Toukokuun toukat 2018 *kevät 2018*

Tiedot muodossa: laskettu aika, nimimerkki, ikä, monesko lapsi, synnytyssairaala. Muutokset ja puuttuvat tiedot PUNAISELLA värillä. Kaikkia tietoja ei ole pakko ilmoittaa ja LA tarkentuu myöhemmin:

24.4.
Niukuli / 35 / ensimmäinen / TYKS

30.4.
tyty79/ 38/ ensimmäinen/ TYKS

1.5.
Uidi / 29 / toinen / TYKS

2.5.
pillipöllö / 30 / neljäs / HYS
Mieva / 25 / ensimmäinen / P-KKS
Hile321 / 22 / esikoinen / KYS

3.5.
Lyydi / 30 / ensimmäinen / TAYS
annana / 27 / ensimmäinen / NKL.

4.5.
Demppo / 26 / toinen / ?
Saamama / 26 / ensimmäinen / ?
Liilja / 23 / toinen / ?
Sinppis/ 27/ ensimmäinen/ TYKS

5.5.
Suziella / 36 / ensimmäinen / TAYS

7.5.

Jembbba / 24 / toinen / KYS
tinuppi / 26 / kolmas / K-PKS

8.5.
miimape / 24 / ensimmäinen / K-SKS

9.5.

Suzu85 / 31 / toinen / OYS
makrilli / 26 / toinen / ?

10.5.
anskuliii / 21 / ensimmäinen / TAYS
Mirkku_ / 27 / toinen / OYS
Kinuskii / 29 / ensimmäinen/ NKL
Helminuppu / 24 / ensimmäinen / NKL

11.5.
Emm1/ 25/ ensimmäinen / TYKS
vonpoodle / 30 / toinen / TYKS
tatak / 30 / toinen / K-SKS
Felessa / 31 / toinen / KYS
Kiraffi / 33 / kolmas / ?
Elysee / ? / ? / ?

12.5.
Illuminated / 27 / toinen / JS
thya / 33 / ensimmäinen / K-HKS
lehmatyttö / 4. lapsi / ?
Toukkis / 30 / esikoinen / PHKS

13.5.

Sokolaatisyrän / 27 / ensimmäinen / P-KKS
kebabeläin / 23 / ensimmäinen / ?
susannnaj / 24 / 3&4 / ?

14.5.

Po / 31 / kuudes / ?
Tähtisilmä93 / 24 / ensimmäinen / ?
Eufrosyne / 38 / toinen / NKL

17.5.

Mandee / 24 / toinen / SATKS
laemilii / 29 / 3&4 / NKL
Merikki / 37 / toinen / JS

18.5.
azuca / 27 / toinen / TAYS

19.5.
tiinai / 36 / kolmas / TAYS
Kuppikakkunen / 33 / ensimmäinen / ?
Heidixx / 29 / toinen / KYS
HenriikkaK / 27 / toinen / OYS

20.5.
Hannili/ 33/ toinen/ K-SKS

21.5.
Eentpy / 28 / toinen / ?

22.5.
Vesinokkaeläin / 31 / ensimmäinen / ?

23.5.
kristallli / 25 / ensimmäinen / KYS
innap / 21 / ensimmäinen / ?

24.5.

