Onko tämä sallittua? Palaan hoitovapaalta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ilmoitin palaavani elokuussa takaisin töihin, olen ollut 4 vuotta kotona lasten kanssa.
Olen opettaja ja olen opettanut 3-6 luokkalaisia, lähtiessäni oli vitoset.
Nyt minulle ilmoitettiin, että minua odottaisi 1.luokkalaiset. Voiko näin toimia?
 
vierailija
Ilmoitin palaavani elokuussa takaisin töihin, olen ollut 4 vuotta kotona lasten kanssa.
Olen opettaja ja olen opettanut 3-6 luokkalaisia, lähtiessäni oli vitoset.
Nyt minulle ilmoitettiin, että minua odottaisi 1.luokkalaiset. Voiko näin toimia?
Miksi ei voisi? Olin itse äitiysvapailla yhden lukuvuoden. Lähtiessä oli kolmoset, palatessani laitettiin ykkösille. Rehtorihan sen päättää. Voisi halutessaan laittaa mut vaikka ens vuonna uudestaan ykkösille. :) Opettaja voi esittää vain toiveita, joita esimies kuuntelee tai ei.
 
vierailija
Ja koskee virkavapaita yleensäkin. Jos lähdet vakivirastasi muualle katsomaan onko aita vihreämpää, älä luule että saat välttämättä palata juuri sinne mistä lähdit.
 
vierailija
Mikäs vika tässä nyt on? Meinaatko että joltain luokalta pitää ottaa tuttu opettaja pois että sinä pääset jatkamaan kutosluokkalaisten kanssa vai mikä on ongelma? Olet opettaja ja vapaan jälkeen palaat opettajan hommiin. Työnantaja kertoo mitä ne hommat tarkemmin ottaen on.

Itse olen palannut vapaalta töihin kahdesti. Ekalla kerralla ei enää ollut sitä työtä olemassakaan josta lähdin. Asiat muuttuu ja on ollut oma valintasi olla 4 vuotta pois työelämästä.
 
vierailija
Mikäs vika tässä nyt on? Meinaatko että joltain luokalta pitää ottaa tuttu opettaja pois että sinä pääset jatkamaan kutosluokkalaisten kanssa vai mikä on ongelma? Olet opettaja ja vapaan jälkeen palaat opettajan hommiin. Työnantaja kertoo mitä ne hommat tarkemmin ottaen on.

Itse olen palannut vapaalta töihin kahdesti. Ekalla kerralla ei enää ollut sitä työtä olemassakaan josta lähdin. Asiat muuttuu ja on ollut oma valintasi olla 4 vuotta pois työelämästä.
Niin kyllä opettajiakin on vähennetty eli pitäisi olla iloinen jos töitä ylipäätään on
 
vierailija
Kai nyt korkeakoulutetun ja sivistyneen kansankynttilän pitäisi ymmärtää, että tuollainen kuuluu itsestäänselvästi työnantajan direktio-oikeuden piiriin. Ainakin niin kauan, kuin työsopimukseesi ei ole nimenomaan kirjattu, että opetat vain 3–6-luokkalaisia.
 
vierailija
Vastatkaa jos olen väärässä, mutta käytännössä aina luokanopettajan työsuhde on "luokanopettajan virka" jossa on eriteltynä viran sijoituspaikka.
Määräaikaisessa työsuhteessa, eli sijaisuudessa voi olla eriteltynä mahdollisesti mikä on luokka-aste missä virkaa sijaistetaan.
 
Minulla ei esimerkiksi ole kokemusta niistä ykkösistä joten joku joka hoitanut ennen ykkösiä, olisi siinä varmasti parempi.
No ei sinulla varmaan ollut kauheasti kokemusta niistä kolmosistakaan, kun ensimmäistä kertaa niitä opetit?

Oikeasti kyllä vähän pelottaa ja toisaalta vituttaa, että tällä tasolla tulevaisuuden toivojen opet rullaavat.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Ilmoitin palaavani elokuussa takaisin töihin, olen ollut 4 vuotta kotona lasten kanssa.
Olen opettaja ja olen opettanut 3-6 luokkalaisia, lähtiessäni oli vitoset.
Nyt minulle ilmoitettiin, että minua odottaisi 1.luokkalaiset. Voiko näin toimia?
Oletko opettaja? Järjestyslukujen oikeinkirjoitusta kannattaa harjoitella ennen työhön palaamista. Tässä oikein kirjoitettuna:
Olen opettaja ja olen opettanut 3.–6.-luokkalaisia, lähtiessäni oli vitoset. (miksi puhekielinen ilmaisu yleiskielisessä tekstissä?)
Nyt minulle ilmoitettiin, että minua odottaisivat 1.-luokkalaiset. Voiko näin toimia?

Jos työnantaja olisi toiminut väärin, pitäisi asiassa kääntyä luottamusmiehen ja/tai ammattiliiton puoleen keskustelupalstalla siunailun sijaan.
 

Yhteistyössä