16 vuotiaalla tyttärelläni on 25 vuotias mies

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut mamma
  • Ensimmäinen viesti
"täti"
no tyttö on aika nuori ja sinun holhouksesi alainen...etkö saa nuorelle kuria?? mitä täällä kyselet, kato ettei tyttö joudu hyväksi käytetäväksi,, voisi odottaa täysi-ikäisyyteen enenkuin alkaa aikuisten miehen kanssa seurustelee..onko mies luotettava, järkevä, hyvä ihminen ym...
 
huolestunut mamma
Olen kerran tavannut miehen ja vaikutti ihan ok tyypiltä. Tyttöä olen yrittänyt varoitella, mutta hän ei piittaa varoituksistani. Tyttö on kuitenkin täyttänyt 16 eli ylittänyt suojaikärajan..
 
"tIIJA"
Ihan ensimmäikseksi TULEE mieleen mitä' vittua, mutta ´jos mies on tosissaan, niin ei kai suhteessa mitään ongelmaa???? LAPSIA EI TIETENKÄÄN KUKAAN TOIVO, MUT PAKKO ONNITELLA JOS TULOSSA.
 
"Vieras"
Olen kerran tavannut miehen ja vaikutti ihan ok tyypiltä. Tyttöä olen yrittänyt varoitella, mutta hän ei piittaa varoituksistani. Tyttö on kuitenkin täyttänyt 16 eli ylittänyt suojaikärajan..
Toi 16 ei merkkaa muuta, kuin että jokunen kuukausi sitten tuo mies olisi syyllistynyt pedofiliaan. Kai sinäkin tiedät, että 16 ja 25 välillä on ihan MIELETÖN ero! Juurihan se sinun sinun tyttösi oli VAUVA! Se 25 vuotias on ollut iso jo monta vuotta! Ainahan on olemassa poikkeuksia, mutta poikkeukset ovat aina harvinaisempia.
 
"ihminen"
No ainoa hyvä puoli tässä olisi, että ilmeisesti 25-vuotias on runkkari tms. joka ei ole päässyt kasvamaan henkisesti naista rinnallaan ja on vihdoin saanut mahdollisuuden uuden alkuun. Parempi myöhään kuin 40v ja neitsyt
 
itse 25v
[QUOTE="minä vain";24555770]riiippuu henkisestä ikäerosta, ite ooon 17 ja raskaana 25 vuotiaalle miehelleni :))))[/QUOTE]

Sinäki olet kovin kovin nuori ja sinullaki pitäisi olla jotakin muuta tuossa vaiheessa elämää kuin raskaana olo ja perheen perustaminen.
Älkää oikeasti kiirehtikö, hankkikaa ammatti ja vakituiset tulot,nuorena solmitut liitot päättyvät usein eroon.

Eläkää nuoruus,se kuuluu tärkeänä osana itsenäistymiseen ja ihmisen kehitykseen. Mihinkään ei ole kiire.
 
"vieras"
Itse seukkasin 16 veenä 26 vuotiaan kanssa. Ja kieltäisin ehdottomasti moisen omalta lapseltani. Sitä leikkii olevansa aikuinen yms. Olen aina ollut itsenäinen ja asuinkin tuolloin jo pois kotoa, mutta en ollut henkisesti vielä valmis sellaisiin seksi yms. juttuihin. Satutin itseäni pahasti. Kun aikoinani olin itse 26v mietin miten sairasta olisi ollut ottaa 16v seurustelukumppani. Minun silmissäni 16v olisi lapsi ja häntä suojeltava yms. eikä herran jestas olisi voinut kuvitellakkaan seksiä tms. Kumpa joku olisi minuakin suojellut, vaikka silloin se varmaan olisi ollut turhaa, koska aika itsepäinen olin. Ja miesten miellytys "vietti" juonti juurensa paljon kauempaa menneisyydestä. Isättömyys yms.
 
