Tammikuun Tarrasukat *joulukuussa*

Tammikuun Tarrasukat 2018

Tiedot muodossa laskettu aika, nimimerkki, ikä, synnytyssairaala, monesko lapsi. Muutokset ja puuttuvat tiedot punaisella värillä niin huomaan.


Faceryhmään haluavat: kookospienelle yksityisviestiä ja kuvaus omasta profiilista.

1.1.


Malfiina 76 / 40 / LS / 2.lapsi

? / Memmy / 22v / 2.lapsi

Suike / 37 / JS / 3.lapsi

Nems / 21 / HYS / 2.lapsi

annaar / 30v. / HYS / 2. lapsi

Milagro / 27v / KOS(H)/3.lapsi



2.1.


enkuli / 37 / ? / 4.lapsi

Kelokukka / 21 / OYS / 1. lapsi

3.1.


Rosina31 / 31 / KAKS / 2.lapsi

MMiHa / 33 / ? / 2.lapsi

4.1.


Siim / 24 / Oys / 1.lapsi

5.1.

6.1.


Histis_82 / 34 / K-SKS / 1.lapsi

7.1.


hennaaa / 21 / TAYS / 1.lapsi

Evangelina / 31 / LKS / 1.lapsi

8.1.


melliita / 33 / oas / 4.lapsi

9.1.


kia1981 / 32 / Naistenklinikka / 2.lapsi

10.1.

11.1.

12.1.


Naananenni / 38 / LKS / 3.lapsi

Kesänlapsi35 / Tays / 3.lapsi

Mayaa /28 / 1.lapsi

13.1.

Kath / 33 / Oys / 4.lapsi Poikalupaus

Kookospieni / 26 / Tays / 3.lapsi

14.1.

Minanna / 24 / EKKS / 2.lapsi Poikalupaus

15.1.


Noomi87 / ? / Jorvi / 1.lapsi

16.1.

vprinsessa / 29v. / 2.lapsi Poikalupaus

Honeydew / 28v/ 1.lapsi Poikalupaus

anzku_ / 27v /TAYS / 2.lapsi

_Janzku_ / 27v / TAYS / 2.lapsi

17.1.


Jassåå / 32v / TYKS / 4.lapsi

18.1.


Emilyh /21 / SATKS / 1.lapsi

Inkku86 / 31 / tays / 1.lapsi

Sunshine2 / 37 / NKL / 2.lapsi

loko89 / 28 / NKL / 1.lapsi


19.1.

20.1.


Naive88 / 28 / TAYS / 3.lapsi

Katsutin / 33 / NKL / 1.lapsi

sohwi30 / 30 / ? / 2.lapsi

beach / 33 / ? / 5.lapsi

Daisy85 / 31 / ? / 1.lapsi Poikalupaus

90niinuu/ 27 / Oys / 1.lapsi
21.1.

Suffeli / 36 / OYS / 3.lapsi

KeepGoin / 32 / JS / 5.lapsi Poikalupaus

22.1.


MamaBlue / 39 / JS / 1. lapsi (+ toinen) Poikalupaus

23.1.

Rottiem / 27 / KYS /

Vilukissa17 / 22v / TAYS / 2.lapsi

mint_/ 29v / K-SKS / 2.lapsi

jossu91 /26 / HUS / 1. lapsi Tyttölupaus

24.1.


Katrin79 / 37v / 3.lapsi

Hiiren.virna / 28 / 1.lapsi

neps / 25v / SatKs /1. lapsi

25.1.


Llinndda / 23v / NKL /3.lapsi

kinder_kitty / 24v / TAYS / 1.lapsi Poikalupaus

Khe2017 / 3.lapsi

Hannele77 / 40 / NKL / 2.lapsi Poikalupaus

26.1.


luppi / 28v / SatKs / 2. lapsi

27.1.

28.1.

29.1.

30.1.


Poutapilvi91 / 25 / TYKS / 1.lapsi

31.1.


