Toukotenavat 2017 <3 Maaliskuu

Tervetuloa kirjoittelemaan kaikki toukovauvaa odottavat!



Jos haluat listoille, ilmoitathan tietosi punaisella;


(laskettu aika / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala/
tyttölupaus/poikalupaus tai ajatus sukupuolesta) :)

SYNTYNEET:love::
Mikayla / rv 32 / tyttö

ODOTTAJAT:
29.4. / Jammaillen / 26 / toinen / tyks
1.5./NancyC/34/toinen/?
1.5. / Shagrathina / 28v / 2. lapsi / KOS/tyttölupaus
2.5. / Viivitys/ 35 / 1. / HUS/tyttölupaus
2.5/ninnananna/38v/kolmaslapsi 
3.5./Kastehelmi_/26v./toinen/ps tai hys/poikalupaus
3.5./Vauveli vanhalle/37/1. lapsi
4.5/hanna/22/ 1 lapsi/ tays/poikalupaus
4.5. / Adessaa / 22v / 1.lapsi / TYKS
4.5/Elsaalviina/26v/3. lapsi/PKKS
4.5/kolmonen*/3.lapsi/k-sks/poikalupaus
5.5 /Maya123 /31/1.lapsi
5.5/ panikoija87 / 29v/ 2.lapsi/ K-pks/poikaolo
6.5 /susetten/23v/1.lapsi/Seks/poikalupaus
6.5. / Sulkava_ / 26 / toinen / Tays/poikaolo
6.5 / forester/ 38v/ 1./ehkä pkks/poikalupaus
6.5/reetta88/27v/1.lapsi/TAYS
6.5 / Jupsis81 / 35v/ 3. Lapsi /TAYS/tyttölupaus
7.5 /UmmIman/31/2.lapsi/Vaasa
8.5 / Angel25/ 28v/ 2.lapsi /Tyks
8.5 /pupumama/27/2. lapsi/ TAYS/tyttölupaus
8.5./neppu123/21/1.lapsi/PKKS
8.5./StiinaM /40/ 2. /nkl
9.5 /heidi281/1.lapsi/HUS
10.5/zinna85/31v/2 lapsi/hus
10.5/Jenttuliini/26/1.lapsi/satks
11.5 /emmiliaa:_ /24/3.lapsi / Seks
11.5. /Sara G / 31 / neljäs /NKL/poikalupaus
11.5/Amore/29/2. Lapsi
12.5 / danissa1 / 29v/ 1.lapsi /HYS
12.5/Sandelinos/27/ensimmäinen/phks/poikalupaus
13.5/Reuna/ ensimmäinen/ 30v/ Tyks/
13.5./kkaatti/23/toinen lapsi/KYS
15.5/Rai-da/29v./7.lapsi/K-PKS/poikalupaus
16.5/daalia82/33v./1.lapsi/tyttölupaus
16.5/Amelia/1.lapsi/HUS/poikalupaus
16.5./Hamunen/31/kolmas ja neljäs/kättäri
16.5. / Josjdnd / 29 / 1. / oys/tyttölupaus
16.5./niipe/2.lapsi
16.5. Pitayah / 31v / 1. lapsi / tyttölupaus
17.5 / tinz_l / 24 / 1.lapsi
17.5./Leenulainen/33/2.lapsi/Hus/poikalupaus
18.5./Qia/29/1.lapsi/K-SKS/tyttölupaus
19.5./Albela/38/2/TYKS
20.5./joavi/27v/1.lapsi
20.5 ironmom / 38 / toinen / NKL /tyttölupaus
21.5. / Saapuska /22 / 1.lapsi / OYS/poikalupaus
21.5/pätkis123/3.lapsi/KSKS
21.5 / Mikado / 36 / 1. lapsi
22.5/ Terttuliini /27/ensimmäinen lapsi /
22.5 /Babies/ 32v/ 2.lapsi/poikalupaus
22.5./Pähkinäpuu/29/2.lapsi/OYS/tyttölupaus
23.5/Maria82/3.lapsi/KOS
23.5./8YW/3. lapsi/35v/poikaolo
23.5./Elnis/2.lapsi/30/Jorvi/tyttölupaus
24.5./Cattibrie/29/eka/PHKS
25.5/Helmiina78/5. lapsi/satks/tyttölupaus
25.5 / Liinu_ / 30v / 1. Lapsi
25.5/HooKoo-82/34v/8. lapsi/KYS/poikalupaus
25.5 / NM81 / 35 / toinen / Jorvi /poikalupaus
27.5./ kirsikka90/ 26/ 2.lapsi/ LKS
27.5./Spukka/24/esikoinen/KYS/poikalupaus
27.5/ outski/ 23v/ 1.lapsi/ KYS
27.5/Punaviini/27v./3.lapsi/K-PKS/poikaolo
28.5 / Zeero / 23 / esikoinen
28.5/Pallomahatar/HUS
28.5/PetraH/26/esikoinen/TYKS
29.5 / Miitt21 / 25v / 3.lapsi / LKS
29.5. kaz/31/PKKS/3. lapsi
29.5/deseo/25/toinen
30.5/Mimi85/31v/3.lapsi/Oys
30.5/Milliaani/34/3.lapsi/Tays


