2 v mielikuvitusystävät

  • Viestiketjun aloittaja kertokaapas
  • Ensimmäinen viesti
Aari, Seera, Jaanis ja Tiivis kävivät meillä yhteen aikaan kylässä tosi usein. Soittelivat tytön leikkikännykkään koko ajan, nukkumaanmenoaikaankin vielä. Likka oli parivuotias tuolloin :)

Serina ja Noelin iskä ovat pojan mielikuvituskaverit. Serina käy harvemmin kylässä, mutta Noelin iskän kanssa ollaan käyty mm. haikaloja onkimassa. Poika on nyt 3½ v ja varmaan vuoden päivät on noita juttuja höpötellyt.
 
ap
No kiva kuulla että se on ihan normaalia :D

Meillä yks päivä Markus työnsi kuulemma autoa ja otti viiniä takakontista... Mikä on aika jännää kun me ei itsekään olla juotu viiniä pojan nähden kuin ehkä kerran. Hyvähän se oli että työntää autoo jos ottaa viiniä.

Ja Anna-Mari kuulemma auttaa päiväkodissa, täti kyseli että kuka se Anna-Mari on. Lisäksi on Emppu ja Joonas, jotka tekee milloin mitäkin.
 
meillä
Mulla itsellä on ollut mielikuvitus ystäviä nuorena. Sitten kun olin noin 5 tämä mun ystäväni kuoli auto-onnettomuudessa, muistan sen vieläkin kun näin koko tapahtuman. Äiti on kertonut ettei se mua yhtää haitannut vaikka kaveri kuoli :D
 
Miima
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaapas:
Onko teidän muiden 2-vuotiailla jo mielikuvitusystäviä? Poika kertoo aina asioita ihmisistä joita me ei kukaan tunneta. Tuntuu välillä aika spookyltä... :S
Sanotaan että lapsi jolla on mielikuvitusystäviä, ovat keskimääräistä älykkäämpiä :)! Joten onnea vaan näiden lapsien vanhemmille :)!!!
 
juu
Löytyy meiltäkin. Välillä toki on karmivaa, eilenkin illalla kun hampaita pestiin kaheksan aikaan niin "Uusa" katsoi vessan ikkunasta.. Oikeastaan tyttö kysyi ensin minulta että "Kuka katsoo?" ja osotteli ikkunaa. Minä kysyin että no kuka se nyt muka sieltä tähän aikaan katsoo ja likka vastas tyytyväisenä että Uusa. Meidän takapihalla tuon vanhan omenapuun alla on paikka missä tytöllä ilmeisesti on joku kaveri, ainakin suu käy koko ajan ja jollekin näyttelee lelujaan, tanssii ja naureskelee siellä..
 
Ewi
oon kuullut et nää mielikuvitus ystävät voisivat olla henki olentoja oikeestikki... ihan vain näin meiän kesken. Että kyllä kunnioittaisin tollasta jos lapseni joskus vaistoais paremmin kuin mää :saint:
 
Meillä ei ainakaan vielä pojalla ole ollut mielikuvitusystäviä mutta mulla oli niitä lapsena paljonkin ja mun vanhemmat jaksaa aina kertoa kuinka olivat ihmeissään katselleet mun leikkiä kun olin yksin istunut pöydän ääressä ja kaatanut kahvia mielikuvitus ystävälleni Santerille ja nauranut hänen jutuilleen.
Sitten olin yrittänyt esitellä tätä Santeria mun vanhemmillekin ja olin ihmetellyt miksi vanhempani eivät näe häntä.. :whistle:
 
juu
Lisään tähän vielä että mielikuvitusolentojen lisäksi tytöllä on mummoonsa vahva yhteys, monesti on ruvennut yhtäkkiä puhumaan että "Mummo tulee," ja olen vastannut että ei mummo varmaan tänään tule käymään kun ei olla mitään sovittu. Muutaman minuutin päästä on sitten mummon auto kaartanut pihaan, kauppareissulla tai muuten vaan aatellut tulla pikaseen poikkeemaan..
 
