Vanhan viinan haju

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mies oli eilen vähän juopotellut. Periaatteessa ei haittaa mua, kun on kuitenkin suht. toimintakykyinen. Oli luvannut aamulla sytyttää takan ja sen tekikin. Vanhan viinan löyhkä vaan aika vahva. Takaisin nukkumaan meni. Väitti että on juonut viisi lonkeroa (puoli litraa, yhteensä siis 2.5 l). Voiko haista vanhalle viinalle semmosesta määrästä?

Ja jos voi, niin missä se raja menee. Ei se ainakaan yhdestä oluesta seuraavan päivänä haise
 
Riippuu ihan miehestä ja siitä monen aikaan on juonut.

Mies oli eilen vähän juopotellut. Periaatteessa ei haittaa mua, kun on kuitenkin suht. toimintakykyinen. Oli luvannut aamulla sytyttää takan ja sen tekikin. Vanhan viinan löyhkä vaan aika vahva. Takaisin nukkumaan meni. Väitti että on juonut viisi lonkeroa (puoli litraa, yhteensä siis 2.5 l). Voiko haista vanhalle viinalle semmosesta määrästä?

Ja jos voi, niin missä se raja menee. Ei se ainakaan yhdestä oluesta seuraavan päivänä haise
 
vierailija
Loppuuko vanhan viinan haju muka silloin kun alkon palaminenkin loppuu? Mun mies ainakin haisee todella pitkään, ainakin vähäsen, vaikka varmasti on alkot jo palaneet pois.

Kerran jopa mökillä viivytettiin vähän lähtöä ja tarkastettiin alkometrillä. Kello 10 näytti vielä vähän, kello 11 näytti nollaa. Illalla vielä kuuden maissa oli pientä hajua (vaikka siis kävi suihkussa, harjasi hampaat tms.)
 
vierailija
Toisin kuin voisi luulla, vanhan viinan haju ei tule itse etanolista, vaan muista alkoholin mukana saaduista aineista, jotka kasaantuvat elimistöön. Paha haju häviää vasta, kun maksa on polttanut kaiken alkoholin ja pääsee sen jälkeen tuhoamaan muita aineita. Eli mitä enemmän alkoholissa on mukana ylimääräisiä aineita, sitä varmemmin vanha viina löyhkää. Haiset huomattavasti pahemmalta seuraavana aamuna, jos olet juonut viskiä etkä kossua.
 
vierailija
Vanhan viinan haju ei suoraan liity määrään, vaan esim. mitä on juonut ja onko syönyt. Ihan viina viinan juominen haisee usein seuraavana päivänä, vaikka olisi ottanut vain pari.
 

Yhteistyössä