Sanokaa mikä mulla on..? :(

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Mulla on periaatteessa kaikki tosi hyvin; ihana mies, suloset lapset, kiva työpaikka, juuri ostettu unelmatalo jne..

Mut mä oon vaan niin helvetin väsynyt, et työpäivän jälkeen voisin joka päivö vaan rojahtaa sohvalle ja nukkuu siihen asti, et on ilta ja lapset menee nukkumaan. Sitten vaan istun pari tuntii koneella tai katon telkkaa ja mies tekee samaa, mutta päinvastaista kun mä. Sitten meen nukkumaan ja meiän hellyydenosotus miehen kaa on jo pitkän aikaa ollut pienen pieni pusu kun tulee töistä ja sit hyvänyöntoivotus. Muuten ei oikeestaan hirveesti oo ees juteltu viime aikoina. Mua ei vaan kiinnosta puhua mistään. Töissä oon kyllä pirteä ja puhelias itseni.

Onkohan mulle tulossa (tai onko jo??) joku paha masennus? Ei ole koskaan ennen tämmöistä ollut. Hemmetisti väsyttää vaan ja lääkärissäkin olen käynyt, että olenko jotenkin sairas, mutta veriarvot ja kaikki muutkin ovat kunnossa. Mä en haluu olla tämmönen paska, joka vaan nukkuu kaiken illat eikä tee mitään kivaa perheen kaa :(
 
Uppippii
Mulle tuollasen väsymyksen sai aikaan raskaus... Joskus aikaisemmin oli hemoglobiinit tosi alhaalla ja se veti veltoks... Mut nää varmaa kyl poissuljettiin lääkärikäynnil...

Mul on kyl myös ollut välillä kevätväsymystä. En kyl tiedä mikä aiheuttaa, mut menee ohi ku päivät valostuu ja pitenee...

 
tuttua
masennukselta kuulostaa. sun arkeen tylsistyminen on päässy liian pitkälle, eikä siihen vältäämättä vaikuta vaik ois kaikki ASIAT hyvin jos ne asiat vaan on ja on ja on...
 
voi olla ihan tavallista aikuisuuteen liittyvää lamaantumista. Kannattaa löysätä pipoa, tavoitteita jne, ja keskittyä kaikkeen mukavaan. Anna tiskipinon kasvaa rauhassa jne.

Jos tuntuu kuitenkin että siinä on jotain muutakin nyt taustalla, niin kannattaa kysellä aikaa mielenterveysyksikköön, niin asia selviää. Lievä masennus hoidettuna hyvissä ajoin on mooooonta kertaa parempi kuin vaikea masennus jota ei enää hoidotkaan katkaise.
 
Menia
No ihan tää vuodenaika itsessään väsyttää toisia ihmisiä, puhutaan yleisesti ns. kevätväsymyksestä/-masennuksesta. Eli kesän tullen tod.näk. voisi helpottaa. Toisaalta hyvä, että olet käynyt lääkärissä tutkituttamassa. Mielestäni kannattaisi mennä uudestaan viimeistään 2 kk kuluttua, mikäli vointisi ja vireystilasi ei kohene.

Nukuthan varmasti tarpeeksi siihen nähden, paljonko kehosi tarvitsee unta? Lisäksi kannattaa pakottaa itsesi ulkoilemaan päivittäin vaikkapa ihan vähän vain. Auringonvalo piristää. Tsemppiä jokatapauksessa ja jaksamista!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Uppippii:
Mulle tuollasen väsymyksen sai aikaan raskaus... Joskus aikaisemmin oli hemoglobiinit tosi alhaalla ja se veti veltoks... Mut nää varmaa kyl poissuljettiin lääkärikäynnil...

