11-hoidot

Hieno saalis, iloksi!!!!!! =) Tosi hieno! Varmaan tosiaan jännittää huominen... voi kunpa saisitte kaikki alkioiksi asti. Ja sitten pidemmällekin :heart: Tosi hyviä uutisia sulla siis, wow!

Mä pistin eilen Pregnylin (mulla 5000iu) ja nyt sit vaan odottelen ja odottelen...
Tsemppiä Lady_Gigi, voin kuvitella, että testit jo alkaa poltella kaapissa :) Voi kunpa tärppäis teilläkin nyt! Ja samoin tsemppiä taas Leonita, ei mene kauan enää! Plussatuulia!!!
 
Iloksi, ihanat joulupäivitykset :) Hyvät saaliit saitte :). Onnea siirtoon!!

Lady Gigi, sulla on nyt pahimmat piinapäivät menossa...Onnea :heart:!

Kävin tänään ultrassa, ja munis kasvoi siellä normaalisti. Kunhan saan ovisplussan niin siirto on sitten taas joko tämän viikon lopulla tai ensi viikon alussa. Jos kaikki menee siis hyvin, ja neljästä solusta selviää edes joku sulatuksesta. Omalla kierrolla siis mennään, 4 IVF, 3 PAS.
 
Hei vaan,
tulin ilmoittamaan, että joku muu voi jatkaa päivityksiä tai olla jatkamatta

Lääkäri ilmoitti, ettei yksikään hedelmöittynyt.

Tämä on kolmas hoito tänävuonna (ja ikinä) jossa ei päästä siirtoon asti vaan seinä tulee vastaan jo ennen.

Hyvää loppuvuotta ja joulua kaikille ja Lilille ja piinailijoille tsemppiä!
 
Voimia paljon iloksi. :(

susirouvalle ovistuulia ja onnea siirtoon! =)

Täällä bongattu tänään ovis, ultraan olisi mentävä onneksi sain ajan. Siirto ehkä perjantaina jos kaikki on hyvin. Mä en voi uskoa ennen perjantaita, että tää olis totta. Tosin tää ultra voi romuttaa kaiken. Onneksi sain töistäkin vapaata ja sitten pitäis perjantaille vielä pyytää. Vuosi tässä meni, että osui oikealle päivälle ja sitten oli nuo kaksi kiertoa kun ovista ei ollut.

Jännittynyt Batinka
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Ei ole totta, iloksi!!!!!!!!!! Oon ihan hirmuisen pahoillani :'( On kyllä niin väärin ja ihan liian vaikeaa :( Koita jaksaa!!!!!

Ei nyt huvita sit omaa napaa kirjoittaa, mutta ei tässä nyt vielä kuitenkaan mitään hehkuteta. Saatiin 11 solua, mikä on hieno tulos, ja vain kerran on saatu yhtä hyvin, MUTTA silloin viimeksi tosiaan tuli 12 solua ja niistä hedelmöittyi YKSI. Eli AHDISTAA odottaa hedelmöttymistietoa huomiseen :( Jos nyt käy yhtä huonosti niin sit kyllä loppuu keinot.
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Nopeasti ja lyhyesti, KIITOS teille ihanille myötäelämisestä! Täällä alkaa taas elämä voittaa ja enköhän saa soitettua huomenna taas aikaa PAS-suunnitteluihin. Tsemppiä kasvatteluun, punktioihin, piinailuun ja yrittäkäähän jaksaa tsempata. Leppis, varataan me jo paikat ekaan plussavaunut sit 2012 alkuun, eikös? Muut ovat myös tervetulleita, elleivät ehdi jo tämän vuoden puolella kyytiin. :flower:
 
Ultrassa käyty ja kaikki pitäisi olla tämän gynen mukaan kunnossa. Huomenna soitan vielä limakalvon ja follikkelin koon, sitten varmistuu saako siirron perjantaille.
Vähän epätodellista.. noin vuosi sitten pinouduin tähän ketjuun.. Ahdistun jo valmiiksi siitä, että pitäisi aloittaa ensi vuosikin tässä pinossa.

Mietin kuitenkin sitä, että nyt kun tätä pelkkää yritykseen pääsemistä on odotettu sen verran kauan taustalle on jäänyt jännitys siitä selviääkö yksikään sulatuksesta.. tuleeko plussaa.. jne.. Rento joulu tulossa.

Voimia kaikille niitä tarvitseville.

Toivotaan, että joulunaika toisi myös niitä iloisia kuulumisia.
 
Iloksi : Voi ei!!! :hug: Koitahan repiä jostain voimia jaksaa.

