2008 marraskuisten murut *2010*





Mukana menossa

Anzkuli, pikkumies 11/08 ja isoveli 03/06 (kotiäitinä edelleen)
Dara, Lumi 11/08, isosisko 06/01 (kotiäitinä )
Floukka, Oliver 11/08 (kotona )
Hansu, pikkumies 11/08, isosisko -95 ja isoveli -94 (töihin palannut )
Harimao, Wilma ja Oskari 10/08,veljet Artturi 02 ja Kasperi 03 (kotona)
helmi, pikkumies 10/08, isoveli 12/04 (kotiäitinä + hoitotyttönen )
Iru, pikkumies 11/08 ja masuasukki 04/10 (kotiäiti)
Keiju, Leevi 10/08, isoveli10/04 (töihin palannut )
Kuunkulta, pikkumies 11/08 (kotona )
Kuuttipieni, pikkumies 10/08, isosisko 06/07 (kotiäitinä )
Luminka, neiti 10/08 sekä isosisko 2,5v (toistaiseksi kotosalla)
maarias, pikkumies 11/08 sekä isosisko 07/00,isoveli 01/03
maikki79, Otso 10/08 (töihin palannut )
Maitooo, neiti 11/08 ja isoveljet 04 ja 06 (kotona )
manna, pikkuneiti 11/08 (kotiäitinä EDELLEEN!)
Maotao, neiti 11/08 (töihin palannut )
merval, timppa 11/08 (kotona )
Noonie, pikkumies 11/08
Sanse, onni 11/08, salla 09/03, lari 01/01 ja tulokas 05/10
yermasoya, pikkuneiti 11/08



Ja vielä linkit vanhoihin kuukausiin (ja niitä on jo monta! )

Odotusajan keskustelut:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217904#m13194420
Aikaisemmat keskustelut:
Marraskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1226798
joulukuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1248105
tammikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277262
helmikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1310083
maaliskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337075
huhtikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368532
toukokuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397315
kesäkuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1427407
heinäkuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1452235
elokuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1478103
syyskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1506272
loka-marraskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu
joulukuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1585320
 
Kiitos luminka uudenvuoden aloituspinosta :heart:

oon kanssa muuten anzkulia kaipaillut...... =)

ONNELLISTA UUTTA VUOTTA 2010 KAIKILLE MAMMOILLE JA MUKSULOILLE!!!

täällä lähdetään uutta vuotta vastaanottaan ystävien luo...ja lapset menossa mukana, vauhdikas ilta luvassa...kun kyläpaikassa 3kipaletta poikia ja kaikki lapsoset 0-5vee :D No, illaksi tullaan siis jo kotiin rauhottumaan.
 
Hyvät Uudet Vuodet!

Jäin vielä uudenvuoden aatoksi mun vanhempieni luokse, oon ollut täällä jo yli viikon (mies lähti kotiin jo sunnuntaina). Olis ollut 5 tunnin ajomatka edessä, enkä olis kuitenkaan ehtinyt kotiin ennenkuin mies lähtee uudenvuodenjuhliin. Mieluummin oon täällä porukoitten kanssa, kuin yksin kotona nukkuvan lapsen kanssa, ja ajelen kaikessa rauhassa huomenna kotiin. Tiedossa on porukoitten kanssa kuohuviinit, lohimedaljonkeja ja asukasyhdistyksen lasten ilotulitus klo 21. Otso tosin taitaa jo nukkua silloin...

