Vaimo on halunnut seksiä kerran 12 vuoden aikana

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mikan, 47, vaimo on halunnut seksiä kerran 12 vuoden aikana: ”Eniten kaipaan läheisyyttä ja sitä, että joku vielä haluaa minua”
Tiistai 16.1.2018 klo 14.43

Seksi loppui Mikan avioliitossa lapsen syntymän jälkeen.


Haluaisitko haluta? Tämä 5 kohdan lista auttaa.
Suomalainen Mika, 47, on harrastanut vaimonsa kanssa seksiä kerran viimeisen 12 vuoden aikana. Pari on ollut yhdessä parikymmentä vuotta. Suhteen ensimmäiset vuodet seksi sujui normaalisti. Sitten siihen tuli suorittamisen maku, kun paria kohtasi lapsettomuus.

- Yritimme lasta neljä vuotta ja hommat menivät sen takia suorittamiseksi. Saimme lapsen hedelmöityshoidoilla ja sen jälkeen seksi käytännössä loppui, Mika kertoo nyt.

Hartaasti toivottu lapsi sairasti paljon ja perheen elämä alkoi pyöriä lapsen ympärillä. Alkuun Mika ei ollut itsekään kiinnostunut seksistä. Vaimo keskittyi hoitamaan lasta. Mika uskoi, että seksi kyllä palaa pikkulapsiajan jälkeen.

- Arki oli raskasta. Tuli fiilis, ettei avioliittomme välttämättä kestä toista lasta. Koin raskaana myös sen, että vaimo halusi apulaisen, eikä kaivannut miestä. Yritin olla kyllä tosi hyvä mies. Järjestin vaimolle vapaa-aikaa ja hoidin paljon lastamme. Yhden vuoden lopussa muistan miettineeni, että tänä vuonna tuli saatua seksiä kerran.

Lapsi nukkui Mikan ja vaimon kanssa samassa huoneessa leikki-ikäiseksi, kunnes Mika järjesti lapselle oman huoneen. Hänestä perhe-elämä oli alkanut pyöriä jo liikaa lapsen ympärillä.

- Ohjaako lapsi arkea vai tuleeko lapsi osaksi arkea? Se on ollut se näkökulmaero välillämme.

"Romanssi vei, vaikka vastustin"

Lapsen ollessa 5-vuotias Mika huomasi näkevänsä unta naispuolisesta työkaverista. Hän ihastui ja rakastui suunnittelematta. Alkoi työpaikkaromanssi.

- Se oli romanssi, joka vei, vaikka vastustin. Sitä ennen ajattelin, että pystyn tekemään loogisia valintoja järjellä, mutta ei se onnistunutkaan. Toki on myös niin, että jos kotona ei ole hyvä tilanne, se antaa tilaa sivusuhteelle.

Työpaikkaromanssissa oli kyse muustakin kuin seksistä. Mika koki myös syvää ystävyyttä ja kaipaamaansa läheisyyttä työkaverin kanssa. Suhde jatkui joitakin kuukausia. Välillä Mika mietti eroa, mutta vaimo oli Mikasta taloudellisesti riippuvainen. Mika päätti pitää huolta vaimostaan ja lopetti suhteen työkaveriin.

Ero, kun vaimo omillaan?

Sen jälkeen elämässä rytisi. Mika sai potkut ja häneltä kuoli kolme läheistä vajaan kahden vuoden aikana.

- Kaikkien näiden menetysten rinnalla tilanne kotona jäi taka-alalle. Minulla oli kuitenkin perhe kasassa. Tuin muita ja soittelin silloin tällöin ex-työkaverin kanssa.

Välillä Mika mietti itsekseen, että kunhan vaimo on vakaassa asemassa työelämässä ja hänellä on taloudellinen turva, Mika voisi erota ja jatkaa suhdetta ex-työkaverin kanssa. Runsaat kaksi vuotta sitten ex-työkaveri kertoikin Mikalle puhelimessa, että on muuttamassa yhteen toisen miehen kanssa.

- Minä romahdin pahasti. Koin outoa mustasukkaisuutta ja yöunet menivät. Huomasin, että asia oli ollut käsittelemättä monta vuotta.

Sen jälkeen Mika kävi psykologin juttusilla ja muutaman kerran pariterapiassa vaimon kanssa. Hän ei ole kertonut vaimolleen suhteesta ex-työkaveriin.

