Vauvasta kertominen vanhemmille, kun uutinen onkin negatiivinen

Yleensä vauvan tulo-uutiset ovat iloisia ja kertomista tuleville isovanhemmille oiken odottaa. Minun tapauksessani stressaan kertomista vanhemmilleni aivan älyttömästi, koska uutinen ei olisi heille luultavimmin iloinen.
Siitä huolimatta, vaikka olen itsenäinen 24 vuotias aikuinen.
Jos tilanne olisi toinen, vauva uutinen olisi vanhemmilleni iloinen ja he olisivat todella onnellisia puolestani.
Tässä on kuitenkin sellainen asia taustalla, että vanhempani vihaavat tulevan lapseni isää, viha on jopa ehkä vähän laimea sana.
Tulevan isän kanssa meillä pitkä historia, eikä hän ole joskus kohdellut minua kovin hyvin(ei kuitenkaan koskaan väkivaltaisesti).
Vanhempani ovat minua kohtaan todella suojelevaisia, olen uskotellut heille että en ole ollut miehen kanssa enää aikoihin tekemisissä. Todellisuudessa olen edelleen miehen kanssa, en vaan pääse hänestä irti, ja nyt sitten tämä tilanne.. En aio tehdä aborttia, ja se on muutenkin juuri myöhäistä.
Tiedän itsekkin että mies on täysin renttu, mutta en pysty aborttiin ja haluan tämän lapsen, mieskin haluaa.
Tiedän myös että päätökseni eivät enää kuulu vanhemmilleni, mutta jotenkin silti heidän tuleva reaktionsa ahdistaa älyttömästi.
Kaipaan jonkinlaista vertaistukea, kuulla kokemuksia muilta jotka ovat ehkä joskus olleet samantyylisessä tilanteessa, että lapsesta kertominen läheisimmilleen pelottaa.
 

Yhteistyössä