Memmet / 38v / NKL / 2.lapsi Poikalupaus

Napsuli81 / 36 / KOKS

Muua / 37 / HYS / 4.lapsi

Meitä on täällä 56 odottajaa! :love:

Synnytyssairaalat:

E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala



Edlliset ketjut:

https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018.2490246/

https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-kesaekuussa.2491314/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-heinaekuussa.2491893/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-elokuussa.2492747/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-syyskuussa.2494113/
https://kaksplus.fi/threads/tammikuun-tarrasukat-2018-lokakuussa.2495431/
 
Kiitos uudesta ketjusta (y)

Toivottavasti mahdollisimman moni kirjottaisi kuulumisiaan tänne ja voitais jännittää sitten ensi kuussa miten kullakin alkaa synnytykset. Oon käyny välillä lukemassa marras ja joulukuun ryhmien juttuja, alkaa jo niin jännittää synnytys ja millanen tyyppi meille on tulossa:)
Toivottavasti normi tyytyväinen ja suht hyvin nukkuva.

Kath 35+1
 
Moikka tännekin pitkästä aikaa. Viikot vaan hupenee ja kohta saa oman kullanmurun luokseen. Nyt olis niinku 36+4. Maha on vähä niinku hävinnyt.. eli vauva on varmaan asettunut uomiinsa, tissit vuotaa maitoa ka joka paikkaa kolottaa. Täs vaiheessa ei kovin hehkeää. Kävin viime viikolla synnärillä kätilön kanssa jutskailee. Sain privaattikäynnin kun en halunnut perhevalmennusryhmän mukana. Mulla ei oo vauvan isä missään tekemisissä meidän kanssa. Erosimme tuossa jossain vaiheessa ja nyt ei oo pariin kk kuulunu mitään. Enkä halua olla vastaisuudessakaan vaikka hän kokisi jonkun herännäisyyden. Kätilön halusin tavata kun edellisestä synnytyksestä kuitenkin 6v aikaa niin vähä kertailtiin mitä kivunlievitysiä ym. Oli ihan jees. Mun ystävä oli mukana ja hän koittaa päästä myös synnytykseen.
Vaikka mua kolottaa ym nii oon koittanut liikkua ja luoda lunta ja touhuta pojan kaa ym ym. Nyt vähä tuntuu et ei jaksas siivoilla ja laittaa joulua ym. Mut jospa se tästä. Viime yö oli niin kamala ku supisteli ettö luulin jo lähdön koittavan mut ei..ne loppu. Kerkesin saada koulustakin paperit.. että olisin nyt niinku röntgenhoitaja. 20.12 olis vielä todistusten jako tilaisuus. Jospa pääsen. Kävin mekonkin ostamassa sitäprismasta varten. Jänskää. Mut tässäpä jottain.
 
Kiitos Daisy85 uudesta ketjusta!! (y)

Tosiaan seuraava kk onkin jo meidän kuu :love:! Huisia miten aika onkin kulunut niin vauhdilla..

Kath mäkin oon lukenut joulukuisten ketjua ja on kyllä kiva jännätä niiden kanssa kun siellä jo syntyy vauvoja ja kertovat synnytyskertomuksiakin, auttaa itseäkin asennoitumaan että pian tulee omalle kohdalle :)

Rosina31 kuulostaa mukavalta yksityiskierrokselta minkä sait synnärillä! Ja onnittelut ammatista, toivottavasti pääset vielä valmistujaisiin mukaan :) jännää että sua jo supisteli kovasti yöllä, varmaan se jotain ennustelee jo?

Täällä alkoi Rv 37 tänään eli ilmeisesti voi jo sanoa et vauva on täysiaikainen?? Sitä suuremmalla innolla odotan et synnytys lähestyisi :giggle: en tosin tiedä muuttuuko paljon eri lasten välillä syntymäajat; esikoinen kun oli 40+2 ja kuopus 40+0. Mitä kokemuksia useampilapsisilla on? Tai sit meille tulee aina tarkkoja vauvoja ja vielä saan odotella rauhassa..:D

Alkaa oma olo olemaan vaan aika raskas :confused: kolotukset lisääntyy ja vauhti hidastuu.. Onneksi nyt on yöt vähän parantunut ja oon saanut taas nukkuakin! (Hehkutan White noise unisovellusta mistä saa sateenropinaa unilauluksi :D ) Kuopus itkeskeli muutamana yönä, luulen että hampaita mutta nyt nukkuu taas hyvin(y)

