Mies valittaa koko ajan enkä kestä enään

  • Viestiketjun aloittaja "lumihiutale"
  • Ensimmäinen viesti
"lumihiutale"
Mä rakastuin mun mieheen, koska hän oli ihanan positiivinen ja mukava. Nyt kun ollaan oltu lähes 3 vuotta yhessä, mies on muuttunut ihan täysin...
Jatkuvaa valitusta.. koko ajan ja ties mistä. Kun alettiin seurustelemaan tein hyvin selväksi että mulle koirani on hyvin tärkeitä ja niistä en luovu ( mulla on ollut kurja lapsuus, vanhempia kiinnosti enemmän alkoholi kuin minä ja meillä oli paljon eläimiä joiden kanssa sitten olin kun vanhemmat pämppäs muualla ) ja mies oli ok tän asian suhteen, piti koirista hyvää huolta ja halusi käydä mun kanssa pitkillä lenkeillä.

Tänä aamuna kun tulin töistä, mies sano et oli köyttäny koirat patteriin kiinni koska ne oli rymyny liikaa.. meillä ei muutenkaan saa koirat liikkua minnekkään kun mies on kotona, vaan niiden on kiltisti makoiltava yhdessä kohtaa kunnes mennään lenkille. Myös karvanlähdöstä valittaa koko ajan, oon pyytäny että voisitko itse edes kerran vuodessa harjata koirat niin ei... ei kiinnosta ja on sanonut suoraan ettei myöskään kiinnosta tehdä koirien kanssa yhtään mitään.. oon tähän tottunut jo , enkä valita siitä koska kyllä minä haluan pitää koirista huolta.. surettaa vaan että mitään niiden kanssa en edes sisällä saa touhuta..

Siivouksesta tuo valittaa myös, ite tuun klo 05.00 kotiin, käytän koirat , nukun ja siivoan ennenkuin mies tulee töistä kotiin.. silti ensimmäinen sana joka suusta tulee on " Huomenna pitää taas siivota".. Täällä on helvetin puhasta eikä karvan karvaa mutta AINA toi sama lause tulee aina ja sen perään vielä joku toinen valitus. Jos oon miehen nähden siivonu, on tullut kommenttia siitä miten imuroin tai miten käytän moppia..sohvat tuo tarkistaa joka kerta karvoista sekä meidän keittiönkaappien ovet , jotka siis puhdistan aina mutta kuulemma en tee sitä hyvin.. tuntuu etten tee mitään hyvin, en osaa edes siivota, vaikka se on vielä mun ammatti.. oon kysyny mieheltä että miks ei auta siivouksessa ja vastaus on sama kun koirien kanssa.. kun ei jaksa enää kiinnosta..
Meillä on laminaatit kuluneet makkarista ja niistäkin valittaa koko ajan, oon sanonut että vaihdetaan ne mutta siihen ei kuulemma ole varaa.. me ollaan molemmat töissä ja suht hyvällä palkalla mutta tuntuu et tota lattiaa ei voi laittaa koska mies vaan nauttii siitä valittamisesta.

Seksistäkin tuo keksi sen valittamisen että mulla on silmät kiinni.. nyt sitten stressaan joka kerta että muistakohan pitää niitä auki. Eli en siis sitäkään osaa tehdä oikein.

Kaupassa mies kyttää mitä ostan ja nykyään en uskalla edes sanoa , jos ostan esim. ripsarin itselle koska siitä tulee valitus. Joskus mies alkaa kaupassa suureen ääneen puhumaan paljonko meillä on rahaa tilillä ja mitä tällä hetkellä voi ostaa.. ja kun meillä ei kuitenkaan se raha lopu mut se ei koskaan miehelle riitä. Omiin harrastuksiinsa se kyllä tuhlaa helvetisti rahaa , enkä oo siitä valittanut mutta pikkasen menee hermo että mun tilitiedoilla käydään ja kytätään.. Talvella se meni kokonaan siihen etten uskaltanu ostaa meikkiä.. mulla oli muistaakseni silmänrajauskynä ja ripsari loppu ja miehen vastaus oli ettei oo varaa.. noh olin sitten pitkään kokonaan meikkiä käyttämättä, ettei sitä sit kans tarvii ostaa ja sieltähän se valitus taas tuli että miksi en enää meikkaa ollenkaan.. huoh.

