*Tammikuun Tarrasukat 2018 Elokuussa*

Tammikuun Tarrasukat 2018

Tiedot muodossa laskettu aika, nimimerkki, ikä, synnytyssairaala, monesko lapsi. Muutokset ja puuttuvat tiedot punaisella värillä niin huomaan.


Faceryhmään haluavat: kookospienelle yksityisviestiä ja kuvaus omasta profiilista.

1.1.


Malfiina 76 / 40 / LS / 2.lapsi

? / Memmy / 22v / 2.lapsi

Suike / 37 / JS / 3.lapsi

Nems / 21 / HYS / 2.lapsi

annaar / 30v. / HYS / 2. lapsi

Milagro / 27v / KOS(H)/3.lapsi



2.1.


enkuli / 37 / ? / 4.lapsi

3.1.


Rosina31 / 31 / KAKS / 2.lapsi

MMiHa / 33 / ? / 2.lapsi

4.1.


Siim / 24 / Oys / 1.lapsi

5.1.

6.1.


Histis_82 / 34 / K-SKS / 1.lapsi

7.1.


hennaaa / 21 / TAYS / 1.lapsi

Evangelina / 31 / LKS / 1.lapsi

8.1.

9.1.


kia1981 / 32 / Naistenklinikka / 2.lapsi

10.1.

11.1.

12.1.


Naananenni / 38 / LKS / 3.lapsi

Kesänlapsi35 / Tays / 3.lapsi

Mayaa /28 / 1.lapsi

13.1.

Kath / 32 / Oys / 4.lapsi

Kookospieni / 26 / Tays / 3.lapsi

14.1.

15.1.


Noomi87 / ? / Jorvi / 1.lapsi

16.1.

vprinsessa / 29v. / 2.lapsi

Honeydew / 28v/ 1.lapsi

anzku_ / 27v /TAYS / 2.lapsi

_Janzku_ / 27v / TAYS / 2.lapsi

17.1.


Jassåå / 32v / TYKS / 4.lapsi

18.1.


Emilyh /21 / SATKS / 1.lapsi

Inkku86 / 31 / tays / 1.lapsi

Sunshine2 / 37 / NKL / 2.lapsi


19.1.

20.1.


Naive88 / 28 / TAYS / 3.lapsi

Katsutin / 33 / NKL / 1.lapsi

sohwi30 / 30 / ? / 2.lapsi

beach / 33 / ? / 5.lapsi

Daisy85 / 31 / ? / 1.lapsi

21.1.


Suffeli / 36 / OYS / 3.lapsi

KeepGoin / 32 / JS / 5.lapsi

22.1.


MamaBlue / 39 / JS / 1. lapsi (+ toinen)

23.1.

Rottiem / 27 / KYS /

Vilukissa17 / 22v / TAYS / 2.lapsi

mint_/ 29v / K-SKS / 2.lapsi

24.1.


Katrin79 / 37v / 3.lapsi

Hiiren.virna / 28 / 1.lapsi

neps / 25v / SatKs /1. lapsi

25.1.


Llinndda / 23v / NKL /3.lapsi

kinder_kitty / 24v / TAYS / 1.lapsi

Khe2017 / 3.lapsi

Hannele77 / 40 / NKL / 2.lapsi

26.1.

luppi / 28v / SatKs / 2. lapsi

27.1.

28.1.

29.1.

30.1.


Poutapilvi91 / 25 / TYKS / 1.lapsi

31.1.


Memmet / 38v / NKL / 2.lapsi

Napsuli81 / 36 / KOKS

Muua / 37 / HYS / 4.lapsi

Meitä on täällä 51 odottajaa! :love:

Synnytyssairaalat:

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Edlliset ketjut:

https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018.2490246/

https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-kesaekuussa.2491314/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-heinaekuussa.2491893/
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Juu eli ketjussa pysytaan. Mulla oli puoltoista vko sit niskapoimu-ultra ja kaikki oli hyvin. Laskettu aika siirtyi paivalla eli 31.1. Tammikuisissa siis viela :)
Mun ika on 37 eli sen voi laittaa tuohon rimpsuun. Makin voisin olla halukas tuohon Facebook-ryhmaan, eli laittanen viestia :)
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Kiitos taas uudesta ketjusta!:)

Maanantaina kävin ultrassa ja viikkoja vastaa ja mitä nyt rakenteita pysty kahtomaan niin kaikki hyvin.
Sukupuolta lääkäri yritti katella mutta niinkuin aina, pysyy vielä arvoituksena.

