1v kiukuttelee ja huutaa jatkuvasti..

Onko muilla vastaavaa? Meillä yksivuotias kiukuttelee hoitopäivän jälkeen ihan kaikesta. Ei syö, vaipanvaihto ei onnistu, kesken leikin saattaa heittäytyä lattialle huutamaan, ei siihen saa koskea ja kaikki itkettää ja suututtaa..

Itse olen raskaana ja muutenkin vähän herkillä. Siihen kun lisää tuon yksivuotiaan huutamisen ja uhman niin soppa on valmis. Mun pää ei kestä tota huutoa, kiljumista ja kiukuttelua.

En tiedä mitä oon tehnyt väärin kun vielä hetken aikaa sitten kaikki sujui hyvin. Kotiruokaa on syönyt tovin ja hoidossa sitä meneekin hyvin, kotona ei yhtään. Koskaan ei olla lyöty, läpsitty, tukistettu tmv vaan ainoastaan sanottu ei ja kerrottu miksi joku asia on ei.

Ruokapöydässä jos ruoka ei kelpaa ja lapsi vaan huutaa kurkkusuorana, niin nostan pois pöydästä ja sanon että ruokapöydässä syödään eikä huudeta.

Lapsi nukkuu kahdet päikkärit joiden yhteiskesto on noin 2,5h, yöunille menee 21-22 välillä ja herää 8-9 aikaan. Ruokailu(yritys)kertoja on päivässä viisi, joista kolme on hoidossa. Meillä on samat rytmit ja rutiinit ollut jo monta kuukautta käytössä, ei olla muutettu tai muutakaan isoa muutosta ei ole tapahtunut..

Onks tää nyt ihan normaalia ja sekin että mulla menee päivittäin hermot ton lapsen kanssa ja itkeä pillitän täällä kun olen huono äiti kun lapseni on tuommoinen..
 
Meillä on juuri samanlaista, eiköhän tuo ole ihan normaalia :) Teilläkin on tuo uhma tullut jo noin aikaisin ja lapsi alkaa jo koetella rajojaan. Oletko huomannut tuleeko lapsellesi hampaita ja sen takia on niin kiukkuinen? Meillä puhkeaa muutama hammas nyt yhtäaikaa ja muksu on ihan hirveä. Hoidossa on nätisti mutta kotiin kun päästään niin alkaa "helvetti". Varsinkin minulle, äitille, tinttaillaan kovasti, isälle ei niinkään. Ruokakaan ei kelpaa, onhan se turhauttavaa kun koittaa valmistaa monta eri ateriaa jos joku niistä kelpaisi ja silti kaikki syljetään pitkin pöytiä. Ainoastaan hedelmät, jugurtit ym kelpaa, mutta syö edes onneksi niitä.
Älä turhaan syytä itseäsi, et ole tehnyt mitään väärin :) Teillä on voimakastahtoinen lapsi jonka uhma jo nyt nostaa päätään ja kannattaa tosiaan selvittää onko lapsella jokin paikka kipeänä ja sen takia purkaa pahaa oloaan kiukkuamalla, hampaat tai korvat.
Tärkeintä on nyt vain pitää itsensä kasassa eikä hermostua vaikka kuinka tuntuu pahalta kun toinen raivoaa. Tsemppiä teille :)
 
Itsellä taapero kotihoidossa vielä ja ihan samanlaista täällä...1v ja 3kk.. Ja välillä kun herää
päiväunilta itkee ja huutaa vartin yhtä menoa...ja joskus kiukkuuaa kun vaihetaan vaippaa
tai syötössäki vähäse, vaikka tähän asti on tykänny kaikista ruuista. Ja olen huomannu, että
sillonku lapsi on väsyny nii nää kiukuttelut oikeen voimistuu... ja sit tietty jos on hammas tulos..
Joo itekki tääl tippalinssis, kun tuntuu että menee hermo liia helpost.. mut se kuuluu tähä..
välil ärsyttää nii paljo, ettei osaa ku itkee...
.
 

Yhteistyössä