Mul on kyl myös ollut välillä kevätväsymystä. En kyl tiedä mikä aiheuttaa, mut menee ohi ku päivät valostuu ja pitenee...
Joo en oo raskaana, vaikka sitäkin jo epäilin jossain vaiheessa. Se tästä nyt vielä puuttuis, että vauva ilmottaisi tulostaan. Ikävä sanoa näin, kun toiset yrittävät lasta ja sitä ei kuulu, mutta minä en missään tapauksessa haluaisi nyt vauvaa. Ehkäisyasiat ovat kyllä kunnossa, vaikkakin ovat olleet turhia viimeiset pari kuukautta.. :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis tuo oli suoraan kopio mun elämästä. Mitään en saa aikaseksi.
Lisään vielä tähän että en ole joka päivä töissä. Niinä päivinä kun olen kotona niin en saa juuri mitään aikaseksi. Nukun kahden tunnin päiväunia, en saa itseäni edes ulos talosta! Vituttaa olen näin aikaansaamaton.. Pitäs kai vaan ottaa itseä niskasta kiinni. Minulla yksi lapsi, 7v. Joten hän päivät koulussa ja mies töissä niin itsekseni olen kotona niinä päivinä kun ei ole töitä.
 
....
mä en käy edes töissä, miehen kans ollaan molemmat työttömänä.. silti, tai ehkä juuri siksi, tuntuu ettei mikää huvita eikä mitää saa aikaiseksi... Miehen kans vaan tapellaan.. Lasten kans yrittää olla iloinen ja keksiä kaikkea kivaa, vaan liian usein tekee mieli vaan painua peiton alle..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Menia:
No ihan tää vuodenaika itsessään väsyttää toisia ihmisiä, puhutaan yleisesti ns. kevätväsymyksestä/-masennuksesta. Eli kesän tullen tod.näk. voisi helpottaa. Toisaalta hyvä, että olet käynyt lääkärissä tutkituttamassa. Mielestäni kannattaisi mennä uudestaan viimeistään 2 kk kuluttua, mikäli vointisi ja vireystilasi ei kohene.

Nukuthan varmasti tarpeeksi siihen nähden, paljonko kehosi tarvitsee unta? Lisäksi kannattaa pakottaa itsesi ulkoilemaan päivittäin vaikkapa ihan vähän vain. Auringonvalo piristää. Tsemppiä jokatapauksessa ja jaksamista!
Nukun kyllä riittävästi ja tällä hetkellä liikaakin. Yöunet ovat n.7-8h ja sitten on tullut näinä päivinä vedettyä joka päivä 1h-2,5h iltapäiväunet, kun mies on tullut kotiin. Vaikka uni on monesti meinannut tulla ennen sitä, mutta väkisin on sinniteltävä hereillä miehen tuloon asti, ettei lapset 4 ja 5v jää ilman aikuista.
 
leea
No enpä tuota ihan masennukseksikaan välttämättä sanoisi, näin keskivaikean masennuksen kokeneena. Ihan tavallista väsymistä arkeenkin voi olla, jolloin jonkinlainen irtiottokin auttaisi. Niin kuin joku sanoi, voi tietysti esim. kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa väsymystä (itselläni löytyy myös se), joten kannattaahan sekin testata.
 
vieras
Lievään masennusoireiluun auttaa toisilla niinkin yksinkertainen asia kuin liikunta. Eli raittiisee ilmaan reippailemaan 3-4 kertaa viikossa. Voisit myös suunnitelmallisesti tavata ystäviä vaikka kerran viikossa tms vertaistuen ja kivan tekemisen merkeissä. Jos olo ei parane, sitten mäkin suosittelen lääkäriä.
 
vieras vain
Suosittelen lämpimästi kirjaa nimeltä " äidin voimakirja" kirjailija on Mervi Juusola ja sain itse ainakin tuosta paljon ajattelemisen aihetta ja voimaa! tuossa alla lisää tietoa.

Suora ja kannustava selviytymisopas työn ja parisuhteen turbulenssissa elävälle äidille

Uupumuksesta, unettomuudesta ja arjen ahdistuksesta on tullut äitien tavallisia vaivoja, joista puhutaan kuin flunssasta. Äitiys ja väsymys kuuluvat yhteen. Äidin voimakirja murtaa tämän ja muita pinttyneitä myyttejä. Se paneutuu ihmissuhteiden, itsetuntemuksen, kehon ja työn neljään voimakenttään, joiden tulisi olla tasapainossa naisen elämässä.

