Suosittu suomalaismerkki luopuu lastenvaatteistaan: ”Kysyntä on heikentynyt”
Vastuullisesti valmistettujen ja laadukkaiden lastenvaatteiden valmistajana tunnettu pirkanmaalainen Papu Design ilmoitti keskittyvänsä jatkossa naistenvaatemallistonsa kehittämiseen.
Lastenvaatevalmistajana alkunsa saanut Papu Design aikoo jatkossa keskittyä naistenvaatemallistonsa kehittämiseen ja luopuu lastenvaatteiden valmistamisesta, josta yhtiön tarina kymmenisen vuotta sitten alkoi.
Päätökseen ovat yhtiön mukaan vaikuttaneet lastenvaatteiden kysynnän heikentyminen ja naisten tuotteita heikompi kannattavuus.
– Päätös lastenvaatteesta luopumisesta on Papun historiaa ajatellen haikea, mutta toisaalta tässä tilanteessa juuri oikea, yhtiön perustaja Anna Kurkela sanoo tiedotteessa.
Yhtiön mukaan naisten tuotteille on tätä nykyä lastenvaatteita enemmän kysyntää: siinä missä lastenvaatteiden kysyntä on heikentynyt, Papun naisten tuotteiden liikevaihto on kasvanut muutamassa vuodessa voimakkaasti, ja on nyt noin 85 prosenttia yhtiön liikevaihdosta.
– Naisten tuotteiden kysyntä on kasvanut myös vaikeina koronavuosina. Siten on varsin luonnollista, että keskitämme osaamisemme ja resurssimme jatkossa naistenmallistomme kehittämiseen ja kansainvälistämiseen. Samalla on luontevaa luopua hiipuvasta lastenvaateliiketoiminnasta, yhtiön toimitusjohtaja Anu Vauhkonen sanoo tiedotteessa.
Papu Designilla on jatkossakin tarkoitus tuottaa lastenvaatteita yhteistyössä suurten jakelijoiden kanssa. Lastenvaatteita siis suunnitellaan ja tuotetaan jatkossa uniikkeina mallistoina suoraan isoille jälleenmyyjille.
Omaa lastenvaatemallistoa ei kuitenkaan enää jatkossa ylläpidetä, ja yhtiö on aloittanut varaston tyhjennysmyynnin.
Papu on aiemmin lanseerannut muun muassa Prismoihin yksinoikeudella kolme lastenvaatemallistoa. Vuoden alussa Papu lanseerasi naistenvaatemalliston, jota myydään vain Prismoissa.
Jaa oma kokemuksesi