Ja mies laittoi pinnasängyn valmiiksi meidän makkariin! Nyt voin laittaa siihen lakanat. Ajattelin että käytetään ä-pakkausta siellä sisällä aluksi vauvan sänkynä, niin on tehty edellistenkin kanssa mutta sitten hoksasin että on niitä unipesiä ja mietin josko laittaisikin vaan sellaisen. Sitä kun voi siirrellä vähän helpommin tarvittaessa paikasta toiseen. Toisaalta tuntuu että vauva on paremmassa turvassa (siskolta :LOL:) siellä laatikon seinien sisällä jos se pääsee kuikuilemaan vauvaa..
Ja olin erikoiselle siihen väsännyt söpöt kankaatkin ympärille mitä voisi taas käyttää :barefoot:

Tänään iltapäivällä neuvolaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, toivottavasti tänne vielä löytää muitakin tammikuisia kirjoittelemaan :)
 
Kiitos joulukuun pinosta @Daisy85 !

Mulla on ollut tänään hankala päivä. Eilinen sali/juoksutreeni oli vissiin liian rankka koska tänään on liitokset olleet kipeenä ja sukkapuikkovihlasuja kohdunsuulla, auts:confused:

Täytynee himmailla tahtia. Nyt on taas mielialakin sellanen että ei huvittais joulujutut yhtään, voispa sen vaan skipata:rolleyes: No, tämmöstä tää on tää ihana hormonihirviönä oleminen:D Tänään on vapaapäivä salilta, luulen etten osaa ottaa lungisti kuitenkaan vaan puran tätä fiilistä raivokkaaseen siivoamiseen:LOL:

KeepGoing ja Viitonen 34+1
 
Siellähän vois teoriassa alkaa tapahtua jo milloin tahansa @Rosina31 lla ja @Milagro lla ;) Mulla on jotenkin koko ajan mielessä että poika tulis syntymään 38+ mutta se on varmasti vain omaa kärsimättömyyttä.. onpahan sitten kaikki siihen mennessä valmiina kun kuvittelen tuollasta.

Mä oon kans lueskellu marraskuun ja joulukuun ketjuja jo parin kkn ajan, kiva ollut lukea erilaisia loppuajan tuntemuksia ja synnytyskokemuksia kun meilläkin alkaa jo olla niin lähellä. Ois kiva kun tänne palais lisää porukkaa (sieltä fbstä oletan) jakamaan kokemuksia loppuviikoilla, mutta onneks meitä on edes muutama vähän aktiivisempi täällä :rolleyes:
 
Jee ensi kuu on meidän kuu:p on kyllä jännää että tässä voi ensimmäisillä tammikuisilla alkaa jo tapahtua(y) nyt kun itelläkin viikkoja jo 35+ niin alkaa jo vähän erilailla odottelemaan :rolleyes:

Täällä iski flunssa päälle:poop: olo on kurja ja ihan nuutunut.. Kun muutenkin on yöt tosi katkonaisia ja tuskaisia noiden lonkkakipujen takia niin nyt pysty ees kunnolla hengittämään ja kurkkuun sattuu:mad: no positiivista se että saa lepäillä ihan rauhassa. Tänäänkin tuli nukuttua monen tunnin päikkärit. Melkeen ehti jo huolestua vauvasta kun on ollut vaisumpi tänään, mut sit muistin että tossa alkusyksyllä oli samanlainen kun olin kipeenä.. Et kai se normaalia että vauvakin väsyneempi kun ite väsynyt(n) kyllä se tuolla liikuskelee kuitenkin etten nyt huolestuis enempää..
Josta tuli mieleen että oli eilen illalla kyllä semmoset sambakarnevaalit masussa että ihan ihmettelin mitä kummaa siellä tapahtuu :ROFLMAO: varmaan tunnin jaksoi :LOL:

Täällä ollaan vielä pää ylöspäin, ei usko vaikka kuinka yritän komentaa kääntymään... Oon ite kääntynyt ihan viimesillä päivillä vasta, ja on jotenkin sellanen olo että tää viivyttelee kans niin pitkään kun vaan saa.. Kai tässä muutama viikko on vielä aikaa ennen kun neuvolassa puuttuu asiaan? Loppuviikosta neuvolalääkärille aika niin pitääkin kysellä.. Jännää kuulla että onko minkäänlaisia kypsymisen merkkejä tapahtunut:rolleyes: nyt on kyllä harkkasupistelutkin vähentynyt hurjasti joten eikai siellä mitään mullistavaa.

