvavan. Mä saisin mennä yhteen ylimääräseen ultraan kun keskimmäinen oli keskonen, yhdessä jo kävinkin, mutta ei mulla ehkä ole tarvetta sille toiselle ultralle...kyllä musta tuntuu että kaikki on hyvin. Tai enhän mä tiedä...lähinnä alkanut vihlomaan tuonne alaspäin sen verran, että mietin miten pysyy kohdunsuu kiinni, vaikka eipä oo ennenkään vauvat mitenkään hulahtamalla tullut :LOL:

Mulla on nyt vähän tämmöinen erilainen viikko edessä. Keskiviikkoon asti olen töissä, siitä eteenpäin helsingissä hypnosynnytysvalmentaja-koulutuksessa :):p Mielenkiinnolla odotan, että mitä tuleman pitää ja pääsenkin heti itsekin testaamaan tuloksia...! Lapsia vaan tulee ikävä kun en oo sit neljään päivään kotona! Tässä on vähän muitakin koulutuksia ollut ja mennyt ja tulossa, yritän saada nämä kaikki loppuun ennen vauvan syntymää. Onko muilla loppuun saatettavia projekteja? Mulla hinku saada kuntoon kaikki, vähän remppaa kämpässä kesken, yks valokuva-albumi pitäis tehdä, yllättäen pari käsityötä kaipais huomiota ja tosiaan nämä opiskelut, ei sitten äippälomalla tarttis enää opiskeluista huolehtia, nauttii vaan.:ROFLMAO:

Kastepisarainen ja Elviira 28+5
 
Hellou!

Täällä ollaan siirrytty arkeen ja työrintamalle vielä hetkeksi ennen kuin mammalomat sitten alkaa.
Esikoinen saateltiin tänään opintielle. Haikeaa ja jännittävää samaan aikaan! Isänsä vei pojan aamulla, kun mun piti silloin jo olla töissä. Toisaalta kurjaa, kun ei itse voinut olla mukana saattamassa, mutta toisaalta ehkä ihan hyvä, etten sitten säikyttänyt toista tällaisena herkistelijänä isolla itkulla, joka varmasti olisi koulun pihalla päässyt.

Liidu Noita kokoasioita olen minäkin mietiskellyt, kun esikoinen oli tosiaan syntyessään kookas 4900g ja 56cm. Toinen oli sitten melkein kilon pienempi, mutta silloin kävinkin kokoarviossa rv 37. Yritän päästä tästäkin, vaikka toistaiseksi mikään ei viittaa siihen, että olisi isoa vauvaa tulossa. Esikoisen koko oli kaikille täydellinen yllätys, mutta on siis geneettistä; pitkä poika on!

Kastepisarainen Hypnosynnytys-juttu kuulostaa tosi mielenkiintoiselta! Mitä siinä sitten oikein tehdään?

Projekteista; meidän pitää sitten lähempänä marraskuuta miettiä, että mitä ja miten tetristellään huonekaluja, kun vauvansänky ei tällä hetkellä mahdu meidän makkariin ja kaikki vaatteetkin pitäis poistaa pahvilaatikoistansa ja laittaa johonkin esille. Hommaa riittää!

Lavelyn 27 poks!

Btw, nyt näyttää siltä, että mä tuun kauheesti viikoissa perässä, kun tämän hetkisten keskustelijoiden LAt on alkukuusta ja sit mä puolessa välissä. Missä on kaikki mammat, joilla on LA puolen kuun jälkeen?
 
Onnea poksumisesta Lavelyn!

Joo, tuo hypnosynnytys on ollut tässä itsellä intressinä jonkin aikaa ja voin hyödyntää sitä jatkossa töissä, siksi kouluttaudun heti valmentajaksi. Tuolla sivulla on siitä hyvä teksti, missä kerrotaan mikä sen ajatus on. Avainsanoja ehkä luontevuus, äidin oma kuva, rentoutuminen ja luottamus, lempeä syntymä, valmistautuminen jne. http://hypnosynnytys.fi/
Pitää kertoa sitten ensi viikolla kokemuksia kun oon käynyt koulutuksen.