MENETYKSEN KOHDANNEET<3 :
EtanaLilli
mommy76
Supermario
Tytti2017
muttakun (enkelityttö <3)
 
Viimeksi muokattu:
Kiva uusi ketju :) ollaan jo tosi lähellä toukokuuta:love: en malttas millään oottaa vauvan tuloa:LOL:
Meillä tänään kysille erikoislääkärille ultra, katsoovat istukan paikan ja kurkataan vauvaa samalla, vauvan paino arvio kiinnostas tosi paljon:D

Pitää vielä ostaa pinnasänky ja siihen pinnasuoja netistä tai käy hakee ikealta:)

Kohta ois antibioottikin syöty loppuun, huominen enää.. aivan älytön mahakipu niistä tullu:( ja hiiva:confused:maitohappoja syön kyllä ja nyt joutuu laittaa canesteniakin, toivottavasti lääkäri ei tee sisätutkimusta:eek::ROFLMAO:

HooKoo82 & poitsu 27+6 ♡
 
Heipä hei pitkästä aikaa ja kiitos uudesta kuukausipinosta. <3

Mulla alkoi tällä viikolla kaikkien aikojen loma; vähän pienemmäll vatsalla voisi olla ehkä pikkusen kevyempi lomailla, mut menkööt nyt. ;)
Eli töihin en enää mene ennen kuin sitten joskus ensi/seuraavana vuonna. Katselin tossa kalenteria, että koskas vois käydä vaikka laivalla tai jossain noitten eskarilaisten kanssa... Eli vähän äitin kanssa yhteistä aikaa ennen vauvan tuloa. MUTTA ... mulla on joka päivälle joku meno; on perheneuvolaa, on neuvoläkäyntiä, on diabetespolikäyntiä ja sit tietty perus lapsen jalkapalloharrastukset ja toki isälleenkin jossain kohtaa viikkoa menevät. Eli näyttäs siltä, että nää viikot tässä sit vaan menee...
Jalkapalloharkat vois tietty yhdeltä illalta jättää väliin tai sitten vaihtaa isäpäivää.

Painoa mulle ei tosiaan ole kauheasti tullut; ylipainoa oli muutama kilo, joten ei tarvikaan tulla ku max 10kg. MUTTA vatsa huitelee jo jossain yli 30cm. Kai se on vaan tää minirunko tai sit mulla on tulossa JÄTTIvauva. Huomenna on äippäpolikäynti, joten jonkinlaista kokoa siellä ainakin mittaillaan. toivon että vatsa vaan on ISO mun pienuuden takia.

Helmiina ja tyyppi 27+6 <3
 
Hyvää kevättä täältäkin!

Vanhaa ketjua en jaksanut enää käydä lukemassa, vaan pomppasin suoraan tänne.

Flunssa jälleen päällä:notworthy: Oon syyttänyt influenssapiikkiä kun en aiemmin ole sitä ottanut ja nyt kuitenkin sen influenssan sairastin jouluna. Mutta nyt mietin että ei kai taas siitepölyallergiaa :X3: Sitä kun on aina enemmän tai vähemmän, usein kyllä loppukeväästä. Mutta siitepölyallerginen tyttökin aloitti tänvuonna oireilun todella aikaisin. Mulla kuuluu nimenomaan lievä lämpöily, kurkkukipu, nenän vuoto, poskiontelotulehdus. Eli taidampa histamiineista kysyä ensiviikolla kun on kontrolli äitipolille. Käyttääkö joku muu alergialääkettä nyt raskausaikana? Laktoosille tunnun herkistyneen myös. Maha menee maidosta, kermasta, jäätelöstä todella helposti sekaisin. Zyrteciä oon välillä ottanut hätävarana tai Heinixiä. Mutta nyt taitaa olla kaapissa vain tuon 3-vuotiaan Aerius.