sofiavanessa / 33 / toinen / K-HKS

25.5.
Lillimaria / 30 / ensimmäinen / TAYS

26.5.
Myy93 / 24/ ensimmäinen / K-HKS
mellon / 39 / viides / ?

27.5
jen81 / kolmas / 36

29.5.
Vesba / 27 / toinen / NKL

30.5.
Santso / 27 / ensimmäinen / JS
rinpe / 22 / toinen / HYS

31.5.
pampulax / 37v / 8.lapsi / ?
TN2 / 34 / toinen / TAYS


Synnytyssairaalat:
E-KKS: Etelä-Karjalan keskussairaala, Lappeenranta
HYS: Hyvinkään aluesairaala
JS: Jorvin sairaala, Espoo
KAKS: Kainuun keskussairaala
K-HKS: Kanta-Hämeen keskussairaala, HML
K-PKS: Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KOKS: Kymenlaakson keskussairaala, Kotka
KOS(/H): Kätilöopisto (/Haikaranpesä), HKI
K-SKS: Keski-Suomen keskussairaala, Jyväskylä
KYS: Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS: Lapin keskussairaala
L-PKS: Länsi-Pohjan keskussairaala
LS: Lohjan sairaala
MKS: Mikkelin keskussairaala
NKL: Naistenklinikka, Helsinki
OAS: Oulaskankaan sairaala, Oulainen
OYS: Oulun yliopistollinen sairaala
P-HKS: Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti
P-KKS: Pohjois-Karjalan keskussairaala, Joensuu
PS: Porvoon sairaala
SATKS: Satakunnan keskussairaala, Pori
SEKS: Seinäjoen keskussairaala
SKS: Savonlinnan keskussairaala
TAYS: Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS: Turun yliopistollinen keskussairaala
VKS: Vaasan keskussairaala


Edelliset ketjut:
https://kaksplus.fi/threads/toukokuun-tulokkaat-2018.2493452/
https://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toukat-2018-syyskuussa.2494104/
https://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toukat-2018-lokakuussa-3.2495373/
https://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toukat-2018-marraskuu.2496812/

https://kaksplus.fi/threads/toukokuun-toukat-2018-joulukuu.2498077/
 
Viimeksi muokattu:
me ostettiin vaunut rakenneultran jälkeen joulukuussa kun oli tarjouksessa just ne mitkä haluttiin :) toinen hankinta on marimekon tasaraita-body, sekin ihan pakollinen :D muuta ei vielä ole ja ei ehkä ihan hetkeen hankitakaan!
 
N93
Kitos uudesta ketjusta! ens torstaina rakenneultra, jännittää aivan kamalasti.
Oon ostanu yhdet housut ja siskon ostamat vaatteet otin jouluna hammasta purren :D Ei uskalla vielä hankkia mitään isompaa eikä mitää pienempääkään. Ehkä sit maaliskuussa :D

rv 20+0
 
Meillä kaikki veljenpojan vaatteet noin 80cm asti. Olen ostanut itsekin nyt kun on alennuksia. Kirpputorilta kans jotain löytynyt. Eli vaatteita jo tarpeeksi. Ostin myös Super Viking kopan 150 € käytettynä, outdoor rungon ostamme kaupasta uutena. Täytyy seurata alennuksia esim. Lastentarvikkeessa. Toivottavasti joskus vähintään - 20% alennuksessa. Gulliver hoitopöytä ja pinnasänky + patjat myös olemassa. Ostimme halvalla uudenveroiset. Baby Björn sitteri ostetti ekana, kun Kärkkäisellä oli - 50 %, eli maksoi vaan 94 €. Ja sit vielä sitä sun tätä. Esim. tutit, vauvan puuvillapeitto Lindexista yms. Lelujakin on jo, esim leikkimatto ja pinniksen mobile veljeltä. Haluan ostaa kaiken mahd. halvalla. Alennuksista tai torilta. En erityisesti pelkää ostaa ajoissa. Elämässä tapahtuu asioita, jotka eivätole meidän hallinnassa :)

Tänään 22+3 :)
 
Heippa!
Mulla oli rakenneultra n. viikko sitten ja pojalla kaikki hyvin :). Vastasi taas kolme päivää viikkojaan vanhempaa, mutta la pysyi ennallaan. Painoarvio 445g. Minkälaisia painoarvioita teille on annettu?

Muita hankintoja ei olla vielä tehty kuin vaunut ja kova vaunukoppa (Emmaljunga). Turvakaukalon valinta aiheuttaa päänvaivaa. Meillä on kaksi autoa ja halutaan kiinnitys telakalla, koska kaukalon siirtely ja uudelleen kiinnitys on sen kanssa niin helppoa. Pitänee ostaa kaksi telakkaa...

Esikoiselta on jäljellä pinnasänky ja läjä vaatteita (niistä suurin osa kylläkin pinkkejä, esim. My Little Pony-kuosisia bodyja, mekkoja, yms. tyttöjuttuja...), mutta eiköhän sieltä pojalle löydy kuitenkin riittävästi soveliastakin päällepantavaa :LOL:.

