2008 marraskuisten lapsoset

Jopas on kirjoittelut päässeet unohtumaan, tuntuu aika taas menevän ihan kaikkeen muuhun... Täällä ollaan oltu urakalla kipeitä, ensin oli mahatauti joka vei miehen jokuseksi päiväksi jopa sairaalaan (oli kiva koittaa hoitaa taloutta kun itselläkin tuli tavaraa joka päästä...), ja nyt sitten mulla on ollut keuhkoputken tulehdus. Joko nyt alkais taudit lievittää kun tästä taudista päästää... toivottavasti.

Mutta hyviäkin uutisia (vähän omaa napaa...); mä sain vihdoin toimen meille töihin! Yli viisi vuotta sai töitä painaa että hyväksytään vakityöntekijäksi, mutta hällä väliä. Olo kun lottovoittajalla. Nyt vaan pitää yrittää hankkia kaikki tarvittavat lipuskat kasaan (lääkärintodistus, rikosrekisteriote...) että saa toimen hyväksyttyä.

Potta-asiat ei vieläkään kaksikkoa kiinnosta yhtään. Ja Oskarille varasin neuvola-ajan kuun loppuun siitä puheasiasta, katsotaan mitä siellä sitten keksitään. ajattelin samalla näyttää tuota leikattua kivestäkin, musta on alkanut näyttää siltä että oisko siellä tyrä, tai joku vastaava. Ei kiva.

Mutta nyt etsiin vaatetta ja päivän töihin. Ihanaa toukokuuta!

HM
 
Ompa paljon sairastelevia lapsosia :|

Meillä ovat olleet terveitä, mutta... Pienin koittelee meidän hermoja niin totaalisesti! Viime yön unisaldo miehellä 2h ja eiku töihin.
Pikkuneiti siis heräsi unestaan joskus 23 tienoilla. Siitäpä sitten tehtiin ihan kaikki temput, kehumiset, uhkailut... Otettiin makkarin lattialle nukkumaan, eikun vaan suu käy ja välillä itkee.. Mies lähti jo olkkariin tytön kanssa, siinä se pöhkö vaan lattialla istui! Minä otin vuorostani patjan ja menin tyttöjen kanssa niiden huoneeseen.
Eikun sama vaan jatkuu?! Ja kun vihdoin nukahteli, alkoi puhumaan unissaan tai sitten heräsi. Ite oli jo niin väsy ja loppu, yks vaan jatkaa :(

Lopulta taisi asettua jopa 02.30...

Ideoita öiden rauhoittumiseen?!

Välillä siis nukuttiin varsin hyvin, nyt on taas ihme kausi ettei asetu uudelleen nukkumaan...
 
Luminkan perheelle toivottelen paljon jaksamisia ja parempia yöunia! Ei oikein antaa ole mitään eväitä tilanteeseen, toivotaan että pian tilanne rauhoittuu, muuten ootte ihan puhki.

Hari Maolle onnittelut virasta! Voin kuvitella miten hieno tunne! Itse aloitan syksyllä koulussa tuntiopettajana, joten hieman samansuuntaisia kuvioita on tiedossa.
 
Moi!

Luminkan tytön kukkumiset kuulostaa tutulta ajoittain myös meillä. Toissayönä Wilma heräsi puolen yön jälkeen itkeskelemään eikä mikään tuntunut auttavan, lopulta simahti syliin pikkuisen ennen viittä. Mikä lie tullut, viime yön nukkunut ihan hyvin. Mutta aivan mahdoton takertuja tyttö kyllä on nykyään, kun oon kotona niin ihan koko ajan pitäs olla sylissä tai kyljessä kiinni. Ei siis syö edes ruokaansa jollen istu ihossa kiinni. Pikkusen ahdistavaa. Sit jos en ole kotona niin on kun ihmisen mieli ja iloinen kun mikä. Siis ihan höh. Yritän lohduttautua ajatuksella että ehkä tää on ohimenevää... Oskarilla ei ole mitään tällästä.

Pottailu ei etene, istuvat kyllä potalla mutta tuotoksia sinne ei tule. En oikeen tiedä miten senkään asian kanssa pitäs edetä. Ehkä aika tekee tehtävänsä?