Talvilomaa vietelty. Saanut rennommin nukkua aamusta. Mies töissä, joten sen puitteissa tehty kivoja juttuja lasten kanssa. Mutta kyllä vaan koulu, eskari ja kerhot helpottais kummasti arkea. Tuntuu että lapset vaatii tekemistä koko ajan.

Ensiviikolla siis kontrolliultra äitipolille :barefoot: Sukat jo pyörii jaloissa kun niin jännittää. Kokoarvio lähinnä. Laahataanko edelleen jäljessä vai lupaillaanko 4 kiloista. Yhtään en osaa itse arvioida. Vauvan potkut on kyllä vahvistuneet, mutta tuntuvat vain ihan alamahalla joko oikealla tai vasemmalla. Mutta ensiviikolla nähdään pitääkö paastota ettei ala kasvamaan kovin isoksi.

Rai-da ja ainakin toistaiseksi mini 29+2 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Pitäiskö munkin tulla tänne kirjoittelemaan......? Tuolla "keskenmenon jälkeen plussanneissa" on hirmuisen hiljaista......

Elikkä jos joukkoon mukavaan mahtuu vielä niin:
2.5/ninnananna/38v/kolmas lapsi:)

Meillä ennestään kaksi lasta. Esikoinen on 10v ja saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla. Kuopus on 6v ja luomu. Kaksi keskenmenoa on ollut sen jälkeen. Eka oli tuulimuna ja viikkoja taisi olla 9. Toinen oli rankempi....viikolla 12.:cry:

Nyt viikolla 32 ja kyllä alkaa pikku hiljaa jännittämään........aika mennyt hirmuisen nopeaa......:ROFLMAO:

Kaikenlaisia ongelmia on ollut tässä raskaudessa ja iänkin huomaa vaikuttavan:whistle::cautious:. NIPT testi jouduttiin tekemään ja siinä reilu viikko kärvisteltiin henkisesti tuloksia odotellessa ja mielessäni tein jo hautajaisia:(........tulokset oli kuitenkin ok. Sitten ei rakenneultrassa löytynyt pikkuisen sydämestä jotain suurten suonten risteymää:(....viikon päästä uusi ultra ja taas jännitettiin.....löytyi onneksi sitten. Raskausdiabetestä on seurailtu useampi viikko........kiloja on tullut reippaasti kuten muissakin raskauksissa.......:whistle:.

Kaikki taitaa olla jo valmiina vauvalle.... uusi ratas-kaukalo-vaunukoppa yhdistelmä hankittiin ja normaalia pienempi pinnis meidän makkariin. Vaatteita oli osa valmiina ja osa kirpparilta. Valmiina löytyy isompi pinnis, sitteri.... Amme on ainoa joka pitää vielä hankkia, niin ja maidonkerääjä ja jotain pikku juttuja.

Eilen vein kelaan paperit eli äippäpakettia ei ole vielä tullut. Lapset repee varmaan liitoksistaan kun saavat pakkauksen sisältöä kurkkia.:D

Nimistä ei ole oikein tietoa.....tytölle ehkä alustavasti löytyis...jos vaan vauva siltä näyttäisi. Esikoinen ei näyttänyt yhtään valitsemallemme nimelle joten vaihdettiin kun oli syntynyt. Kuopuksen nimi taisi muuttua vielä kun pappi oli tulossa kastamaan.....:whistle:

ninnananna ja rusina 31+1:love:
 
