Raskausarvet

  • Viestiketjun aloittaja ninskuliina
  • Ensimmäinen viesti
ninskuliina
Olen 3.5 kk tytön äity. Olenko todella ainut jota raskausarvet todella häiritsevät ihanasta nyytistä huolimatta?? Mahani kirjaimellisesti repesi viimeisen kuukauden aikana ja on todella toivottoman näköinen nahkakasa. Rinnat löpsähtivät ja saivat samaisia punertavia uurteita. Kun käydään miehen kanssa saunassa, en voi olla huomaamatta, kun hän avoimesti tuijottaa niitä...Haluaisin silloin vaipua lauteiden alle! Enää hän ei rakastelun aikana riisu minulta kuin housut, enkä itse kehtaa tyrkyttää paljasta hipiääni.. Olen kysynyt asiasta häneltä ja vastaus on kutakuinkin; minkäs niille voi. Voin sanoa suoraan, etten ole sinut näiden kanssa enkä usko ajankaan auttavan. Miten olette pystyneet unohtamaan ne? Tai meneen uimaan tai rannalle saati pukukoppiin??

 
NE VAALENEE KYLLÄ AJAN KANSSA !!! :) ..mullakin oli vielä tuossa vaiheessa vatsa ja rinnat ihan hirveessä kunnossa..onhan mulla vieläkin (JOS OIKEIN TARKKAA KATSOO!) mutta ovat kyllä vaalenneet lähes huomaamattomaksi,synnytyksestä on kohta puolitoista vuotta aikaa..ja alussa mulla raskausarvet oli tosi näkyvät (PALJON!!!) ..ja ne oli oikee sellasii sini/lila punasii..hirveitä..vaa ei enää...
=) :flower: =)
 
Kuutar79
Älä huoli, ne haalenee aivan varmasti. Ekasta raskaudestani mulle kävi samoin, ja vuoden päivät kun vierähti, ne oli enää vaan haaleet muistot.
Rasvaile niitä ja pidä terveellinen ruokavalio, sekä liiku jonkin verran. Se edesauttaa ihon kimmoisuuden paranemista. mutta teet niin tai näin, niin ajan myötä ne häipyy kyllä.
 
Moikka!

Ymmärrän hyvin sun tunteet. itselläni täysin samanlainen tilanne. Mulla vielä tilannetta pahentaa sektiosta jäänyt arpi. Eipä ne minunkaan miestä kovasti kiinnosta. Itse olen päättänyt arvista "kärsiä" ja piilotan ne kyllä vaatteilla hyvinkin sen takia. Rinnoissa minulla myös on raskausarpia. Pitkiin aikoihin en rakastelutilanteissa liivejä edes ajatellut ottaa pois. Olen kyllä myös huomannut että arvet aiheuttavat miehessä kummaksuntaa.

Itse lähinnä pidän niitä normaaleina ilmiöinä, mutta pahaltahan se toisen arvioitseva katse tuntuu. Voimia sulle jaksamiseen tosi paljon!!

Enkä halua romuttaa hyvin arvettomia unelmia, mut mulle kyllä neuvolasta sanottiin että aina ne ei häviä eikä edes vaalene kovinkaan paljon.

 
mävaantaas
luulen että sua häiritsee paremminkin se että haluaisit kuulla miehesi ihastelevan kroppaasi raskausarpineen.raskaus ja synnytys on maailman luonnollisimpia asioita ja näin ollen raskausarvetkin.en tiedä onko itselläni käynyt tuuri mutta omalle miehelleni kaikki tämä on alusta asti ollut luonnollisia tapahtumia joissa ei ole eikä saa olla mitään hävettävää.raskausarvetkin ovat hänelle ns. elämän merkkejä.nyt näin toisen raskauden jälkeen minulla on niitä melkein koko kropan alueella ja kärsisin varmasti niistä itsekkin jos mieheni ei olisi tämänkin raskauden jälkeen ihaillut vartaloani.suosittelen kertomaan miehellesi tunteistasi.keskustelkaa!
 
mahdotonmies
No itseäni ei kyllä häiritse raskausarvet. Niitä tulee jos tulee. Eihän nainen niille mitään voi. No ilmeisesti rasvauksella voi hiukan ehkäistä, mut kaippa se muista tekijöistä johtuu enemmän.