Käytiin toissapäivänä isomummolassa junalla mun vanhempien ja veljenpoikien kanssa. Mun eno asuu siinä lähellä myös ja heillä on käytettyjen Legojen nettimyymälä. Ostin sieltä varastosta (johon ei normaalisti asiakkaat pääse) pussillisen Duploja ja veljenpojille ostettiin kilon säkki pikkulegoja. Jos joku haluaa kurkata verkkokauppaan, niin osoite on: http://www.piipoo.com/index.php

Mä oon nyt toden teolla herännyt siihen, että jos lapsille meinaa saada pienen ikäeron, niin täytyy tosiaan alkaa toimia! Kuukaudet kuluu niin nopsaan. Ihanaa, että Irulla, RD:llä, Sansella (ja oliko muita?) on tärpännyt. Mä olin ihan yllättynyt, miten paljon nautin kun sain olla veljenpoikien kanssa ja katsella kun lapset leikkivät yhdessä. Tuli ihan sellainen olo, että haluan ehdottomasti olla useamman lapsen äiti. :heart:

Paitsi että mun veljenpojat on mun makuuni vähän turhan kurittomia, menee paljon energiaa turhaan jankkaamiseen :headwall: . Mä oon varmaan joku kalkkeutunut tyyppi, mutta mun mielestä lasten pitää pääasiallisesti totella vanhempien kehotuksia ilman että joka kerta vastaus on yrmeä ilme ja "en halua" tai "miksi?". Siis sellaisia kehotuksia, että "tulkaa syömään" tai "nouse pois pulkasta hiekoitetulla tiellä". Ja mun mielestä 4-vuotiaan ei ole mitään syytä valvoa joka ilta klo 22 saakka.

Ja joku raja myös siinä, kuinka paljon 4- ja 8-vuotiaat saa valjastaa kaikkia ympärillä olevia aikuisia heidän viihdyttämiseensä. Jotain aloitekykyä pitäis olla. Mä en ainakaan jaksa sitä, että kun me "yhdessä" askarrellaan, niin 4-vuotias vain istuu vieressä ja komentaa, minkä kuvan minä liimaan paperille seuraavaksi... Tai että lapset ei sitten millään suostu menemään ulos, vaan juoksee sisällä ympyrää ja huutaa ja tönii toisiaan. Ja jos ne saa ulos, niin ei muuta suostu kuin istumaan pulkassa niin että joku aikuinen vetää ja sit alkaa valittaa kun on kylmä. Huhhuh, onneks saa tänne avautua B)
 
Jatkan vielä muuten vaippa-asiaa: meillä on Liberon 5-koon vaipat alkaneet falskata öisin :headwall: Jo muutamana aamuna on ollut yöpuku edestä märkä ja vaippa ihan litsmärkä :eek: Pitäisköhän tässä siirtyä kestovaippaan myös yöllä (ja vetää joku hikinen himo-mega-villahousupaketti) vai mitä vaippoja teillä muilla öisin pidetään? Joku taisi kehua Lidlin vaippoja? Meillä Lidlin Sevena-vaipat päästi kakat lahkeensuusta, mutta ne toisenmerkkiset on vielä kokeilematta.
 
Iltaa mammat ja hyvää uutta vuotta!

kuten huomaatte meillä on huimat juhlinnat... kun oon koneella!! mies yrittää nukuttaa mayaa, itse yritin jo tunnin ja luovutin. Nyt se tuleekin jo ulos en siis ehdi kirjoittaa kun kuohuviini ja herkut odottaa (ollaan siis ihan kahdestaan kotona, mutta juhlitaan sen verran että on kuohuviini ja vähän jotain hyvää ).

Kiitos Luminka muuten uudesta pinosta, kauan sitä ollaan jo tultu yhtä matkaa teidän kaikkien kanssa!!

Tohon edellisen pinoon sen verran että Maya vaikka onkin tyttö tekee kans noita kaikkia, ei ole hetkeäkään paikalla ja kiipeää ja riehuu minkä ehtii, koneelle ois tulossa kokoajan, jos läppäri on seinässä niin vetää johdot irti ja puree niitä... pöydälle kiipeää niin kuin myös keittiötasoille ja lähes joka ikiselle huonekalulle... ja on ihan MAHDOTTOMAN itsepäinen, huutaa ja hakkaa päätä ja raivoaa ja kiukkuaa kun ei saa tehdä mitä haluaa. Äitini joka on kasvattanut 7 lasta ja ammatiltaan lastenhoitaja sanoi että ei ole ikinä nähnyt 1 vuotiasta joka oisi noin itsepäinen ja uhmaava :O apua mitäköhän sitten tulee kun oikea uhmaikä alkaa???

