Tapaamiset yh

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Erottiin jo vuosia sitten ja lastenvalvojalla ollaan saatu aikaiseksi vain elatuspaperi ja sekin KELA pohjalla. Hän ei myöskään osallistu kuluihin millään muotoa.

Etävanhempi ei juurikaan lapsien kuulumisia kysele ja itse olen tapaamiset järkänyt. Nyt olenkin kuullut mm.isovanhemmilta, että kuulemma estän tapaamasta lapsia. Koska meillä ei ole sopimusta olen antanut asian jäädä etävanhemman innokkuuden tai sen puutteen varaan. Päivät kuluu arjen mukana enkä ehdi soittelemaan perään.

Etävanhempi ei ole suostunut sopimuksiin viime lv tapaamisella. Hänellä on taustalla päihde/mt-ongelma. Hänellä on uusi parisuhde ja uusioperhe. Uudelle kumppanille myös satuilee kuinka paha olen. Hänkin on laittanut lusikan soppaan. Uhkaillaan oikeudella etc. Vaikka olen ollut lastenvalvojalla suostuvainen tapaamisiin.

Mitä siis tehdä?
 
vierailija-ap
Entä jos etävanhempi ei suostu tulemaan? Vaikeaa tehdä sopimuksia kun toinen ei ole vastaanottavainen asian suhteen. Kovasti oikeuksista puhutaan, mutta velvollisuudet ovat vieraampi käsite. Viimeksi alkuvuodesta nähtiin lastenvalvoja ja tyhjin käsin lähdettiin pois. Sekin meni lopulta haistatteluksi lastenvalvojaa kohtaan hänen puolelta.
 
vierailijaö
Ei siinä ole etävanhemmalla nokankoputtamista kun ei ole mitään tehnyt todistaakseen intonsa olla isä. Se on kumma että ne on aina tuollaset "isät" kovia satuilemaan ja uhkailemaan, kun aina se "äiti estää tapaamiset" ja murmutimurmuti.
Lastenvalvoja kyllä on nähnyt satoja samanlaisia valehtelevia vätyksiä, joten ei sulla mitään hätää tässä ole, ja kela hoitaa elatusmaksun tuon saamattoman rohjakkeen puolesta, joten siitä ei tarvitse stressata..

Jos lapsellasi on kännykkä, niin anna exälle vaikka numero, jos et itse niin lastenvalvojan kautta, jos koittaisi vaikka ensialkuun edes tutustua lapseensa tekstaamalla ja soittelemalla, sulla on varmasti muutenkin tekemistä kuin pallotella asiaa tämän ihmisen kanssa siitä miten huonosti häntä kohtelet (lol).

Voimia, et ole ainoa etkä viiminen saman kokenut. (y)
 
vierailija
Ei siinä ole etävanhemmalla nokankoputtamista kun ei ole mitään tehnyt todistaakseen intonsa olla isä. Se on kumma että ne on aina tuollaset "isät" kovia satuilemaan ja uhkailemaan, kun aina se "äiti estää tapaamiset" ja murmutimurmuti.
Lastenvalvoja kyllä on nähnyt satoja samanlaisia valehtelevia vätyksiä, joten ei sulla mitään hätää tässä ole, ja kela hoitaa elatusmaksun tuon saamattoman rohjakkeen puolesta, joten siitä ei tarvitse stressata..

Jos lapsellasi on kännykkä, niin anna exälle vaikka numero, jos et itse niin lastenvalvojan kautta, jos koittaisi vaikka ensialkuun edes tutustua lapseensa tekstaamalla ja soittelemalla, sulla on varmasti muutenkin tekemistä kuin pallotella asiaa tämän ihmisen kanssa siitä miten huonosti häntä kohtelet (lol).

Voimia, et ole ainoa etkä viiminen saman kokenut. (y)

Mistä päättelit, että etävanhempi on juuri isä..?
 
vierailija
Kaipaako lapset isäänsä ? Jos, niin silloin pitäisi saada jonkinlaisia tapaamisia aikaan. Jos taas lapset eivät kaipaile ja isällä on monenlaista ongelmaa taustalla ja uusi perhekin niin liekö hänellä edes voimavaroja tapaamisiin...
 

Yhteistyössä