01010 Postin logistiikkakeskus, missä päin Suomea sijaitsee?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
thomas issakainen
Nyt se on tänän tistai 21.8.2012 lajitelttu noin kl 9:01 oulussa ja se on siellä vieläkin vaikka kl on 16:44 ja tietenkin se tule vasta huommenna tähän aikan eli 24 tunnin pästä jote he siellä itellassa todella näkevät vaiva että se tulisi mahdollisiman hitasti ja huommena on luvattu sadetta ja huonekaveri ja henkilökunta ei jätä minua rauhan tällä Aurikorantakodissa jotta saisin rahassa passata pakettia van hätyttävät ja hegittävät niskan koko ajan ja uhkalivat viedä minun stereot huonesta koska minulla on mukamassa liian paljon johtoja. Joteen saapi nähdä että joudunko menemää kirjaston passaman pakettia ja jos se tulkin huommenna vaikka se aina ylesäkin tapa olla pyhäsalmella samana päivänä kun se on Oulussa niin siinä tapauksessa judun nukkuman hotelli pyhäsalmessa. Koska henkilökunta on uhkallut että en saisi ajella skotterilla koska ajan hulimattomasti joten senkin takia judun nukkumaan hotelissa.
 
01010
ihmettelin oman paketin seuraamista ja kokkeloin 'ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS', päädyin tähän keskusteluun. jaksoin lukea joka toisen txtin ekalta sivulta, sitten loikkasin txtin loppuun, mielenkiinnosta että montako sivullista pakettien seikkailuja on jauhettu.. 7!!! siis oikeasti missään muualla, edes aivokääpiöt suomi24ssä ei jaksa jauhaa samaa aihetta 7 sivun verran, kuten te kaksplussat, jösses mä en tajua.. kirotkaa nyt kaikki lapsettomat ja niitä haluamat alimpaan *piip*, mutta en haluis olla kärpäsenä katossa kun hillutte niillä hiekkalaatikoillanne.. ja nyt sana vapaa, en tänne palaa niitä lukemaan.
 
HyperGem@hotmail.com
Kaikista hauskinta tässä on että.. tilasin tuotteen kiinasta ja se oli omassa postissa kahdessa päivässä. eli mikähän maksaa kotimaisissa postituksessa, tilasin 31.8 tuotteen, joka on postissa aikaisintaan 7.9.. hienoo
 
Jonttu-Fantti
Korjataanpa nyt eräs asia jota tässä keskustelussa on virheellisesti toisteltu monta kertaa. "01010 Logistiikkakeskus" ei suinkaan välttämättä tarkoita että paketti on Vantaalla, vaan jossain Postin keskuksista joita on ympäri Suomea.
 
Kakkulainen
Jokaisella postikeskuksella on oma postinumeronsa, joka siis on ainoastaan tämän postikeskuksen käytössä. 01010 tarkoittaa Vantaan Viinikkalassa (ei Voutilassa, raja menee kehä kolmosen kohdilla) olevaa logistiikkakeskusta, jossa käsitellään suurin osa Suomen ja ulkomaan pakettiliikenteestä. Kuljetuksia lähtee eri puolille Suomea eri aikoihin ja paketin kulkunopeus vaikuttaa siihen, koska se on perillä. Kaikkiin paikkoihin ei siis paketti kulje samassa ajassa. Ja ei, me ei kierrätetä lähetyksiä tahallaan pitkin Suomea, vaan paketit pääosin hienolajitellaan oman alueen postikeskuksessa vielä Vantaan jälkeen. Eli jos asuu pikkupaikassa Tampereen vieressä, lähetys lajitellaan tod.näk. ensin LoKessa ja sitten sen jälkeen vielä Tampereella, jossa tehdään postinumerokohtainen hienolajittelu sille alueelle. Että semmosta.
 
odottaja #8694760374760
Joo oon ootellu tässä jo yli mun pakettia tuolta postista, ja kun oon katellu sitä postin paketin seurannasta niin se on ollu Jokelassa muutaman päivän ja nyt siellä Itellan logistiikkakeskuksesta. Alkaa pikkuhiljaa jurppimaan tää postin toiminta. . .
HUOMIO! Postin järjestelmä ei tunnista lähetystunnusta heti! Tilauksen lähettämisestä kestää 6-36 tuntia siihen, että lähetystunnus kirjautuu postin järjestelmään!

eli kai se voi sillä välin ehtiä lähtee vahingossa väärään paikkaan ja sit tulee niitä ihme reittejä siihen matkalle...
 