Pointti siis on se et mies vaan valittaa.. koko ajan, enkä mä enää tiedä mitä pitäsi tehdä. Oon raivonnut, huutanut, itkenyt ja miettinyt eroa...mies on paljon poissa kotoa ettei tarvitse kuulemma katella koiria, rumaa asuntoa ja karvoja.. tuntuu et se yksinolo aika on ihanaa ja saa hengittää kun kukaan ei oo koko ajan valittamassa.. sillon myös iskee paniikki että apua, pakko siivota heti ettei mies ehdi kotiin ja ala valittamaan. Mä en ymmärrä miksi mun mies on muuttunut niin paljon siitä mitä oli joskus pari vuotta sitten, tuntuu ettei enää rakasta mutta väittää että rakastaa ja ei halua että erotaan..

Me ollaan parikymppisiä ja mies lähtee nyt heinäkuussa armeijaan ja tuntuu jo siltä, että tiedän miten se huomaakin kuinka helpottavaa elämä on kun ei tarvii täällä olla ja mitään näitä asioita kestää. Onhan tuo jo puhunut siitä että muutetaan erillleen kun intistä tulee, joten jos me ollaan yhdessä niin kai me sitten loppuelämän asutaan erillään tai ainakin siihen asti että noi koirat kuolee.. sellainen fiilis tässä on.

Tai entä jos huomaakin kaipaavansa mua ja alkaa arvostamaan kotiaan, voihan niinkin käydä mutta en usko. Helvetin paha mieli tässä ainakin on kokoajan mutta jos mä sanon tästä asiasta jotakin , mies lupaa muuttua mut se kestää ehkä noin päivän...
 
"hanna"
EI tuo Ole mikään suhde.

sinun miehesi on idiootti, mutta et nyt huomaa sitä.

EI Ole muuta mahdollisuutta kuin ero.
tuon miehen kanssa EI voi kukaan nainen elää.

olet nuori. Eroa ja etsi Mies jonka kanssa saat onnellisen elämän
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Arvot kohdilleen
Lapsuuden huonoista kokemuksista johtuen sinulla todennäköisesti on väärä käsitys rakkaudesta. Siedät ihan liikaa paskaa, koska lapsena olet tottunut siihen, ja luulet heti ystävällistä normaalia käytöstä "ihanaksi mieheksi". Oliko miehen alun positiivisuus lähinnä sinun kehumistasi? Niin useimmat luonnevikaiset koukuttavat uhrinsa - ensin ollaan niin mielin kielin ja "parasta ikinä", kunnes toinen on loukussa. Sitten paljastuu se todellinen minä.

Tuo teidän suhteenne ei todellakaan ole rakkautta, se on vallankäyttöä ja sinun läheisriippuvaisuuttasi. Usko pois, normaaleja hyviä miehen on paljon, eikä ole mitään syytä jäädä tuollaiseen suhteeseen. Sinulla on jo varmasti valmiiksi huono itsetunto lapsuutesi tiimoilta - älä anna miehen rikkoa sitä enää yhtään.

Hänen käytöksensä ei ole normaalia, eikä ongelma ole koirat tai sotku tai raha. Hänen tavoitteensa on murskata sinut ja siten alistaa sinut, ei suinkaan korjata jotain (keksittyjä) ongelmia. Et voi koskaan saada häntä lopettamaan valitusta, koska hän tuskin koskaan lopettaa sinun alistamispyrkimyksesi.

Älä mieti sitä miksi mies on tuollainen tai mitä sinä voisit tehdä. Mieti sitä, millainen sinun olosi tuossa suhteessa on? Tunnetko itsesi arvostetuksi SINUNA, tuntuuko sinusta että voit olla ja hengittää vapaasti ja että mies on aina tukenasi? Oletko onnellinen?
 
  • Tykkää
Reactions: Suzytte ja 4eliveto
Ken guru
Joskus katsot taaksepäin ja ajattelet että tulipa oltua tuollaisessakin toimimattomassa suhteessa. Miehesi ehkä löytää itselleen sopivamman, ja sinä varmasti itsellesi sopivamman puolison.

Ei tuo ole mikään toimiva suhde.
 
hhhh
Lähde pois! Et sinä nuori ihminen halua olla 40 vuoden päästä sen saman ukon kans sydän särkyneenä ja vittuuntuneena akkana, joka ei osaa muuta kuin valittaa..ja itkeä ja valittaa ja katua!

Lähde pois, äläkä kertaakaan katso taakse!!
 
sympatiaa
Sä olet luultavasti saanut elämääsi narsistisesta luonnehäiriöstä kärsivän henkilön. Ensin ollaan aivan ihania ja kaikki on ihanaa ja kun sut on saatu "koukkuun" alkaa sun alaspainaminen. Mikään mitä teet ei ole hyvin ja sun itsetunto vain tippuu koko ajan alaspäin.