Vielä kummittelee keskenmenojen mörkö taustalla sen verran voimakkaasti, että kaikki hankintojen teko uutta tulokasta varten on vielä hyvin varovaista.

Hyvää tätä vuotta!
Eufrosyne ja 21+3
 
N93
Mää oon luopunu toivosta tän raskauden suhteen, että uskaltaisin tästä 110 prosenttisesti nauttia. Juurikin sen vaikean kkm takia. Parhaani yritän mut tuntuu et pelko istuu tuossa olkapäällä silti o_O
 
Meillä mies tunsi tänään ensimmäisen kerran potkun :love:. Käytiin sen kunniaks ostaa vauvalle Nattoun Lea lumileopardi soittorasialelu. Ajatuksena soitella sitä jo raskausaikana, jos sitten myöhemmin helpottais nukahtamista tuttu ääni. Yhdistelmävaunut ja turvakaukalo telakkoineen tilattiin jo syksyllä Lastentarvikkeesta. Ajateltiin niitä sit hakiessa kysyä, jos saatais alennusta, jos ostetaan kerralla enemmän tavaroita ja leluja. Noita Nattoun tuotteita saatetaan ostaa netistäkin tilaamalla. Meillä rakenneultra vasta ensi viikolla niin ei olla vielä uskaltauduttu kovin paljoa hankkimaan. Muutamia vaatekappaleita on jo ja ennen joulua ostettiin tuttipullo prismasta. Äiti oli vähän huonolla tuulella ja kaipasi piristystä. :D Mun mies on kyllä niin ihana kun ymmärtää mua. Varmaan rakenneultran jälkeen aletaan hankinnat tehdä. Me ei tarvita pinnasänkyä eikä hoitopöytää. Ensisängyksi on sellanen vauvan korisänky, joka on jo pyörinyt suvussa. Kun siitä kasvaa yli, niin ollaan toivottavasti jo isommassa kodissa, jonne saatais mun vanha rautanen laidallinen sänky. Hoitopöydän virkaa saa toimittaa lipaston päällinen kun ei meille muuta mahdu. Koska asutaan tällä hetkellä kerrostalossa ja vaipanvaihtopöytä tulee väkisin makkariin, ollaan ajateltu hankkia tommee tippee simplee sangenic - vaipparoskis pitämään hajut mahdollisimman hyvin tallessa eikä tarvii ympäri kämppää kävellä kuitenkaan vaippaa viemässä. Keskustelupalstoilta löysin jo vinkin, mistä siihen pystyy hankkimaan huomattavasti halvemmalla uutta kalvoa (solgenic). Meillä ois myös sellanen ikivanha, minulla aikoinaan käytössä ollut sitteri, jos vaan mies sais sen rungon korjattua ja mä voisin yrittää tehdä siihen uudet pehmusteet. Sillä tavalla sais sit vähän rahaa säästettyä, jota vois enemmän sit käyttää leluihin :ROFLMAO:
 
Niin joo, tänään ostettiin myös lankoja. Mun äiti on luvannut tehdä vauvalle villapuvun, pipon ja töppöset, niin siihen vaalean lilaa Viking baby ull 100% villalankaa. Ostettiin myös vaalean harmaata alpakkalankaa, jos jaksaisin itse tehdä siitä esim. villatakin. Oon myös alkanut tehdä sellaista unipussitähteä Novitan Baby wool-langasta. Ovatko vaan sit jo toukokuussa liian kuumat...
 
@Eufrosyne meillä rv21+2 painoarvio pojasta 450g.