Äippäpolilla näkyy ja vauva voi oikein hyvin:love:
Painoa rakkaudelle oli kertynyt jo 1346g ja hoikka poika jolla kuulema lääkärin mukaan iso pää :D haluun kyllä kaikki saatavilla olevat lääkkeet kun tätä lähen synnyttämään:LOL:. Istukkakin oli siirtynyt pois kohdunsuun päältä. Sokruja rupeen nyt sitten mittaamaan sormesta ja verenpainetta saa mittailla kerta viikkoon ettei raskausmyrkytystä rupee tekemään, onneks on omat mittarit niin on vähän helpompaa(y).
No sitten toivotteli tervetuloa synnyttämään kun aika tulee:)
Hyvä reissu oli :):)
 
Tervetuloa ninnananna, ja onnea! :love:

Seurailinkin taivaltasi tuolla toisessa ketjussa viimeisimmän keskenmenon aikaan ja kovasti toivoin pysyvää plussaa. Ihanaa että nyt kaikki on hyvin vaikka ei näköjään tämäkään raskaus ole helppo ollut. Lämpimästi tervetuloa mukaan :love:

Sulkava_ ja masukki 30+4 :love:
 
Tervetuloa ninnananna, ja onnea! :love:

Seurailinkin taivaltasi tuolla toisessa ketjussa viimeisimmän keskenmenon aikaan ja kovasti toivoin pysyvää plussaa. Ihanaa että nyt kaikki on hyvin vaikka ei näköjään tämäkään raskaus ole helppo ollut. Lämpimästi tervetuloa mukaan :love:

Sulkava_ ja masukki 30+4 :love:
Kiitos! Onnea myös kovasti sinun odotukseen.
 
Minut oli myös lisätty ihan listaan, kiitos siitä :) Siihen voi vielä lisätä 30v, tyttöä lupailtu ja Jorvissa varmaan synnytän :)

Hauskaa on tunnustella kun beibi välillä kunnolla työntää jalkaansa että voi oikein kantapään tuntee mahan läpi :D Vaikka istukka on molemmissa raskauksissa ollut etuseinämässä niin silti jotenkin tuntuu nyt liikkeet terävämmin (tai sit en vaan muista edellisiä yli 4v takaisia potkuja:rolleyes:).

Elnis 28+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Sokerirasituksesta terveisiä :cool: Paasto oli mittarilla 4,6 mut saa nyt nähdä. Eikös aika monilla oo napsahtanu tässä toisessa rasituksessa? Mainitsiko joku jossain että jos on radi niin sieltä sairaalasta ei pääse niin nopsaan pois? Ilmeisesti vauvaa pitää tarkkailla vai miksi?

Nimihommat Meillä on pari pojan nimeä tiedossa niinkun oli esikoisenkin aikaan. Sitte katsotaan miltä näyttää :) Aika perinteisiä nimiä.

Erakoitumista ilmassa myös täällä. Mieluiten puuhailisin kaikkea täällä kotona..Sit kun vielä töissä pitää olla sosiaalinen ja ilonen niin kotona ei jaksais enää panostaa :unsure: Mutta esikoisen kanssa pitää käydä viihtymässä välillä ihmisten ilmoilla..

Tervetuloa Elnis! Mulla LA 22.5 ja myös 4-vuotias isoveli löytyy kotoa ;)Sulla onki ollu aika raskas alkutaival.. Hyvä jos alkaa jo helpottaa (y)

Tervetuloa myös Ninnananna! Onnea :love:

Babies 28+3
 
Sokerirasituksesta terveisiä :cool: Paasto oli mittarilla 4,6 mut saa nyt nähdä. Eikös aika monilla oo napsahtanu tässä toisessa rasituksessa? Mainitsiko joku jossain että jos on radi niin sieltä sairaalasta ei pääse niin nopsaan pois? Ilmeisesti vauvaa pitää tarkkailla vai miksi?

Nimihommat Meillä on pari pojan nimeä tiedossa niinkun oli esikoisenkin aikaan. Sitte katsotaan miltä näyttää :) Aika perinteisiä nimiä.

Erakoitumista ilmassa myös täällä. Mieluiten puuhailisin kaikkea täällä kotona..Sit kun vielä töissä pitää olla sosiaalinen ja ilonen niin kotona ei jaksais enää panostaa :unsure: Mutta esikoisen kanssa pitää käydä viihtymässä välillä ihmisten ilmoilla..

