11-vuotiaan vessaongelmat

Hei,

En tiedä mitä ihmettä tekisin meidän pojan kanssa...

Poika on 11v ja kun on kotona (ilman kavereita) niin kaikki on hyvin, mutta auta armias kun poika on kavereilla tai ulkona, niin aina on kakat ja/tai pissat housussa, eikä ole mitään tuhrimista tai pikku pissatahraa vaan kunnon kakat housussa ja puntin täydeltä pissaa... ja tosiaan kotona myös muutamaan otteeseen ollut kun on ollut kavereita kylässä, jolloin vessa olisi aivan vieressä.

Kotona ollessa poika kyllä ehtii vessaan ja kun ollaan porukalla jossain kylässä tai ollaan matkalla niin osaa hienosti pidättää pitkiäkin matkoja seuraaville huoltoasemille, mutta heti kun on kavereittensa luona niin millään ei malta mennä vessaan eikä pihalla ollessa voi edes puskapissalla käydä... vaikka usein viettää kotipihan läheisyydessä aikaa että koti veskiin ei olisi kuin 1-2 minuutin matka.

Tämä alkoi reilu vuosi sitten ja siitä ongelma on vain pahentunut koko ajan.

No kaverithan on vähentynyt kun poika on lemunnut toisten kotona ja se haju kun tarttuu huonekaluihin sun muihin, ja olen aivan varma että on saanut kyllä kavereilta saanut pilkkaa osakseen asiasta.

Lääkärille ei saa viedä enkä oikein tiedä mitä se auttaisikaan kun pidättää kyllä osaa mutta ei ilmeisesti millään malta lähteä vessaan kesken leikkien ja pelien...

Vaikka kuinka olen koittanut puhua ja keskustella miten kesken leikkien voi tulla vessaan ja vieraissa voi käydä vessassa kuten hänen kaverinsakin meillä käy, ja on palkittu kun joskus on tullut puhtailla housuilla kotiin, mutta sitä ei ikinä kestä kun päivän pari kun taas aletaan tulla tavarat housussa kotiin.

En vain enään jaksa ymmärtää miten hän ei voi mennä vessaan tai käydä edes siellä puskapissalla, ja vaikka aina kuinka koitan olla rauhallinen niin aina se ei onnistu ja pinna palaa välillä, ja siitä seuraa kauhea morkkis. Olen koittanut kysellä että miksi hän tätä tekee mutta vastausta en ikinä saa, vain lupauksia että se loppuu, mutta ne ei kestä...

En tiedä mitä tekisin, pojalla alkaa tosiaan kaverit olla vähissä ja olen aivan varma että asiasta kiusataan ja kun ongelma tuntuisi olevan niin helppo korjata. En halua että pojasta tulee hylkiö koulussa vaan haluan että osaisi taas käydä vessassa ja elämä ja kaverisuhteet palaisi normaaleiksi.
 
Ompa erikoinen tilanne teillä! Anteeksi tämä päivittely, se ei ole tarkoitettu ilkeäksi :)

Pitäisikö lääkärille kuitenkin jutella? Terveydenhoitajalle? Poika varmasti kärsii siitä, ja tuon ikäiset osaavat olla jo tosi ilkeitä :/
 

Yhteistyössä