Siitä huolimatta on kyllä ihana tyttö...

Meillä alkaa varmaan tässä kuussa kans raskausyritykset (viimeks ei kyllä tarvinnut pahemmin yritellä, ekalla pamahdin heti raskaaksi!) vaikka oonkin miettinyt jaksanko kun mulla oli se edellinen raskaus aika vaikea, ja jouduin olee kuitenkin jotain 4kk melkein vuoteenomana ja ainakin niistä loppuraskauden liikkumisvaikeuksista ja luiden löystymisistä sanoi lääkäri että pahentuvat seuraavassa raskaudessa. Mutta on se kuitenkin sen arvoista... pitäähän tolle sisarus saada vaikka raskauspahoinvointi ja kivut ja yövalvomiset ei yhtään kiinnostais...

ok mies oottaa paras häipyä!!!
:wave:
 
kiitokset jälleen luminkalle uudesta pinosta!
manna, toi raivoaminen ja päänhakkaaminen kuuluu kans Vilhon repertuaariin! meinaa usko mennä kun poika vetää herneet nenäänsä kaikesta mitä ei saa tehdä tai ei heti saa... :/ ja tekee vaan itelleen hallaa kun sitä päätään suutuksissaan hakkaa...huoh.
ja joo joka paikkaan on kans tuon päästävä, kiivettävä, maistettava, purtava, revittävä. mun äiti on moneen otteeseen päivitellyt että "kun tuo poika elää niin täysillä ääripäissä"..eli siis raivoaa kuin mielipuoli ja sit ku on kivaa niin on sitten oikeen hekohekohauskaa.
taitaa siis poika äitiinsä tulla... :ashamed: ;)

ja onnittelut myös irulle raskaudesta ja tulevasta vauvasta!!! :flower:

on se niin outoa kuinka mieli voi ihmisellä muuttua.vielä pitkälle yli kakskymppisenä olin sitä mieltä että en lapsia hanki. sit aloin haaveileen adoptiosta "sitten vähän vanhempana", kunnes Vilho ilmoitti tulostaan ja nyt tuntuu siltä että riittääkö ees kaks mukulaa mulle! tällä hetkellä on sellainen olo että vois niitä useampikin tulla tähän perheeseen. tosin se toinen pitäis nyt viel saada aluille ;) :whistle:

mutta nyt jatkan uuden vuoden vastaanottoa hissun kissun kotosalla.mies yrittää saada vilhoa nukkumaan (ilmeisesti just sammui) ja minä seilailen koneella kynttilänvalossa :)

Hauskaa uutta vuotta kaikille!!! :flower:
 
manna ja noonie, mä kans täällä tosi riehakkaasti (not!) istun omien vanhempien kanssa :eek:

Tulin vielä nettiin katselemaan kuivausrumpujen hintoja, kun oon todennut sellaisen kapistuksen käteväksi omilla vanhemmillani. Etenkin kestovaippojen kanssa se olis hyvä. Saa nähdä saisko miehen taivuteltua rummun hankintaan, se edellyttäisi rättipatterin irroitusta ja laskutilan menetystä ennestään pienestä kylppäristä. Onko kellään muuten kokemuksia yhdistetystä pesukone-kuivausrummusta? :attn: Siis että samassa masiinassa molemmat toiminnot.

Noonie, meillä poika on myös tuollainen ääripää-tapaus. Joko ollaan yhtä aurinkoa tai sitten kiljuu täysillä. On ollut syntymästä saakka on-off. Päänhakkaus ei kuulu repertuaariin, mutta tosiaan tuo kiljuminen kylläkin.