Joku_Päivä: Sovittu :D Ja otetaan iso porukka muitakin mukaan. Mä jätän tammikuun pas:ta väliin , kun meillä on sellaset isot bileet ja mä haluun nollata pään. Täs oon taas pari vuotta väännetty ja väkerretty muksuu niin mä oon bileet ansainnut. Mä aina jotenkin ajattelin et tää toinen muksu olis tullut helpommalla. tosin ekaa yritettiin 5v , mutta alkoinsiirtoja oli 6 + (kevyemmät hoidot) nyt on 7 no toivossa on hyvä elää..

Batinka: Tsemppiä, että kaikki vihdoinkin sujuu hyvin :D

Lili: Tsemppiä sinne myös toivotaan , että nyt on sitten iloinen yllätys ja ne on hedelmöittynyt hyvin.

Soitin negan jälkeen hoitajalle ja kysyin saanko seuraavaan siirtoon kortisonilääkityksen mukaan , kun joilekkin siitä on apua ollut esim. mun ystävälle niin juun saan eli yks uus asia taas jospa se auttais ??

T: Leppis
 
Lili-78 mikä siellä tilanne?

leppäkerttu-77 Miten tuo kortisonikuuri auttaa? Auttaako kiinnittymiseen?

Lääkäri soitteli takaisin ja siirto onnistuu perjantaina. :eek: Mä niin odotan mitä menee pieleen, voin sitten olla positiivisesti yllättynyt jos pääsen siirtoon ja perjantaina on kyytiläinen matkassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Huomenta!
Kuulostaa Leppis hyvältä ajatukselta toi tammikuinen loma :) Sit sen jälkeen vaan
uudella tarmolla eteenpäin!!! =)

Kauhulla odottamani puhelu sitten tuli, ja uutiset oli ihan hyviä, viisi oli hedelmöittynyt normaalisti. Soluista kahdeksan oli ollut kypsiä, että vähän oli käynyt sitten katoa. Olisin muuten iloinen, mut kerran ennenkin saatiin hedelmöittymään viisi, ja niistä vain kaksi jatkoi jakautumista... :eek: siis edelleen jännityksellä odotellaan jatkoa... Jos vain kaikki menee hyvin, niin perjantaina on siirto; päästään siis batinka yhdessä piinailemaan, kiva!!!!! =)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Batinka onnea siirtoon!! Ollaan muuten suurin piirtein sitten samoilla piinapäivillä ja myös mahdollisesti Lilin kanssa, mulla kun kaiken todennäköisyyden mukaan tulee myös siirto nyt pe, la tai ma. Kunhan tulee se ovisplussa, ehkä huomenna (ma oli jo iso folli, ja oikein kivistää tuosta munasarjan kohdalta). Tänään ei vielä ollut. Niin, ja jos alkiot vaan selviää sulatuksesta. Niitä on neljä pakastimessa.

Leppäkerttu , kysyin samaa, myös embryo glueta, enkä saanut kumpaakaan. Lääkäri vain sanoi, että et saa kun ei ole todistettu että niistä olisi hyötyä. Mrh.

Hyvä Lili!! Nyt on peukut pystyssä sulle!!
 
Omaa napaa:
2.12 pistetty Puregon-pistos.
Kuukautiset alko eilen ja 0-ultra ois ensviikon keskiviikkona. Toivottavasti kohdun limakalvo ois tarpeeksi ohentunu keskiviikkoon mennessä, jotta pääsis aloittamaan Menopur-pistokset. :)
Iloksi: Epäreilua! Voimia sinulle. :hug:
 
Täällä on tullut paljon negatiivisia uutisia. Pahoittelut kaikille, joilla on hoito syystä tai toisesta epäonnistunut. Jaksamisia ja iso :hug:

Tulin tännekin moikkaamaan ja kertomaan, että kävin eilen varhaisultrassa. Ultrassa näkyi kaksi pienenpientä sydäntä sykkimässä :heart::heart: Molemmat olivat omissa pusseissaan ja ilmeisesti molemmilla on oma istukka, eli epäidenttisiä kaksosia täällä nyt sitten odotellaan. Lähtötilanne oli lääkärin mukaan mahdollisimman hyvä kaksoisraskauteen. Oma olo on hieman pöllämystynyt ja epäuskoinen, ehkä vähän pelokaskin. Pitkä matka on vielä edessä, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin. Riskejähän tähän liittyy, mutta eiköhän sitä hengissä selvitä. ;) Päivä kerrallaan mennään.

