Toukokuun toukat 2018 *joulukuu*

Tiedot muodossa: laskettu aika, nimimerkki, ikä, monesko lapsi, synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:)

24.4.
Niukuli / 35 / ensimmäinen / TYKS

30.4.
tyty79/ 38/ ensimmäinen/ TYKS

1.5.
Uidi / 29 / toinen / TYKS

2.5.
pillipöllö / 30 / neljäs / HYS
Mieva / 25 / ensimmäinen / P-KKS
Hile321 / 22 / esikoinen / KYS

3.5.
shake / toinen /LKS.
Lyydi / 30 / ensimmäinen / TAYS
annana / 27 / ensimmäinen / NKL.

4.5.
Demppo / 26 / toinen / ?
Saamama / 26 / ensimmäinen / ?
Liilja / 23 / toinen / ?
Sinppis/ 27/ ensimmäinen/ TYKS

5.5.
Suziella / 36 / ensimmäinen / TAYS

7.5.

Jembbba / 24 / toinen / KYS
tinuppi / 26 / kolmas / K-PKS

8.5.
miimape / 24 / ensimmäinen / K-SKS

9.5.

Suzu85 / 31 / toinen / OYS
makrilli / 26 / toinen / ?

10.5.
Mirkku_ / 27 / toinen / OYS
Kinuskii / 29 / ensimmäinen/ NKL
Helminuppu / 24 / ensimmäinen / NKL

11.5.
Emm1/ 25/ ensimmäinen / TYKS
vonpoodle / 30 / toinen / TYKS
tatak / 30 / toinen / K-SKS
Felessa / 31 / toinen / KYS
Toukkis / 30 / esikoinen / PHKS
Kiraffi / 33 / kolmas / ?
Elysee / ? / ? / ?

12.5.
Illuminated / 27 / toinen / JS
thya / 33 / ensimmäinen / K-HKS
lehmatyttö / 4. lapsi / ?

13.5.

Sokolaatisyrän / 27 / ensimmäinen / P-KKS
kebabeläin / 23 / ensimmäinen / ?
susannnaj / 24 / 3&4 / ?

14.5.

Po / 31 / kuudes / ?
Tähtisilmä93 / 24 / ensimmäinen / ?
Eufrosyne / 38 / toinen / NKL

17.5.

Mandee / 24 / toinen / SATKS
laemilii / 29 / 3&4 / NKL
Merikki / 37 / toinen / JS

18.5.
azuca / 27 / toinen / TAYS

19.5.
tiinai / 36 / kolmas / TAYS
Kuppikakkunen / 33 / ensimmäinen / ?
Heidixx / 29 / toinen / KYS
HenriikkaK / 27 / toinen / OYS

20.5.
Hannili/ 33/ toinen/ K-SKS

21.5.
Eentpy / 28 / toinen / ?

22.5.
Vesinokkaeläin / 31 / ensimmäinen / ?

23.5.
kristallli / 25 / ensimmäinen / KYS
innap / 21 / ensimmäinen / ?

24.5.

sofiavanessa / 33 / toinen / K-HKS

26.5.
Myy93 / 24/ ensimmäinen / K-HKS
mellon / 39 / viides / ?

27.5
jen81 / kolmas / 36

29.5.
Vesba / 27 / toinen / NKL

30.5.
Santso / 27 / ensimmäinen / JS
rinpe / 22 / toinen / HYS

31.5.
pampulax / 37v / 8.lapsi / ?
TN2 / 34 / toinen / TAYS


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
.LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Edelliset ketjut:
https://kaksplus.fi/threads/toukokuun-tulokkaat-2018.2493452/
https://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toukat-2018-syyskuussa.2494104/
https://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toukat-2018-lokakuussa-3.2495373/
https://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toukat-2018-marraskuu.2496812/
 
Jee, vihdoin toinen päksiläinen @AuroraBorealis32 :) Tuun sua vajaan viikon perässä, tänään 17+0 ja la 12.5. Koska teillä on rakenneultra?

Mä yritän löytää sählyn tilalle jotakin rauhallisempaa liikkumismuotoa talveksi ja tänään kävin talven ekat hiihdot suihkimassa. Ei kipuja, mutta hiton rankkaahan se taas tauon jälkeen oli.. :ROFLMAO:

Toukkis ja sintti 17+0
 
Täällä Naistenklinikalla meillä ru on 19+6 viikoilla. Vielä pari viikkoa siis pitäis jaksaa odotella! Samalla ei meinaa malttaa odottaa mutta samalla jännittää ja pelottaa.