Tuo riippuu niin paljon millainen tyttäresi on..jos sellanen tavallinen 16v teinityttö niin on liian nuori,mutta joskus 16v voi olla hyvin aikuismainenkin (harvoin!). Mietihän jos itse olisit 25v..tulisiko mieleen heilastella 16v:n kanssa? Ei voi olla täysjärkinen 25v jos kiinnostuu teinitytöstä :/
 
"vieras"
Olen sitä mieltä että en puuttuisi, mies on ainakin suhteellisen järkevä jos hänellä kerran lapsiakin jo on. Ystäväni aloitti suhteen mieheensä samalla ikäerolla ja tuossa iässä, ovat olleet nyt yhdessä 14 vuotta.
 
"juu"
Minä olin 17 (paria kuukautta vajaa 18) ja mies 26, kun aloimme seurustelemaan. Edelleen ollaan 11 vuoden jälkeen yhdessä. Naimisissa ja yksi lapsikin on. Se riippuu niin paljon siitä, millainen nuori on. Itse olen perheen vanhin lapsi ja oppinut jo pienestä pitäen ottamaan vastuuta ja hoitamaan kaiken itse. Silloin aikoinaan mieskin sanoi, ettei ole tavannut yhtä kypsää 17-vuotiasta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24555908]Olen sitä mieltä että en puuttuisi, mies on ainakin suhteellisen järkevä jos hänellä kerran lapsiakin jo on. Ystäväni aloitti suhteen mieheensä samalla ikäerolla ja tuossa iässä, ovat olleet nyt yhdessä 14 vuotta.[/QUOTE]

Ei se että on lapsia sitä järkevyyttä todista. Ja jos aikuinen mies, isä, seurustelee alaikäisen lapsen kanssa, jotain vikaa siinä on.

Kävisin kyllä juttelemassa miehelle ja kertoisin, etten hyväksy moista.
 
itse 25v
[QUOTE="juu";24555940]Minä olin 17 (paria kuukautta vajaa 18) ja mies 26, kun aloimme seurustelemaan. Edelleen ollaan 11 vuoden jälkeen yhdessä. Naimisissa ja yksi lapsikin on. Se riippuu niin paljon siitä, millainen nuori on. Itse olen perheen vanhin lapsi ja oppinut jo pienestä pitäen ottamaan vastuuta ja hoitamaan kaiken itse. Silloin aikoinaan mieskin sanoi, ettei ole tavannut yhtä kypsää 17-vuotiasta.[/QUOTE]

18vuotiaan ja 16vuotiaan ero on huima jo, 16vuotias on vielä murkku,kun taas 18vuotias yleensä on jo menny sen vaiheen yli..
 
huolipuoli
niinpä, 16 vuotias ei vielä tajua jos joutuu hyväksikäytetyksi. saattaa olla innoissaan kun on joku eikä tajua millaisessa loukussa voi olla. kerro tarina ystävästäni joka löysi 16v. unelmiensa miehen, joka olikin aikamoinen sika. viisi vuotta meni ja nyt nuori nainen on useita vuosia pahoinpidelty yh, joka ei pääse koskaan eroon yhä suuren luokan loukkauksia tehtailevasta miehestä lapsen takia. Tosin voihan olla pieni mahdollisuus että kaikki on toisin tässä suhteessa mutta kyllä jos on muita hälytysmerkkejä, esim. erakoituminen miehen kanssa.
 
-
Tutustu ensin siihen mieheen, ennen kuin teet johtopäätöksiä pelkän iän perusteella! Itse seurustelin 16-vuotiaana 29-vuotiaan miehen kanssa. Olimme yhdessä monta vuotta ja seurustelu päättyi ihan muista syistä kuin ikäerosta. Olemme vieläkin (melkein 10v myöhemmin) parhaita ystäviä. Omat vanhempani olivat aluksi (syystäkin) epäluuloisia, mutta sinnikkään tutustumisen jälkeen ystävystyivät miehen kanssa, kun tajusivat, että ikä oli ainoa "vika".

Kun tapasin miehen ensimmäistä kertaa, hän luuli minua monta vuotta vanhemmaksi ja minä häntä paaaljon nuoremmaksi. Ehdimme käydä monilla treffeillä, ennen kuin tajusimme ikäeromme.

Tiedän, että sain häneltä huomattavasti parempaa kohtelua kuin ikäisiltäni pojilta olisin saanut. Toivottavasti tyttäresi mies on samanlainen.
 

Yhteistyössä