Tänään Oskulla on neuvola, mennään sinne taivastelemaan kun nyt ei puhu lauseita vielä(!). Olen kyllä sitä mieltä että eiköhän tuo aikanaan ala juttua kertomaan, mutta käydään nyt kuitenkin. Ihme intoilua, jollei johonkin ikään mennessä jotain tee niin voi kamala!

Jaha, neiti heräsi uniltaan. Tarvii rientää!

HM
 
:wave:

On hiljaista.. Eipä tässä pahemmin itsellänikään ole useimmiten asiaa...

Nyt saatiin neiti vihdoin nukkumaan. 3½ viikkoa kesti todella huonoja öitä, siellä täällä 4 yötä jolloin nukuttiin hyvin.
Isi hoiti yhden viikonlopun yöt, ja sen jälkeen taas nautitaan yöunista :D Välillä heräilee mut ei jää valvomaan ja riehumaan sitä 2-3 tuntia... Eli taitaa olla edelleen äitintyttö kun ei äiti saanut öitä korjaantumaan ;)

Me odotellaan kesälomareissua pian alkavaksi :) Lähdetään omalla porukalla mökkeilemään keskelle Suomea... Sieltä palattua onkin heti seuraavana päivänä tytön lonkkakontrolli jossa selviää onko hoidot tässä. Vai joutuuko iiisooon leikkaukseen ja siitä 1½ kk kipsiin... Arvatkaa vaan miten paljon toivon tuota ensimmäistä vaihtoehtoa! En vaan uskalla kovin toivoa liikaa :(

Suuret onnittelut HM vakipaikan saannista! :flower:
 
Meillä on pienimmän yökiukkuun auttanut se että antaa vain huutaa, nyt nukkuu läpi yöt. Onni nukkuu yleensä aina yöt hyvin. Tutti ollu viikon verran pois molemmilta pojilta, Pyry ei liiemmin ees tajua et tutti pois ku söi nii vähä mut Onnilla ottanu aika koville, nukkumaan menot sekä päivällä että illalla on yhtä sängystä pomppimista ja huutamista =(

tässä pari pyryn 1v kuvaa, onnistu täydellisesti <3

Onnistakin laitan pari kuvaa, raukalla toisessa kuvassa silmä ihan turvoksissa ku hyttynen (tai joku vastaava öttiäinen) pisti :(









 
moikka pitkästä aikaa....
Leevillä jäi vaippa tiistaina pois tai siis päätin vaan että nyt loppu, muutamia pissavahinkoja sattunut mutta koko ajan vähemmän :) osaa jo ilmoittaakkin kun on hätä mutta hyvin on kyllä homma lähtenyt menemään. Puhetta tulee kokoajan enemmän ja enemmän, puhuu jo sujuvasti pitkiäkin lauseita :)
Kovasti yrittää pysyä isoveikan perässä ja jos jotain ei ihan osaa vielä mitä veli osaa niin alkaa jankuttaa "en mä osaa!"
Pukemaankin on oppinut tällä viikolla itse, paidat vaan vielä tuottaa hankaluutta muutoin homma luistaa.

Luminka toivotaan tosiaan sitä ensimmäistä vaihtoehtoa!
Sansella ihania kuvia ja todellakin täydellisesti onnistuneita :)

Hyvää, hauskaa ja aurinkoista kesää marrasmammat ja mussut!
 
Moikka!

Sanse, uskomatonta, että Pyry on jo 1 v! Ihanat pojat teillä :)

Meillä edelleen työstetään pikkukakkosta, kesän jälkeen uusi hoitokierros edessä...

Kuivaksioppiminen on ottanut selvän kehitysaskeleen, kakat on alkaneet tulla säännöllisesti pottaan ja suurin osa pissoista myös. Monta päivää mennyt ihan kuivalla vaipalla. Yhtäkkiä alkoi huomata hädän itse ja pyytää potalle.

Hoitopaikka meillä vaihtuu loman jälkeen, mutta ei saatu paikkaa lähipäiväkodista tuosta viereiseltä tontilta. Perhepäivähoitoa tarjottiin, tai päiväkotia vähän kauempaa. Ollaan oltu ihan käpynä, kun hakemus kuitenkin laitettiin jo viime syksynä... No, katsotaan miten tilanne etenee.