Manna, juuri pohdin mummolassa ääneen samaa, että mitähän siitä uhmaiästä sitten tulee... Mutta isoäitini väitti (4 lapsen, 13 lapsenlapsen ja 3 lapsenlapsenlapsen kokemuksella) että ettei taaperoiän itsepäisyys välttämättä ennakoi mitenkään uhmaiän voimakkuutta. Tiedä sitten.
 
Ihanaa alkanutta vuotta!!! Meillä uusi vuosi otettiin vastaan hirsiä vedellen, kaikki nukkuivat sikeästi! :LOL: Isot pojat olivat kyllä päättäneet valvoa aamuseiskaan mutta suunnitelma meni hieman ketuilleen kun sohvalle nukahtivat yhdentoista aikaan...

No, nyt väsäämään karjalanpaistia...

HM
 
Meillä uusi vuosi otettiin vastaan kanssa hyvin rauhallisesti...oltiin siis kylässä alkuilta mutta jo seitsemältä kotona, pienempi nukkui jo kun tukki puol kasilta eikä herännyt kuin kerran-kaksi yöllä...joka on aika ihme! :D Isompi sai valvoa puoli kymppiin, eikä kanssa herännyt rakettien räiskeeseen. Me katteltiin leffoja ilta ja olin unessa jo yheltätoista sohvalla, mies sitten tökki hereille ennen kun vuosi vaihtui ja olkkarin ikkunasta ihailtiin räiskettä,jos sitä nyt ihailla voi. ;) Ihan kauniita, vaikka niin turhaa ja se meteli on vähemmän kivaa...

Nyt oltu kotosalla koko päivä, vähän vieraita käynyt...pakkasta kivasti n.-16 astetta tällä hetkellä, taitaa jääsä ulkoilu tältä päivää. Hellassa pidetään valkeeta, katellaan late lammasta ja löhöillään ja syödään hyvin. =)
 
Kylläpä aika rientää. Tasan 9 vuotta sitten esikoinen syntyi, synttäreitään hän viettää isin luona. Mulla tänään myös rv 20 eli puolivälissä olen jo ja eilen käytiin ultrassa niin lupasi Onnille pikkuveljen :heart:

Onnilla on hirmu ripuli tuosta antibiootista vissii ni käytii sit TYKSissä hakee antibioottipiikki persauksee kerta-annoksena. Soitin mehiläisee tosta lääkkeestä ni sano et soittaa lähetteen tyksii ja menkää sinne. Olin huuli pyöreenä et hei toimiiko joku asia oikeesti, ei tartte juosta montaa kertaa missää eikä haukuta.. :LOL:
 
maikki79: Minä kysyin pari vuotta sitten tuosta yhdistelmästä, jossa kuivausrumpu samassa, niin myyjä ei suositellut sitä. Mieluummin, että kuivausrumpu omanaan. Enää en muista syitä, mutta meillä jäi sen osto.

Meillä meni uusi vuosi mökillä. Muutama raketti ammuttiin, mutta hyvin rauhallisesti meni. Tänään ollaan vain sitten oltu. Isäntä on anoppinsa koneen kanssa tapellut tai langattoman verkkoyhteyden kanssa, mutta ei onnistunut sitä saamaan toimimaan. Meillä toimii, mutta ei porukoilla. Ei toimi sonera heidän alueellaan.

Tänään lähti keskimmäinen lapsista minun siskon luoksi yökylään, kahdeksi yöksi. Onpahan hieman hiljaisempaa.. Kun olis vielä tuo pieninkin, ni saisin levätä. Tää väsymys vie mun voimat..

Täältä löytyy mun blogi: http://red-dragon.vuodatus.net/, mutta sen on vasta alkutekijöissään. Harjoittelua kaipaa.

Mutta nyt lepäilee sohvalle.

- RD -
 
No niin, nyt olen minäkin palannut elävien kirjoihin taas... :D Oli vähän liiankin kiva ja VAUHDIKAS vuodenvaihtuminen, et sain kärsiä seuraukset eilen... Mut tietääpähän seuraavan kerran ettei kannata niin paljoo ottaa.

