Todella rauhallinen sikiö rv 30

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen nyt 29+0 viikolla raskaana. Sunnuntaista lähtien vauva on pitänyt paljon hiljaiseloa. Liikkeitä on tuntunut päivittäin, mutta vaisumpina ka vähemmän kuin aiemmin. Su ja eilen kävin svo:lla, josta otettiin sydänkäyrä ja ktg. Molemmat ovat aina näyttäneet hyviltä ja näyttäneet että vauva liikkuisi paljon. Eivät ole kertaakaan ultranneet, koska käyrät olleet hyvät. Huolettaa vaan tuo liikkeiden vaimeus, koska istukkakin mulla on takaseinässä enkä silti ole lauantain jälkeen tuntenut ollenkaan voimakkaita liikkeitä. Tuntuu etteivät tuolla hoida hommaa kunnolla, koska eivät ultraa kun käyrät ovat hyvät. Ymmärrän toki, että heillä on kiirettä, mutta minäkin olen jo sen verran pitkällä, että vauva hyvin todennäköisesti selviäisi jos syntyisi nyt niin en haluaisi menettää vauvaa sen vuoksi ettei tutkita kunnolla onko jokin vialla. Mitä minun pitäisi tehdä?

Hermostunut ensiodottaja 29+0
 
vierailija
Olen tehnyt sekä su että eilen enkä saanut kummallakaan kerralla 10 täyteen, mutta ktg näyttää aina ku liikkeitä ois todella paljon. Puhun n. 50-100 liikkeestä mitä se käyrä näyttää.
 
Joo, yleensä ärsyttää kaikki turhat lääkärikäynnit, mutta vauvamahaisena kannattaa mielummin "katsoa kuin katua".
Itselläni on ollut tooosi rauhallinen vauva mahassa, ja ihan normisti kaikki meni, eli jotkut nyt vain ovat sellaisia pötköttelijöitä. Mutta jos yhtään vaivaa tai on outo olo, niin valita niin kauan, että tarkistavat.
 
KaksiLasta
Ultraääni ei kertoo yhtään mitään sikiön voinnista, ihan turha tutkimus tässä tapauksessa. Synnytyksessäkään ei kukaan ultraäänellä seuraa sikiön hapen saantia vaan juuri tuo ktg. Loppuraskaudessa sikiön liikkeet tuntuu usein heikommin koska sikiöllä kasvaessa jää vähemmän tila liikkua. Sikiö voi myös vaihta asentoa ja sen takia useita liikkeitä et tunne.
 
KaksiLasta
Joo, yleensä ärsyttää kaikki turhat lääkärikäynnit, mutta vauvamahaisena kannattaa mielummin "katsoa kuin katua".
Itselläni on ollut tooosi rauhallinen vauva mahassa, ja ihan normisti kaikki meni, eli jotkut nyt vain ovat sellaisia pötköttelijöitä. Mutta jos yhtään vaivaa tai on outo olo, niin valita niin kauan, että tarkistavat.
On jo tarkistettu. Miten vielä voi tarkista? Ottavatko vauvan ulos?
 
Vauva on varmaan jotenkin pyörähtänyt eri asentoon?
Suurella todennäköisyydellä siellä on kaikki hyvin, mutta itse kävin liikkeiden vähyyden tarkistuttamassa.
 

Yhteistyössä