14 vuoden ikäero... kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja nainen 30
  • Ensimmäinen viesti
nainen 30
Olen tavannut mukavan miehen, mutta ainoa asia joka minua häiritsee on ikäeromme. 14 vuotta. Mies vanhempi, minä nuorempi. Mies 44, minä 30. Miestä tämä ei tunnu ollenkaan haittaavan.

Kertokaahan hyvät ja huonot kokemukset isosta ikäerosta parisuhteessa. Miten muut läheiset, ystävät on asiaan suhtautunut?
 
Baabuska
No ei tuossa ikäerossa ole mitään kovin erikoista. Ikä on vain numeroita. Itse elän avoliitossa 17 vuotta vanhemman miehen kanssa ja tämä on paras parisuhde mikä mulla on ollut. Mä olen 34 ja mies 51.
 
nainen 30
No ei tuossa ikäerossa ole mitään kovin erikoista. Ikä on vain numeroita. Itse elän avoliitossa 17 vuotta vanhemman miehen kanssa ja tämä on paras parisuhde mikä mulla on ollut. Mä olen 34 ja mies 51.
Niinhän toi mieskin sanoo; ikä on vain numeroita. Mies on kyllä hellä ja huomaavainen. Sänkyyn ei olla vielä menty, ja toisaalta se minua mietityttääkin.
 
ota ihmeessä
Niinhän toi mieskin sanoo; ikä on vain numeroita. Mies on kyllä hellä ja huomaavainen. Sänkyyn ei olla vielä menty, ja toisaalta se minua mietityttääkin.
AI iän vuoksi mietityttää?
Mun mies on 47, minä 38. Seksiä 4-9 kertaa viikossa, yhdessä oltu 14 vuotta. ett ei se ikä ainakaan ole haitta, ehkä 20 kertaa näiden vuosien aikana seksi keskeytynyt erektiohäiriön takia...
 
nainen 30
Alkuperäinen kirjoittaja ota ihmeessä;30742997:
AI iän vuoksi mietityttää?
Mun mies on 47, minä 38. Seksiä 4-9 kertaa viikossa, yhdessä oltu 14 vuotta. ett ei se ikä ainakaan ole haitta, ehkä 20 kertaa näiden vuosien aikana seksi keskeytynyt erektiohäiriön takia...
Teillä ei olekaan kuin 9 vuotta ikäeroa, se on jotenkin helpompi ymmärtää. 14 vuotta on vaan aika pajon.

Niin, nimenomaan iän vuoksi mietityttää. Varmaan ajattelen liikaa kaikkea, esim. miten seksi sujuu, mitä muut ajattelee meistä jne.
 
kokemukseni
Tuossa vaiheessa ikäero ei vielä tunnu niin isolta, mutta sitten kun mies on reippaasti yli 50v ja ikä alkaa näkyä...se voikin alkaa haitata enemmän. On myös onnellisia pareja joille ikäero ei ole ongelma, joten voihan kaikki mennä hyvinkin, jos hyväksyy sen että kumppani vanhenee paljon aiemmin. Itselläni on 17v vanhempi miesystävä ja nyt kolmekymppisenä on alkanut tuntua selvemmin, että olemme "eri sukupolvea". Miehen vanhemmat on melkein omien isovanhempieni ikäisiä, ja perheen perustaminenkin mietityttää, kun miehellä on jo lähes aikuisia lapsia. Mies ei välttämättä jaksa enää touhuta pikkulasten kanssa, ja lapsi tulisi menettämään isänsä aikaisin. Jos epäröit jo nyt, kannattaa harkita kunnolla ennen kuin ryhtyy mihinkään vakavampaan...
 
darius
itselläni on 17 vuotta nuorempi avovaimo. Meillä menee hyvin seksin merkeissä ja muutenkin. Mutta annan sinulle neuvon. Anna olla, älä aloita parisuhdetta tämän vanhemman miehen kanssa, vaan etsi itsellesi nuorempi mies. Jos mietit tuollaista ikäasiaa, niin se on vain merkki siitä, ettei mies ole sinulle se oikea.

Jos omaa avokkiani alkaisi meidän ikäero haitata, niin toivon että hän olisi tarpeeksi vahva sanomaan minulle asiasta. Suhde päättyisi siihen.
 
"jep"
eli meillä on 18v ikäeroa, miehen aikuiset lapset voisi ihan hyvin olla mun sisaruksia iän puolesta :) meillä on puolivuotias yhteinen lapsi, joten mieheni voisi olla jopa lapseni isoisä (oma isäni on miestäni vain 2v vanhempi, äitini mieheni ikäinen, miehen vanhemmat mun isovanhempien ikäisiä) MUTTA mitä sitten :) Mä rakastan miestäni yli kaiken ja hän minua.
kertaakaan en ole miettinyt että mitähän muut ajattelee tai ylipäätänsä ikäeroamme.
mutta todellakin jos sinua jo nyt mietityttää teän ikäero, niin eipä se ikäero miksikään muutu, joten kannattee miettiä, onko se semmoinen asia, jota haluat murehtia jatkossakin.
 
nainen 30
Mies tietää kyllä että mietin ikäeroa. Tai lähinnä mietin sitä yksin ollessani, en silloin kun vietetään aikaa yhdessä. Olen ihastunut häneen ja ikävä on.
En tiedä eteneekö suhde tapailua kummemmaksi, mutta ehkä annan sydämen viedä enkä mieti turhia.
 

Yhteistyössä