Me käytiin aamupäivällä kaupassa ja kirppiksellä. Viimeisimmästä löysin aivan poislähtiessä ihanan tunikan (jotain satiinin tyyppistä ) sekä mustan t-paidan jossa oli vähän rypytystä ym. extraa edessä =) 10E meni paitoihin, mut en voinut vaan niitä jättää sinne :whistle:

Mies lähti esikoisen kanssa tätinsä luona käymään, jotain häikkää niiden tietokoneessa. Pienin nukkuu ulkona päikkäreitä ja mä sain just siivotuksi.
Ja vaihteeks aivan kauhee VAUVAKUUME :ashamed: :ashamed: :ashamed: Se vaan iskee aina uudelleen ja uudelleen vaikka kuinka koittas asioita järjellä ajatella... Johtuu varmaan myös siitä et moni mun tuttu odottaa parhaillaan pienokaista. Mut kyllä yhden huonosti nukutun yön jälkeen kuumeet häviää kummasti ;)

Nyt pyykinpesukone kaipaa tyhjennystä ja uutta pyörimään...
 
Pikainen moi! Netti toimii ainakin nyt, jotenkin vielä tässä on häikkää eli saattaapi mennä taas poikki.

En ehtinyt lukea paljoakaan, mutta mitä ihmettä sanse, jo puolessa välissä raskautta! Huh miten aika menee :D

Koitan kirjotella tässä joku päivä enemmin, jos netti vaan pysyy toiminnassa. Hirveesti kaikkee hässäkkää tässä nyt!
 


Otettii Onnilta kaide pinniksestä pois, totutellaa isojen sänkyy että siirtymine ois helpompaa ku vaavi syntyy =) Hyvin meni, kerra tippu sängystä ja alle 20min nukahti =) saa nähä millane tänä ilta sit on =D
 
Kiitos Luminka uudesta pinosta! Ja hyvää tätä vuotta kaikille! :heart:

Me palattiin eilen kotiin reissuilta. Kotona oli vaan 17 astetta lämmintä, mutta illalla laitettiin tulet sekä takkaan että saunaan, niin saatiin tupa lämpimäksi. Anoppilassakin mua paleli koko ajan, kun se nyt vaan on oikeasti kesäkäyttöön alun perin rakennettu, niin aika hyytäväksi sielläkin veti, kun pakkasta oli melkein 30. Nyt onneksi paljon vähemmän pakkasta ja järven jäälle olis tarkoitus lähteä luistelemaan.

Mä aloitin tästä aamusta hiilareiden välttelyn. Kaks viikkoa olis tarkoitus syödä vaan 20 grammaa hiilareita päivässä. Sitten vois vähän höllätä. Saas nähdä, millaista tulee olemaan... Aamupalaksi vetäsin kananmunaa ja juustoja :D
 
Niin jame muuten tehtiin eilen sama temppu kuin Sanse. Otettiin keskimmäisen lasten sänky ja annettiin sille 80 runkopatja. Leo nukkui nyt sitten omassa huoneessa omassa uudessa sängyssä. Sinne se jäi illalla ihan nätisti tulematta kertaakaan pois. Viiden aikoihin sitten heräsi parkumaan ja otettiin sitten meidä sänkyyn. Itse en sitten saanut enää unta ja nyt kyllä sitten väsyttää |O
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille!!!

Ja kiitos taas uudesta pinosta Luminkalle!

Monet kerrat olen aikonut muutaman sanasen kirjotella, mutta aina iskee laiskuus tai joku muu.. Yritän nyt pikaisesti kirjotella ennenkuin neiti herää yöunilta!! :D

Joulu oli ja meni! Oltiin kotona ja mun äiti sekä miehen vanhemmat olivat meillä. Tyttö ei oikein ymmärtänyt lahjojen päälle yhtään; mieluummin olis halunnut, että mummo lukee hälle kirjaa kuin, että olisi jotain paketteja pitänyt aukoa.. Jouluruuat, siis lähinnä ne eri laatikot, maistuivat tytölle tosi hyvin! Olin ihan yllättynyt asiasta, koska niihin aikoihin erityisesti oli ruokalakkoilua, ettei mikään muu kuin maito tai viili olisi uponnut!