Teos on tiedon- ja energianlähde, joka auttaa vahvistamaan naiseutta, äitiyttä ja perhedynamiikkaa. Se on vertaiskirja naiselta naiselle ja mukaansa tempaava selviytymisopas käytännön vinkkeineen: kirja, joka ohjaa olemaan rennosti vahva äiti. Se on myös kirja miehille, jotka haluavat ymmärtää paremmin perhettään ja naisen väsymystä.

Mervi Juusola (s. 1973) on Meidän Perhe -lehden tuottaja-toimittaja sekä uusperheen äiti.



 
Lotte
Otapa kunnon vitamiinikuuri ja käy hierojalla mieluiten vyöhyketerapiassa useampi kerta-Elimistösi tarvitsee nyt kunnon vitamiinispurtin ja hemmottelua ja herättelyä :) Tsemppiä! Minäkin olen noin selvinnyt :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
tai kilpirauhasen vajaatoiminta
edelleen tarjoan tätä...kannattaa ainakin tutkituttaa, meiltä löytyi miehenuupumuksen takaa ja tyroxinilla väsymys häädetty
Eikö tuokin pitäisi näkyä verikokeissa (jotka minulta on siis otettu) vai miten se testataan?
Jos sulta on otettu kilpirauhaskokeet, ei näy tavallisessa verenkuvassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lotte:
Otapa kunnon vitamiinikuuri ja käy hierojalla mieluiten vyöhyketerapiassa useampi kerta-Elimistösi tarvitsee nyt kunnon vitamiinispurtin ja hemmottelua ja herättelyä :) Tsemppiä! Minäkin olen noin selvinnyt :)
tätä mäkin suosittelisin jos verikokeilla on muu suljettu pois.
Mulle vielä on suositeltu lisänä moksausta kun elimistöstä on lämmöt hukassa.
 
ap
Kiitos kaikille asiallisista ja kannustavista vastauksista :) Varaan ensi vkolla ajan lääkärille ja pyydän kilpirauhastestit. Ja jos ne ovat ok, niin sitten painelen apteekkiin ja ostan kaikki berocat ja multivitat mitä vaan löytyy! Ehkä se tästä vielä iloksi muuttuu..
 
vierailija
Kiitos kaikille asiallisista ja kannustavista vastauksista :) Varaan ensi vkolla ajan lääkärille ja pyydän kilpirauhastestit. Ja jos ne ovat ok, niin sitten painelen apteekkiin ja ostan kaikki berocat ja multivitat mitä vaan löytyy!.
Mistä tuon keksit? Niistä tulee oikeesti kipeäksi ja os sun huono-oloisuus yhtään riippuu munuaisista, sairastut vakavasti ihan ilman lääkäriäkin! Otanpa esille ne apuaneet, mitkä ei sovi monelle terveellekään:
"6.1 Apuaineet
vedetön sitruunahappo :sick:
natriumvetykarbonaatti
natriumklorid,
asesulfaami K
aspartaami (E951):poop:
beetakaroteeni 1 % SD
punajuuriuute
appelsiinimakuaine PERMASEAL 10401-71
polysorbaatti 60 :sick:
vedetön natriumkarbonaatti,
mannitoli (E421):poop::poop::poop::poop::poop:
Cyanocobalamin 0,1 %
WS:n sisältämät apuaineet:
natriumsitraatti
vedetön sitruunahappo
maltodekstriini. :sick::sick::sick::sick::sick:
Beetakaroteeni 1 % SD:n sisältö:
9 beetakaroteeni
DL- α- tokoferoli :sick::poop:
akaasiakumi
natriumaskorbaatti :alien:
kookosöljy
maltodekstriini :sick::sick::sick::sick::sick:
sakkaroosi
Appelsiinimakuaineen (PERMASEAL 10401-71) sisältö:
makua antavat aineet luonnollisen kaltaiset makuaineet
maltodekstriini :sick::sick::sick::sick::sick:
arabikumi"
 

Yhteistyössä