11-vuotiaalle tytölle synttärilahja? Apua!

  • Viestiketjun aloittaja "Riksu"
  • Ensimmäinen viesti
"Riksu"
Ei aavistustakaan, mistä tuon ikäiset tykkäävät... Tyttö on miehen kummityttö, mutta perhe muutti toiselle puolelle Suomea kun lapsi oli ihan pieni. Ei olla siis nähty ainakaan viiteen vuoteen, joten ei hajuakaan, mistä tyttö on kiinnostunut tms.

Itsellä on vain poikia ja nekin paljon pienempiä, joten muutenkin noin ison lapsen maailma on outo. Kirjoja, arkartelutavaraa yms ollaan ostettu jouluna ja edellisinä vuosina, joten olisi kiva ostaa jotain muuta. Leluikä taitaa olla jo ohi, muttei tuon ikäiselle viitsi vielä kosmetiikkaakaan ostaa :)

Onko tuonikäisillä nyt jotain hittikorua tms joka olisi "kaikkien" mieleen? Nominationit taitavat olla jo vähän out?

Tai tuleeko jollekin mieleen jotain, mitä voisi tavallaan alkaa keräämään tytölle? Astioihin ja muihin on tietty liian nuori, mutta joku juttu, joka ratkaisisi lahjaongelmat muutamaksi vuodeksi :D

Niin ja olisi hyvä, jos lahjan saisi postitettua näppärästi.
 
"vieras"
Meidän tyttö on iinnostunut My Little Ponysta, katselee videoita youtubesta. Mutta läheskään kaikki muut samanikäiset eivät ole niistä kiinnostuneet. Meillä Monster High on EVVK.

Suosittelen joko Suomalaisen kirjakaupan tai H&M:n lahjakorttia, niillä yleensä löytyy kaikille jotain mieluista ja on helppo postittaakin.
 
"mamma mia"
Meidän tytöt saivat kummeiltaa hopeiset kahvilusikat , chippendale , tähkä yms. sarjaa. 1 lusikka / vuosi , ja rippilahjaksi samaa sarjaa kakkulapio , ylppäriksi salaattiottimet yms.

Tytöt ovat tykänneet kovasti ja myös kummit kun tuli monen vuoden lahjavinkki kerralla.

Ja tosi helpot postittaa , meilläkin kummit asuvat toisella puolella suomea.
 
"vieras"
Turha se on mitään "kestävämpää" ostaa, jos ei yhtään tiedä toisen makua ja kiinnostuksen kohteita. Säästyypähän perhe kirpputorille raijaamisen vaivalta :LOL: Miehen yksiltä sukulaisilta on saatu tässä merkkipäivälahjoja ja sen enempään pieleen menneitä ei voisi olla. Oltaisiin kukin otettu vaikka mieluummin edes puolet niihin lahjoihin upotetuista rahoista lahjaksi kuin itse lahjat, joiden jatkosijoitusta mietitään. Myydäänkö vai pistetäänkö vahinko kiertämään. Tiedän, että jotkut olisivat kyseiset lahjat mielihyvin ottaneet, mutta meillä ei todellakaan ole mitään käyttöä niille ja sen enempää vääränlaisia juttuja on hankala meidän perheelle keksiä.
 
Lahjakeiju
Ymmärrän hyvin, että haluat antaa lahjan et lahjakorttia. Tapaetiketti on vähän hukuksissa nykyaikana, mutta lahjan tarkoitus ei ole olla se paras juttu, jonka vastaavalla summalla lahjan saaja tahtoisi kaupasta vaan lahja on antajansa viesti sen saajalle. Se kertoo arvostuksen määrästä, läheisyyden asteesta ja kunnioituksesta. Jos saa lahjoja, joista ei pidä, pitää katsoa peiliin ja miettiä, että olenko liian vähän yhteydessä näihin ihmisiin, kun he eivät tiedä, mistä pidän. Ja sitten olla kiitollinen hienosta eleestä, joka lahja aina on. Lahja on enemmän kuin materiaa, se on symboli.

