"Niinistöä ei valita presidentiksi ensimmäisellä kierroksella."

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä ainakin olen tehnyt kaikeni sen eteen että valittaisiin.

Jo nyt ärsyttää koko vaalivohkaus. Parasta olisi että siitä päästäisiin ekalla kierroksella ja voitaisiin keskittyä tärkeämpiin asioihin.
 
M42
Ketä kiinnostaa millä kierroksella?
Itseasiassa jokaista veronmaksajaa pitäisi kiinnostaa. Toinen kierros lisää kustannuksia, jotka maksetaan verovaroista, melkoisesti.

Mä ainakin olen tehnyt kaikeni sen eteen että valittaisiin.

Jo nyt ärsyttää koko vaalivohkaus. Parasta olisi että siitä päästäisiin ekalla kierroksella ja voitaisiin keskittyä tärkeämpiin asioihin.
No kyllä vaalien (siis myös ennakkoäänestyksen) ollessa jo menossa, voisi olla gallupien ja vaaliohjelmien suhteen taukoa. Jos ei osata tehdä kampanjointia aiemmin, kannattaako edes asettua ehdolle.
 
vierailija
Tää keskustelu on mennyt jo naurettavaksi. Kaikki siis tietävät, että Sauli voittaa ja oikeastaan vain se on merkityksellistä. Nämä eivät ole eduskuntavaalit, vaan tässä voittaa tasan yksi henkilö ja muiden kannatus on täysin merkityksetöntä.

Silti Saulin vastustajat viljelevät retoriikkaa, että se olisi jonkin asteinen voitto Saulista jos häntä ei valita ensimmäisellä kierroksella. Vaan kun ei ole. Tai että voittaako Paavo Lauran. Kun sekin on täysin merkityksetöntä, koska vain voittajalla on merkitys.
 

Yhteistyössä