Hyvät kesän alut!
 
Luminka: Noissa kuvissa ei oo omia tekeleitä mut voin laittaa muutaman kuvan tähä mitä saanu aikaseksi =) Seuraavaksi pitäisi alkaa tekee shortsei pojille. Nyt kun olen vielä ens viikon sairaslomalla, olin tossa tiistaina karsastusleikkauksessa ja arki vähä haasteellista kun mulla on nostokielto, Pyryä saan nostaa pakolliset mut muuten ei sit nosteluita :S



Pojille tein noi liivit päivähoidon kuvauksiin =)









Tossa vikassa eka kuva aplikointi, ei menny iha nappii mut kohtuullinen ekaksi =)
 
Pitkästä aikaa terveiset täältäkin! :) Kylläpäs HM:n kaksoset vaikuttaa jotenkin vanhemmilta kuin meidän babyface :) Ihania kuvia ootte laittaneet!
Meillä Vilholla on menossa kova kyselykausi ja samalla hirveä uhma. Puhetta ja pitkiä lauseita piisaa ja jos sana joskus unohtuu tai menee lauseessa sekaisin niin Vilhoa alkaa naurattamaan kovasti. Aikamoinen meininki joka päivä! :kieh: Edelleen syöminen on Vilholle jotenkin tylsää/epäilyttävää (?) puuhaa, vain muutamat ruuat menee alas ja nekään ei aina. Potalla osaa käydä hienosti jos ei oo vaippaa tai housuja mut heti jos on vaippa niin potalla käynti unohtuu. Samoin jos laitan pojalle housut ilman vaippaa niin pissat tulee lähes varmasti. Täytyis varmaan vaan alkaa harjoitteleen housujen kanssa vaikka sit joutuiskin pesemään ja pyyhkimään useammin.
Vilho oppi tossa joku kuukausi takaperin ajamaan kolmipyörällä ja polkupyörällä (apurenkaiden kanssa) ja nyt haluis aina mennä vaan pyöräilemään, tai sit junia katsomaan. Junat (ja traktorit) on ihan suosikkeja, samoin huuliharpun soittaminen kun ennen tykkäsi pimputella pianoa :)

Lapset on mun kanssa kotona näillä näkymin ens toukokuun loppuun. Sit palaan töihin ja lapset joutuu hoitoon. En tykkää yhtään päiväkotihoitoon laittamisesta mut pakko kai se on. Mut on ite hoidettu kotona niin en ihan ymmärrä tätä päiväkotisysteemin "ihanuutta".
Sanni on kasvanut ihan hillittömän nopeeta ja nousee jo seisomaan tukea vasten, konttaa ja istuu (ikää nyt kohta 8kk). Kova kiire on seurata veljeään (ja mua) joka paikkaan.

Hauskaa kesää kaikille!
 
Kyllä HM:n lapset minustakin näyttävät vanhemman näköisiltä :) Wilma varsinkin, liekö pitkä ja paksu tukka tekee sen ;)

Me päästään nyt aloittamaan vihdoinkin pottatreenit kunnolla. Eilen käytiin lonkkalontrollissa, hilkulla oli leikkaus : / Onneksi kehitys on koko ajan parempaan suuntaan, ja kirurgin mukaan ennuste on hyvä. Tilanne tällä hetkellä kuulemma erittäin hyvä :)
Kamalaa olisi ollut kipsissä viettää kesä. Oisin varmaan hulluksi tullut, lapsesta puhumattakaan :(
Uusi kontrolli syyskuussa, jos muutosta viime röntgeniin tullut, leikkaus siirtyy taas eteenpäin.

I´M SO HAPPY!!!