Kyllä tänne varmasti vielä puolivälissä kuutakin lasketun aikansa omaavia löytää, ollaan kärsivällisiä. Tää oli niin pitkään hiljainen ketju, että vie oman aikansa :)

Itsellä poksahtaa huomenna se 29, aika hurjaa kun ajattelee, että keskimmäinen syntyi kolmen päivän päästä! Toisaalta se on myös hirmu lohdullista kun näin kuinka hienosti selvisi, että tuolla masussa kellii jo niinkin valmis paketti, vaikka toki parempi vielä pysytellä masun suojissa :)

Kastepisarainen ja Elviira 28+6
 
Hyvää viikonloppua!
Tervetuloa mukaan innukka! Päivitän tietosi listaan kun pääsen ihan tietokoneelle, kännykällä en viitsi vaivautua...mutta kiva saada sinutkin mukaan tähänkin ketjuun :)'

Terveisiä vaan helsingistä, huomenna vielä viimeinen koulutuspäivä HypnoBirthningiä ja sitten ajelu kotia kohti! Tää on kyllä ollut niin huippu juttu, että pitää ehkä tätäkin hehkuttaa vähän lisää kun pääsen isomman näppäimistön ääreen :)

Kastepisarainen ja elviira 29+3
 
Täällä toinen jolla la marraskuun puolessa välissä (15.11.) ja TYKS:ssä. :) Kovasti ketjuja seurailen, vaikka osallistuminen heikkoa: suljetussa ryhmässä olisi helpompi kirjoitella. Näistä teidän teksteistä saa paljon vinkkejä ja ymmärrystä omaan tilanteeseen. Täällä kun ensimmäistä odotetaan.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Hellou!

Jee, kivaa! Lisää keskustelijoita

Arki alkoi täällä ihan rytinällä. Viime viikolla hieman väsytti, kun taas loman jäljiltä itsekin palailin töihin. Aika kyllä menee taas tosi nopsaan, kun on työ rytmittämässä elämää.

Kastepisarainen mielenkiintoiselta vaikutti toi hypnosynnytys! Hyviä lähtökohtia ainakin, kun kurkkasin tota sivua!

Olikohan se viime viikolla vai sitä edellisellä, kun totesin, että ei täällä vielä liitoskipuja ole. Pitipä mennä sanomaan. Viime torstaina kävin pidemmällä lenkillä ja sen jälkeen on häpyliitos huutanut hallelujaa. To-pe välisenä yönä en meinannut kivultani päästä kääntämään kylkeä Siitä lähtien on tehnyt kipeetä vaihtelevasti. Näinköhän jatketaan sitten loppuun asti.

Vaavi näyttää kasvavan Potkuihin on tullut voimaa ihan kunnolla. Tyypillä on myös hikka useamman kerran päivässä.

Joko teillä muilla on harkkareita? Mä en nimittäin oo varma, vaikka kolmatta odotellaan. Välillä tulee vähän semmonen fiilis, et ihan kuin supistaisi, mut sit kuitenkaan masu ei oo tuntunut kovalta. Mä oon paljon nyt miettinyt tätä, kun lääkärineuvolassa mulle ei tehty sisätutkimusta. Ilmeisesti siksi, kun sanoin, että en oo oikein varma, että supistaako ollenkaan. Nyt sit kuitenkin oon jäänyt miettimään kohdunsuun tilannetta, et se olisi ollut kiva tietää. Mulla ei ilmeisesti kuitenkaan oo mikään supistusherkkä kohtu (näin totesi lääkäri edellisessä raskaudessa), kun ekassa raskaudessa oli harkkareita loppuvaiheilla ja sit tokassa ei kauheesti sitäkään vähää. Mun kohtu ei ilmeisesti tee hirveesti mitään ennen h-hetkeä, kun on pakko

Mä ostin tänään liivinsuojia. Tarpeeseen! Mulla kastui tänään töissä paita... Meijeritoiminta käynnissä.

Mitäs muille?

Lavelyn 27+6
 
Lista päivitetty :) Aika tyttävoittoisia lupauksia o_O ?

Jee, me lisäännytään! Sekä ihmisinä, että keskustelijoina :LOL: Tervetuloa mukaan uudetkin ihan huoletta, tuskin täällä kukaan suurimpia salaisuuksiaan jakaa, sellasta yleismaailmallista rupattelua elämäntilanteen ympärillä.