Eilen haettiin vauvan huoneeseen nojatuoli imetyksiä ym varten. Kerrankin meni mukavuus ja käytännöllisyys ulkonäön edelle :ROFLMAO: yleensä toisinpäin :D vaikea kyllä vielä arvioida millon tulee siirrettyä vauva omaan huoneeseen nukkumaan, alkuun ainakin tarkotus nukkua samassa sängyssä meidän kanssa ja unipesäkin sitä varten hankittu. Mutta sen kai näkee sitten(n) esikoinen kun tulossa niin ei vielä mitään käytännön kokemusta noista nukkumisasioista (tai muistakaan vauva-asioista:LOL:)

Mä toivon kans että täällä keskustelu vähän vilkastuisi nyt kun aletaan olla näin pitkällä (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Pikaisesti vaan: moni ongelmien takia ( päällimmäisenä raskausmyrkytys ja vauvan kasvu ongelmat) ollaan oltu viikko kohta osastolla ja tänään aletaan synnytyksen käynnistys juttua touhuamaan.

Jännittää!

Evangelina ja pinkuliina rv 36+2
 
Evangelina, voih, kohta teillä on kauan odotettu pikkuinen sylissä:love: Täällä jännitän mukana:)

Tosiaankin oon tuntenu ihteni välillä aika hormooni hirviöksi jo jonkin aikaa:( huh huh, tais tässä olla pari päivää kuitenki ihan seesteistäkin aikaa:barefoot:
Oon ollu myös ihan hirmu väsyny nyt ja en jaksa tehä mitään muuta ku pakolliset:sleep:

Nyt ei tosiaan oo enää vaunujen lisäks hankittavana kuin vaippoja.
Mitä nyt autoa pitää korjata ja sehän ei oo mitään halpaa hommaa joten vaunujen oston saa siirtää kunnolla tammikuun puolelle:rolleyes:
Niin, pitäis varmaan alkaa pikku hiljaa laittamaan vauvan tavaroita paikoilleen. Joulun aika menee ihan muissa asioissa. Me mennään viettää joulua 150kilsan päähän ja ajattelin että minä ja lapset ollaan siellä viikko, mies kävis töissä parina välipäivänä.... On sen verran kova luotto siihen etten varmasti synnytä kuitenkaan rv 38:LOL: vaikka sitten jos joutuis sairaalaan lähtee niin voin jättää lapset mummolle hoitoon.

Nyt taidan yrittää nuokkua hetken sohvalla:sleep:

Kath 35+3
 
@Evangelina Vau, siellähän on jännät paikat! Ihanaa kun saatte pienen ihan pian syliin :love: Saa nähdä syntyykö muitakin vauvoja jo tän vuoden puolella.

Mulla oli "spesialistin" luona käynti aamulla (oisko lääkärineuvolaa vastaava), mutta sanoivat että olis liian aikasta tehä streptokokki-testi koska sen tulos on voimassa vaan 5vkoa ja oon vkolla 34+4. Sain siis uuden käynnin ens viikolle. Hassua ku paino oli pudonnu 3vkon takaisesta reilun puol kiloa, mutta lihakset varmasti vaan heikentyneet..
 
Evangelina, sä oletkin sitten meistä eka! Jänskää, tsemppiä!!

Milagro - en ole varma mutta uskoisin että juuri tuo p-ferrit testi oli kyseessä..kysyn ensi viikolla neuvolalääkäriltä. Silloin pitääkin myös mennä uusinta kokeeseen. Kiitos viitearvoista!

Aika monella teistä on jo ä-loma alkanut, mulla vielä 3 päivää töitä. Sit se pis siinä! Millaisia ajatuksia teillä on nyt kuinka kauan olette kotona? Mä sanoin töihin että arvio on 2-3vuotta, mielummin 3.. :D
Toki mieli voi muuttua ja jos rahat ei riitä ni töihin aikasemmin..esikoisen kanssa olin 3v.