Tervetuloa Elnis! Mulla LA 22.5 ja myös 4-vuotias isoveli löytyy kotoa ;)Sulla onki ollu aika raskas alkutaival.. Hyvä jos alkaa jo helpottaa (y)

Tervetuloa myös Ninnananna! Onnea :love:

Babies 28+3
Mulle on sanottu, että 5 sokerimittausta otetaan vauvan kantapäästä syntymän jälkeen. Olisko eka ollut kuuden tunnin päästä syntymästä. 2-3 päivää menee laitoksella, riippuen mihin aikaan vuorokaudesta syntyy.

Mää oon kärsinyt järkystä päänsärystä mutta ei ole ollut migreeniä. Paineet vähän koholla mutta pissa puhdas. Töistä pieni lepotauko niin jospa tilanne palautuisi normaaliksi. Vihlontaa ja ilmeisesti supistuksia samalla (ei ole hajuakaan millaisia supistukset ovat, vaikka se on selitetty mulle sen sata kertaa).

Mää oon jo asennoitunut siihen, että tämä kaveri tulee huhtikuun puolella. En halua että menee toukokuulle, jos kokoarvio 4600 g pitää paikkansa.

Ninnis ihanaa kun tulit tänne turisemaan!

Tänään 31+1.
 
Kiitti Babies ja Vv (vanha tuttu)!

Mulla rasituksessa oli aavistuksen yli sallitun tuo kolmas arvo ja muistelen, että hoitaja sanoi silloin että kaksi päivää pitää olla laitoksella vauvan kanssa ja voin muistaa niin väärin, että neljän tunnin välein olis vauvalta mitattu kantapäästä sokerit.....voi olla että muistan väärin.

Omat sokerit olen mittaillut 3xviikossa ja ihan normaalit olleet jos ei paria aavistuksen nousua aamulla ole otettu huomioon.

Vv: milloin alkaa äippäloma vai joko olet varhennetulla?

ninnananna ja rusina 31+2:love:
 
Kiitti Babies ja Vv (vanha tuttu)!

Mulla rasituksessa oli aavistuksen yli sallitun tuo kolmas arvo ja muistelen, että hoitaja sanoi silloin että kaksi päivää pitää olla laitoksella vauvan kanssa ja voin muistaa niin väärin, että neljän tunnin välein olis vauvalta mitattu kantapäästä sokerit.....voi olla että muistan väärin.

Omat sokerit olen mittaillut 3xviikossa ja ihan normaalit olleet jos ei paria aavistuksen nousua aamulla ole otettu huomioon.

Vv: milloin alkaa äippäloma vai joko olet varhennetulla?

ninnananna ja rusina 31+2:love:
Vielä on kolme viikkoa töitä mutta saas nähä kuinka käy, kun on fyysisesti ja henkisesti raskas työ ja en pysty enää takaamaan kunnolla omaa ja asiakkaiden turvallisuutta.
 
Vielä on kolme viikkoa töitä mutta saas nähä kuinka käy, kun on fyysisesti ja henkisesti raskas työ ja en pysty enää takaamaan kunnolla omaa ja asiakkaiden turvallisuutta.
Ei kannata turhaan rehkiä töissä jos siltä tuntuu(n)....Itse esikoisesta jäin varhennetulle aikoinaan kun työ oli fyysistä. Ehdottomasti loppuajaksi saikulle jos siltä tuntuu. Itse ainakin huomannut että ikä ym tekee tästä raskaudesta rankemman.:unsure:

Nyt työ tilanne aivan eri ja huilata saa koska haluaa. Kolme viikkoa täälläkin vielä, mutta en tee kuin kolme päivää viikossa.:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Ei kannata turhaan rehkiä töissä jos siltä tuntuu(n)....Itse esikoisesta jäin varhennetulle aikoinaan kun työ oli fyysistä. Ehdottomasti loppuajaksi saikulle jos siltä tuntuu. Itse ainakin huomannut että ikä ym tekee tästä raskaudesta rankemman.:unsure:

Nyt työ tilanne aivan eri ja huilata saa koska haluaa. Kolme viikkoa täälläkin vielä, mutta en tee kuin kolme päivää viikossa.:whistle:
Vinkkaatko että ollaan jo ehtoon puolella näihin hommiin? :ROFLMAO:

Mää yritän opetella kuuntelemaan itseäni. Aika homma kun on melkein 20 vuotta painanut töitä. Mää en koe oloani kauheen raihnaseks mutta työ on mitä on... Pitää katsoa. Kauheet omantunnon tuskat kyllä tulee kun ei ole töissä :unsure:
 
Pitäiskö munkin tulla tänne kirjoittelemaan......? Tuolla "keskenmenon jälkeen plussanneissa" on hirmuisen hiljaista......