Sitä olen miettinyt, että mikä teki tästä hoitokierrosta erilaisen kuin aikaisemmin.. Munasoluja kypsyteltiin päivä tai pari pidempään ja isommalla annoksella Fostimonia. Jarru vaihtui Suprecurista Synarelaan. Lisäksi mulla oli ennen punktiota selittämätöntä lämpöilyä ja olin sen takia punktion ja siirron ajan antibiottikuurilla. Oiskohan tuolla ollut jotain sen kanssa tekemistä, että alkiota kiinnittyivät..? Olenkin joskus miettinyt sitä, että mulla on tosi hyvä vastustuskyky (sairastan tosi harvoin), että jospa mun kohtuun ei vaan sen takia tartu mitään.. Alkion kiinnittyminenhän vaatii äidin vastustuskyvyn laskua, siksi monet lämpöilevät plussatestin aikoihin. Nyt mun vastustuskyky oli alentunut lääkekuurin ja sairastelun takia... Tiedä sitten, nämä on vaan mun omia spekulaatioita. Varmaan monen pienen asian ja yhteensattuman summa.

Tsemppiä loppuvuoden hoitoihin, toivottavasti en jää tämän listan viimeiseksi plussaajaksi vaan teitä tulee vielä monta mukaan!! Itsehän en ole saanut yhtään ainutta plussaa ennen tätä, joten ihmeitä tosiaan tapahtuu ja toivon niitä nyt tapahtuvaksi teille kaikille! :wave:

Templeton ja murut 8+1
 
Noooo, Susirouva!? Mites kävi oviksen kanssa? =) Oispa kivaa päästä yhtä aikaa piinailemaan!
Ja Sintu74lle tsemppiä hoidon aloitukseen :hug:
Onnea kaksosista Templeton! Mulla kans antibioottikuuri nyt meneillään, toivotaan, että siitä olis apua tähän kertaan ;)

Me saatiin tänään hyviä uutisia, viidestä hedelmöittyneestä jakautumistaan oli jatkanut neljä :heart:
Voi kun vaan jaksaisivat porskuttaa vielä eteenpäinkin, ja toooosi pitkälle =)
Eli siis jos kaikki menee hyvin, niin huomenna siirtoon... jännittää!!!!!
 
Moikka,

ja Kiitos minultakin myötäelämisestä :)
Pikkuhiljaa shokki alkaa helpottamaan eikä elämä näytä enää pelkästään epätoivoselta...

En minä tähän ketjuun jää sen kummemmin pyörimään, mutta koitan seurailla teidän piinailijoiden ja loppuvuoden jännittäjien kuulumiset ja kohtalon koukerot...


Lili Sano minun sanoneen, että plussa sinulle tulee! Nyt nimittäin kuulostaa niin mielettömän hyvältä, että ei vaan ole muita vaihtoehtoja, kuin se plussa :heart: Minä pysyttelen tässä taustalla, mutta seuraan ihan varmasti sinun kuulumiset...
On kyllä niin viimeisenpäälle jännittävä tilanne, että eihän täällä pysy edes housuissa :D
Tsemppiä ja kaikkea hyvää nyt vielä viimeiseen rutistukseen! :)

batinkalle ja huurunenille tsemppiä sulatukseen ja siirtoon! Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Sintulle tsemppiä alkaviin piikittelyihin :) Ja kiitos myötäelämisestä :)

Templeton
ille suuret onnittelut kahdesta sydämestä :) Ihania uutisia! Toivottavasti kaikki menee hienosti loppuun saakka eikä sinun tarvitse huolehtia enää mistään :) Pitkän yrityksen ja vuosien lapsettomuussuossa tarpomisen jälkeen on vähintäänkin reilua saada miellyttävä raskausaika :)
Kaikkea hyvää sinulle ja pikkumuruille.

Lilille vielä extratsempit huomiseen siirtoon!!

Omasta navasta sen verran,
että tosiaan pikkuhiljaa järkytyksestä alkaa pääsemään tässä ylitse. Olihan se tilanne aivan kamala, kun se tieto meni tajuntaan- ettei yksikään solu hedelmöittynyt.
Aluksi luulin, että kaikki 6 solua olisi ollut icsattuna, mutta lopulta selvisi ettei kypsiä ollut kuin kaksi.

Edellisessäkin hoidossa oli vaan 2 kypsää solua (enkä tätä tiennyt ennen kuin nyt kuulin sen lääkäriltä).

Kahdessa punktioon asti menneessä hoidossa on siis saatu yhteensä neljä kypsää solua eikä niistä ole yksikään hedelmöittynyt.
Toisaalta se lohduttaa, sillä jos lukema olisi 40 solua eikä yksikään hedelmöity, niin fiilis olisi paljon matalampi.
Toisaalta kuitenkin sitten on aika surkeaa tuo vähäinen kypsien munasolujen määrä.

Tästäpä tuli mieleeni, että onko muilla ollut ongelmaa, että munasolut eivät kypsy? tai että suuri osa on raakoja?