huhuu
Ei siinä maagista varmaan ole, mutta oma lapseni sai ekan mielikuvituskaverin noin 2-vuotiaana. Ja edelleen "hän" on olemassa :) Iltaisin pitää avata ovi "Nooralle"... Tyttö on tavallista 5-vuotiasta älykkäämpi ja osaa jo lukea :-0 Lisäksi on taiteellinen ja hyvä piirtämään...En siis tiedä liittyvätkö älykkyys/luovuus ja mielikuvitusystävät jotenkin toisiinsa...
 
mieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
oon kuullut et nää mielikuvitus ystävät voisivat olla henki olentoja oikeestikki... ihan vain näin meiän kesken. Että kyllä kunnioittaisin tollasta jos lapseni joskus vaistoais paremmin kuin mää :saint:
:LOL: :LOL: oikeesti oot tosi hauskan tyhmän älyvapaa :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huhuu:
Ei siinä maagista varmaan ole, mutta oma lapseni sai ekan mielikuvituskaverin noin 2-vuotiaana. Ja edelleen "hän" on olemassa :) Iltaisin pitää avata ovi "Nooralle"... Tyttö on tavallista 5-vuotiasta älykkäämpi ja osaa jo lukea :-0 Lisäksi on taiteellinen ja hyvä piirtämään...En siis tiedä liittyvätkö älykkyys/luovuus ja mielikuvitusystävät jotenkin toisiinsa...
Lapsesi on varmasti lahjakas, mutta lukutaitoinen 5-vuotias ei ole mikään erikoisyksilö. Kolmivuotias sisälukutaitoinen ehkä jo nostattaisi kulmia.
 
ei varsinaisia mielikuvitusystäviä mutta me ollaan välillä eri ihmisiä, koko perhe. roolit vaihtuu, minä olen "Jannen äiti", poika itse on Janne, pikkusisko on Jannen pikkusisko Tiina jne jne..ja sitten pitää käyttäytyä ja puhua niinkuin ko.perhe :D

joskus tämä meidän kohta 4v poika juttelee omiaan, setä kävi täällä jne.. Kerran isälleen selitti että se setä kävi täällä päivällä äitin kanssa ja sitten se meni pois :LOL: mies siinä miettimään että kuka herravieras mulla täällä käy :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miima:
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaapas:
Onko teidän muiden 2-vuotiailla jo mielikuvitusystäviä? Poika kertoo aina asioita ihmisistä joita me ei kukaan tunneta. Tuntuu välillä aika spookyltä... :S
Sanotaan että lapsi jolla on mielikuvitusystäviä, ovat keskimääräistä älykkäämpiä :)! Joten onnea vaan näiden lapsien vanhemmille :)!!!
Höpö höpö.

Kuuluu ihan normaaliin lapsen kehitykseen, isolla osalla niitä on jossain välissä, jotkut ottavat vaan enemmän niitä esille. Esimerkiksi, perheissä joissa ollaan erottu saattaa lapsi kehittää mieluvituksessaan ihanne isän itselleen.
 
Minkus
Meillä tyttö alkoi ensimmäisen kerran n. 2 vuotiaana puhua minulla iltapesulla, että Aarikka on täällä. Kysyin että mitä? Missä? Yritin olla ihan rauhallinen. Hän sanoi että Aarikka on suihkussa. Okei! Tyttö katsoo minuun ihan vakavana ja kertoo että Aarikka asuu tässä lähellä ja niillä on myös vauva. Sitten hän sanoi että oli tulipalo ja se vauva kuoli... olin ihan että mitä se tyttö puhuu! Kieltämättä pelotti. Tätä asiaa olen aina välillä miettinyt. Meillä käy välillä edelleen Aarikka, Alina ja Anna. Välilllä ne on ilkeitä ja tönii. Autoon tulevat mukaan ja sitten laitetaan turvavyöt kaikille...
 

Yhteistyössä