Ensi viikolla neuvola jos sinne asti päästään.

Kath 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sunshine2
Hienoa @Kath , hyvältä kuulostaa ultrakuulumiset(y)

Ja @Kinder_Kitty kiitos taas uudesta ketjusta:)

Minä kävin tänään jo tokaa kertaa neuvolassa. Kaikki ok ja syke löytyi ilman etsimistä samantien:love:
Mulla edelleen vaivaa viimeviikkoinen vti, eilen sain uuden lääkekuurin. Toivottavasti tästä ei tuu mikään jatkuva riesa(n) Onneksi lääkkeet aloitettu jo eilen niin ehtis purra kunnolla kun ollaan lähdössä viikonlopuksi reissuun. Vieläkään ei olla kerrottu miehen vanhemmille, mutta he ovat tulossa samaan paikkaan viikonlopuksi joten nyt on kyllä aika kertoa, töksäytelköön miehen isä mitä tahansa:geek: kun ei tätä enää kyllä piiloon saa, neuvolassakin th sanoi että onpas nätisti pyöristynyt masu:ROFLMAO:

KeepGoing ja Viitonen 15+3
 
  • Tykkää
Reactions: kookospieni
Heippa!

Me on oltu tämä viikko perheenä lomalla ja on tehnyt hyvää vaihtaa vähän maisemaa ja olla rennosti yhdessä :)

Onkohan kaikki Facebookissa kun täällä ei ole kovin aktiivista viestittelyä :rolleyes:

Tällä viikolla on tullut vihdoin varmuus vauvan potkuista! Olin neuvolalääkärillä ja se kertoi että istukka on taas edessä, siksi ei ole aiemmin tuntunut kunnoll.

Parin viikon päästä rakenneultra :love: puhuin miehen kanssa ja kyllä se haluaa tietää jos vaan näkyy kumpi on tulossa niin sovittiin että kysytään sitten ultrassa kumpi on :) aina on aihetta juhlaan niin ajateltiin pitää lähimmille ystäville gender reveal juhlat missä kerrotaan muillekin kumpaa odotetaan! Kivaa väsätä jotain juhlia pitkästä aikaa.

Miten muut voi? Mulla on muuten ihan kiva keskiraskaus olo mutta viime loppuraskaudesta tuttu paineen tunne alapäässä on alkanut vaivata melkeimpä päivittäin. Pitänee vaan jumpata ahkerammin lantionpohjalihaksia, olen järkeillyt että se voisi olla syynä siihen tunteeseen..

Ja yritin käydä melko rauhallisella lenkillä mutta alkoi tuntua niin ikävältä vatsassa että piti vaan kävellä.. kävelyä ja uintia sitten vaan viisi kuukautta tästä eteenpäin (y):p

Milagro ja bebe3 18+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kath
Kiitos @Kinder_Kitty taas uudesta ketjusta!

@Milagro Onpas ihana idea pitää gender reveal juhlat :) Mullakaan ei ole mitään valittamista olon suhteen, ehkä ainoa oire tällä hetkellä on että alavatsaan sivuille tulee yleensä aamuisin kipua.. sellasta vihlovaa/repivää muttei niin kovaa että haittais. Turvotus ja vatsantoimintakin tuntuu vain helpottaneen.

