Ymmällä aikuisen lapsen takia...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En nyt kaikkea tähän kirjoita, mutta yksi ihmetyksen aihe on se, miten autokoulun suorittaminen vaan kestää ja kestää. Poika aloitti tämän vuoden tammikuussa. Kirjallisissa on käynyt 3 krt, mutta ei ole saanut läpi.
 
vierailija
Eihän nyt aikuista voi pakottaa! Kysyin häneltä tammikuussa, haluaako hän käydä autokoulun ja vastaus oli heti: "Joo." - Tekee usein tätä, että sanoo minulle - äidilleen - "joo", millä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa, jota lupaa. Tästä olen hänelle puhunut ja tähdentänyt, että eihän se nyt niin kamalaa ole, että minua, äitiään huijaa, mutta työelämässä tuollainen lupaaminen + tekemättä jättäminen on vakava virhe.
 
vierailija
Tehtävän aloittamisen vaikeus, tehtävässä pysymisen vaikeus, tehtävän loppuunsaattamisen vaikeus. Paljon lupauksia ja haluakin tehdä asioita, mistään vain ei tullut lopulta mitään. Luvatessaan itsekin uskoi tekevänsä. Tällainen oli ja on oma nuoreni 21v. Sai diagnoosin add ja lääkityksen. Alkoi hommat sujumaan.
 
vierailija
Joskus lapset eivät vaan yksinkertaisesti kehtaa sanoa omalla äidilleen omia mielipiteitään, jos ne ovat kovin ristiriidassa keskenään äidin toiveiden ja halujen kanssa.
 
vierailija
Tehtävän aloittamisen vaikeus, tehtävässä pysymisen vaikeus, tehtävän loppuunsaattamisen vaikeus. Paljon lupauksia ja haluakin tehdä asioita, mistään vain ei tullut lopulta mitään. Luvatessaan itsekin uskoi tekevänsä. Tällainen oli ja on oma nuoreni 21v. Sai diagnoosin add ja lääkityksen. Alkoi hommat sujumaan.
Ap. taas tässä. Ahaa, no hyvä, että löysitte tietoa ja saitte apua. - Tämä meidän poika on kyllä tutkittu ja käy terapiassa viikottain sekä opiskelee. Älyn toiminnassa ei sinänsä pitäisi olla estettä, mutta kyllä hän on aina ollut sellaista perässä vedettävää mallia, ikinä ei rynnännyt pienenäkään mihinkään saati saanut raivareita kaupassa. Käytös siis muuten hyvä.
 
vierailija
Kuulostaa laiskalta ja saamattomalta näin äkkiseltään.
Maksaako itse nuo testit?
Ei maksa itse, vaan me vanhemmat. Eilen kysäisin mieheltä, paljonko pojan autokouluun on mennyt ja kuulemma n. 1700. Kyllä mies kertoi myös saaneensa poikaan hyvän keskusteluyhteyden, jonka toivoo tuottavan tulosta. - Joka tapauksessahan se olisi plussaa, että poika sen kortin saisi. (olen ap.)
 
Ei maksa itse, vaan me vanhemmat. Eilen kysäisin mieheltä, paljonko pojan autokouluun on mennyt ja kuulemma n. 1700. Kyllä mies kertoi myös saaneensa poikaan hyvän keskusteluyhteyden, jonka toivoo tuottavan tulosta. - Joka tapauksessahan se olisi plussaa, että poika sen kortin saisi. (olen ap.)
Vastedes laittaisin itse maksamaan. Yhden uusintakokeen voisin omalle tenavalle maksaa, mutta siitä eteenpäin olisi omalla vastuulla. Lisää motivaatiota kummasti.
 
vierailija
Vastedes laittaisin itse maksamaan. Yhden uusintakokeen voisin omalle tenavalle maksaa, mutta siitä eteenpäin olisi omalla vastuulla. Lisää motivaatiota kummasti.
Hyvä, jos toimii teidän tapauksessa!. - Meillä ei voi harkitakaan. Meidän on otettava kasvatusvastuu lapsestamme niin kauan kuin hän sitä tarvitsee ja siten kuin katsomme parhaaksi, tapauskohtaisesti, mikä ei tietenkään sitten poista turhautumisen tunnetta, kun kaikki ei vaan aina suju toivotusti.
 
Hyvä, jos toimii teidän tapauksessa!. - Meillä ei voi harkitakaan. Meidän on otettava kasvatusvastuu lapsestamme niin kauan kuin hän sitä tarvitsee ja siten kuin katsomme parhaaksi, tapauskohtaisesti, mikä ei tietenkään sitten poista turhautumisen tunnetta, kun kaikki ei vaan aina suju toivotusti.
Öööö, tajuat kai itsekin, että teidän malli ei ole ihan kauhean hyvin toiminut, jos poika tuon ikäisenä on noin saamaton...