Lavelyn, nytkö ne liitoskivut sitten iski! Mulla taas tukivyö toimi pitkään hyvin, mutta nyt se on alkanut painaa ja tuntuu vaan aiheuttavan suppareita, en voi enää pitää sitä...saa nähdä kauanko selkä kestää nyt sitten työpäiviä:unsure: Harjotussuppareita mulla tulee kyllä monta kertaa päivässä...varmaan kymmenkunta nyt ainakin, jos ei enemmänkin. En mä silti huolissani niistä ole, kyllä sen varmaan hypnoilusta huolimatta huomaa jos meinaa syntyä:rolleyes: Mutta tosiaan, työn puolesta alkaa vähän mietityttää. Ihan ok päivät vielä on mennyt, mutta onhan se vähän tämmöstä. En mä olisi ihan hirveän huolissani tuosta kohdunsuusta vaikka ei tarkastettu. Jos ei supista niin luultavasti se ei silloin tee mitään merkittävää ja toisaalta uudelleen synnyttäjällä voi olla viikkoja kohdunsuu auki useammankin sentin eikä mitään tapahdu. jos vauva oikeasti painaisi niin alas että olisi ennenaikaisuuden riskiä niin yleensä alkaisi epäilyttää jonkinlainen suurempi paineen tunne jalkovälissä tai tosiaan supisteluja. Mullakaan ei tehty sisätutkimusta lääkärissä.

Jopas sulla on aikasin alkanut maitoa tulla! Toisilla alkaa. No, ainakin tiedät, että lähtee maidontulo hyvin käyntiin sitten vauvan synnyttyä :) Mäkin jotain sellasta valkosta töhnää olen huomannut niiden erittävän, mutta ei kyllä ihan maitomaitoa ole.

Nyt nukkumaan, väsyttää ihan törkeesti... ja muuten ne liitoskivut on tosiaan pahimmat yöllä kun on ollut pitkään paikallaan ja auta armias kun käännät kylkeä. Tuntuu ja kuuluu krunts ja lantio tuntuu palapelipallolta joka voi haljeta just minä hetkenä vain(n) Pitää muistaa että liitosten liikkuminen mahdollistaa hyvän tilan ja joustavan väylän vauvalle syntyä(y) Tyynyjä tyynyjä...mulla taitaa olla jo kolme. Reisien väliin yksi, mahan eteen yksi ja selän taa yksi. Ja tietenkin päätyyny. Lapset on nimennyt tuon reisien välissä olevan "pimppityynyksi" ja päivällä kun meinaavat mennä meidän sänkyyn möyhkäämään niin aina muistavat kulmasta roikottaen siirtää "pimppityynyn" pois. Lapset :LOL::giggle:

Kastepisarainen ja Elviira 29+5 (Mulla on kyllä silti aika poikaolo, vaikka tyttöä on lupailtu)
 
Moi,

Mulla mennyt ihan ohi tämä uusi ketju, käynyt vaan vanhassa ketjussa katselemassa ja ihmetellyt sen hiljaisuutta. Mä luen yleensä kännykällä suosikeista ja en ole kirjautuneena, joten yv:kin mennyt ihan ohi.

Laskettu aika 20.11. /kolmas/Tyks

Tyks aika hyvin edustettu, onko moni ihan turkulainen vai tulee jostain lähikunnasta synnyttämään, itse on tällänen ulkopaikkakuntalainen synnyttäjä =)

t. S11L1, joka aina pihalla viikoista, ehkä 27 + jotain =)
 
Iltoja!

Tervetuloa babygreen ja s11L1! Kivaa, kun alkaa löytyä keskustelijoita!