Elikkä jos joukkoon mukavaan mahtuu vielä niin:
2.5/ninnananna/38v/kolmas lapsi:)

Meillä ennestään kaksi lasta. Esikoinen on 10v ja saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla. Kuopus on 6v ja luomu. Kaksi keskenmenoa on ollut sen jälkeen. Eka oli tuulimuna ja viikkoja taisi olla 9. Toinen oli rankempi....viikolla 12.:cry:

Nyt viikolla 32 ja kyllä alkaa pikku hiljaa jännittämään........aika mennyt hirmuisen nopeaa......:ROFLMAO:

Kaikenlaisia ongelmia on ollut tässä raskaudessa ja iänkin huomaa vaikuttavan:whistle::cautious:. NIPT testi jouduttiin tekemään ja siinä reilu viikko kärvisteltiin henkisesti tuloksia odotellessa ja mielessäni tein jo hautajaisia:(........tulokset oli kuitenkin ok. Sitten ei rakenneultrassa löytynyt pikkuisen sydämestä jotain suurten suonten risteymää:(....viikon päästä uusi ultra ja taas jännitettiin.....löytyi onneksi sitten. Raskausdiabetestä on seurailtu useampi viikko........kiloja on tullut reippaasti kuten muissakin raskauksissa.......:whistle:.

Kaikki taitaa olla jo valmiina vauvalle.... uusi ratas-kaukalo-vaunukoppa yhdistelmä hankittiin ja normaalia pienempi pinnis meidän makkariin. Vaatteita oli osa valmiina ja osa kirpparilta. Valmiina löytyy isompi pinnis, sitteri.... Amme on ainoa joka pitää vielä hankkia, niin ja maidonkerääjä ja jotain pikku juttuja.

Eilen vein kelaan paperit eli äippäpakettia ei ole vielä tullut. Lapset repee varmaan liitoksistaan kun saavat pakkauksen sisältöä kurkkia.:D

Nimistä ei ole oikein tietoa.....tytölle ehkä alustavasti löytyis...jos vaan vauva siltä näyttäisi. Esikoinen ei näyttänyt yhtään valitsemallemme nimelle joten vaihdettiin kun oli syntynyt. Kuopuksen nimi taisi muuttua vielä kun pappi oli tulossa kastamaan.....:whistle:

ninnananna ja rusina 31+1:love:
Kiva Ninnis että sieki löysit tänne! Miun oli pakko varata hammaslääkäri huomiselle, paikka oli irronnut enkä haluu jättää jonnekin ensi syksyyn sen korjausta. Saas nähdä kuinka pitkään hammaslääkärin tuolissa pystyy makailemaan. Eihän tuosta selällään hetken makailusta ipanalle haittaa ole..(?)
 
Vinkkaatko että ollaan jo ehtoon puolella näihin hommiin? :ROFLMAO:

Mää yritän opetella kuuntelemaan itseäni. Aika homma kun on melkein 20 vuotta painanut töitä. Mää en koe oloani kauheen raihnaseks mutta työ on mitä on... Pitää katsoa. Kauheet omantunnon tuskat kyllä tulee kun ei ole töissä :unsure:
Kauhea sua...eihän me nyt ehtoopuolella olla!!! Parasta laatu mammaa!

Mä tiedän ton sun tunteeen, että tulee omantunnontuskat, mutta se ei montaa päivää kestä ja kun ajattelee minkä hyväksi koittaa huilia, niin kyllä se siitä.
 