Itse kysymykseen sanoisin, että tosi vaikea ostaa lapselle, jota ei tunne. Lapsi, joka sanoo pitävänsä kakkulapiosta, valehtelee miellyyttäkseen ja äiti, joka uskoo, on vähän yksinkertainen.:D Sen verran voin sanoa. Kannattaa ostaa jotain mikä viestittää hänen olevan jo "iso tyttö" ilman, että se loukkaa vanhempia. Meikit voivat loukata vanhempia, mutta esim. naisellinen olkalaukku (siis ei mikään pinkki hellokitty vaan jokin aito laukku), kiva pusero/mekko, joka ei ole aivan lapsellinen (kokoa voi udella vanhemmilta), jokin koru (rannekoru on ihan hyvä idea!) tai vaikka kännykkäpussi, jossa on glitteriä tms. mikä nyt tuon ikäisille singaloi tyylikkyyttä.:) Hyvin se menee, pääasia on ajatus!
 
"Vieras"
Meidän tyttö täyttää kohta 11v ja hänen lahjatoiveet lego friends sarjaa, huulikiiltoa, hiuslenkkejä/pinnejä, vaatteita, kirjoja, discomusiikkia. Ei enää juurikaan leiki leluilla jollei kaverit leiki. Pelejä myös toivelistalla, esim. wii pelit on hyviä.
Toivottavasti näistä vinkeistä on apua.
 
määä
[QUOTE="mamma mia";28290629]Meidän tytöt saivat kummeiltaa hopeiset kahvilusikat , chippendale , tähkä yms. sarjaa. 1 lusikka / vuosi , ja rippilahjaksi samaa sarjaa kakkulapio , ylppäriksi salaattiottimet yms.

Tytöt ovat tykänneet kovasti ja myös kummit kun tuli monen vuoden lahjavinkki kerralla.

Ja tosi helpot postittaa , meilläkin kummit asuvat toisella puolella suomea.[/QUOTE]

voi hyvä luoja nähköön.
 
karva
kannattaa antaaa 11 vuotiaalle vaikkapa joku lahjakortti tai puhelin tai vaikkapa rahaa minä ainakin olen ostanut hänelle hienoja kynsilakkoja ja tabletin mutta ei enää mitään leluja tai isoja synttäreitä
 
vinkin antaja
moi olen itsekkin kokenut saman ja ajattelin laittaa teille vähän vinkkejä koska en halua että teidän lapset sitten pettyy jos sanoo että en osannutkaan ostaa lahjaamutta no ainakin minun 11 vuotias tyttö on halunnut sellaset sauna bileet jossa saunotaan ja kaverit on yötä koska ei tarvi enää isoja bileita ja lahjaksi rahaa...... :)
 
"veera"
Meillä ei kyllä 11-vuotiasta vois Monster Hight ja Lego Friendsit vähempää kiinnostaa :D Sanoisin,että lahjakortti vaatekauppaan,joku cd (justin bieber,robin esim) tai leffalipu+herkkuliput...Kosmetiikkaakin voi ostaa,just esim kynsilakkoja ja huulikiiltoo.Mut en kyllä menis missään nimessä enään leluja ostaa,ellei varmaa tietoa ole,että niille vielä leikkii! Myös jokin kiva koru voisi olla hyvä lahja,onko korviksia??
 
11v tyttö
Itse täytän 11 vuotta tänä vuonna????Mä ainakin toivosin saada mini mönkijän, pehmoleluja, kaktuksen tai jonku muun, air hogs atmospheren, metallin paljastimen, lego friends delfiini safari laiva, the simpsons house legoista, radiopuhelimet, LPS, koristeita, twister ja arvaa kuka pelin???? nää saattaa olla vähä epätavallisii lahjatoivomuksii mut ite en ainakaa oo päässy leikki iästä pois???? mutta jos on vähä kypsempi sit joku lahjakortti, leffa liput, meikkejä, vaatteita, baby lipsejä, muistilappuja, kenkiä, koruja ja vihkoja????
 