Tänään oli Kela asioiden käsittely neuvola ja sain nuo raskaus todistukset ym. Paljon tuli selkoa noihi käytännön asioihin, 23.3 pitäs olla vika työpäivä, pitänee tässä lähipäivinä töihin toimitella myös noi raskaus todistukset ja nostaa kissa pöydälle. ;) ja kaikki oli muute miten pitää, painoa oli tullu aika reippaalla kädellä, mut syytän joulupyhiä, pitää nyt vaa vahtia jottei kuun vika päivä olevaan lääkäri neuvolaan taas nouse... :censored:

Itelle alkaa pikkuhiljaa tulla tunne että halluis alkaa haalia kaikkea, Mut oon päättänyt et vielä ei saa nurkkia täyteen romua haalia vaan "voi pitää silmät auki" sopivien juttujen sattuessa kohalle. :ROFLMAO:

Yks kaveri on miltein samoilla viikoilla, selvisi tuossa muutama päivä sitten, Olipa hauska että saa tuntemuksia vaihtaa ihan tutunkin kanssa. Samalla huomasin myös että kaikki kaverit jotka on tässä ollu äippälomil/hoitovapailla, menee töihin samoja aikoja kun mie jään kotia, joten Vähä Rupes arveluttaa miten se aika sitten kuluu.. (n)

Rv23+1
 
  • Tykkää
Reactions: Eufrosyne
Keskenmenot ovat ihan hirveitä, erityisesti jos tapahtuu np-ultran jälkeen. Ihan ymmärrettävä pelko.

Mä olen vähän hullu mama. Tuttipullon sain veljeltä (uusi tommee tippalee), mutta toivottavasti jää meilläkin seisomaan :) Tavoite on täysrintaruokinta vähintään 6kk. Samoin en ostaisi sellaisia sittereitä, jotka ei ergonomisia. Sen takia ehdottomasti Baby Björn sitteri, Manducan kantoreppu yms. Mä vähän outo :)

Rakenneultrassa sikiö oli 3 pv isompi, vastasi 20+5 ja painoarvio 410g.
 
Huomasin nyt vasta, että mun tietoja ei huomattu lisätä viime kuussa listalle, joten tässä ne nyt uusiksi :)
LA 25.5. Lillimaria/30/Ensimmäinen/TAYS

Viikkoja kasassa nyt 20+0. Ensi viikolla rakenneultra. Vielä ei kauheasti jännitä, mutta ensi viikolla varmasti sitäkin enemmän. Harjoitussupistuksia on paljon ja monta kertaa päivässä, mutta niitä nyt sitten varmaan loppuraskauden ajan onkin. Kohtu kuulemma harjoittelee joillakin jo pieniltä viikoilta alkaen synnytystä varten. Tällä harjoituksella olisi sitten parasta sujua hyvin tositilanteessa, mutta silloin supistusket sitten varmaan katoaa johonkin :LOL:

Jouduin tapaturmaan viikko sitten ja siinä yhteydessä ultrattiin vauvakin. Siellä vauva onnellisesti potki. Näytti tytöltä mun ja miehen silmiin, mutta koska sukupuoli ei nyt ensiaputilanteessa ollut ihan se tärkein asia, ei kehdattu kysellä gyneltä tarkemmin :oops: Mulla on nyt saikkua tää kuukausi kokonaan ja päivät etenevät kovin hitaasti, kun on vaan kotona. En oikein pysty vielä kauheasti järkkäilemään lastenhuonettakaan, kun pitäisi levätä. Suunnittelu onneksi kuitenkin onnistuu ja toivottavasti ensi viikolla pääsisi sitten jotain jo enemmän puuhailemaankin. Rahatilanne on nyt vaan tämän kuun vielä sellainen, että ei oikein mitään pysty ostamaan :cry: Muutenhan olisi ollut hyvä hankkia ja tehdä kaikki tässä sairasloman aikana valmiiksi. Mutta oon mä nyt ainakin saanut Toriin tehtyä myyntivahteja ja seurannut, että jos jotain mahtavia löytöjä tulisi :)

Mitä mieltä te ootte muuten hoitotason sijoittamisesta pyykinpesukoneen päälle? Kun meillä on todella pieni kylppäri, mutta haluttaisiin kuitenkin sinne saada hoitotaso. Yksi vaihtoehto on laittaa se leveän edestä täytettävän pyykinpesukoneen päälle ja toisena vaihtoehtona on ostaa sellainen taitettava jalallinen systeemi, jossa on hoitotaso ja amme samassa. Pyykinpesukoneessa on se huono puoli, että kone on varmasti välillä päällä, kun vaippoja pitäisi vaihtaa ja ainakin linkousvaihe täristää. Taitettavassa systeemissä puolestaan se, että pitää nostaa pois tieltä, kun halutaan suihkuun. Mielipiteitä? (n)