Nellelle Mä oon aikoinani testannut melkein kaikki mahdolliset liivinsuojat kestoista kertiksiin. Parhaimmat on olleet Ainun kertikset! Ei oo tullut kauheesti läpivuotoja ja ne ei jää nänniin kiinni! Ruskovillan kestot oli ok, mut päästi maidot läpi aika usein. Mulla on kovat standardit, kun maidontuotanto on ollut välillä aika hurjaa :LOL:

S11L1 täällä ollaan ihan kaupungista. Ainakin toistaiseksi, kun ei oo vielä ihan selvinnyt, mihin ympäryskuntaan sitä muuttaisi. Ensi vuonna sekin edessä. :)

Kastepisarainen Meillä ilmeisesti sukuvika toi maidontuotannon runsaus.. Esikoisen aikana olin hyvin järkyttynyt, kun viikot oli alle puolenvälin ja maitoa rupes erittymään ja tosiaan ajoittain myös paidat kastui. Synnärillä kätilöt sitten totesivat, että sultapa tulee hyvin maitoa ja erittäin vahvalla kädellä ohjasivat maitokeittiöön keskustelemaan luovuttamisesta. :DMolempien poikien imetysaikana luovutin sen sallitut 4kk. Se oli hyvä lisätienesti silloiselle opiskelijalle ;)
Jos vanhat merkit pitää paikkansa ja maitoa tulee edelleen runsaasti, niin luulen, että luovutan tästäkin. Siinä on tietty oma hommansa, mut jotenkin se tuntuu kivemmalta antaa se maito tarpeeseen pikkukeskosille kuin kaataa viemäristä alas. Veikkaanpa, että kuitenkin joutuisin ylimääräisiä pumppailemaan.

Vaavi mahtuu täällä myllämään vielä ihan miten sattuu! (n) Nytkin tuntuu, että olisi viistossa/poikittain. Toivon, että seuraavan kuukauden aikana asettuisi aloilleen mukavasti raivotarjontaan. On välillä vähän raastavaa miettiä, että kuinka kauan tyyppi mahtuu pörräämään, kun sen viisikiloisen vauvan alakautta synnyttäneenä tiedän, että lantiossa riittää tilaa. Äidin hermoille olisi kuitenkin parempi, jos parkkeeraisi mahdollisimman pian pääalaspäin :D

Lavelyn 28+2
 
tervetuloa mukaan uudet :) Lista päivitelty.

Liivinsuojista: Mulla aina tarttu ne kertakaäyttöiset kiinni ihan törkeen kipeesti joten luulen pyrkiväni käyttämään kestoja...en muista mistä, mutta viimeksi mulla oli varmaan jonkun kotiompelijan tekemiä. Pitääkin alkaa miettiä mistä nyt hommais sellasia.

Kysynpävaan: Mulla on ollut joka raskaudessa juuri navan kohdassa sellasia tosi yllättäviä ihan kuin salama tai puukon isku. Oikeasti tosi kipeitä. Oon itselläni huomannut, että sen jälkeen napa tahtoo tulla enemmän ulospäin, joten oletan niiden olleen jotain kiinnikkeitä ehkä...? Ne kestää hetken ja sit taas loppuu, myöhemmin voi taas joku yksittäinen tulla ja loppuu taas. En oo sitten niistäkään ollut sen enmpää huolissani kun kaikissa toistunut.

Lavelyn: Tuo luovuttaminen on kyllä hieno juttu! Nostan hattua niille jotka jaksaa sitä tehdä. Itsellä yksi keskonen ja hänelle itse pumppasin ekat kolme kuukautta yötä päivää ennenkö alkoi rinnalta syöminen onnistua. Vauvan vuorokausiannos kun oli jotain 2dl/vrk ja itse pumppasin joka 3-4 tunti ja kertaalleen yöllä niin tulihan sitä yli oman tarpeen. Tuona aikana luovutin ylimääräisen maidon, mutta nopeasti kyllä lakkasin luovuttamasta kun ei ollut enää seurontoja sairaalalla. On siinä oma hommansa, mutta todella tärkeää vauvojen saada :)

Onko muilla turvotuksia tai kramppeja? Mä oon varmaan juonut aivan liian vähän vettä kun tuntuu sormet pökkelöiltä ja yöllä on alkanut taas pohkeet kramppaamaan. Just alotin taas magnesiumin käytön, mutta nyt oon reissussa ja vitskut jäi kaikki kotiin...myös magnesium. Oi joi...