11v tyttö
Ite oon 11 ja en leiki enää enkä myöskää välitä leluista joten toivon esim joululahjaks jtn koruja, puhelilee uudet kuoret, ipad (jota en kuiteskaa saa????) leffaliput, tuoksukynttilöitä, rahaa,yms.
 
suomalainen tyttö!
Oon ite 11. Toivon uutta puhelinta,hiusvärejä ,babylips huulirasvoja ,koruja ,meikkejä (ripsiväri ja puuteri) ,peiliä,rahaa,lahjakortteja(h&m,seppälä),playstation 3 tai 4 siihen the sims 3 tai 4.
 
"blondi"
No riippuu vähän et onko se leikkivä vai isompi.. Mutta itse toivoin ainakin konvehteja,leffalippuja,lahjakortteja,rahaa,vic tori's secret bodymistin (hajuvesi) ,luistimet, iphonen yms. Ylhäältä päin näkyi samoja lahjatoiveita et nää on aika perus 11.v :lä ????????
 
hilda katariina
Moi, mä täytän kans 2 kuukauden päästä 11, mä ainakin haluisin just Jan tollasta pientä kosmetiikka esim body shopin lahjapakkauksen mis on suihkugeeli ja vartalovoi, sit just Victoria secret, baby lipsit ja kynsilakkoi. Tai sit lahjakortti tai nomination pala.
 
vierailija
Okei oon ite 11v ja me tykätään kaikesta tyttömäisestä aikalailla. Esimerkiksi lahjakortit vaatekauppoihin ja kyllä monella mun luokalaisillakin meikkejä muttei koulussa. Rasvoja, meikkejä (ei mitään Hello Kittyä) lahjakorteista, vaatetusta, koruista ja kaikesta tälläisestä


P.S. Kun sain Monster Highin niin meni suoraan pikkusiskolle. (8v)
 
11-v Sofielle
Mä olen 11-v. En leiki joten toivon vaatteita lahjakortteja ja meikkejä en muuta. Ihan leikkimieli mennyt pois ja en vaan jaksa leikkiä. Meikit kiinnostaa....
Sofielle. 11-v
 
vierailija
Mä olen 11-v. En leiki joten toivon vaatteita lahjakortteja ja meikkejä en muuta. Ihan leikkimieli mennyt pois ja en vaan jaksa leikkiä. Meikit kiinnostaa....
Sofielle. 11-v
Oon itekkin 11.v ja haluaisin sellaisen kuin sisko nukke mutta vanhemmat ei tuon ikäiselle leluja sulla on se poika kaverikin ja haluun se niiin kovasti enkä mitään muuta
 
11v tyttö
Anteeksi kaikki aikuiset jotka tämän viestin lukee, mutta meidän ikäisistä (11v) noin 15-20% leikkii enään jollain leluilla mullakin ongelmana että isovanhemmat ostaa kaikkea turhaa joka menee vain pikkusiskolle suoraan jos minulta kysytään mitä minä haluan synttärilahjaksi niin jonkun kivan puseron, puhelimen kuoret(eikä todellakaan mitään glitter kuoria!), jotain meikkejä ja sen että saan viettää aikaa kavereideni kanssa! Ja kyllä, me olemme jo kiinnostuneet meikeistä sekä pojista! Miten tämän nyt sanoisi nätisti..., jos te olette nuorena(11v) leikkineet nukeilla ja katsoneet barbia, se ei tarkoita että me haluaisimme! Älkää ottako tätä pahalla, tässä vain vinkkiä siitä että 11v tyttö ei välttämättä enään halua nukkeja
 

Yhteistyössä