Onko tämä sallittua? Palaan hoitovapaalta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ilmoitin palaavani elokuussa takaisin töihin, olen ollut 4 vuotta kotona lasten kanssa.
Olen opettaja ja olen opettanut 3-6 luokkalaisia, lähtiessäni oli vitoset.
Nyt minulle ilmoitettiin, että minua odottaisi 1.luokkalaiset. Voiko näin toimia?
 
vierailija
Ilmoitin palaavani elokuussa takaisin töihin, olen ollut 4 vuotta kotona lasten kanssa.
Olen opettaja ja olen opettanut 3-6 luokkalaisia, lähtiessäni oli vitoset.
Nyt minulle ilmoitettiin, että minua odottaisi 1.luokkalaiset. Voiko näin toimia?
Miksi ei voisi? Olin itse äitiysvapailla yhden lukuvuoden. Lähtiessä oli kolmoset, palatessani laitettiin ykkösille. Rehtorihan sen päättää. Voisi halutessaan laittaa mut vaikka ens vuonna uudestaan ykkösille. :) Opettaja voi esittää vain toiveita, joita esimies kuuntelee tai ei.
 
vierailija
Ja koskee virkavapaita yleensäkin. Jos lähdet vakivirastasi muualle katsomaan onko aita vihreämpää, älä luule että saat välttämättä palata juuri sinne mistä lähdit.
 
vierailija
Mikäs vika tässä nyt on? Meinaatko että joltain luokalta pitää ottaa tuttu opettaja pois että sinä pääset jatkamaan kutosluokkalaisten kanssa vai mikä on ongelma? Olet opettaja ja vapaan jälkeen palaat opettajan hommiin. Työnantaja kertoo mitä ne hommat tarkemmin ottaen on.

Itse olen palannut vapaalta töihin kahdesti. Ekalla kerralla ei enää ollut sitä työtä olemassakaan josta lähdin. Asiat muuttuu ja on ollut oma valintasi olla 4 vuotta pois työelämästä.
 
vierailija
Mikäs vika tässä nyt on? Meinaatko että joltain luokalta pitää ottaa tuttu opettaja pois että sinä pääset jatkamaan kutosluokkalaisten kanssa vai mikä on ongelma? Olet opettaja ja vapaan jälkeen palaat opettajan hommiin. Työnantaja kertoo mitä ne hommat tarkemmin ottaen on.