Huomasin tänään, että mulla on alkanu näkyä vähän linea negraa (16+1 ja mahaa ei vielä pahemmin näy) enpä oottanu sellasta o_O Se ei näy kunnolla kuin kirkkaassa valossa ja näyttää lähinnä verisuonelta kun on niin ohut. Mulla on ilmeisesti jotenki epäsymmetrinen vatsa, vaalea "karvalinja" on ollu jo pitkään ja kulkee mahan yli, mutta se kiertää ihmeellisesti navan ja on tavallaan vino. Ja nyt linea negran haalea alku menee samaa linjaa.. toivottavasti ei vahvistu ku näyttäis tosi oudolta varsinki isommalla mahalla :eek: :ROFLMAO:
 
@Milagro tehtiinkö sulle lääkäri neuvola käynnillä ultra? Mulle ei, mikä tietenki harmittaa. Siellä ei tehty mitään, juteltii hetki ja sit kotiin. Meni ehkä 10 min aikaa. Sisätutkimusta ei etisen istukan takia saanu tehdä ( nt-ultrassa todettu).

Masu kasvaa tasaista tahtia, tissit ei :ROFLMAO: väsyttää ja ajoittain vielä paha olo, mutta paremmin jo menee. Huomenna taas poksuu viikot. Liikkeitä tuntuu jo jokapäivä.

Evangelina 17+6
 
Kirjoitellaan nyt taas vaihteeksi tännekin :) Vaikka tuntuu, ettei paljon mitään uutta ihmeellistä tapahdukaan :LOL:

Masu on alkanut kivasti pyöristyä :love: Aamusta jo näkyy. Kyllä sen silti saa peitettyä isommilla vaatteilla vielä vaikka ei mitään syytä oliskaan enää peitellä :) Pieniä liikkeitä tuntuu harvakseltaan vielä, odotan jo niitä kunnon potkuja. Tasan kuukausi olis vielä odotettavaa ultraan, kauheen pitkä aika! Ja reilu viikko seuraavaan neuvolaan. Maanantaina on tosin ensimmäinen fyssariaika, saas nähdä mitä siellä tehdään :) En oo koskaan fyssarilla käynyt. Kohta alkaa lasten kerhotkin jo ja ajattelin käyttää sen ajan hyödyksi ja käydä salilla kun kerta jäsenyys sinne vielä on :LOL: En oo melkein vuoteen käynyt. Siellä olis lauantaisin joogaa ja mietin et voisin sen alottaa.

Kookospieni ja mini 17+0
 
Evangelina ei mulle tehty ultraa vaan kun se etsiskeli sydänääniä dopplerilla niin siinä se totesi että istukka on edessä. Sillä meni aika kauan kunnes löysi, vauvakin luikahteli koko ajan karkuun kun sen löysi :D oli se ja sisätutkimus ja kyseli miten menee ja onko mulla huolia. Pikainen käynti.

Daisy85 mullakin esiintyy tuota repimiskipua varsinkin jos liian nopeasti ponkaisen vaikka sängystä ylös. Se tuntuu jossain munasarjan kohdalla ja menee heti ohi. Joo musta on kiva pitää tuollaiset juhlat :)

Tosiaan arki alkaa taas ihan pian, meidänkin esikoinen menee taas kerhoon 2xviikossa ja ihan mukavaa vaihtelua se tuo koko perheelle. En siinä ajassa saa koskaan mitään erikoisempaa tehtyä paitsi ainakin leikkiä pikkuisemman kanssa rauhassa vähäsen :)

Nyt purkamaan lomakassit!

Milagro ja bebe3 18+5
 
Moikka kaikille, täällä yksi tammikuun odottaja lisää;
25.1. / Hannele77 / 40 / NKL /2.lapsi

Alkuraskauden pahoinvointi onneksi loppunut mutta väsymys piinaa. Ja mun kunto, huh että kun hengästyy herkästä ja heti kiristelee mahasta jos esim kävelee liian reippaasti. Onko muilla samaa ongelmaa jo näin aikaisessa vaiheessa? Voihan se olla, että oma peruskunto vaan on niin nollissa
Maha pullottaa ihan kunnolla, ei paljon enää pysty piilottelemaan.
Rakenneultraan vielä kuukausi, jännittää, pelottaa..

Hyviä odotuksia meille kaikille!