Ja mikä tärkeämpää, asioiden maksaminen lapsen puolesta ei ole kasvatusta. Päinvastoin. Teette karhunpalveluksen pojallenne tuolla passauksella.
 
vierailija
Öööö, tajuat kai itsekin, että teidän malli ei ole ihan kauhean hyvin toiminut, jos poika tuon ikäisenä on noin saamaton...

Ja mikä tärkeämpää, asioiden maksaminen lapsen puolesta ei ole kasvatusta. Päinvastoin. Teette karhunpalveluksen pojallenne tuolla passauksella.
Kuinka nuori sä olet? - Kas, kun lapset eivät synny samanlaisina. He ovat omia yksilöitään. And trust me, äiti tietää.
 
Esikoinen ilmoitti toissaviikolla suoraan, ettei hän kyllä taida ajokortilla mitään tehdä kun bussillakin pääsee hyvin.

Mun kannalta toki ois kivempi että esikoinen kuskaisi nuoremmat eikä mun tarvitsisi vaivautua mutta toki annan pojan pitää päänsä. Paempihan joukkoliikenne maailman kannalta on.
 
vierailija
Milloin sen kakaran kuuluu mielestäsi ottaa itse vastuu?? mä muutin omilleni 17v iässä pysyvästi. Eikä oo kukaan hyysänny ekan luokan jälkeen

Hyvä, jos toimii teidän tapauksessa!. - Meillä ei voi harkitakaan. Meidän on otettava kasvatusvastuu lapsestamme niin kauan kuin hän sitä tarvitsee ja siten kuin katsomme parhaaksi, tapauskohtaisesti, mikä ei tietenkään sitten poista turhautumisen tunnetta, kun kaikki ei vaan aina suju toivotusti.
 
vierailija
Ei se tiedätkö ole. Se on sitä, että ei opeta lapselleen vastuunottoa, itsestä huolehtimista tai ylipäänsä mitään. Sillä huolehtii vain siitä, että lapsi on ihan sormi suussa siinä vaiheessa, kun pitäisi omillaan tulla toimeen.
Siis ihan oikeesti nyt. Mikä sua vaivaa? Lopeta tollanen riehuminen ja painu hoitamaan omia asioitas, jotka taitaa olla rempallaan.
 
Siis ihan oikeesti nyt. Mikä sua vaivaa? Lopeta tollanen riehuminen ja painu hoitamaan omia asioitas, jotka taitaa olla rempallaan.
Mitähän minä nyt olen riehunut :D
Ilmeisesti meillä on täysin eri näkemys riehumisesta...
ja ei ole retuperällä asiat, kun on sen verran pätevästi kasvatettu lapsetkin, että kaikki soljuu kuin vettä vain
Ja voin taata, että eivät satavarmasti kolmea kertaa käy yrittämässä jotain autokoulun testejä, joista koulutettu apinakin pääsee pienellä harjoituksella läpi :LOL:
 
vierailija
Mitähän minä nyt olen riehunut :D
Ilmeisesti meillä on täysin eri näkemys riehumisesta...
ja ei ole retuperällä asiat, kun on sen verran pätevästi kasvatettu lapsetkin, että kaikki soljuu kuin vettä vain
Ja voin taata, että eivät satavarmasti kolmea kertaa käy yrittämässä jotain autokoulun testejä, joista koulutettu apinakin pääsee pienellä harjoituksella läpi :LOL:
No, mutta vanhemmiltasi ei kasvatus onnistunut.
 
vierailija
En halua lukea täältä enempää vittuilua apinaa tyhmemmästä lapsestani, joten poistapa kommenttisi.

Aika vaikeahan tilanne on, kun ulkoisesti nuori on ok ja käytös on hyvä, mutta suorituspuoli ja henkinen kehitys laahaa n. kaksi vuotta normaalia jäljessä. - Tällaiseen tilanteeseen kyselin vertaistukea. (olen ap.)
 
vierailija
En halua lukea täältä enempää vittuilua apinaa tyhmemmästä lapsestani, joten poistapa kommenttisi.

Aika vaikeahan tilanne on, kun ulkoisesti nuori on ok ja käytös on hyvä, mutta suorituspuoli ja henkinen kehitys laahaa n. kaksi vuotta normaalia jäljessä. - Tällaiseen tilanteeseen kyselin vertaistukea. (olen ap.)
Amerikassa ajokortti suoritetaan 16 vuotiaana. Joten siinä se sun kaksi vuotta jälkeen jäänyttä. Mutta kumma kun silti se amerikkalaisilta 16 vuotiailta onnistuu...
Joten.. pitäisikö nyt tsemppaa, vanhempien.
 

Yhteistyössä