@Mieva Oon miettinyt samaa hiukan, että mistä saada seuraa sitten äippälomalla. Mulla on lähinnä se, että kaikki kaverit on aikalailla erilaisessa elämäntilanteessa. Nekin pari kenellä on jo lapsia, on saanut lapset niin nuorina, että ne on jo koulussa tai sinne menossa. Ehkä johonkin äippäliikuntaan tai muuhun kerhoon pitää osallistua, niin tapaisi muita äitiyslomalaisia :D
 
Viimeksi muokattu:
Meillä oli rakenneultra rv 19+6, silloin meidän pienen ukkelin painoarvio oli 372g. Oli kyllä mittojen perusteella 20+1 - 20+4.
Mulla jää yksi tosi hyvä kaveri samoihin aikoihin äippälomalle ja naapuriin on syntymässä maaliskuussa vauva.. Niin pysyn ehkä järjissäni kunhan kotiinjääminen koittaa. Ootteko jo miettiny äippäloman aloitusta, että koska? Ite oon miettiny, että 23.3., kun la on 12.5.

Toukkis ja sintti 21+6.
 
@Lillimaria Aika vähän aikaahan se linkous kestää, niin sen ajan voi ehkä vauvan kaa ootella ja jos ei oo selkävaivoja niin onnistuuhan sen vaipanvaihto tarvittaessa vaikka lattialla, sängyssä tai vaikka keittiön pöydän päällä. Ite ehkä sillon laittasin pyyhkeen kyllä suojaamaan :D.
 
Kiitos neuvoista! Noin näin mäkin sen hiukan aattelin, että ei se pesukone nyt yhden lapsen kaa koko päivää ees pyöri, mutta aloin sitten epäilemään, kun kuuntelin ystävien/sukulaisten mielipiteitä. Tää tulee varmaan toistumaan vielä tsiljoonakertaa raskauden ja äitiyden aikana x)
@Vesinokkaeläin Me onneksi saatiin äidiltä lahjaksi kuivaava pyykinpesukone, kun muutettiin tähän. Aika pitkään tossa kuivaaminen kyllä kestää, että sinänsä kuivausrumpu on kyllä tehokkaampi :/ Mutta oli selkeästi halvempi ja vie vähemmän tilaa.
@ToukkaHaave87 Mä olisin jäämässä äitiyslomalle vasta viimeisenä mahdollisena päivänä eli se taitaa mennä johonkin tuohon 18.4. jos osasin Kelan laskuria oikein käyttää. Toivotaan nyt, että kroppa pysyy tässä suunnitelmassa mukana. :cautious:
 
@Lillimaria mulla se viimonen päivä olis 5.4., mutta teen kuntosalilla töitä PT:nä ja nyt jo rupee painojen nostelu ja kyykkimiset ja kumartelut puuskututtaa, niin en ehkä selviä sinne huhtikuulle asti :LOL: Ja toisekseen ollaan Lapin reissua suunniteltu siihen pääsiäiselle, niin pääsisi aloittamaan äippäloman rentoilemalla Lapin lumilla :)
 
Mieki jään sen minimin mukaan, eli vika työpäivä 23.3, toki tarpeen mukaan saikutan sitten jos alkaa siltä näyttää (olen raksa-alalla). Töissä tänää pomolle sanoin myös asiasta kun sain eilen neuvolasta mustaa valkoisella niistä päivistä, ku ite epäilin kans osaanko käyttää sitä laskuria :D
 