"Anton"
tilasin keskiviikkona paketin hobby hallista ja asun jyväskyläs oon oottanu sitä 5pv ja se paketti lähti vantaalta nii ei oo enäää siellä niitä on ympäri suomee niitä keskuksii
 
asiakaaas
Mä oon tilaillu osia mopo sportista joka sijaitsee vantaalla ja oon maksanu aina postiennakolla mä en ymmärrä ku sähköpostiin tulee serurantakoodi nii mä katon siitä koodista missä se menee mä oon täällä kajaanin likellä asumassa nii se ottaa matkakseen vantaan ja sitte se meneecKSEEN (mikä halvetin paikka se on ja missä se sijaitsee ja sitte se o lajiteltu kuopiossa ja seuraavana päivänä haen sen postista tekis vaa mieli tietää missä sijaitsee se keskus hhhhmmmmmh.......................................
 
peepee
Itellan touhu on peestä ja syvältä.
Lähetin kannettavan tietokoneen huoltoon Lahdesta Helsinkiin perille toimitettuna pakettina josta myös maksoin.
No ei toimitettu perille ei, seikkaili Helsingissä edestakaisin milloin minkäkin kuljetusliikkeen mukana useita päiviä.
Piti soitella postin puh palv että saivat toimitettua koneen perille.
Vaadin myös korvaukset ja sain ilmaisen :) kuljetuksen ja 10 e puh rahaa...
 
"just"
Tilasin itselleni ja miehelleni puhelimet samalla tilauksella ja molemmille tuli eri tilaus seuranta numero ja miehen puhelin on jo meijän postissa odottamassa lajittelua. ja mun puhelin on edelleen logistiikkakeskuksessa. no huomennahan sekin tulee jos tulee mut jännä et miks ne ne erikseen laittovat?
 
Hermo mennee
Viime torstaina (22.8) lähetyksestä otettu sähköinen EDI-sanoma.. Eilen sunnutaina 25.8 se on lajiteltu logistiikkakeskuksessa ja ollut nyt siellä yli vuorokauden verran eikä oo liikahtanu mihinkään suuntaan..

Tarvetta oisi tavaralle..
 
Opettele käyttää
Mä oon tilaillu osia mopo sportista joka sijaitsee vantaalla ja oon maksanu aina postiennakolla mä en ymmärrä ku sähköpostiin tulee serurantakoodi nii mä katon siitä koodista missä se menee mä oon täällä kajaanin likellä asumassa nii se ottaa matkakseen vantaan ja sitte se meneecKSEEN (mikä halvetin paikka se on ja missä se sijaitsee ja sitte se o lajiteltu kuopiossa ja seuraavana päivänä haen sen postista tekis vaa mieli tietää missä sijaitsee se keskus hhhhmmmmmh.......................................
Yritän suomentaa:

Sinä olet tilannu osia Moposportista, joka sijaitsee Vantaalla. Lisäksi oot maksanu aina postiennakolla, mutta et ymmärrä kun sähköpostiin tulee seurantakoodi ja kun katsot sillä koodilla, että missä se paketti menee.. Sinä oot siellä Kajjjaanin lähellä asumassa. Paketti ottaa matkakseen ensin Vantaan josta paketti meneecKSEEN? Ilmeisesti tarkoitat lajittelukeskusta?, seuraavana päivänä paketti on Kuopijossa ja sitä seuraavana käyt hakemassa paketin postista.

Useamman kerran kun tuon luki läpi, niin sun pointti oli vissiin siinä, että missä toi keskus sijaitsee. No, vastasit ainakin omaan kysymyksees samassa viestissä.. Urpo.
 
bazz45cm
Minun paketti mitä on lähetetty Parasista 20.5 tuntia sitten on vieläkin parasten postissa. katsoka vaikka http://www.posti.fi/itemtracking/posti/search_by_shipment_id?lang=fi&ShipmentId=jjfi00000600005324988
 
bazz45cm
Minun paketti on kestänyt melkein 28 tuntia parasista turkun katso vaikka http://www.posti.fi/itemtracking/posti/search_by_shipment_id?lang=fi&ShipmentId=jjfi00000600005324988
 
bazz45cm
Minun paketti on lähettey parasista mutta on edellen 43.5 tunnin jälken turussa eikä ole vikkonloppu tai pyhä. katso vaikka http://www.posti.fi/itemtracking/posti/search_by_shipment_id?lang=fi&ShipmentId=jjfi00000600005324988
 

Yhteistyössä