- Saimme kyllä puhuttua asioita terapiassa. Vaimollani on ollut teini-iässä ahdistavia seksikokemuksia. Aloin herätellä avioliiton läheisyyttä aktiivisesti. Meillä oli viikon mittainen jakso, jonka aikana meillä oli seksiä.

Välillä Mika ja vaimo olivat reissussa ja Mika toivoi seksiä aina ennen hotelliöitä. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut.

- Olen ollut tosi pahalla päällä monen hotelliyön jälkeen.

Onko seksi syy jättää perhe?

- Olen pohtinut paljon sitä, onko seksi syy erota ja jättää perhe. Ajatus, että olisin keski-ikäinen eronnut mies yksiössä, ei kuitenkaan kiehdo.

Mika on ottanut seksin välillä puheeksi vaimon kanssa, mutta vaimo kokee, ettei seksi kuulu enää keski-ikään. Aihe on vaimollekin vaikea.

- Kun otan asian esille, aina on huono hetki. Kun sanon, miten harmittaa, ettei meillä ole seksiä, se pilaa illan.

Viimeisen parin vuoden aikana Mika on omien sanojensa mukaan sortunut hakemaan lohtua maksullisista naisista.

"Halusin tietää, pystynkö vielä seksiin"

- Ennen vaimoa olin ollut vain yhden naisen kanssa. Työkaveri oli kolmas nainen. Kun olin 45-vuotias ja siinä tilanteessa, halusin selvittää, pystynkö enää mihinkään. Meni kolme kuukautta ennen kuin pystyin seksiin maksullisen naisen kanssa.

Mika on tavannut maksullisia naisia silloin tällöin. Näissä tilanteissa hän on joskus törmännyt asioihin, joita hän ei olisi halunnut kohdata.

- Minulle on tullut vastaan tilanteita, että olen kääntynyt ovelta. Olen tehnyt niin, jos on näyttänyt siltä, että nainen pelkää minua tai tilanne on hänelle hyvin vastenmielinen. Tiedän, ettei kukaan uskoisi, että harrastan tällaista. Toivon, että pääsen näistä kuvioista vielä joskus pois. Olen halunnut hakea kuitenkin varmuutta, että pystyn vielä tyydyttämään naisen. Maksullinen seksi ei kuitenkaan päätä pelasta.

"Aamulla sain pusun ja halauksen"

Mika on surullinen siitä, että seksi on hänelle kielletty asia.

- En saa seksiä hyväksytysti mitenkään. OIen hommannut myös lelun kotiin, jotta voin tehdä itsekseni jotain, mutta sekin on piiloteltava asia. Vielä seksiäkin enemmän kaipaan läheisyyttä ja sitä, että joku haluaa minua. Tänä aamuna sain vaimolta halauksen ja pusun. Illalla sängyssä saatamme ottaa kädestä kiinni. Tiedän, että vaimoni välittää minusta ja että olen hänelle tärkeä. Minulla on kuitenkin edelleen halut olemassa, mutta vaimolla ei ole mitään haluja.

Mikan avioliitto on ulkoapäin katsottuna mallillaan. Pari läheisintä ystävää tietävät, että seksi on ongelma.

- Toivon edelleen, että läheisyys vaimon kanssa palaa. Jos kotona on ollut sallittua seksiä kerran 12 vuoden aikana, onhan se aika vähän. Ketään ei voi kuitenkaan pakottaa seksiin.

Mikan nimi on muutettu hänen ja läheisten yksityisyyden suojelemiseksi.
 
Ai vaimo ei halua seksiä, koska käy huorissa? Narisevalla ukolla on ollut sekä suhde että huorissa käyntiä, kaikki ukon mukaan vaimon syytä! Vaimo kuitenkin toimii biologian kannalta luontevasti. Reilumpaa myös vaimolle olisi erota. Uusi mies voisi herättää halut.
Jos mies odottelee sitä seksiä 5-6 vuotta ja sen jälkeen harrastaa sitä työtoverin kanssa, en olisi heittämässä miestä kivellä "pettäjänä". Miten mielestäsi on "biologian kannalta luontevaa" pakottaa miehensä seksittömään suhteeseen? Jatkuva kieltäytyminen seksistä avioliitossa on pettämistä.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Tyypillinen uhriutuja-mies, joka ei näe itsessään mitään vikaa. Haluaa tietää, pystyykö tyydyttämään vielä naisen ja kuvittelee saavansa siihen vastauksen huorien avulla.