T. Hannele 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sunshine2
Moi!
Täällä yksi tammikuinen odottelija lisää ☺ 12.1/Mayaa/28/1.lapsi

Oon kuulunut ilmeisesti siihen muutamaan prosenttiin odottajista, jotka kärsii rajusta pahoinvoinnista ja oksentelusta. Oksentelua on kestänyt nyt yli 2 kuukautta ja siihen on mahtunut myös käyntejä tiputuksessa sairaalalla. Koko tämän ajan oon myös joutunut olemaan pois töistä. Nyt toivottavasti alkaa jo pahoinvointi olla helpottamaan päin, niin pääsee nauttimaan keskiraskaudesta.
Rakenneultra meillä on tämän kuun lopussa ja miehen kanssa on päätetty kysyä siellä sukupuolta. Sydänääniä on tullut kuunneltua kotona ja nyt äänet löytyy heti ilman etsimistä. Mahakin on alkanut viime viikon aikana pyöristyä mukavasti kun oksentelukaan ei oo ollut enää päivittäistä.

Facebook ryhmään voisin myös liittyä. Laitan siitä viestiä..

Mayaa 17+2
 
  • Tykkää
Reactions: Milagro
Toivottavasti ei tosiaan ihan hiljene täällä, kun suurin osa taitaa jutella facebookin kautta kuulumiset.

Ei kovin montaa kertaa oo vielä liikkeet tuntunu. Niitä odotellessa.
Närästys oli pari viikkoo tauolla ja nyt se taas tuli takasin. Piimää ja närästyslääkettä menee joka päivä ja ei nekään meinaa täysin auttaa.

Nyt vähä jänskättää, pelasin nuorimman kans jalkapalloo sisällä niin enköhän lentänyt lonkalleni lattiaan. Säikäytti kyllä että mitenhän paikat kestää tuollaista tärähdystä, o_O mietin että pitäiskö mun nyt johonki soitella vaikka ei mulla oo mitään ihmeellisiä tuntemuksia, mutta mietin sit että ylireagoinko liikaa jos soitan....
En kuitenkaan varmasti oo ensimmäinen enkä viimenen raskaana oleva joka kaatuilee.
Nyt on muutaman päivän ajan vihlonu tuonne alakertaan ja ehkä jotain jomottelua ollu muutenkin, luulen että normi raskauteen liittyvää. Siis nuo jomotukset olleet ennen tuota mun kömmähdystä.

Kath 17+2
 
Apuuvaa, onko kellään kokemusta tämmösestä?: mulla on jonkun aikaa takamus ollut arka tai vähän kipee, oireilee siten kun oon istunut kauan paikallaan ja lähden liikkeelle, niin ihan tonne alapään ja persuksen liepeille tuntuu vähän paineentunnetta/arkuutta..mitä voi olla, oireet ei viittaa peräpukamiinkaan onneks ,vai onko sielä suoli jotenki ahtaalla :eek::LOL:
Sarjassamme erikoiset vaivat :geek:
 
Moikka kaikille, täällä yksi tammikuun odottaja lisää;
25.1. / Hannele77 / 40 / NKL /2.lapsi

Alkuraskauden pahoinvointi onneksi loppunut mutta väsymys piinaa. Ja mun kunto, huh että kun hengästyy herkästä ja heti kiristelee mahasta jos esim kävelee liian reippaasti. Onko muilla samaa ongelmaa jo näin aikaisessa vaiheessa? Voihan se olla, että oma peruskunto vaan on niin nollissa
Maha pullottaa ihan kunnolla, ei paljon enää pysty piilottelemaan.
Rakenneultraan vielä kuukausi, jännittää, pelottaa..

Hyviä odotuksia meille kaikille!

T. Hannele 15+2
Moi Hannele77,

Tervetuloa ryhmään! Mulla tuntuu myös, että kunto olisi romahtanut ja puuskutan portaissa. Kumma kyllä, mutta zumba-tunnin jaksan kunnolla. Olen huomannut että portaat ja ylämäet hengästyttävät heti.