Uutena vuotena oltiin meidän mökillä ja appivanhemmat olivat myöskin paikalla. Alkuillasta ammuttiin muutama raketti, että tyttökin niitä näkee, mutta se olikin virhetikki! :/ Pelästyi niin kovin niitä paukahduksia, että meni hirveeks parkumiseksi vaan. Myöhemmin jälkiviisaana aateltiin, että olis varmaan ollut syytä laittaa hälle korvasuojaimet! :ashamed: Elikkä hyvin rauhallisissa merkeissä vuosi vaihtui; ei mitään biletystä vaikka kuohuviiniä vähän maisteltiinkin. :D

Hirmuset pakkaset oli vloppuna ja meilläkin oli mökillä melkosen vilposta sunnuntain vastaisena yönä ja ehkä sen takia tyttökään ei saanut nukuttua.. Hän oli lopulta niin pirteenä peipposena, että valvoskeli ja leikiskeli n. 3,5 h putkeen eikä päästänyt muitakaan nukkumaan. Lopulta rauhoittui mun kainaloon ja saatiin sitten vielä muutama tunti nukuttuakin.

Tyttö on parisen vkoa vai onko jo pitempäänkin ottanut muutamia askelia ilman tukea, mutta en tiedä mikä sillä on, ettei ala kunnolla kävelemään?!
Toi ei osaa kiivetä muuta kuin portaita ja sitten jonkun matalahkon laatikon päälle. Ei siis sohville, pöydille, tuoleille.. mikä on siis aivan ihanaa!! Kauhulla odotankin, että milloin sen homman keksii ja oppii. Kova tyttö on tavaroita heittelemään ja levittelemään. Kaikki mihin yltää, täytyy aina kiskoa pöydiltä, sohvilta yms. alas ja pitkin lattioita. Elektroniikkaa tykätään myös näprätä mielellään.. Ja hirvee kiukku ja parkuminen alkaa, jos jotakin haluamaansa ei saa tehdä! Kiellot kaikuu pääasiassa kuuroille korville..

Söpö kuva Onnista nukkumassa! :D
Nukkuuko kaikkien lapset kiltisti suht samassa "asennossa" yönsä vai onko muitakin sänkyä ympäriinsä piehtaroivia?? :LOL: Meidän tyttö nukkuu tuossa suhteessa tosi levottomasti, että siirtyy monta kertaa yön aikana päädystä toiseen ja on milloin poikittain ja milloin jalat pääpuolessa jne. Nyt siellä taidetaan alkaa pikkuhiljaa heräilemään!

Onnea vielä kaikille raskautuneille! :flower:
 
Voi sählinki näitä päiviä!!! Joka päivä tuntuu jollakin ipanalla olevan jonkinmoista aikaa johonkin. No, tänään on laitettu esikoisen purukalustoa oikealle paikalleen. Tää on tätä suurperheen onnea- ei ole päivisin tylsää!

Oskari on keksinyt sohvallaröhnöttämisen jalon taidon. Saattaa pitkänkin pätkän istua ns lootusasennossa sohvalla ja vaan olla. Mies sanoo Oskaria pikkubuddhaksi, aika osuva nimi. Wilma on uskaltanut seistä ilman tukea jo aika pitkiä pätkiä, nyt ootellaan että ne ekat askeleet uskaltaa ottaa. Mutta se onnistumisen nauru on ihana kun huomaa itsekin seisovansa ihan ilman apua. :heart:

Pitäs varmaan ruveta ajattelemaan tuota isojen sänkyynkin siirtymistä, mutta oottelen siihen asti että osaavat laskeutua sohvalta muutoin kun pää edellä. Isommat pojat siirtyivät isojen sänkyyn siinä 1,5 vuoden paikkeilla. Sitäpaitti täytyy vähän säästellä että saa kaksi sänkyä ostettua... jollei sitten käytettynä löydä jostain. Meillä kaksikko ainakin kääntelehtii ja möyrii yöllä unissaan niin paljon että ihan vielä ei ole isojen sängyn aika kuitenkaan.