Mä olin viime viikolla kaverin synnytyksessä mukana! Aikamoinen ja hieno kokemus!
Naikkarilla synnyttävät ; jos kaikki kunnossa äidillä ja lapsella, pääsee hotelliin. Mut siellä ei sit ole vaatteita vauvalle lainaan, joten ottakaa useampia mukaan! Vaippoja saa.

Kaamee kiire saada töissä kaikki hoidettua..

Mukavaa ja jännittävää odotusta kaikille, H-hetki voi olla milloin vain! Mua jänskättää että miten se alkaa..
T.Hannele 33+5
 
@Evangelina jännään täällä sun puolesta!(y) ihanaa että siellä on kohta pieni sylissä:love:

Mulla alkaa tänään äitiysloma. Ei kyllä poikkea mistään, kun oon kotona muutenkin lasten kanssa, mutta onhan se taas sellanen yks etappi:p Kotona toivottavasti tämänkin pienen kanssa ainakin pari vuotta, en osaa vielä varmaksi sanoa. Meillä nuo isot meni aikoinaan jo vuoden ikäisinä päiväkotiin ja nyt taas nämä 4v ja 2v saaneet olla kotona mun kanssa. 4-vuotias käy kerhossa kolmesti viikossa ja oon ajatellut että ens syksynä pääsee sitten veljensä kanssa tuo heinäkuussa 3 täyttävä myös kerhoon.

Meillä oli eilen sähköt poikki jostain iltapäivä kolmesta 22.30 asti:confused: tosi ärsyttävää! Pienet oli onneksi isovanhempien luona, kun lähtivät aamulla vaarin kanssa uimahalliin ja sitten lumimyräkän takia menivät uinnin jälkeen mummin ja vaarin luokse kun he asuvat lähellä sitä uimahallia. No sitten ilmoitin että meillä sähköt pois niin tulivat vasta iltapuuhiin kotiin ja nekin hoidettiin kynttilänvalossa. Mulla otti koville kun en saanut lämmintä ruokaa eilen ku vaan aamupäivällä:unsure: ja olin totaalisen jumissa kotona, mies auton kanssa poissa koko päivän ja en tiiä oisko autolla viitsinyt mihinkään lähteä edes kun aura-autotkin jumissa tuolla. No, nyt on onneks sähköt ja aura kolisee tuolla pihalla(y)

KeepGoing ja Viitonen 34+3
 
Mukavaa joulukuuta !

Mulla vielä ens viikolla pari päivää töitä ja sitten äippälomalle (y) tänään kyl tunsi tehneensä kun 7 tuntia olin jalkojen päällä ja muutenkin oli raskasta jo.. onneks ei oo muutaku ne pari päivää enää.. ne menee jo sisulla.

Ootteko jaksaneet joulua laittaa? Mä en oo oikee mitään tehny. :unsure: oon ollu niin väsynyt etten oo yhtään jaksanut. Päivät menee nukkuen kun aamuyöstä vatsa valvottaa. Jalatkin on niin turvoksissa ettei tiiä mitä niille tekis, tukisukatkaan enää auta.

Vielä pitäis reilu kk kituuttaa..

Napsuli ja nappi 33+1
 
@Napsuli81 täälläkään jaksanut joulua laittaa, muuta kun pipareita leiponut. Ja mulla yleensä joulukuusi ym koristeet laitettuna viimestään marraskuussa :whistle:

Mulla alko äitiysloma täydelliseen aikaan voinnin kannalta kun melkeen heti loman alettua tuli sama olo että vois vaan nukkua eikä riitä energia oikeen mihinkään.. Voimia sulle viimesiin päiviin, kohta saa lepäillä (y)
 
Täälä myös jännätään Evangelinan puolesta :)
Pian pääsee loputkin Tammikuiset äitiyslomalle, tsemppiä viimesiin työpäiviin :rolleyes:

Mä oon laittanut jouluvalot/koristeet ja melkein kaikki lahjat hommannu. Oon ollu jo niin monta viikkoo kotona, että on ollu aikaa, vaikka välillä tuntuu ettei huvittas tehä mitään :LOL:

Tiistaina oli neuvolalääkäri: Sf-mitta oli tippunu 33 sentistä 31 senttiin ja vauvan pää tuntu sisätutkimuksessa, joten on laskeutunut (y)
Terkan oli vaikee löytää vauvan selkä ja raajat, sanoi että lapsivettä on paljon kun oli niin hankalasti tunnusteltavissa. Ja pään kiinnittymisestä ei ollut mitään mainintaa :rolleyes:

Huomena jo rv 36+0 :)
 
Täällä on lahjoja vielä hankkimatta ja leipomukset tekemättä. Huomenna aion piparitaikinan tehdä ja lauantaina lasten kanssa leipoa. Mua ei jotenkin nappaa edes miettiä joulun ruokapuolta, koska syön ite rd-dieetillä aika kevennetysti, myös jouluna. Meinasin syödä kalaa ja sitten lähinnä kasvis-/salaattipuolta. Toki laitan kunnon jouluruuat, vaikka en itse kaikenlaista syökään. Tänään sitten äiti ilmoitti että on tulossa siskoni kanssa meille syömään sekä aattona että joulupäivänä. Ois tietysti vaikka vähän aiemmin voinut jo asiasta mainita:ROFLMAO: No, eipä se muuta kovin kummoisesti mitään, kyllä meillä mahtuu syömään. Sisko on vege, häneltä koitan kysellä että mitä tykkäis syödä ja että josko vaikka auttaa sitten laittamisissa...

Omat synttärit oli tossa eilen ja iäksi voisi päivittää 33:eek:

Yleensä oon pyytänyt vanhemmat ja sisarukset sekä miehen vanhemmat kahvittelemaan mutta nyt tuntuu että mies on niin paljon töissä ja tuleva lauantai ois sopinut mulle mutta mies jotain vänisi siitä että ei oo sopiva päivä niin olkoon koko homma. On sitä hommaa joulun alla varmaan jokaisella muutenkin.

KeepGoing 34+5
 
Onnea ikääntymisestä @KeepGoing :)
Pikainen päivitys omalta kohdalta.. Sain nyt sitten lähetteen äitiyspolille vauvan perätilan takia ja ensi viikolla tarvis käydä. Varmaan kääntämistä yrittävät. Onko kellään täällä kokemuksia siitä? Oon kuullut että epämukavaa, eikä välttämättä tuu onnistumaan edes o_O
 
Oon näköjään eilen elänyt jo tätä päivää kun viikot laittanut noin, tänään siis toi 34+5:D

@Honeydew mulla ei oo mitään kokemusta käännösyrityksestä, mutta mä oon aina ollut sitä mieltä että en suostuisi siihen. Monilla se onnistuu varmasti hyvin ja seuranta on tilanteessa hyvää yms mutta silti. Ei ois mun juttu. Kuten ei ois perätilasynnytyskään... Joten mun kohdalla menis niin, että vaatisin sektion, vaikka sekin kuulostaa kyllä hurjalta vaihtoehdolta:LOL: Toivottavasti sulla menee hyvin ja vauva saadaan käännettyä ja ymmärtää pysyä sit oikeinpäin loppuun asti(y)

Nyt on pieni stressi ku en oo ollu kovin aktiivinen vauvan kamppeiden hankinnoissa(n) puuttuu muut paitsi vaunut, kaukalo, kaukalopussi ja pikkuvaatteita. Puuttuu toppapuku, villapuku, hatut, tumput, tossut, amme, ammetuki, kantoliina, sitteri, joku petiratkaisu (unipesä mahdollisesti) ja sitten tietty vaipat, tutit, rasvat yms hoitotarvikkeet. No, joulun jälkeen ryhdyn toimeen. Silloin laitetaan hoitopöytä omalle paikalleen niin saan pestä vaatteet ja harsot laatikoihin ja sitten siihen saa kaikki muutkin kamat suht kätevästi.

Tänään ois salipäivä mutta vähän on nuutunut olo ja kurkku karhea, oisko nyt jotain flunssaa sitten pukkaamassa:confused: Tuo 2-vuotias on ihan kauheessa yskässä, välillä oksentaa kun yskii niin kovin, samoin paksu vihree räkä hänelläo_O Vanhin poika valitteli kurkkua myös eilen illalla ja mies kertoi että on flunssainen olo. Tytöllä 12v ei mitään, sama ku ei 4-vuotiaalla pojallakaan. Jos nyt ois jotain tullakseen niin tulis äkkiä että ehtis ennen joulua pois. Saapa nähdä.