Minä odotan myös toista lasta, laskettu aika 18.1. ja myöskin NKL (toivottavasti :D )
 
Heippa tännekkin! Eilen olin neuvolalääkärillä ja tehtiin perus sisätutkimus ja kuunneltiin sydänäänet :) ultralla myös katottiin pikkasen aikaa bebeä ja hän oli nukkumassa kun ei liikettä näkynyt :D mittoja ei otettu mutta silmämääräsesti oli sen 14cm pitkä :love::giggle: kasvanut oli siis huimasti sitten viime näkemän :love: tasan 4vkon päästä rakenneultra.

Voinnista oli puhetta... no väsymys on nyt alkanut vaivaamaan :D ja sitten todella inhottava vaiva nimittäin päänsärky ja sitä on usein :((n) ilmeisesti hormoneista johtuvaa.. muuten vointi on hyvä :) eilen oli aikamoisia menkkajomoja eli kohtu vissiin kasvaa :) mutta väsymys ei siis johdu ainakaan hemoglobiinin laskusta nimittäin eilen hemoglobiini oli sen 136 :)

Päivittelen listaa jossakin vaiheessa! :)

Kinder & minion 15+6 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85 ja Milagro
Hei. Elokuu alkoi. Isommat saatettu kouluun ja ite kohta neuvolalääkäriin. Ultrassa käyty 27.7. ja hienosti pikkuinen siellä jumppasi. Saatiin monta hienoa kuvaa ja käytiin niillä esittelemässä uus tyyppi isovanhemmille. Töissäkin jouduin jo kertomaan kun viime perjantaina oli tyky-päivä ja olisivat muuten juottaneet mulle vaikka mitä tosin vaikken mitään juonut nii krapulan kyllä sain.. liekö valvominen ja yösyöminen kun lauantaina oksennutti.. muuten en oo tarvinu ykätä.. närästystä ja väsymystä lähinnä ollut.

Napsuli81 + nappi 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Heippa! Tervetuloa kaikki uudet!

Mulla on myös hirveetä päänsärkyä, tosi kurja vaiva:confused: liikkeitä tuntuu, mutta aika vaimeana vielä, liekö istukka vaimentamassa. Istukan paikasta ei silloin ultrassa mainittu ollenkaan eikä kortissa oo mitään merkintää siitä.

Ens maanantaina mullakin neuvolalääkäri. Täällä eivät tee sisätutkimusta jos ei ole ollut mitään sellaista vaivaa jonka vuoksi se ois tehtävä. Ainakin viime kierroksella 2015 oli näin. Eikä edes jälkitarkastuksessa tsekattu, siitä yllätyin kyllä:eek: mutta kuulemma jos ei oo ollut mitään repeämiä/ompeleita synnytyksen jäljiltä niin ei tarvetta...

Miehen vanhemmille ei oo edelleenkään mitään mainittu tästä odotuksesta. Pitäis kyllä! Sitäpaitsi tää näkyy jo niin selvästi:whistle:

Palataan taas!

KeepGoing ja Viitonen 16+4
 
Kookospieni Ite oon pyrkiny käymään salilla pari-kolme kertaa viikossa, sen mukaan miten löytyy aikaa.:rolleyes:
Tuntuu vaan että nuo salilla käynnit jää vähä vajaiks ku koko ajan mietin että miten uskaltaa tehdä niitä liikkeitä, etten vaan tee liian kovaa jne. Ootko miten kevyesti tehny verrattuna miten tekisit muuten?

KeepGoing Ei olla mekään kerrottu. Oikeestaan en oo kertonu kuin kaverille, siskolle ja äitille kun se jo arvas. Nythän tää on jo vaikee piilotettava, tosin sukulaisista ei asu samalla paikkakunnalla kuin sisko joten helppo jättää kertomatta.
Mies kysy että oonko ihan varma ettei tuolla mahassa oo kahta kun niin isoks kasvanu:whistle: tuntuu että olisin jo hyvinki yli puolen välin....

Kohta neuvolaan, jänskättää millanen täti siellä nyt on vastassa kun en vieläkään omalle terkalle aikaa saanu.