@Lillimaria Me ollaan välillä niin laiskoja pesemään pyykkiä, että erilliset pesukone ja rumppari on ihan ehdottomat. Uusi koneellinen suoraan pyörimään ja edelliset rumppariin (y). Mitä tulee sukulaisten mielipiteisiin ja neuvoihin niin I so hear you :LOL:. Mun isosiskoilla on lapsia ja niiltä tulee kyllä neuvoja niin paljon kuin jaksais vaan kuunnella. Sit kun niiden ennakkoasenne on, että pikkusisko aina ostaa kaikkee turhaa ja tuhlaa rahaa niin aikamoinen soppa on valmiina. Mies onneks hyvin tukee siinä, että välillä annetaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Toki saa niiltä hyviäkin neuvoja mutta pitää osata suodattaa, jotta oma järki säilyy. :)

Mulla Kelan laskurin mukaan äitiysloman pitäis alkaa viimeistään 13.4. Virallinen la siis 21.5. mutta mähän en suostu sitä omassa päässäni muuttamaan :cautious:. Vähän on tuskastuttanut, kun töistä on tähän mennessä saanut tosi huonosti ohjeita äitiysloman suhteen. Itse sitten löysin ohjeen, jossa sanotaan, että äitiysloma pitää hakea viimeistään kaksi kuukautta ennen sen aiottua alkamista. Samassa ohjeessa löytyi sit viimein sähköpostiosoite sille tiimille, joka mm. ilmoittaa Kelalle viimeisen 6kk palkan, niin heiltä sain huomattavasti selvennyksiä tähän asiaan. Mullahan katkee työsoppari kesken äitiysloman (ihan perseestä), vaan minkäs teet. Onneks seuraavat työt on kyllä tiedossa, että ei silleen tyhjän päällä olla. Aloitus vaan tietysti sovitaan sit siihen kun aloitan taas työt. Vielä tammi- ja helmikuu pitäis jaksaa painaa töitä täysillä, että saan sen +20% palkkaa viimeiselle puolelle vuodelle. Onneks just sopivasti tuli syksyllä yks kokemuslisä. Maaliskuussa sit lähden keventelemään ja huhtikuussa varmaan enää perustyöajan teen. Mies kun on vielä opintovapaalla, niin yrittää sit saada kaikki rahat kasaan mikä mahdollista, toki omaa ja vauvan terveyttä vaarantamatta. Tällä viikolla tein yhden 24h työvuoron ja sen jaksoin yllättävänkin hyvin. :)
 
@ToukkaHaave87 ootteko suunnitellu menevänne Lappiin autolla vai lentämällä? Pitkä matka kyllä jaksaa siinä vaiheessa raskautta. Itse oon ajatellut linnoittautua kotiin, vaikka oiskin kiva matkustaa ja perinteisesti ollaan käyty keväällä Lapissa hiihtelemässä. Samalla pystyy kieltäytyy matkustamasta kummankaan lapsuudenkotiin enää loppu raskaudessa :whistle:.
 
@Vesinokkaeläin lentää meinasin, Finskillä saa 36.viikolle lentää jos kaikki on menny hyvin. Tuossa vaiheessa kevättä on viikot 34-35.. Ollaan menossa nyt helmikuun puolessa välissä 1,5vkoksi hiihtämään ja sillon olisi autolla meno edessä.. Toki jos helmikuussa on jo hankaluuksia olla ja hiihtää, niin sit jään keväällä kotio. Lennot otan sitten vasta lähempänä, kun näkee mikä on vointi.. Rinteeseenkin tekisi ihan hirveästi mieli, mutta hiihtoloman ja varsinkin pääsiäisen aikaan siellä kaikki känniset kaistapäät liikkeellä, niin en uskalla lähteä. Ladulla on rauhallista :)
 
Voi että, joku vielä urheilee. Mulla samanlisia kipuja alavatsassa, kun tässä viestiketjussa.
https://www.meidanperhe.fi/keskustelu/182292/ketju/_kaveleminen_sattuu_muilla_vastaavia_ongelmia_

Joku sanoi "Vähän samanlainen tunne kuin että joskus pistää vatsaan lenkkeillessä hapenpuutteen vuoksi, mutta nyt pistos tuntui kohdun alapuolella..." Mulla sama, joko vasemmalla tai oikealla, välillä koko alavatsa. 5 min kävely riittää, kun alkaa pistelemaan.

Toivottavasti ei vaarallista :(
 

Yhteistyössä