vauvavakuutus

Nopealla vilkaisulla en löytänyt tälle aiheelle omaa keskustelua, jos sellainen on, pahoittelen toisintoa. Tuosta ylläpidon infosta oli jotain apua, mutta kaipaisin vielä keskustelua aiheesta :)

Eli siis, joko olette hankkineet tai aiotteko hankkia vauvalle vakuutusta jo ennen syntymää? Jos, niin mistä vakuutusyhtiöstä ja miksi, oletteko vertailleet hintoja ja millaisia hintoja on tullut vastaan? Mitä kaikkea teidän piti vakuutusta varten toimittaa vakuutusyhtiöön?

Itse olen nyt juuri siinä vaiheessa että pikkuhiljaa pitäisi ruveta vakuutusta hankkimaan, mutta en oikein tiedä mistä aloittaa. Tunnen itseni jotenkin kovin uunoksi lueskellessani vakuutusehtoja kun ne eivät tunnu oikein aukeavan minulle (n) kysymys on kuitenkin tärkeästä asiasta ja pelottaa että en osaa hoitaa sitä oikein...

Hyvät neuvot ja opastus tervetulleita ja yleinen keskustelu aiheesta enemmän kuin suotavaa (y)
 
Me otettiin rakenneultran jälkeen lapsivakuutus. Tutkittiin hintoja ja omavastuita yms niin päädyttiin OP:n vakuutukseen koska tuntui järkevimmältä. Omavastuu on 100eur /vuosi ja perus hoitoturva sisältäen hammasturvan on noin 380eur vuodessa. Onhan se vakuutuksena aika hintava, mutta haluttiin ehdottomasti ottaa kun on sitten helpompaa käydä lääkärissä yksityisellä jos jotain tulee, varsinkin mahdolliset korvatulehduskierteet yms on varmasti helpompaa hoitaa siellä kun jonotella terveyskeskuksessa.
Jotain pientä alennusta hinnassa oli kun olen itse OP:n asiakas pankkipuolella ja keskitettiin kotivakuutus ja autovakuutuskin sitten samaan paikkaan kun saatiin niihinkin hyvät hinnat.

En enää kuollaksenikaan muista mitä piti tietoja sinne piti toimittaa :D
 
Oivoi, taisi itsellä tullakin este vastaan vauvavakuutuksen suhteen, kun enhän edes muistanut sellaista että olen raskauden aikana polttanut tupakkaa.. lopettamaan en pystynyt kuin seinään kun sain raskaudesta tietää(Ja tietääkin sain vasta viikolla 8, kun en osannut arvata tilannetta epäsäännöllisten kuukautisten takia heti), ja tulihan se neuvolassa sitten toki kerrottua että saisin tukea/apua lopettamiseen. No, vaikka tupakointi on historiaa ollut n. Viikolta10 tai 11, komeilee neuvolakortissa merkintä raskauden aikaisestatupakoinnista :(

Kävin itse noissa vapaaehtoisissa sikiöseuloissa juuri tämän tupakoinnin takia, mutta kaikki ollut niin normaalia tähän asti kuin olla voi, mutta eipä taida suomesta löytyä sellaista vakuutusyhtiötä joka tuota sikiövakuutusta myöntää :(:( välillä tuntuu että tulipa oltua tyhmän rehellinen neuvolassa, tämä on nimittäin jo kolmas kerta tämän raskauden aikana kun rehellisyys "kostautuu" ....
 

Yhteistyössä