Odotan edelleen sitä energistä keskiraskautta alkavaksi. Pahoinvointi on kyllä kokonaan selätetty, mutta nukkua pitäis 10 tuntia yössä että päivällä riittäis virtaa. Loppuvuosi tulee menemään kyllä huimaa vauhtia koska hommaa riittää niin että hirvittää. Opinnäytetyö pitäisi saada kursittua kasaan ja palautettua. Lisäksi tänään päästään uuteen asuntoomme aloittamaan remppaa :) Töissä kävi ihan älytön tuuri, pääsen vielä ennen äippälomaa uuteen positioon, mikä tietenkin on todella hyvä ajatellen uraa äitiysloman jälkeen, mutta tuo tietenkin lisää vastuuta. Mutta ihanaa on että sitten keväällä kaikki on hyvissä ajoin valmista vauvaa varten. Muutenkin tuntuu että kaikki palaset vain ovat loksahdelleet paikoilleen positiivisen raskaustestin jälkeen :love:

Kinuskii 17+5
 
Ehkä mennään 14.3 ja imetysryhmään 20.2 (vaikka toinen tulossa, mutta esikoinen on jo teini ikäinen). Eka synnytys oli ulkomailla, niin olisi mukava käydä tutustumassa.

Minäkin nukun sen 10 tuntia yössä. Pahoinvointia ei edes ollut, mutta on muita vaivoja - välillä päänsärkyjä, iskiaskipua molemmissa lonkissa siivouksen tai muun rasituksen jälkeen, alaselkäkipuja, refluksi vaivoja yms.
 
Eilen tuli 15+0 ja päätettiin kertoa lapsille. Lapset olivat aivan ihmeissään, mutta niin innoissaan, 7 vee tyttö vaan hymyilee, tirauttaa välillä onnenkyyneleet ja puhuu vaan mun mahalle Käytiin sitten myös kertomassa isovanhemmulle, mun äiti sanoi, että oli ihmetellyt, että jotenkin olen pulskistunut ja anoppi sanoi, että hän on tiennyt jo pidempään. Että sellainen yllätys! Mutta hirveän onnellisia kaikki ovat, jopa niin, että alkanut taas pelottaa, jos kaikki ei meekään hyvin.

Lapset saakin sitten hoitaa loput kertomiset, koululainen oli jo kertonut keittäjiä myöten..

Energinen keskiraskaus, enpä tiedä, ei enää pahoinvointia, mutta eipä oo hirveesti intoa urheilla ja lepoa tarvitsee paljon. Ja tää yskä ei vaan helpota.

Ru vasta 20+3, huh yli 5 viikkoa vielä..
 
Me ollaan myös menossa siihen 14.3. PHKS:n esittelyyn, @AuroraBorealis32 . Onnea @Kinuskii työkuvioista, kyllä niitä jatkoja kannattaa miettiä äippäloman jälkeen.

Täällä kans 10h yössä on aika must, että pää toimii koko päivän :) Mutta muutoin oon ehkä päässy siihen aktiiviseen keskiraskauteen.. ehkä.. Ainakin on virtaa enempi kun sillon alkuvaiheessa.
 
On tullut aika hankkia lisää äitiysvaatteita. Housut jouduin vaihtamaan tosi jo 10-viikolla kun maha "pullahti" esiin 10 +2. Töissä oon joutunut jo kaksi kertaa vaihtamaan isompaan työpaitaan ja kerran isompiin housuihin ja nyt alkaa tuntua, että pitää ottaa ne L-housut käyttöön (normaalisti S). Hankin alun perin pari M-koon paitaa ajatellen, että niillä pärjään pitkälle. NO, alkavat vetää viimeisiään, jos ei halua muodottomiksi venytellä, niin pakko se on ostaa ihan oikeita äitiysvaatteita. Pienellä kauhulla odotan kuinka isoksi tää maha ehtii vielä kasvaa, ja meille siis vaan yksi tulossa :rolleyes:.

Talvitakkia ajattelin käydä sovittelemassa Bebesillä mutta paitoja ajattelin tilata H&M:ltä. Osaako joku sanoa, pystyykö niiden useimpia imetyspaitoja käyttämäään myös raskausaikana?
 
