2 vuotias ei jaksa olla yhtään yksin, kaipaa sisarusta?

Meillä on yksi 2 vuotias lapsi. Arki on kuitenkin välillä hankalaa, koska lapsi ei viihdy yhtään yksin. Omilla leluilla leikkiminenkään ei ole kivaa, jos ei ole äitiä vieressä.

Oliskohan toinen lapsi ratkaisu tähän ongelmaan?
 
Heh, et varmaan Weat ole ihan tosissasi..? Teidän lapsi olisi varmaan todella tyytyväinen vauvaan, jota äiti syöttää ja hoitaa suurimman osan aikaa... Toki kyllähän sisaruksista myöhemmin on iloa, joten ei tuo ihan huono idea ole. Mutta ei kyllä tuohon viihtymiseen nyt auta, ikäerokin alkaa olla jo sellainen, että kestää kauan jotta lapsista on seuraa toisilleen.

Mä ehdotan, että harjoittelette hieman sitä yksin leikkimistä. Aloitat lapsen kanssa jonkun leikin, sitten sanot että äiti käy jossain ja tulen kohta takaisin. Sitten pikkuhiljaa pidennät aikaa, jonka olet "poissa".

Tosin, meillä lapsilla on ikäeroa 1,5v ja esikoinen leikkii kyllä yleensä mainiosti yksinkin. Syynä kyllä se, että minulla ei ole ollut vauvaa hoitaessa aikaa leikkiä, joten on tottunut leikkimään yksin...
 
kvart över : :D en ihan tosissani kysymyksen kanssa ollut, että hankkisin lapsen vain sen takia. Lähinnä tarkoituksena oli kysyä onko arki helpompaa ja lapsi tyytyväisempi kun on kaksi lasta, joilla on toisilleen seuraa. Mulla on vauvakuume, miehellä myös. Tuo uhmaikäinen vaan raastaa välillä hermoja :D...rakastan tottakai paljon ja on ihana, mutta olisihan se hyvä jos olisi helpompaa, jos toinen lapsi toisi seuraa. Lapsille tulisi siis 3 vuoden ikäero suunnilleen. Ja tosiaan meneehän siihen varmaan melkein pari vuotta ennen kun on toisistaan seuraa :)

Olemme jokatapauksessa tekemässä toista lasta :)
 

Yhteistyössä