Tarvii mennä laittaan kaksikkoa päikkäreille ja hätistämään isompia ulos.

HM
 
meillä kans vilho on varsinainen unissaliikkuja! ihme jos kymmenen minuuttia aloillaan pysyy.
ollaan kans mietitty pinnasängyn poislaittoa, mutta lähinnä siitä syystä että poika nukkuu nykyään meidän vieressä (tai siis keskellä ). ei enää mitkään konstit auta pysymään omassa sängyssä rauhallisena, ja itsekin saadaan paremmat unet kun nukkuu meidän vieressä eikä tarvii pomppia pitkin yötä tutti- tms. kitinöiden perässä.

poika sammui just toppavaatteet päällä vaunuihin kun tultiin leikkipuistosta.kotiin tullessa oli vielä hereillä mutta sen verran rauhallinen että kerkesin ite ottaan ulkovaatteet pois ja kun menin samaa tekemään pojalle niin olikin sammunut! joten saa nyt hetken sit nukkua noin =)

argh, arki alkoi, pitäis alkaa miettimään ja tekemään viimesiä kirjotushommia syksyn kursseille...ei kiinnostais nyt yyyyhtääään... :ashamed:
 
Otso on myös kova kiehnäämään unissaan, minuun tullut. Nukkuu sellaisessa pylly pystyssä -asennossa, polvet masun alla koukussa. Toinen vaihtoehto on ihan X-asennossa selällään. Ja möyrii pitkin sänkyä unissaan. Ei tulisi kuuloonkaan laittaa matalalaitaiseen sänkyyn vielä.

Noonie, tsemppiä opiskeluhommiin! Aloittaminen on aina hankalinta. Mulla on motivaatio ihan nollassa väitöskirjan kanssa. Mun pääohjaaja ilmeisesti yrittää savustaa mua keskeyttämään koko projektin, kun hänen omat intressit on suuntautuneet muihin juttuihin. Toinen ohjaaja totesi tänään, että jos hän olisi minä, hän lähtisi lätkimään, kun pääohjaaja kohtelee noin ala-arvoisesti. Vähän kurjissa tunnelmissa siis alkoi tämä työvuosi.

Oon surffannut MOL:n sivuilla työpaikkoja ja katsastellut avoimen yliopiston opintoja... Vielä pitäis 35 opintopisteen kokonaisuus saada kasaan, jotta olis pätevyys niihin hommiin joihin haluan. Toivon myös, että olisin pian raskaana, niin tulisi luonnollinen tauko taas tähän hommaan (toki pääasiallisesti muutenkin haluaisin toisen lapsen).

Poika meni tänään taas päiväkotiin, kaksi viikkoa olikin taukoa. Hän oli vähän sekaisin, että kuka sieltä nyt lähtee minnekin, seisoi käytävässä ja heilutti minulle, kun juttelin ruokasalissa hoitajan kanssa :wave: Muisti ihan oikein, että tässä vaiheessa joku lähtee ulko-ovesta ja sitten heilutetaan, mutta vähän oli hakusessa, että kuka sinne hoitoon jää :LOL:

Epäilen, että Otsolla on posket paleltuneet :eek: Jo loman alussa posket muuttuivat helottavan punaisiksi ja sitten muuttuivat myöhemmin sininpunaisiksi, ihan kuin olisi mustelmat poskissa. Oltiin kovilla pakkasilla moneen kertaan ulkona, joten ei olisi ihme, jos olisi pakkanen purrut. Missään vaiheessa ei kyllä tullut valkoisia poskia, jotka on ne perinteiset paleltuman merkit. Huomenna on korvakontrolli, kysyn samalla diagnoosia poskiin.
 

Yhteistyössä