Olen miettinyt viimeistä hoitoa odotellessa käyntiä yksityisellä yhdessä icsi-hoidossa, mutta toisaalta mietin sitäkin, että onko siinä mitään järkeä.
Viimeinen hoito julkisella on suunniteltu viikolle 21.

Viimepäivinä olen googlaillut paljon hedelmöittymisongelmia ja raakoja munasoluja ja tiedonrippujakin saanut sieltä täältä. Ja vaikka olo on ollut erittäin epätoivoinen, niin kaikkea toivoa en ole voinut heittää. Toivon, uskon ja luotan, että näiden kolmen epäonnistuneen hoidon perusteella lääkärit ehkä keksivät keinon, jolla meitäkin voidaan auttaa.

Leuka siis rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Onnellista, hedelmällistä ja oikein rentouttavaa joulun odotusta ja loppuvuotta :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi iloksi :hug:
Oisin niin toivonut teille menestystä tuohon hoitoon.

Mä ajattelisin kans, että se oli hyvä uutinen, että soluja olikin sit tullut noin vähän. Mulla on yleensä hyvä vaste noihin lääkkeisiin (oon kokeillu Puregonin, Pergoveriksen ja Menopurin), mutta lyhyessä kaavassa oli ongelma solujen erikokoisuus, kun oma tuotanto puski ku juna eteenpäin. Pitkä kaava on osoittautunut sopivimmaksi, eikä olla ikinä 5 hoidolla Puregonilla saatu niin paljon soluja kuin nyt kahdella viime kerralla, max 8 vaan ja aina maksimissaan 2 alkiota siirtoon eikä mitään siis pakkaseen. Ja viime hoidossa Pergoveriksella tuli 12 solua, mut yksi vain oli kypsä, punktio siis ihan liian aikaisin, ja nyt tässä hoidossa siis Menopurilla saatiin 11 solua, joista 8 oli kypsiä. Punktio oli nyt myöhemmin ku aiemmassa hoidossa.
En tiiä siis onko tästä mitään iloa sulle, mutta mä uskon kyllä, että siinä on ihan hirveästi eroa, mikä lääke sopii kenellekin parhaiten, ja tosiaan myös sillä, että malttaa odottaa tarpeeks pitkään punktiota, että ehtivät kypsyä varmasti :)
Mut mun sanomisista nyt ei ole vielä toistaiseksi ainakaan kauheasti iloa, kun tuolla meidän parhaalla tuloksella tähän asti eli neljällä alkiolla, ei vielä kauheasti henkseleitä paukutella :LOL: eikä tiietä ees, jatkaako ne huomiseen asti ja JOS jatkaa, mitäs sen jälkeen ;) Mut ehdottomasti oon sitä mieltä, että teidän kannattaa yrittää vielä!!! Eihän se vaadi ku yhden onnistuneen kerran, ja yhden sisukkaan alkion :heart:

Paljon haleja ja voimia sulle :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Templeton onnea! :)

Susirouva mikä tilanne siellä? Toivottavasti piinaillaan pian yhdessä!

Lili Onnea huomiseen! :) Sitten alkaakin piinailut! Onko sullakin kahden päivän ikäiset alkiot?

iloksi toivotaan parasta tulevaisuuteen ja että ne tulevat hoidot toisivat sen toivotun lopputuloksen. :heart:
 
Batinka Meillä on 3 päivän ikäiset alkiot... ja oon niin hermostunu, että pakko oli jo soittaa ja kysyä, onko tänään siirrettävää, ja kuulemma kaks aikataulussa olevaa. Pakkaseen ei taaskaan mitään :( vaikeeta on...

Onnea matkaan sinne!!! =)
 
Batinka, miten siirto meni?

Lili, Batinka, tänään oli ovis +, ja kohta soittelevat että millon päästään sirtoon, vai päästäänkö. Uskon kyllä että joku niistä neljästä pakastetusta kaverista jaksaa sinnitellä sinne asti. Siirto on siis joskus ensi viikon alussa, ma tai ti, luulisin.

Yritän olla nyt oikein positiivisella mielellä tällä kertaa, kuten Iloksi, tosi hienosti jaksat sinäkin olla positiivinen pettymyksistä huolimatta. Kauheastihan näissä hoidoissa on vaikuttavia asioita, joten ei todellakaan kannata menettää toivoa. Toivon Sulle hirmuisesti onnea jatkoon!

Batinka, ethän muutens syö mitään mandariineja tms. piristävää illalla? Ne ainakin vie multa unet.

Templeton, onnea kaksosista :heart:! Oli hienoa kun tulit kirjoittamaan meille kokemuksistasi. Niistä saa lisää voimaa ja toivoa!
 

Yhteistyössä