Kath 17+5
 
No nyt neuvolassa käyty, kaikki muuten ok mut tuo painon nousu... järkytyin ja kohta täynnä vasta rv 18:eek::poop:o_O
Terkkahan alko heti kyselemään että onko mulla aikasemmissa raskauksissa ollu diabetesta ja pitäis varmaan käydä sokerirasituksessa jne.....
Myönnän että on nyt kesänaikana tullu syötyä rennommin:whistle:
No eipä auta ku nyt kunnostautua ja syödä terveellisemmin ja jatkaa liikkumista.
Otan tästä taas hirveen stressin aiheen itelleni, niinku oon ottanu edellisilläkin kerroilla.....
 
Nyt on lista päivitetty :). Taisin tuntea tänään ekat liikkeet :D :love::giggle: tai ainaki luulen niin vahvasti koska aiemmin ei ole tuommosta ollut... eli siis söin sohvalla ruokaa :D ja istuin aika etukenossa niin et alavatsa osu reisiä vasten :D sitten tuntu todella jännältä ihan kun joku ois pulputtanut :D:LOL::love: Uusien viikkojen kunniaksi laitan tänne masukuvan :)



Kinder & minion 16+0:love:
 
Kiva lukea teidän kuulumisia! :)

Kath
Mä aina oon soittanut jos on mieltä vaivannut ja se on helpottanut kun joku rauhoittelee et seuraile tms. Närästys on ihan kauhea vaiva, toivottavasti saat sen rauhoittumaan jotenkin..

Kesänlapsi35 kuulostaa jännältä vaivalta, en ole itse kokenut samanlaista mutta raskaanahan voi ilmaantua melkein mitä vain o_O

Mä ilmoitin itseni tänään odottavien fysioterapia ryhmään, olin siellä esikoista odottaessani ja en kyllä muista mitä opetettiin niin menen ottamaan oppia uudestaan :geek:

Enää vajaa viikko ultraan, ihana nähdä pikkuinen taas :love: mulla on vasta viime aikoina alkanut hahmottua enemmän että tosiaan olen oikeasti raskaana, meille tulee vauva ja millaista se taas tulee olemaan. Ja olen tosi innostunut siitä! Tähän asti en oikein osannut ajatella asiaa käytännössä. Hieno juttu siksi että odotus on sen 9 kuukautta pitkä, hyvin suunniteltu ihmismielelle ehtii kypsytellä ajatusta (y)

Täällä etelä-Suomessa on ollut ihana ilma tänään taas, oltiin leikkipuistossa nauttimassa kesänlopusta, toivottavasti jatkuu vielä. Mukavaa loppuviikkoa kaikille :)

Milagro ja bebe3 19+3
 
Moii!
Mä oon enemmän tuolla facen puolella, mulle ihan uus juttu tämmöset keskustelupalstat :ROFLMAO: Useesti oon kyllä lukemassa käyny mut kirjottelu tänne jotenki vierasta. Koitan kyllä tännekkin kirjotella aina välillä :D Just sanoin miehelle että nyt on tosi "turhauttavaa" aikaa kun liikkeitä en tunne tai ainakaan tiedosta ja rakenneultraan sekä seuraavaan neuvolaan niin kauan aikaa et koko ajan mietin onko kaikki hyvin vai ei :notworthy: Mitään poikkeavaa ei oo tapahtunu, mutta silti sitä miettii.. :devil:
 
Heippa vaan kaikille taas minunkin puolesta! :) Täällä vatsan kasvu jatkuu melkoista tahtia. :confused: Mulla siis di/di kaksoisraskaus, mikä tarkoittaa, että molemmilla vauvoilla oma sikiöpussi ja istukat, eli senkin vuoksi tilaa tarvitsevat enemmän ja vatsa tosiaan pyöristyy päivä päivältä. Huh, jännittää jo miten iso se on loppuraskaudesta. :ROFLMAO::LOL: Mutta onhan tämä ihanaa, kun nyt jo onneksi näyttää selkeästi raskaana olevalta, eikä vain ikävästi keskivartalolihavalta. :ninja::D