Hei oliko jtn (salaista) fb-ryhmää?? Oon niin laiska käyttämään tätä foorumia... Laitoin tolle pillipöllölle jo viestiä mut eipä oo kuulunu vastausta... :/

Täällä vaan pahoinvointi jatkuu, oksu ei sentään enää lennä. Odotan jo innolla äitiyslomaa, meillä töissä alotti uusi pieni ja nyt 5kpl max. 1,5v lasta ryhmässä. Oon siis päiväkodissa pienten ryhmässä. Aika haipakkaa on ollu, kyllä työpäivien jälkeen väsyttää!

rinpe 15+1
 
Huh huh, puoliväli lähenee, rv19+1. Sen kunniaks tuli eilen vedettyy nii nätit lipat ulko-ovella portaissa, pihalle mentäessä, hiukkasen kolottaa selkää ja etenki niskoja, vatsan puolella ei onneksi tuntemuksia. :unsure:

Äitiki kävi kylässä, kovasti tuota kiinnostaa kaikki tuntemukset ja mikä on vointi ja ja ja.. nii ja hyvä jottei silimile tullu ku kuuli ilmalennosta, sillee hei äiti tuskin mie tarkotuksella jäisiin portaisiin vedä lipat - kuulema pitää olla tarkenpi mihin astuu. :ROFLMAO:
 
Meillä vielä melkein kuukausi rakenneultraan. Ja oon kipeenä kotona niin tosi pirtee mieli :rolleyes:. Sentään välillä pikkuinen myllertää menemään, niin jotain mukavaa sentään :love:. Ja viikonloppuna tuli myös eka lähetys äitiysvaatteita (y) 16+6 täällä.
 
Täällä 18+5 ja puoliväli häämöttää jouluna Rakenneultra on viikon päästä perjantaina, niin ehkä joululahjaksi sitten on selvillä kumpiko sieltä tulee!? Jännää..
En vielä oo tunnistanut selkeesti liikkeitä, jotakin muljahduksia on tuntunut, mutta onko ne sitten niitä.. en tiiä Erehdyin alkuviikosta näyttämään töissä asiakkaalle muutaman keskivartaloliikkeen, niin kyllä meni maha pinkeäksi.. Taitaa olla aika siirtyä täysin sanalliseen ohjaukseen

Toukkis ja sintti 18+5
 
Heippa pitkästä aikaa!

Mulla oli neuvolalääkäri tällä viikolla - se, jonka sain antamalla kirjallista palautetta kaupungille :D. Johan alkoi niitä aikoja löytymään... Ihan oli mistä valita, vaikka alunperin ei millään löytynyt, koska ”aikoja ei ole”. Hyvä näin, koska mulla olikin pitkä litania kysymyksiä lääkärille.

Liikkeet aloin tuntea viime viikolla. Erityisesti nukkumaan mennessä siellä on kova meno päällä :love:. En yhtään muista, millä raskausviikolla tunsin liikkeet esikoisen kanssa. Harmittaa, kun ei tullut minkäänlaisia muistiinpanoja tehtyä silloin (n).

Rakenneultra on joulun ja uudenvuoden välissä. Vaikuttaa jonkin verran meidän perheen pyhienviettosuunnitelmiin..:cautious:

Eufrosyne 18+5
 
Mäkin oon varmaan raskauden alusta seurannut keskustelua, mutta nyt vihdoin liityn mukaan. On ollut niin mukava lukea hiukan, että missä kohtaa muut menee :) Alkuraskaus meni itsellä loistavasti ilman mitään pahoinvointeja tms. Närästystä ollut lähinnä.

Viimeinen viikko on ollut kuitenkin stressaava. Virtsatietulehduksen takia tuli supisteluja ja veristä vuotoa ja mähän olin ihan kauhuissani, että nyt tämä menee kesken. Onneksi kohdunsuu oli lääkärissä vielä ihan kiinni ja ostin käytettynä kotidopplerin, jolla sydänäänet on kuulunut hienosti. Ja vauvakin huomaavaisesti on alkanut juuri näinä samoina päivinä potkimaan, niin on hiukan rauhoittanut mun (ja miehen) hermoja. Ja onneksi nyt, kun antibiootti on vaikuttanut niin alkaa supistusetkin loppumaan! Eli ehkä tässä vielä jatketaan yhtenä kappaleena eteenpäin. Viikkojakin jo 17+4!

LA 25.5. Lillimaria/30/Ensimmäinen/TAYS
 
Terveisiä sairastuvalta!
Täällä 5vkoa kestänyt flunssa on siirtynyt keuhkojen kautta nenään ja nyt päätynyt poskionteloihin. Yritän vielä kotikonstein saada sen veks, mutta huomenna on pakko alistua, jos ei häätö onnistu. Yritän siis antibioottikuuria vältää viimeiseen asti, vaikka kuulemma turvallisiakin löytyy. Perjantaina on rakenneultra ja jännittää kovasti! :)

Muljahdukset lisääntyy, joten eiköhän ne nyt niitä liikkeitä sitten ole!? :D

Toukkis ja sintti 19+3
 

Yhteistyössä