Ihanaa kesää kaikille :D :D
 
MOikkaMOi =)

Mitenkäs on kesä lähtenyt marrasmammojen perheissä käyntiin?
Meidän kesä lähti kuivaksiharjoittelulla, nyt enää yövaippakäytössä, vahinkojakaan ei enää ole sattunut.
Uimassa pojat haluisi olla kokoajan, Leevi lähinnä leikkii rantavedessä eikä halua kastua ollenkaan. Juuso taa hyppii laiturilta ja on opppinut jo jonkinverran uimaankin, sukeltaminen sujuu jo loistavasti.
Viime viikonloppua oltiin viettämässä Savonlinnassa joka oli kyllä todella kaunis kesäkaupunki. Käytiin myös Punkaharjun kesämaassa, sää suosi ja mukavaa oli. Kesämaassa Leevi olisi halunnut laskea vaan iso vesiliukumäkeä.
Tämä kesä meillä menee melkein kotona, lomat vasta elokuussa kun Juuso lähtee silloin kouluun. Elokuun alussa olisi suunnitteilla lähteä tykkimäkeen Kouvolaan :)
Ja jossain vaiheessa jos keretään jätetään Leevi mummille javiedään Juuso Serenaan =)

Tämmöistä meidän kesään....kiva olisi kuulla muidenkin kuulumisia :)
 
Heissan!

Kesäkuulumisia täältäkin, minä olen koko kesän töissä, eli mitään matkoja tai muita ei ole tiedossa. Jos jossain välissä pystyy niin isommat saatan risteilylle viedä.

Oskari koheltaa jälleen, eilen aamulla heppu otti kolikon suuhunsa ja nielaisi sitten tietenkin! Tuloksena visiitti lasten kirran osastolle ja nukutus+ skopia. Kolikko uiskenteli skooppia pakoon, eli tällä hetkellä meillä on operaatio kakan kaivanta menossa... :x Oskari on meisän pikku säästöpossu!

Uiminen on edelleen kaksikosta kauhean hauskaa, ja Wilma on nyt löytänyt uuden intohimon, neiti tykkää pelata jalkapalloa. Joka päivä pitäisi heti aamusta mennä viereiselle kentälle potkimaan. Mikä lie futarimimmi neidistä tulee. Puhetta tulee myös Wilmalta ihan mahottomasti, koko ajan selittää ja sepustaa, kulkee perässä ja pälättää. Oskari on myös innostunut kokeilemaan puhetta, osaa jo aika hyvin puhua. Pottailut ei etene yhtään mihinkään ja mulla menee jo toivo : / Mutta nukkumaan menevät nykyään ihan itsekseen, eli tuntien nukutussessiot ovat historiaa, jee!

Nyt työt kutsuu, joten heipat tältä erää.
 
onni alkanu hieman pottailee/pyttyilee, päiväkodissa tekee kuulema useinki pottaan pisut.. ryökäle :D

HM: onneks kolikko tuli ulos eikä jääny minnekää matkan varrelle =)

Mä ostin tytöille pulpetin ja tuunasin sen. Mies ei uskonu että tekisin sen, vaan luuli että se lojuu täällä turhaan. No pakko oli näyttää sille =D jotai 3-4 päivänä sitä tuunasin ja tälläne tuli =)

eka alkuperäsessä kunnossa


ja sit tuunattuna


Oon aika tyytyväinen lopputulokseen =)
 
Sanse, ihana pulpetti. Ihailinkin sitä tuolla fb:n puolella yksi päivä. Mulla on myös projekti menossa, saatiin ruokaryhmä ja mun missio on raaputtaa siitä valkoiset maalit pois ja sitten kuultolakata. Tätä on nyt työstetty pari viikkoa (maali on nimittäs TIUKASSA ja töissäkin pitää välillä käydä), ja tovi vielä vierähtää. Mutta niistä tulee hienot kun valmiiksi saa.

Meidän kesään ei kuulu juuri muuta kun työtä. Mulla oli kaikki 4 päivää kesälomaa, ja tuntuu että oon jo nyt ihan puhki. Töitä ei jaksais millään... mutta pakko painaa, loma häämöttää vuoden päässä.

Meillä on kesänuha menossa, pienten ja mun nenät vuotaa ja yskittää. Toivottavasti ei kuumeeksi heitä.

Pottailut onnistuu silloin ja tällöin, useemmin ei. Toivoa en suostu heittämään, lahjonta ja kiristys kovassa käytössä. Jospa ne joskus oppivat...