Ei muuta kuin pää pystyyn!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2005 klo 15:39 mahdotonmies kirjoitti:
No itseäni ei kyllä häiritse raskausarvet. Niitä tulee jos tulee. Eihän nainen niille mitään voi. No ilmeisesti rasvauksella voi hiukan ehkäistä, mut kaippa se muista tekijöistä johtuu enemmän.

Ei muuta kuin pää pystyyn!
sinä tunnut olevan fiksu mies.oletko perheellinen jne,kun täällä palstailet,vai ihan muuten vaan?
 
mahdotonmies
[/quote]
sinä tunnut olevan fiksu mies.oletko perheellinen jne,kun täällä palstailet,vai ihan muuten vaan?
[/quote]

Käyppä rekisteröitymässä Ruusu ja sit lähetät yksityisviestin niin ehkä saat tietää lisää.
 
kyllähän tuota itsellenikin jäi arpia joka puolelle kehoon. Vatsa on niinsanotusti riekaleina ja rinnoista löytyy myös arpia. Ja kyllähän ne vähän tympäsee, kun ei enää koskaan voi pitää esim. lyhyttä paitaa päällä.
Synnytyksestä on jo yli vuosi ja edelleen ne kirkuvat punaisina!! :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.06.2005 klo 20:05 ninskuliina kirjoitti:
Olen 3.5 kk tytön äity. Olenko todella ainut jota raskausarvet todella häiritsevät ihanasta nyytistä huolimatta?? Mahani kirjaimellisesti repesi viimeisen kuukauden aikana ja on todella toivottoman näköinen nahkakasa. Rinnat löpsähtivät ja saivat samaisia punertavia uurteita. Kun käydään miehen kanssa saunassa, en voi olla huomaamatta, kun hän avoimesti tuijottaa niitä...Haluaisin silloin vaipua lauteiden alle! Enää hän ei rakastelun aikana riisu minulta kuin housut, enkä itse kehtaa tyrkyttää paljasta hipiääni.. Olen kysynyt asiasta häneltä ja vastaus on kutakuinkin; minkäs niille voi. Voin sanoa suoraan, etten ole sinut näiden kanssa enkä usko ajankaan auttavan. Miten olette pystyneet unohtamaan ne? Tai meneen uimaan tai rannalle saati pukukoppiin??
:flower: :flower: ja :hug: ja pää pystyyn..
Raskausarvet ovat täysin luonnollisia ja varmasti haalenevat ajan kanssa.
Kovasti ihmettelen miehesi käytöstä. Hänen olisi ehkä syytä katsoa peiliin ja aikuistua...
Piristystä sinulle ja oikein aurinkoista kesää.
 
Ei muuten haalene kaikilla. Ihan kirkkaanpunaisina ovat pysyneet siitä asti kun tulivat. Ja ensimmäinen lapsi on sentään jo kolmevuotias. Mutta suhtaudu hurtilla huumorilla, niillä niistä pääsee. Meillä nauretaan yhdessä minun roikkutisseille, jotka miehestä on edelleen ihan kivat, ja ryppyiselle vatsanahalleni, jota mies silti edelleen suutelee. Arvet on osa elämää.
 
räpätinrastas
\sinä tunnut olevan fiksu mies.oletko perheellinen jne,kun täällä palstailet,vai ihan muuten vaan?
[/quote]

Käyppä rekisteröitymässä Ruusu ja sit lähetät yksityisviestin niin ehkä saat tietää lisää.

[/quote]

olen yrittänyt juu,mutta jostain syystä ei onnistu,ikävä kyllä ;)
 
räpätinrastas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.06.2005 klo 20:00 räpätinrastas kirjoitti:
\sinä tunnut olevan fiksu mies.oletko perheellinen jne,kun täällä palstailet,vai ihan muuten vaan?
Käyppä rekisteröitymässä Ruusu ja sit lähetät yksityisviestin niin ehkä saat tietää lisää.


[/quote]

olen yrittänyt juu,mutta jostain syystä ei onnistu,ikävä kyllä ;)

[/quote]

anteeksi hirveästi,vastasin vahingossa väärään kohtaan :ashamed:
 
just joo
olen kahden lapsen äiti ja maha hieman vällyy ja arpiakin löytyy... Mutta kyllä miehelleni kelpaan tällaisena.
Miehes taitaa olla aika neitimäinen, pilvilinnoja rakenteleva ääliö.
Takas äidin luo kasvamaan.
 