Siis voi hallelujaa taas tätä miehen logiikkaa. Luuleeko joku urpo oikeasti, että huorat nauttivat liukuhihnapanoista ja saavat orgasmeja jokaisen asiakkaan kanssa tai juuri hänen kanssaan?!
 
vierailija
Minä naisena taas ajattelen että tässä pariskunnalla on kaksi isoa ongelmaa joita ei ole hoidettu ajallaan. Ensimmäinen on avoimuuden puute. Eikö toimivassa parisuhteessa voida keskustella kaikista asioista? Miksi on tabuja?

Toinen asia, on lakaistu ongelma maton alle. Vaimo ei varmasti ole tyhmä, hän tietää ettei ole normaalia ja terveellistä olla haluamatta seksiä. Mutta hän ei tee asialle mitään?

Jos minun mieheni ei antaisi seksiä vaikkapa vuoteen kahteen, niin alkaisin varmasti ajatella kuten uutisen mies. Meillä ihmisillä on tarpeita ja haluja, ja voidaksemme hyvin meidän pitää pystyä toteuttamaan itseämme monin eri tavoin - työelämässä, harrasteissa, vanhempana, ihmisenä, miehenä/naisena... ja myös seksuaalisesti.

Mikahan on tässä ollut erittäin myöntyväinen. Seksittömyyttä enemmän minua vaivaisi jos puolisoni ei kykenisi puhumaan jostain kanssani ja lukittuisi, kostaisi puheenaiheen esille ottamisen mököttämällä tai pilaamalla illan, jne. Kyllähän se eroon lopulta johtaa, sanoi kuka mitä tahansa. Mikan vaimo ei kuitenkaan ole vakavasti vammautunut tai muutoin menettänyt kykynsä seksiin. Asian vuoksi kannattaisi mennä lääkärille. Ainakin minä menisin jos miehet eivät enää kiinnostaisi ja olisin kuitenkin perusterve.
 
vierailija
Minä naisena taas ajattelen että tässä pariskunnalla on kaksi isoa ongelmaa joita ei ole hoidettu ajallaan. Ensimmäinen on avoimuuden puute. Eikö toimivassa parisuhteessa voida keskustella kaikista asioista? Miksi on tabuja?

Toinen asia, on lakaistu ongelma maton alle. Vaimo ei varmasti ole tyhmä, hän tietää ettei ole normaalia ja terveellistä olla haluamatta seksiä. Mutta hän ei tee asialle mitään?

Jos minun mieheni ei antaisi seksiä vaikkapa vuoteen kahteen, niin alkaisin varmasti ajatella kuten uutisen mies. Meillä ihmisillä on tarpeita ja haluja, ja voidaksemme hyvin meidän pitää pystyä toteuttamaan itseämme monin eri tavoin - työelämässä, harrasteissa, vanhempana, ihmisenä, miehenä/naisena... ja myös seksuaalisesti.

Mikahan on tässä ollut erittäin myöntyväinen. Seksittömyyttä enemmän minua vaivaisi jos puolisoni ei kykenisi puhumaan jostain kanssani ja lukittuisi, kostaisi puheenaiheen esille ottamisen mököttämällä tai pilaamalla illan, jne. Kyllähän se eroon lopulta johtaa, sanoi kuka mitä tahansa. Mikan vaimo ei kuitenkaan ole vakavasti vammautunut tai muutoin menettänyt kykynsä seksiin. Asian vuoksi kannattaisi mennä lääkärille. Ainakin minä menisin jos miehet eivät enää kiinnostaisi ja olisin kuitenkin perusterve.
Miksi pitäisi mennä lääkärille jos ei halua seksiä? Jos asia ei häiritse itseä niin miksi tehdä seksin haluamattomuudesta ongelma?

Se, että vaimon haluamattomuus on ongelma Mikalle, on ihan toinen juttu.
 
vierailija
Siis mikä mies tämä "Mika" nyt on? Vai että "vaimo ei ole halunnut seksiä...", no voi sun kyynel. Ei se meilläkään emäntä rukoile mua nussimaan sitä. Kolme lasta ja kahden aikuisen työt. Aika usein saa kuulla, että "jätetäänkö viikonlopulle, kun väsyttää niin paljon". Ja siis puhumattakaan siitä että vaimo tekisi aloitteen.

Ruuhkavuodet on ruuhkavuosia. Ei se marisemalla muuksi muutu. Sitä seksiä pitää hyvällä tavalla vaatia. Siis kertoa, että "minä tarvitsen seksiä, jos ei juuri nyt, niin sopiiko myöhemmin?"