Nyt ei muuta, tarvii mennä laittamaan väkeä nukkumaan. Ihanaa kesä jatkoa. Ri nyt anneta ketjun kuolla kasaan, te ootte niin ihania että haluisi jatkossakin kuulla ja lukea teidän juttuja!:heart:

HM
 
Moikka lomalta :) Voi Oskari-säästöpossua :whistle: Onneksi oli kolikko, eikä mikään terävämpi.

Mulla alkaa jo jännitys tiivistyä, kun reilun parin viikon päästä alkaa työt. Aloitan ihan uudet kuviot opettajana ja pitää alkaa pian valmistella tulevia kursseja. Oon tosi innoissani, vihdoin pääsen toiveammattiini :heart:

On tässä lomailtukin, tai siis oltu työttömänä, juhannuksesta saakka. Mummolassa + sukulaisilla oltiin pari viikkoa Etelä-Suomessa ja viime viikolla 4 päivän reissu Riiassa. Nyt sitten vain kotona, pientä sisustusprojektia ilmassa mattojen ja olkkarin valaisimien muodossa.

Välillä tuntuu, että poika oikein kiusallaan venyttää mun pinnaa täällä kotona. Ja mun pinna on valitettavan lyhyt. Pottailu on kriisi numero 1 tällä hetkellä. Itse kyllä jo osaa usein sanoa että on hätä (vähintään kerran päivässä on vielä pissa vaipassa), mutta sit jos vaikka ennen päikkäreitä tai kauppaan lähtöä pitäis käskystä käydä (edellisestä pisusta monta tuntia), niin ei suostu menemään, ei millään. Sit kun kauhean väännön jälkeen lopulta suostuu (Hari Maon mainitsemat kiristys ja lahjonta, meillä välillä jopa uhkailu käytössä, kun hermot pettää), niin kyllä se pissa tulee sinne. En ymmärrä, miksi pitää vaan väkisin kieltäytyä?! :headwall:

Muutenkin tuon tottelemisen kanssa koko ajan koetellaan rajoja, ja minä joudun ottamaan vastaan itkupotkuraivarit. Mies jostain syystä säästyy niiltä paremmin, vaikka viettää pojan kanssa aikaa enemmän kuin minä. Voi kun oliskin lehmän hermot ja aina rajattomasti aikaa, niin ei tarttis korottaa ääntään. Sanokaa mulle, että tää on vain tää ikä, ja se menee ohi? Loppukeväästä oli jossain välissä seesteisempää aikaa, mutta nyt on taas täys uhma päällä.

No, pääasiassa meillä kyllä menee sopuisasti. Poika on tosi innokas pyöräilemään apupyörillä, keksii itsekseen kaikenlaista leikkiä ja auttaa innokkaasti keittiöhommissa. Välillä ihan hämmästyy, miten iso poika meillä jo on :heart:

Pidetäänhän ketju pystyssä, kirjoitelkaa kuulumisia!
 
Ihan nopeesti pannarin paistannan ohessa kuulumisia: Wilma on päiväkuiva (huraa!) ja Oskarikin ehkä joskus asian oppii (kakki tänään keskelle takapihaa kun yritettiin olla hetki ilman vaippaa). Pituutta tulee noin metri viikossa ja puhetta yhä enemmän kanssa. Omaa napaa: pöytäryhmä on yhtä tuolia vaille valmis lakattavaksi, mulla vaan meinaa iskeä jännetupin tulehdus kun maalia raavin, eli vauhti hieman hiljentynyt. Töissä ihan älytön kiire, ja sitä rataa. Hoitopaikasta odotetaan tietoa ehkä joskus syksyn mittaan, marraskuussa olis toive saada tuhokaksikko lykättyä hoitoon pariks päiväks viikossa. :)

Munakello kilahti, tarvii mennä siis. Muikeita loppukesän helteitä!

HM ja hirmut
 
Moikkamoi!

Varsin on ollut lämmin kesä! Nyt ei onneksi niitä hulluja helteitä, jaksaa paremmin.