KeepGoing ja Viitonen 34+5 :)ROFLMAO:)
 
En mäkään lähe perätilassa olevaa synnyttämään alakautta, että jos kääntäminen ei onnistu niin sektiolla sitten. Nyt luin vähän lisää tosta kääntämisestä ja rupes hiukka jännittää... No, ehkäpä annan kokeilla ja katotaan miten menee. Onneks seuraavat vauvan vointia samalla tarkkaan... Pitää vaan osata päivän kuluessa ite jatkaa havaintoja.
Alkuviikosta nyt varattu aika, vielä kerkee jännällä :unsure:
 
Mitenhän Evangelinalla menee....

Perätilasta, ei oo ikinä tarvinnu kääntää. Viimeksi sain jo käännös ajan mutta sitten vauva olikin kääntynyt ihan itsestään.
Kyllä mietin sillon perätila synnytystä mutta onneks ei tarvinnu päättää. Lääkäri suositteli mutta kyllähän se arveluttaa. En tiedä miten olis käynyt kun koko synnytyksen ajan tytön sykettä jouduttiin seuraamaan ja oli lähellä hätä sektio.... o_O
Sektiokaan ei kyllä houkuttelisi.
Toivotaan että jos sun vauva ei ite käänny niin saisivat käännettyä niin että ei tarvii miettiä sunkaan noita.

Joulua oon laittanu ihan entiseen malliin, lahjatkin alkaa olla hankittuna ja tarkoitus olis laittaa kuusi maanantaina.
Jouluna päästään valmiiseen pöytään, aion kyllä syödä ihan normaalisti jouluruokia mitä nyt raskaana oleva voi syödä mutta kohtuudella.
Leiponut oon pipareita, torttuja puoli valmiiksi pakastimeen, koululaisen myyjäisiin.
Maanantaina neuvola, jännittää onko paino miten noussu mutta onneks ei enää nouse montaa viikkoo:LOL:

Liikkuminen on jääny todella vähälle, täällä nuo ilmatkin olleet sellasia että tiet olleet liukkaita ja toiseksi tuo väsymys ollut niin hirveetä että oon jaksanu tehä vaan pakolliset....

Kath 35+6
 
Viimeksi muokattu:
Honeydew: huomasin että kyselit perätilasta, mulla on sama tilanne; vauva ollut perätilassa jo useamman kuukauden. Mulla on la 27.12 ja tasan 2 viikkoa sitten yritettiin kääntää. Mulla ainakin sattui ihan pirusti, mutta vauva ei liikahtanutkaan mihinkään. Seurasivat kyllä hyvin vointia ennen ja jälkeen yrityksen. Sairaalasta yrittivät painostaa toden teolla perätilasynnytykseen mutta en suostunut. Nyt menossa ensi to 21.12 suunniteltuun sektioon. Katsovat vielä sektiopäivänä miten päin vauva on ja jos on kääntynyt niin lähettävät kotiin odottamaan synnytystä.
 
Kiitos @marra85 kokemuksen jakamisesta. Mä sain kuulla että yhelle tutulle myös yritetty tota kääntämistä mutta ei onnistunut, ja just sama että sattu vaan hitosti. No, näillä näkymin oon menossa kokeilemaan vaikka jotenkin kauhistuttaa.. Perätilasynnytykseen saavat kyllä painostaa niin paljon kun huvittaa, mut en aio siihen suostua
 
Pieni tyttö syntyi pari päivää sitten rv 36+4 hetisektiolla vaikean raskausmyrkytyksen vuoksi. Paino 2,2kg ja oikein on pippurinen neiti. Alkuun kävi valohoidossa, mutta nyt ei tarvitse sitäkään enää.
Itsellä vielä veriarvit ja verenpaine koholla, joten hissukseen toivutaan. Vauva on aivan ihana!

Evangelina ja pinkuliina 3vrk
 
Oikein paljon onnea pienestä tytöstä Evangelina!!!!! :love:

Täällä pyörin sängyssä, tyttö tullut viereen nukkumaan niin nyt on sellanen lämpöpatteri vieressä ettei uni meinaa itellä tulla....
Eilen uudelle viikolle, nyt 36+1.
 

Yhteistyössä