Kastepisarainen ja Elviira 30+3
 
Voi ääh ja puuh. Mun takamuksen ja reisien lihakset on ihan krampissa. En tiedä mistä kummasta johtuu, mutta kipeää tekee liikkuminen. Onkohan painopisteen muuttuminen jotenkin muuttanut mun kävelyä ja nyt rasittuu sitten ihan oudot lihakset vai onko jalkaholvit laskeutuneet ja sieltä löytyisi syy näihin lihaskipuihin. Vai onko vaan lantion löystymisestä johtuvaa kipuilua. Mene ja tiedä, mutta kipeää tekee.
Minä varasin jo hierojankin tälle iltapäivälle. Joskos sieltä saisi apua. Tosin hieronta-asento saattaa olla hieman haastava, kun ei tällä pallomahalla enää maata mahallaan.

Mulla oli ekassa raskaudessa sekä kertakäyttöisiä että kestoliivinsuojia. Täytyypä kaivella varastoista nuo kestot taas esiin. Ja paketillisen Lansinohin kertakäyttöisiä vois kanssa ostaa. Niitä on kiva välillä vaihdella, niin saa rinnoille vähän eri tuntemuksia. Ja sitä nännivoidetta vois kanssa ostaa pienen tuubin varmuudeksi.

Ja kunnon pohjekramppi oli mulla kanssa joku yö. Täytyy taas muistaa ottaa niitä raskausvitamiineja. On taas unohtunut useampana päivänä. Ne vois auttaa.

Meidän asunnon etsintä junnaa paikallaan. Olis kiva saada uusi, isompi asunto ennen kakkosen syntymää, mutta ei ole vielä löytynyt. Tai jos löytyi, niin sitten ei meille sopivaan hintaan. Me mahdutaan vielä nykyiseen ekat 6 kk vauvan syntymän jälkeenkin, joten ihan pakko ei ole uutta ostaa ennen sitä. Mutta olishan se kiva saada tuoda vauva vähän isompaan kotiin ja alkaa siellä vauva-arkea viettää, kun se muutto tulee jokatapauksessa jossain vaiheessa seuraavan vuoden aikana tapahtumaan.

Onko kellään vielä tuntemuksia tositoimista? Itsellä ei pahemmin ole ollut harkkasupistuksia, joten vielä ei tunnu h-hetki lähestyvän. No viikot on vasta 30+4, joten pari kuukautta saisi hyvinkin mennä vielä.
Parin viikon päästä on lisäultra, jossa kuullaan arviota vauvan koosta. Vähän oli suuren oloinen viime ultrassa. Katsotaan onko vielä kasvanut yhtä kovasti.

Hyvää viikkoa kaikille ja kirjoitelkaahan kuulumisia,

Liidu
 
Heips kaikille!

Alkuraskaudesta tuttu väsymys on taas palannut. Näin muuton keskellä sitä hän ei juuri kaipailisi. Meillä on myös ylimääräinen ultra, koska vauva on pienehkö. Mielestäni tulee vain sisaruksiinsa ...
 
Liidu: tuliko apu hierojalta? Ei oo tosi toimista tietoa onneksi vielä.

Vähän välillä supistelee, mutta ei pahasti. Lähinnä ongelmana on nuo liitoskivut ja huonot yöt...Saatkos sä Innukka nukuttua yöllä kun päivällä väsyttää? Vähän kyllä jo varottelin meidän pomoa, että olo alkaa olla vähän siinä raukoilla rajoilla onko enää mielekästä hoitotyötä tehdä, asennot on välillä mitä on ja joudun delegoida tiettyjä hommia ja potilasryhmiä muille :unsure: Ymmärsi kyllä hyvin ja Sovittiinkin että otan asian puheeksi ensi viikon neuvolassa, jospa sitä jo ansaitsisi sitten jäädä vähän kevyemmälle linjalle, viikkojakin olisi sitten jo yli 32 kuitenkin. Mites muilla töissä jaksaminen?

Mä oon tänään illan itsekseni kotona (en muista koska näin olisi päässyt käymään viimeksi o_O) ja mietin mietin mietin mihin mä tämän pyhän ajan käyttäisin! Ollako vaan, löhötä ja katsoa vaikka ohjelmaa samalla neuloen vai pitäiskö hyödyntää se vaikka vauvan vaatekaapin järkkäämiseen. Pitäis se tyhjätä muista tavaroista ja sit "täyttää" vauvan vaatteilla. Pari kirjallista tehtävääkin odottaisi tekemistä...

Mitäs muille kuuluu ylipäänsä?

Kastepisarainen ja Elviira 31+0
 

Yhteistyössä