1-v. neuvola

  • Viestiketjun aloittaja Jelly
  • Ensimmäinen viesti
Jelly
Mitäs taitoja 1-vuotisneuvolassa katotaan? Meillä on ens viikolla, ja jotain oon kuullut että palapeli pitäis osata koota ja palikoita laittaa päällekkäin torniksi. No, meitin poika sai joululahjaksi semmoisen Nalle-Puh- nuppipalapelin eikä kyllä mitään tietoakaan että menis palaset oikeille paikoille... :/
Semmoisista plaston erikokoisista muovikulhoista osaa pinota tornin, mutta ei tavallisista puupalikoista. Heittelee vaan ympäriinsä... Sit semmoisen rinkulatornin osaa koota, eli siis keppiin laitetaan erikokoisia rinkuloita. Riittäköhän se vai pitääkö nimenomaan puupalikoita laittaa päällekkäin?
Mitähän muuta siellä katotaan?
Turhaan varmaan huolehdin tämmöisistä mutta olis silti kiva jos joku jaksais vastailla! :)
 
kippo
meillä ei testattu mitään taitoja. Rokotus annettiin ja sellasta normaali neuvola meinikiä. Kyseli että käveleekö, ja kiipeileekö yms. Pinsettiotetta testattiin joskus, mut se taisi kyllä olla jo aikaisemmin...

 
mami yksinkertainen
Meillä yksivuotisneuvolassa piti lapsen osata laittaa kaksi puupalikkaa päällekäin, tehdä nuppipalapeliä, piirtää paperiin, selata kirjaa, heittää ja ottaa pallolla koppi... Aika häkellyttävää oli, emme olleet yhtään tietoisia näistä niin ei tullut harjoiteltua joten taitoja ei sitten ollut. Neuvolatäti ei kyllä kommentoinut mitään, mutta ei sanonut että taitojen puute ei haittaakaan.. Muut äidit ovat kummeksuneet käytäntöä...
 
Tuimis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2006 klo 22:08 mami yksinkertainen kirjoitti:
Meillä yksivuotisneuvolassa piti lapsen osata laittaa kaksi puupalikkaa päällekäin, tehdä nuppipalapeliä, piirtää paperiin, selata kirjaa, heittää ja ottaa pallolla koppi... Aika häkellyttävää oli, emme olleet yhtään tietoisia näistä niin ei tullut harjoiteltua joten taitoja ei sitten ollut. Neuvolatäti ei kyllä kommentoinut mitään, mutta ei sanonut että taitojen puute ei haittaakaan.. Muut äidit ovat kummeksuneet käytäntöä...
No onpas varsin omituinen käytäntö teidän neuvolassa... Ei meidän tarvinnut mitään taitoja näyttää, eikä meidän tyttö (1,1 v)kyllä vielä osaakaa esim. piirtää paperiin eikä jaksa keskittyä palapelin tekoon tai vastaavaan. Mä olen kanssa luullut, että nuo pitäisi osata vasta 2 vuotiaana.
 
mami yksinkertainen
Voi, ei ole tämä 1-v neuvolakäynti ainoa mikä on kummallista meidän neukussa... Meille 2 kk neuvolakäynnillä tivattiin että miksi ette ole aloittaneet vielä soseita, kun niistä oli edellisellä kerralla puhetta, täti vain sanoi että kyllä tässä 4 kk iässä pitää jo soseita antaa. Minä siihen että mutta kun tämä lapsi on vasta 2 kk... Täti vastasi että jaajaa no ei sitten. On käynyt myös niin että kun menemme vast.otolle, ei meille koneelta löydykään varattua aikaa, vaikka täti on itse sen meille korttiin kirjoittanut. Tietokoneet sotkee... Lisäksi sanomista on tullut kierukan laitosta (ei suosittele kierukkaa, koska sitten kun me teemme toisen lapsen niin ei tarvitse kierukkaa turhaan poistaa... nämä kommentit saimme ilman että meiltä oli kysytty onko meillä aikomustakaan yrittää toista lasta...) Ja vaikka mitä muuta.
 

Yhteistyössä