Kivenpyörittäjä
Minulla repesi kahden raskauden aikana koko alavatsan iho, selän iho ja rintojen iho. lisäksi reidet ovat raskausarvilla. Itseäni ne häiritsevät koska pukeutuminen niiden takia on vaikeaa. Ne ovat kyllä vaalenneet mutta iho on niin lörppä että iho pursuaa alushousujen ja uikkareitten lahkeensuusta ja vastaavasti taas housunkauluksen yli ellei housut ylety navan yli. Laihduttaminen langanlaihaksi ja vatsalihasten kiinteyttäminen ei auta vaan iho löystyy entisestään. Lievä ylipaino on siis pidettävä että olisi edes kohtuullisen näköinen. Iho painuu myös häpykummun päälle ja näkyy pullottavana housujen alta. Lisäksi minulla oli kohdun ulko puolinen raskaus ja kirurgi oli kiristänyt laparoskopiassa tikin niin kireelle että alavatsalla on ikävä kuoppa. Hän oli myös päättänyt operoida napatyräni niin etten saa sitä enää painettua vatsanpeitteiden alle vaan se pullottaa rumasti. Miestäni nämä ongelmat eivät haittaa mutta minua haittaa siinä määrin että en halua mennä esim työkavereiden kanssa saunaan. Vain lähimmät ystävät ja aivan ventovieraat voivat mahaani katsella. Siis uimahallissa kyllä käyn kun tiedän että kukaan ei kehtaa julkisesti tuijottaa tarkkaan enkä itse näe tuijotuksia ilman silmälaseja. Olen kärsinyt näistä vaivoista jo seitsemän vuotta ja se rajoittaa elämääni. Varmaan siksi mieheni ehdotti että menisin plastikkakirurgin pakeille asian vuoksi, lupasi että tinkaamme vaikka mistä että saan asian vaivaamasta mieltäni.
 
mahdotonmies
[/quote]

olen yrittänyt juu,mutta jostain syystä ei onnistu,ikävä kyllä ;)
[/quote]

Pitikö sinun vastata viestiini vai mihin viestiin. Eikö rekisteröinti onnistu, mikä siinä on ongelma? Onko räpätinrastas=ruusu?
 
äippä 85
minulla on reisissäkin arpia ja näkyviä verisuonia...mutta jos saan laihdutettua niin ehkä ne häviää..tai kiinteytettyä..kyllä häiritsee myös rinnoissa juovat.. :'(
 
räpätinrastas
\olen yrittänyt juu,mutta jostain syystä ei onnistu,ikävä kyllä ;)
[/quote]

Pitikö sinun vastata viestiini vai mihin viestiin. Eikö rekisteröinti onnistu, mikä siinä on ongelma? Onko räpätinrastas=ruusu?


[/quote]

piti vastata ihan toisenlaiseen aloitukseen..räpätinrastas ei siis ole ruusu..minusta ei ruusua saisi tekemälläkään.. :D olen siis rekisteröitynyt aikoja sitten,ihan tällä räpätinrastas nimikkeellä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2005 klo 11:10 rouva-79 kirjoitti:
kahdesta lapsesta muistot jääneet,mut mies on vain tuumannut et meidän äidissä on aarrekartta ja kaikki ;)


Aivan ihanasti sanottu! Maha on paisunut ja vielä pari kuukautta aikaa paisua toista kertaa, ekan raskauden arvet näkyy vielä ihan hyvin ja varmasti on tullut jo jotain lisääkin. Rinnat roikkuu tai nyt ne taas pullottaa raskauden takia ja kohta maidon takia. Eipä nuo taida paljon miestä vaivata, kiva vaan puristella ja katsella kaikesta rypystä ja raidasta huolimatta... :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2005 klo 17:00 räpätinrastas kirjoitti:
\olen yrittänyt juu,mutta jostain syystä ei onnistu,ikävä kyllä ;)
Pitikö sinun vastata viestiini vai mihin viestiin. Eikö rekisteröinti onnistu, mikä siinä on ongelma? Onko räpätinrastas=ruusu?



[/quote]

piti vastata ihan toisenlaiseen aloitukseen..räpätinrastas ei siis ole ruusu..minusta ei ruusua saisi tekemälläkään.. :D olen siis rekisteröitynyt aikoja sitten,ihan tällä räpätinrastas nimikkeellä..

[/quote]

tässäpä on oikea ruusu ja en ole tuo edellä mainittu räpätinrastaas,kuten hän sanoikin.en taida uskaltaa rekkautua,ujona katselen ja kirjoittelen täältä taustalta vaan. =)
 

Yhteistyössä