Mulla tuntuu aika-ajoin terävää ja lyhyttä, vihlovaa kipua kohdun alueella, mutta en ole siitä osannut olla kovin huolissaan. Kaipa nekin kivut liittyy kohdun kasvuun. Ne aivastaessa ja nopeista liikkeistä aiheutuvat repäisykivut on kyllä jo ihan todella tuttuja. Aluksi ne säikäytti, mutta olen nyt saanut taottua päähäni, että on ihan normaaleja, raskauteen liittyviä kipuja. (y)

Liikkeitä en ole tuntenut, en ainakaan tiedosta. Pari viikkoa sitten tunsin pientä kuplintaa muutamaan otteeseen, mutta nyt ei ole enää tuntunut. Sydänäänet ja liikkeet kuulen kuitenkin omalla doplerilla ja kuuluivat myös tiistain neuvolakäynnillä, joten oletan kaiken olevan ihan kunnossa. Mulla ilmeisesti molemmat istukat edessä, mikä kai vaimentaa liikkeiden tuntumista. Jospas ne pikku potkut sieltä pikkuhiljaa alkaisi voimistumaan ja tuntumaan. :love::love:

Pari viikkoa sitten kävin sokerirasituksessa ja sieltä tuomio oli valitettvasti raskausdiabetes. :(Muuten arvot olivat hyvät, mutta paastoarvo juuri rajalla (5.3), minkä takia diagnoosi tuli automaattisesti. (n)Sain neuvolasta verensokerimittarin ja ruokaohjeet. Nyt mittailen sitten joka aamu sokereita ja hyvin ovat ruokavalion ansiosta pysyneet kohdillaan. Vähän diagnoosi harmittaa, mutta toisaalta hyvä vaan, että tulee nyt tarkkailtua syömistä, syötyä monipuolisemmin ja terveellisemmin ja oikeassa rytmissä ja myös sitä, ettei paino nouse liikaa (edelleenkään painoa ei ole tullut yhtään lisää, itse asiassa puoli kiloa taas tippunut viime neuvolakäynniltä, mutta tämä siis kohdallani ihan ok).

Mulla lääkärineuvola parin viikon päästä ja vajaan kuukauden päästä rakenneultra. Kovasti kyllä odotan tuota ultraa, että pääsee taas näkemään vauvat. Toivottavasti kaikki on hyvin, jännittää kyllä - ei mahda mitään. :oops: Toivottavasti myös suostuvat näyttämään, kumpaa sukupuolta ovat, että osataan ruveta neulomaan oikeanvärisiä nuttuja pienille talvipalleroille! :love::love:

Anteeksi pitkä kirjoitus. :ninja: Toivottavasti kuitenkin jaksatte kirjoitella myös tänne palstalle kuulumisianne, vaikka siellä Facebookissa varmaan keskustelu vilkasta onkin. Mulla kyllä fb, mutta keskustelen mielummin täällä. :rolleyes:

Hyviä vointeja kaikille! (y)

MamaBlue ja nallekarkit 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Onpas tänne tullut paljon viestejä vaihteeksi, kiva lukea kuulumisia :)

Me oltiin muutama päivä reissussa Euroopan ulkopuolella, ja minähän herkkävatsaisena sain viimesen kolmen päivän ajaksi kauhean ripulin :censored:vaikka olin siis tosi tarkka syönneistä ja syötiin ja juotiin samoja ruokia miehen kans eikä sille tullu mitään. Ois pidennetty muuten reissua, mutta tultiin tänään kotia kun en mä pystyny hotellista paljon lähtemään.

Nyt vähän mietityttää, että missä vaiheessa tällasen vaivan takia pitäs huolestua? Kestän kyllä ite ku ei ole oksentamista, mutta mietityttää vauvan ravinteiden saanti, kun vähäinenki ruoka tuntuu tulevan niin äkkiä ulos.. Netistäkin löytyy lähinnä sekavaa tietoa, nesteytyksestä tietysti huolehdin, mutta kai tässä joku takaraja on millon kannattas käydä lääkärillä tms. Ja paino on pudonnu varmaan 2kg jo tän myötä, eli mahasta ei nyt tietoakaan ja vkoja on 17+0. Jospa tää kotona olo parantais :unsure:
 

Yhteistyössä