Ja työpaikkaromanssi tulee vastaan kuin juna, vaikka miten vastustelee ja pistää hanttiin. Jepa jee ja huomenna lisää. Se ei tule jos päättää ettei ala pelehtimään. Se on juuri tasan niin yksinkertaista. Ja se ettei seksiä ole osannut pyytää/vaatia ei kyllä ole mikään perustelu mennä panemaan toista. Hyvä tekosyy, mutta siihen se jääkin.

Ja se että seksilelu pitää piilottaa vaimolta, kertoo jo parin kemiasta. Ehkäpä se nimenomaan pitäisi varta vasten vaimolle näyttää, että "tätä pitää nussia, kun oikeaa piparia en saa". Ehkäpä se herättäisi jotain kelloja jossain.
 
vierailija
Miksi pitäisi mennä lääkärille jos ei halua seksiä? Jos asia ei häiritse itseä niin miksi tehdä seksin haluamattomuudesta ongelma?

Se, että vaimon haluamattomuus on ongelma Mikalle, on ihan toinen juttu.
Sitä sanotaan parisuhteeksi? Jossa toinen toistaan huomioi... Ehkä jos vain omat ongelmat kiinnostaa eikä puolison niinkään, ei tällaisen näkökulman omaavan ihmisen kyllä kannata ryhtyä parisuhteeseen ikinä...
 
vierailija
Mua ihmetytttää yhtä paljon myös sen "antamattoman" osapuolen rooli tällaisissa tapauksissa. Siis lähtökohtaisesti, eihän se tyhmä ole hänkään. Hänellä siis on itselläkin ymmärrys, että seksielämää ei enää ole. Että eipä tässä olla pantu muuten vaikka puoleen vuoteen. Ja vaikka omat seksuaaliset halut olivat täysin nolla, niin kyllähän siitä keskustella täytyy. Onko se oikeasti niin vaikeaa sanoa omalle kumppanilleen, että "hei meidän seksielämä on jäänyt ja mulla ei ole vieläkään haluja".

Silloinhan asialle voi edes yrittää tehdä jotain, tai ainakin myöntää nykytilanne. Pahintahan on tuollainen salamyhkäisyys, että seksi vain jää ja siitä ei edes puhuta.
 
No onhan tuo vaimokin pettänyt miestään 12 vuotta - missä ero?
No ainakin se ero, että jos nyt lähdetään siitä, että avioliitossa tai yleensä suhteessa pitäisi jollain lailla pelata avoimin kortein, niin tuossa mies kuitenkin tietää vaimonsa seksihaluttomuudesta, mutta vaimo ei miehensä pettämisestä. Eli mies on ongelmasta tietoisena jäänyt suhteeseen itse.

Ei silti, minusta tuo kuulostaa siltä, että heillä on varsinainen parisuhde jo vuosia sitten päättynyt ja nyt vaan elellään tavan vuoksi yhdessä. Fiksumpaa olisi joko erota tai sitten sopia, että kumpikin voi tahollaan tehdä mitä lystää. Eipä tuo mieskään kovin kiinnostuneelta vaikuta vaimoaan kohtaan, joten en oikein ymmärrä, mitä hän valittaa.
 
Typerä mies!
Ja syy on tuo, että ei voi jättää vaimoa taloudelliseen ahdinkoon, eikä voi erota sen vuoksi (muiden syiden ohella). Ihan :poop: puhetta! Järkyttävä tossukkamies. Kehtaakin avautua ongelmistaan, kun itse on se ongelma!
 
Jos mies odottelee sitä seksiä 5-6 vuotta ja sen jälkeen harrastaa sitä työtoverin kanssa, en olisi heittämässä miestä kivellä "pettäjänä". Miten mielestäsi on "biologian kannalta luontevaa" pakottaa miehensä seksittömään suhteeseen? Jatkuva kieltäytyminen seksistä avioliitossa on pettämistä.
No en minä sitä pettämiseksi kutsuisi, mutta olen kyllä muuten kanssasi samaa mieltä, että en minäkään tuollaisessa tilanteessa lähtisi syyttämään sitä, joka hakee seksiä ja läheisyyttä muualta. Mutta en lähtisi syyttelemään sitä haluamatonta osapuoltakaan. Ei seksiä ole pakko haluta tai harrastaa - edes kumppaninsa kanssa. Mutta eipä toisaalta ketään voi velvoittaa seksittömyyteenkään vain siksi, että joku ei halua. Ratkaisuja on useita tällaiseenkin ongelmaan - tai ainakin muutama. Ei minusta tavallaan noista osapuolista kumpikaan ole sinänsä tehnyt väärin, mutta sikäli kumpikin on tehnyt tyhmästi kun ei ole jo vuosia sitten puhunut tilanteesta ja sopinut yhdessä, mitä tehdään. Mutta inhimillisesti katsoen kumpaakin voi ymmärtää.
 
vierailija
Miksi pitäisi mennä lääkärille jos ei halua seksiä? Jos asia ei häiritse itseä niin miksi tehdä seksin haluamattomuudesta ongelma?

