Vierailijan poistaminen käytöstä

M42
Ikuisuuskysymys, mutta otanpa minä vuorostani esille. Voisiko käyttäjän vierailija poistaa käytöstä ja ottaa käyttöön ketjukohtaiset vierailijoiden nimimerkit. Silloin ketjuja olisi helpompi seurata, kun saman henkilön viestit erottuisivat selkeästi. Nyt aika laidasta laitaan viestejä tulee vierailijoilta. Ja niitä kun ei edes pysty estämään näkymästä...
 
M42
Olet todella säälittävä. Ettäkö sinun pitäisi saada poistaa eriävät mielipiteet itsesi näkyviltä mutta vierailiat joutuisivat silti yhä lukemaan sinun typeriä lässytyksiäsi?
Kuka tahansa voi vapaasti rekisteeöityä palstalle ja estää rekisteröidyn käyttäjän viestien näkymisen, jos ne häiritsevät. Vierailijan kohdalla ainoa keino on viesteistä raportointi ylläpidolle, joka sitten tarvittaessa joskus poistaa viestejä, jos poistaa. Ehkä sitä ei vierailijana huomaa, mutta viestiketjuista on välillä todella hankala päätellä, että mitkä viestit ovat yhden ja saman henkilön kirjoittamia. Selkeyttäisi kummasti keskustelua, kun jokaisella olisi oma nimimerkki, joko rekisteröity tai ketjukohtainen.
 
vierailija
Muuttaako se jotenkin viestin sisältöä silmissäsi, jos näet nimimerkin? Jos ei, niin mitä väliä nimimerkillä? Jos kaikki keskittyisivät vain viestien sisältöön ja jätetään nimimerkit rauhaan.
 
vierailija
Kuka tahansa voi vapaasti rekisteeöityä palstalle ja estää rekisteröidyn käyttäjän viestien näkymisen, jos ne häiritsevät. Vierailijan kohdalla ainoa keino on viesteistä raportointi ylläpidolle, joka sitten tarvittaessa joskus poistaa viestejä, jos poistaa. Ehkä sitä ei vierailijana huomaa, mutta viestiketjuista on välillä todella hankala päätellä, että mitkä viestit ovat yhden ja saman henkilön kirjoittamia. Selkeyttäisi kummasti keskustelua, kun jokaisella olisi oma nimimerkki, joko rekisteröity tai ketjukohtainen.
Natsi!
 
M42
Muuttaako se jotenkin viestin sisältöä silmissäsi, jos näet nimimerkin? Jos ei, niin mitä väliä nimimerkillä? Jos kaikki keskittyisivät vain viestien sisältöön ja jätetään nimimerkit rauhaan.
Nimimerkillä ei ole merkitystä, mutta olisi, väillä ainakin, helppo huomata, mitkä viestit ovat samalta kirjoittajalta, kun ketjuissa ei olisi montaa vierailija-nimimerkillä kirjoittajaa.
 
M42
Sillä ei ole mitään merkitystä, mikä viesti on kenenkin kirjoittama, ellei sinulla sitten ole taka-ajatuksena alkaa vainota jotain tiettyä kirjoittajaa.
Esimerkiksi lainauksia käyttäessä tietäisi lainaako saman kirjoittajan viestejä. Vainoajat hyvin usein käyttävät juuri ei rekisteröityä nimimerkkiä. Jos vainoamisesta haluttaisiin palstalla eroon, otettaisiin käyttöön rekisteröitymispakko ja vainoajanikit laitettaisiin banniin.
 
vierailija
Ikuisuuskysymys, mutta otanpa minä vuorostani esille. Voisiko käyttäjän vierailija poistaa käytöstä ja ottaa käyttöön ketjukohtaiset vierailijoiden nimimerkit. Silloin ketjuja olisi helpompi seurata, kun saman henkilön viestit erottuisivat selkeästi. Nyt aika laidasta laitaan viestejä tulee vierailijoilta. Ja niitä kun ei edes pysty estämään näkymästä...
Nukkuisit vaikka välillä :D
 
vierailija
vierailija
En ole ajatellut aikaisemmin sitä rekkautuneiden estämistä, mutta nyt vasta hoksasin, että sehän on sama kuin kahvipöydässä tai jossain neuvottelussa tekisi itsestään kuuron: huutelisi vaan omiaan minkä ehtii, mut ei oikeesti koskaan kuule mitä mieltä muut ovat tai onko itse jossakin asiassa totaalisen väärässä - ja saa olla jatkossakin:alien:

Miten sellainen toiminto on ylipäätään k e s k u s t e l u palstalla :geek::confused:
 
vierailija9
Ennen ei samalla harmaalla nikillä voinut olla montaa ketjussa. Piti keksiä vaikka numeroita perään. Nyt tarjoaa automaattisesti "vierailija" mikä tosiaan aika tyhmää kun 10 samaa
 
Muuttaako se jotenkin viestin sisältöä silmissäsi, jos näet nimimerkin? Jos ei, niin mitä väliä nimimerkillä? Jos kaikki keskittyisivät vain viestien sisältöön ja jätetään nimimerkit rauhaan.
Kyllä viestin sisältöön silloin suhtaudutaan vakavammin ja luetaan ensimmäisten joukossa, kun se tulee niciltä. Viesti saa ns. kasvot ja sitä kautta enemmän painavuutta.
itse ohitan yleensä heti kaikkien vieralilijoiden viestit, jotka alkavat jollain haistatuksella :coffee: Valitettavasti vieralija (t) käyttävät "vierasjoukkoa" tukenaan - kaikkien vierailjioiden nimimerkin alla voi puhua kaikkea jonninjoutavaa, mitä sylki suuhun tuo ja purkaa itseään ja potutustaan koko maailmalle ajattelematta sen enempää.
 
M42
En ole ajatellut aikaisemmin sitä rekkautuneiden estämistä, mutta nyt vasta hoksasin, että sehän on sama kuin kahvipöydässä tai jossain neuvottelussa tekisi itsestään kuuron: huutelisi vaan omiaan minkä ehtii, mut ei oikeesti koskaan kuule mitä mieltä muut ovat tai onko itse jossakin asiassa totaalisen väärässä - ja saa olla jatkossakin:alien:

Miten sellainen toiminto on ylipäätään k e s k u s t e l u palstalla :geek::confused:
Ilmeisesri samalla, jos estää jonkun viestien näkymisen itselleen, estää myös omien viestien näkymisen hänelle. En ole varma, mutta näin olettaisin asian olevan.
 
En ole ajatellut aikaisemmin sitä rekkautuneiden estämistä, mutta nyt vasta hoksasin, että sehän on sama kuin kahvipöydässä tai jossain neuvottelussa tekisi itsestään kuuron: huutelisi vaan omiaan minkä ehtii, mut ei oikeesti koskaan kuule mitä mieltä muut ovat tai onko itse jossakin asiassa totaalisen väärässä - ja saa olla jatkossakin:alien:

Miten sellainen toiminto on ylipäätään k e s k u s t e l u palstalla :geek::confused:
Näytäs mulle semmoinen neuvottelu johon huolitaan osallisiksi nimettömiä huutelijoita?
Samoin jos menen kapakkaan niin mä valitsen pöydän johon istun ja keskustelen pöytäseurueeni kanssa, eikä mua kiinnosta mitä muissa pöydissä metelöidään.

Sen lisäksi mitä enemmän keskustelukumppanista tietää, niin sen paremmin tietää millä kompetenssilla hän mistäkin asiasta puhuu. Jos mä esim. tiedän, että Kalle korjaa ammatikseen autoja, niin milloin mulla on autossa ongelma niin Kallen mielipiteillä on enemmän painoarvoa kuin kaikilla harmailla huutelijoilla yhteensä.
 
  • Tykkää
Reactions: 0oo0
Ikuisuuskysymys, mutta otanpa minä vuorostani esille. Voisiko käyttäjän vierailija poistaa käytöstä ja ottaa käyttöön ketjukohtaiset vierailijoiden nimimerkit. Silloin ketjuja olisi helpompi seurata, kun saman henkilön viestit erottuisivat selkeästi. Nyt aika laidasta laitaan viestejä tulee vierailijoilta. Ja niitä kun ei edes pysty estämään näkymästä...
Se on silloin foorumin kuolemaksi. Tai on näivettyminen alkanut jo.
 
vierailija
Sen lisäksi mitä enemmän keskustelukumppanista tietää, niin sen paremmin tietää millä kompetenssilla hän mistäkin asiasta puhuu. Jos mä esim. tiedän, että Kalle korjaa ammatikseen autoja, niin milloin mulla on autossa ongelma niin Kallen mielipiteillä on enemmän painoarvoa kuin kaikilla harmailla huutelijoilla yhteensä.
Sullahan se aina on se sama mantra: naiset vaietkoon seurakunnassa - vai etkö ole itse sitä huomannut v i e l ä ? Vaikka naisilla on ajokortit jne. Itse otit auton esimerkiksi nyt :geek:
 

Yhteistyössä