Tyttö hyvä, eroa ja pian ja ota oma elämäsi takaisin.
 
ggggg
Voi hyvänen aika, ero tietenkin! Noin nuorena ja vieläpä ilman lapsia, silloin on se aika KARSIA ne jyvät akanoista, ei tarvitse tyytyä ensimmäiseen mieheen joka vastaan tulee, onneksi! :)
 
wierailija
Minulla on samanikäisiä lapsia mitä ap ja hänen poikaystävänsä on. Jos omat lapseni vihjaisivatkaan mitään tuon suuntaista, neuvoisin minäkin heitä eroamaan. Jos perhe-elämä on tuollaista kaksikymppisenä, niin millaista se on 20 vuotta myöhemmin? Ikävä sanoa, mutta teitä ei selvästikään ole tarkoitettu toisillenne. Toisten kumppanien kanssa kumpikin saa varmasti onnellisen elämän.
 
Ken guru
kannattaa muuten oottaa että jannu lähtee sinne inttiin ja laittaa sitte erotekstarin ensimmäisen kokonaisen päivän iltana

sillain kypsähtäminen olis aivan täydellistä
No ei mitään tällaista. Tietenkään. Mutta en itse jaksaisi olla kauhean dramaattinen mistään inttiin lähdöstäkään. Paikka se on siinä missä moni muukin. Kyse ei kuitenkaan ole mistään Afganistaniin sotimaan lähtemisestä.
 
  • Tykkää
Reactions: lakaisukone
Nappula.
Itselläni oli juuri tuollainen mies koko nuoruuteni ajan eli kakskymppisestä kolmekymppiseen. Lopulta aloin syyttää itseäni vaikka avomieheni valitti aivan kaikesta kuten että juusto oli leikattu vinoon ja se ei edes ollut :) Nyt hän on naimisissa uuden paljon nuoremman naisen kanssa ja heille tuli juuri toinen lapsi. Toivon, että hän olisi muuttunut, mutta en oikein usko. En halua, että kukaan joutuu kokemaan sellaista. Itselläni oli voimia lähteä vasta 30-vuotiaana kun itsenäistyin, mutta välillä ihmettelen minkä takia olin hänen kanssaan niin kauan. Nyt minulla on ihan erilainen mies onneksi :) Lähde ennenkuin tuollainen käytös vaikuttaa persoonaasi pysyvästi. Itselläni meni vuosia päästä eroon ajatuksista kuten jos avasin jääkaapin oven ja tavarat olivat "väärillä" hyllyillä lämpötilan mukaan niin korvissani tavallaan kaikui exäni ääni mitä hän olisi sanonut. Lähde, sulle on paljon parempaa tiedossa. Tuollainen mies ei muutu koska hän on niin itsekäs ja näkee kaiken vaan omalta kantiltaan. Hän lisäksi haluaa alistaa ja hallita toista käytöksellään eli se on ihan harkittua. Ansaitset parempaa. Sinuna lähtisin sillä aikaa kun hän on armeijassa ja yrittäisin päästä eroon hänestä, Usein vaan tuollaiset persoonat jäävät roikkumaan perään koska eivät siedä häviötä eli siis sitä, että heidät jätetään. Kerro vanhemmillesi asia ja pyydä heiltä tukea ja apua muutossa, siis jos olet heidän kanssaan hyvissä väleissä. Tarvitset tukihenkilöitä paljon. Selviät kyllä, olen varma. Tsemppiä ja voimia sulle. Olet vahva koska pystyit kirjoittamaan tänne palstallekin asiasta.
 
"hmm"
Kuulostaa eksältäni, jonka kanssa jaksoin viisi vuotta. ei puhunut koskaan mistään positiivisesta. jos oli tulossa joku tapahtumakin joka olisi häntä kiinnostanut, sensijaan että olisi ilahtunut asiasta valitti kuinka sinnekkin menisi rahaa, ei kuitenkaan pääse jne, ja kun mitään ei ollut, joka päivä valitti kuinka ikinä ei ole mitään missä kävisi. ei suostunut lähtemään kanssanikaan minnekkään, koska oli ilmeisesti kivempaa vain valittaa kaikesta. muutenkin käytös oli sellaista, ettei valituksen aiheille voinut missään nimessä tehdä yhtään mitään, vaikka olisi ollut helppoakin.

inhottaa ajatellakkin koko tyyppiä, sillä tuollainen käytös syö puolisoakin hirveästi...
 

Yhteistyössä