Se, että vaimon haluamattomuus on ongelma Mikalle, on ihan toinen juttu.
Eikö se että parisuhde ei toimi häiritse? Eikö se häiritse, että mies nussii piilossa jotain lelua? Eikö sekään häiritse, että mies käy vieraissa? Mä en oikein löydä tästä tarinasta sitä kohtaa mikä ei normaalissa parisuhteessa elävää vaimoa häiritsisi.
 
Eikö se että parisuhde ei toimi häiritse? Eikö se häiritse, että mies nussii piilossa jotain lelua? Eikö sekään häiritse, että mies käy vieraissa? Mä en oikein löydä tästä tarinasta sitä kohtaa mikä ei normaalissa parisuhteessa elävää vaimoa häiritsisi.
Nussii lelua? Siis masturboi? Toivottavasti ketään ei nykyisin häiritse kumppanin masturbointi. Kyllähän sitä suhteessa olevatkin tekevät - mutta eivät seksin korvikkeeksi, vaan ihan muuten vaan, huvikseen, rentoutuakseen, saadakseen paremmin unta, vain lauetakseen nopeasti silloin kun ei varsinaisesti tee mieli seksiä... Tutkimusten mukaan niillä parisuhteessa olevilla on myös parempi seksielämä, jotka MYÖS masturboivat.
 
  • Tykkää
Reactions: 0oo0
vierailija
Nussii lelua? Siis masturboi? Toivottavasti ketään ei nykyisin häiritse kumppanin masturbointi. Kyllähän sitä suhteessa olevatkin tekevät - mutta eivät seksin korvikkeeksi, vaan ihan muuten vaan, huvikseen, rentoutuakseen, saadakseen paremmin unta, vain lauetakseen nopeasti silloin kun ei varsinaisesti tee mieli seksiä... Tutkimusten mukaan niillä parisuhteessa olevilla on myös parempi seksielämä, jotka MYÖS masturboivat.
Tähän on vähän vaikea vastata, koska koko pointti taisi mennä sinulta ohi. Mutta joo - masturbointi on luonnollista. Tässä tapauksessa lelun nussiminen oli korvike seksille. Tässä tapauksessa masturbointi leluun/lelulla oli ongelma, koska lelu piti piilottaa. Mutta se pointti mitä tuot esille on normaalia. Masturbointi on normaalia. Mutta piilossa lelun nussiminen aidon seksin korvikkeena ei ole "normaalia" parisuhdetta. Mikäli nyt normaalia voi edes kuvata.
 
vierailija
Eikö se että parisuhde ei toimi häiritse? Eikö se häiritse, että mies nussii piilossa jotain lelua? Eikö sekään häiritse, että mies käy vieraissa? Mä en oikein löydä tästä tarinasta sitä kohtaa mikä ei normaalissa parisuhteessa elävää vaimoa häiritsisi.
Vaimo ei välttämättä tiedä, että miehensä masturboi leulla. (Ja jos tietäisi niin olisiko se ongelma?)
Vaimo ei välttämättä tiedä, että mies käy vieraissa. (Tämän tietäminen ehkä häiritsisi vaimoa.)
 
vierailija
Vaimo ei välttämättä tiedä, että miehensä masturboi leulla. (Ja jos tietäisi niin olisiko se ongelma?)
Vaimo ei välttämättä tiedä, että mies käy vieraissa. (Tämän tietäminen ehkä häiritsisi vaimoa.)
Minä vaimona sanon tähän että jos kyseessä on normaali ja terve mies enkä ole raottanut hänelle jalkoväliä kuin kerran 12 vuoteen niin voisin olla hyvin varma että jotenkin se aviomies ne pussit tyhjentää.

Tässäkin jutussa vaimokin voi tietää tai aavistaa että mies on pettänyt tai todennäköisesti pettää, mutta ei tee asialle mitään koska on yhteinen lapsi ja taloudelliset saavutetut edut.
 

Yhteistyössä