Kiva Ninnis että sieki löysit tänne! Miun oli pakko varata hammaslääkäri huomiselle, paikka oli irronnut enkä haluu jättää jonnekin ensi syksyyn sen korjausta. Saas nähdä kuinka pitkään hammaslääkärin tuolissa pystyy makailemaan. Eihän tuosta selällään hetken makailusta ipanalle haittaa ole..(?)
Mä olin jokunen viikko sitten hammaslääkärissä ja pelkäsin kuinka pystyn siinä tuolissa kanssa makoilemaan(n). Meni kuitenkin tosi hyvin. Musta tuntuu, että se tuoli oli jotenkin enemmän pää alaspäin tai jotain, mutta vatsaan ei ottanut ollenkaan ja normisti en pysty hetkeä kauempaa makaamaan sängyssä selällään.(y)
Multa korjattiin yksi vanha paikka ja kun tehtiin esim hiontaa niin kaveri potki ihan villinä vatsassa....ilmeisesti ääni sai hänet reagoimaan:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: forester
@Elnis kiva saada muitakin Jorvilaisia ketjuun. Meillä on 3,5 v isoveli, joka odottaa uutta tulokasta.

Nimiasioista: Kun on jo yksi poika, niin jotenkin hankalaa keksiä uusia poikanimiä, joten oikeastaan vain yksi nimi valmiina. Mitenköhän käy, jos nimi ei vastaakaan tulevaa kaveria.. Tyttönimiä olis ollut jo valmiina tietenkin.

@ninnananna Eikö tälleen 35v+ ole vasta puolivälissä? :whistle:

Töistä: 28 poksahti rikki tänään, joten alkaa meillä toukokuun loppupuolen la:llakin kolmannes häämöttää. Jee! Vielä kun jaksais reilu viisi viikkoa töissä, niin olis jees. Tosin nyt näyttää siltä, että olen kouluttanut äippäloman back-upin liian hyvin ja hoitaa jo munkin hommat, joten voisin huoletta jäädä pois. Olenkin viime päivät keskittynyt lähinnä sähköpostien ja toimiston siivoamiseen. ;) Enemmän on koetuksella henkinen kuin fyysinen puoli.

Muutto: Joku jutteli muutosta ja rempasta helmikuun ketjussa. Myös meillä maaliskuu on aikaa rempata tuleva koti, mutta suurin osa rempasta jää miehen vastuulle. Olen lähinnä työnjohtaja, joka valitsee maalisävyt yms. Rankkaa on silti, kun toinen remppaa 24h ja itse joutuu vahtimaan taaperoa ja hoitamaan juoksevat asiat.

t. NM & Poju
 
  • Tykkää
Reactions: Elnis
Jee, uusi ketju ja kuukausi! :love: On aika todennäköistä, että meidän toukokuinen tulee jo ensi kuussa, aika hurjaa! Ja ihanaa, en malttaisi odottaa enää ollenkaan. :barefoot:

Tervetuloa mukaan myös uusille! :) kiva että vielä tupsahtelee porukkaan mukaan.

Mulla on ihan järkyttävät liitoskivut koko ajan. Kyllä tuntuu, että ois pidemmälläkin raskautta. Onneksi miehellä on tämä kuu aika helppo töiden suhteen, toisin kuin helmikuu kun tuntui että oli koko ajan töissä. Nyt pystyy sitten enemmän auttaa esikoisen, koiran ja kodin kanssa. Tuntuu kyllä henkisestikin tosi vaikealta olla näin raihnainen, mutta eipä tässä onneksi enää kovin montaa viikkoa ole jäljellä, pitää vaan jaksaa. :)

Vauva on alkanut nyt kovasti hikkailemaan :love: Musta se tuntuu kyllä vaan aika ärsyttävältä, mutta onhan se nyt söpöäkin. Ja tärkeää hommaa tuo keuhkojen treenaus ;) Oon huomannut että liikkeet muutenkin on muuttuneet vähän erilaisiksi. Enää ei ole niin paljon sellaisia napakoita potkuja, vaan enemmän sellasta möyrintää ja puskemista. Aktiivinen typy on kyllä edelleen, ei ole onneksi pahemmin tarvinnut liikelaskennoista stressata. :)

Pupumama ja Pottu 30+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sulkava_
Lastenkirppiksellä käyty tänään, voiii että! :love:. On ne niin söpöjä nuo pienet vaatteet :rolleyes: Ihan niitä 50 kokoisia en kyllä edelleenkään viitsinyt ottaa, mutta löysin kolmet yökkärit ja kaksi pipoa. Niille lähinnä tarvetta olikin (y). Ja eilen kaveri toi kassillisen vauvanvaatteita ja unipesän :love::love:

Mulle kelpaisi hammaslääkärireissu makuuasennon puolesta vallan hyvin, saisi edes kerran maata selällään ilman huonoa omaatuntoa :ROFLMAO:. Se on mulla se asento missä on hyvä olla, ja kyllä niin välillä olenkin kun se ei tosiaan mitään oireita aiheuta. Mutta joo vitsi, vitsi; tsemppiä forester hammaslääkäriin! Ja kyllä sun olo ilmoittaa ennen kuin siitä on vauvalle mitään haittaa (y)

Palaan taas paremmalla ajalla. Onpas kiva kun täällä on näin aktiivista :rolleyes: Tsemppiä naiset!