Kuivaksi harjoittelua takana reilu kk. On päiviä jolloin pieniä vahinkoja. Ja sitten niitä päiviä jolloin tulee takapakkia ja kunnolla!
Veikkaan kyllä että ikä teki tepposet kun joutui olemaan vaipoissa turhan vanhaksi. Mutta eiköhän se siitä =)
Palkintotarrat käytössä, ja jokaisesta pottaan tulleesta kakasta saa namin :) Meinaa muuten tehdä aina pöksyyn, onneksi on isosisko kertomassa jos en tilanteen alkua näy ;)

Maikki: Meillä edelleen kinastellaan vaikka mistä asiasta. Tyttö tuntuu uhallankin pistävän vastaan. Ihan tavallisista asioista vedetään herne pikku nenukkiin ja suututaan!

Toimisiko pottajutuissa käänteisesti, sanot että ei saa mennä potalle?
Meillähän tyttö harrastaa tätä eipäs-juupas-juttua. Kun kehoitetaan tekemään jotain, on täysin vastaan. Sitten kun kieltää tekemästä, on samantien jo menossa :)
Tiedä sitten onko oikea menetelmä, mutta meillä toimii välillä.

Ja pikkuemäntä on edelleen äitiä puolustamassa :D Kun komennan isompaa likkaa ja hän pistää vastaan, on nuorin toistamassa juuri samoja sanoja joita minä käytin :) Huvittavaa, mutta samalla rasittavaa.. Ja siitäkin suututaan kun sanon että äiti hoitaa tämän.

On edelleen hyvä syömään, mutta mihin nekin ruoat päätyvät? Hoikka tapaus vaikkei vauvana siltä vaikuttanut ;) Tytöt pitävät puuronsyöntikilpailuja, minun pitää laskea sormilla kumpi saa ekana 5 lusikallista täyteen :) Vinkkinä jos ei meinaa ruoat maistua ;)

Titi nallen fanittaminen on edelleen in. Tulee joskus minulle sanomaan "voisimme katsoa vähän aikaa titiä" (ja ihan kirjakielellä joka on huvittavan kuuloista) :) Aamulla herätessäänkin kerran tuumasi "katotaan vähän aikaa titiä"... Heh... Voivat titilevyt pian mennä kaappiin piiloon.

Vaikka hermoja kiristellään välillä, osaa tyttö olla myös niin suloinen :) Päivittäin tulee pusuttelemaan ja halimaan meitä, myös rakkauden tunnustuksia satelee :heart:
 
Pikaiset moikat! Huomenna lomat loppuu ja poika menee perhepäivähoitoon. Parina päivänä ollaan käyty tutustumassa ja mukavalta vaikuttaa. Pykälää rauhallisempi meno kuin päiväkodissa, poika tykkää sekä hoitajasta että uusista kavereista.

Mutta varahoitopäiviä on tiedossa paljon, kun samalla hoitajalla on sekä varhain aamulla tulevia että myöhään iltapäivällä haettavia (=meidän poika) ja uusi 40 tunnin työaika edellyttää ylituntien pitämistä vapaina.

Mulla alkaa huomenna työt, ootan ihan innolla.

Luminka, mukavalta kuulostaa teidän perheen dynamiikka, kaikkinensa. Mä usein toivoisin, että pojalla olis kotoa leikki-/tappelukaveri :stick:

HM, laitahan kuvaa pöytäryhmästä, kun valmistuu!

Sanse se kans jaksaa tuunata! :flower: Ihana pulpetti!

Syksyisin terkuin Maikki
 
heippa pitkästä aikaa:) täällä ollaan jääty kolmannesta äippälomalle ja löysinpäs tämänkin pinon täältä vielä:) la: 5.10

meillä Leevi edelleen ikäisiään reíppaasti pidempi niinkuin koko ajan, pottailu on ihan hyvällä mallilla: päivät ilman vaippaa mutta päikkäreillä ja yöunilla vaippa! puhetta tulee taukoamatta mutta kaikesta ei ota kyllä selkoa:D syö ihan hyvin ja nukkuu noin 2-3h päikkärei ja noin 10-11h yöunia.

olipas mukava lukea teitin kuulumisia pitkästä aikaa:) -äiti88-
 

Yhteistyössä