Murrosikä

Hei! Olen 13v poika (2004) syntynyt. En tiedä onko murrosikä alkanut, kun ei ole karvoja kun alapäässä vähän peniksen juuressa ja muutamia semmosia pitkiä mustia ja loput semmosta aika lyhyttä vaaleeta. Ja se ei ole kovin isokaan, terska ei edes näy erektiossa. Hiki haisee jo jo myös. Olen 155cm pitkä ja painan 55kiloa. Mietin vaan koska äänenmurros tulee? Mä ite kuulen mun äänen semmosena semi matalana mutta esim ääniviesteissä se on tosi kimeä. Pelottaa kun meen nyt seiskalle kesän jälkeen kun ääni on semmonen tosi kimeä. ONKO MUN MURROSIKÄ ALKANUT? Koska mun äänenmurros saattaa alkaa? Voiko mun ääni olla joku aamu vaan möreä ja tulla niitä kiekaisuja? Koska penis lähtee kasvamaan ja pallit laskeutuu suunnilleen? Terkkari ala-asteella sanoi että kasvupyrähdys alkaa seiskan aikana. Pelottaa ihan sikana mennä yläasteelle semmosella pikkutytön äänellä..
Olisin todella kiitollinen jos saisin vastauksia.. Ja sekin pelottaa kun mulla on r vika että saanko koskaan tyttöystävää? Toivottavasti joku voi vastata :( PS

En tiedä onko tää sivu paras tämmöselle kysymykselle..
 
Moi! Rohkeasti kirjoitit ja ihan juuri sellaisia asioita, joita sun ikäiset nuoret miehet miettii kaikki tällä hetkellä. Sun murrosikä on ihan varmasti alkanut. Mä luulen, että oot juuri oikeassa vaiheessa kehittymisessä, sun on vaan itse sitä kauheen vaikeeta arvioida ja nähdä, koska oot keskellä sitä muutosta ja tunteet vaihtelee laidasta laitaan. Tosta äänestä sanoisin, että tytöt vaikuttuu enemmän siitä, mitä sanot, kuin siitä, millä äänentasolla sen sanot. Jos oot hyvä kuuntelija, katsot tykkäämääsi tyttöä silmiin ja sanot mukavia asioita, niin se on ihan sama, mikä se saundi sun äänessä on.

Nautihan nyt kesästä ja koita olla kauheesti miettimättä syksyn koulujuttua. Ne järjestyy kyllä ja päivä kerrallaan sielläkin vaan mennään eteenpäin! Ja tosiaan - KAIKKI- jännittää, se on uusi hieno alku teille nuorille! :)
 

Yhteistyössä