Sulkava_ ja masukki 30+5 :love:
 
Jee, uusi ketju ja kuukausi! :love: On aika todennäköistä, että meidän toukokuinen tulee jo ensi kuussa, aika hurjaa! Ja ihanaa, en malttaisi odottaa enää ollenkaan. :barefoot:

Tervetuloa mukaan myös uusille! :) kiva että vielä tupsahtelee porukkaan mukaan.

Mulla on ihan järkyttävät liitoskivut koko ajan. Kyllä tuntuu, että ois pidemmälläkin raskautta. Onneksi miehellä on tämä kuu aika helppo töiden suhteen, toisin kuin helmikuu kun tuntui että oli koko ajan töissä. Nyt pystyy sitten enemmän auttaa esikoisen, koiran ja kodin kanssa. Tuntuu kyllä henkisestikin tosi vaikealta olla näin raihnainen, mutta eipä tässä onneksi enää kovin montaa viikkoa ole jäljellä, pitää vaan jaksaa. :)

Vauva on alkanut nyt kovasti hikkailemaan :love: Musta se tuntuu kyllä vaan aika ärsyttävältä, mutta onhan se nyt söpöäkin. Ja tärkeää hommaa tuo keuhkojen treenaus ;) Oon huomannut että liikkeet muutenkin on muuttuneet vähän erilaisiksi. Enää ei ole niin paljon sellaisia napakoita potkuja, vaan enemmän sellasta möyrintää ja puskemista. Aktiivinen typy on kyllä edelleen, ei ole onneksi pahemmin tarvinnut liikelaskennoista stressata. :)

Pupumama ja Pottu 30+3
Hee, meillä sama, liikkeet on möyrintää ja nivusten kaivelua (kutittaa) ja jotenkin aktiivisia, tuntuu et ipanalla on lyhempiä nuo lepotauot. Tänään sain pidemmän kontaktin tyypin kanssa kun hän työnsi jalalla miun sormee ja mie tönin takaisin, tuli tunne et siellä on ihan oikeesti pikkuihminen kypsymässä.. Ja hikkaamista on päivittäin, montakin kertaa :) . Hurjaa tosiaan, ensi kuussa jo moni varmasti jakautuu! F ja beibi 30+5
 
Heipä hei.

RAdin takia eilen kävin polilla. Sokereista sain kehuja; tein oikein 2 viikon tehoseurannan ja kaikki aterian jälkeiset alle 6. Paastot on mulla ne hankalat, mut nekin oon saanut reilusti alemmas lääkkeenkin avulla, vaikka vieläkin tulee ylityksiä. Seurailen enää niitä ja sit mietin että pitääkö lisätä toinen 1000mg Metforem.
VAuva nyt 28+0 n. 1270g eli normaali kasvu; lapsivettä normaalisti ja kohtu normaalin kokoinen vaikka sf-mitta onkin jo yli 30. - mut mihinkäs se vatsa mahtuisi tässä mun olemattomassa 157 ruodossa.
SEuraava käynti 5 viikon päähän ja silloin sitten annetaan sektioaika, joka on näillä näkymin rv39, joka on 18.5. Sektio tehdään kahden jo tehdyn sektion takia.

Kyllä tuli niiiin helpottunut olo eilen, ku olin paniikissa ison vatsan takia. ja tietty noi sokerien mittaamiset on stressanneet. Vaikka periaatteessa tiedän että VHH-ruokavalio ei niitä aterian jälkeisiä nosta; mut on täytynyt silti itselle varmistaa. Nyt ei tartte enää.

<3
Helmiina ja masukki 28+1
 
  • Tykkää
Reactions: Rai-da ja pupumama

Yhteistyössä