2008 marraskuisten murut *2010*

Minäkin /me/ jatkan mielelläni tuolla seuraavalla puolella! :wave:

Tulee vaan niin harvakseltaan kirjoteltua, mutta lukemassa käyn melkeen päivittäin!

Jaksuja sairastupiin, täällä myös sitä samaa jokasyksyista flunssarumbaa aloiteltu.

Ihanan värikkäitä nuo sansen vaatteet! :cool:
 
Moimoi pitkästä aikaa :wave:

Oon käyny välillä lueskelemassa juttuja, mut en oo ehtinyt ollenkaan kirjottelee. Kiireistä opiskeluelämää täällä, iltaisin oon ihan poikki. Mut mielellään jatkaisin myös teidän kanssa vielä!

Lumi täyttää ens viikolla 2 ja nyt sunnuntaina on juhlat sukulaisille. Tajusin vasta eilen, et huomenna onkin kaupat kiinni ni tänään täytyy rynnätä ostamaan kaikki tarpeellinen.

Mitäs voisin kertoilla. Mentiin elokuussa tosiaan naimisiin, häät meni oikein hyvin, ihana ilma ja kaikinpuolin ihanat juhlat. Mä alotin opiskelun, joka myöskin on lähtenyt tosi hyvin käyntiin. Pelotti aika lailla opiskelu, kun mulla on aiemmin jäänyt opinnot kesken ja pelkäsin et jos ei siitä taaskaan tuu mitään. Mut ei, motivaatiota on riittänyt eikä mitään ongelmia :)

Lumi alotti päiväkodissa ja alkuun meni viikko hankalammin, mut tosi pian sopeutu sinne ja nyt ihan innolla menee aamuisin ja iloisena tulee halaamaan iltapäivällä kun menen hakemaan. Lumi alkoi puhua paljon heti siinä päiväkodin alun yhdeydessä. Kaksisanaiset lauseet tuli heti ja nyt jo kolme neljä sanaisiakin. On se vaan jännää seurata toi kehitys!

Onnittelut kaikille synttärisankareille täältäkin! :flower:

Koitan taas välillä ehtiä kirjotella tänne. Moi!
 
Odotellaan vielä että kaikki täyttävät sen 2v. Ettei tarvi "alaikäisten" mennä isojen puolelle, heh :)

Meillä tutin jättö onnistui LOISTAVASTI !

Oli mennyt aamupäivällä rikki kun käytiin kaupassa. Ei tyttö oikein tajunnut koko juttua, naureskeli vaan. Päiväunia ei toki nukkunut, itki ja kitisi vaan.
Käytiin jossain klo16 aikaan rattailla ulkona, nukahti siihen hetkeksi.

Illalla nukkumaanmeno sujui yhtä hyvin kuin ennenkin :O Kerrasta sammui!
Seuraavana päivänä nukkui päikkäritkin, ei mitään ongelmaa!

Oon kyllä tyytyväinen et näin helposti sujui. Ei tainnut tyttö ollakkaan niin riippuvainen mitä kuviteltiin :)

Kiva kuulla Darasta pitkästä aikaa! Onnea rouvalle :)
Hyvä että koulu luistaa + muu elämä :)

Kovasti odotellaan joulukuuta ja lääkäriä... Tosin taidetaan käydä lähiaikoina hakemassa uusi yölasta. Päästään samalla reissulla shoppailee, kiitos Kela kun maksat meille täydet matkakorvaukset ;) Ensivuoden puolella alkaa omavastuiden keruu taas alusta...

Nyt pitää mennä nukkumaan. Päätettiin miehen kanssa et otetaan tytöille kausi-influenssarokotteet. Huomenna pitäs aamulla raahautua neuvolaan jonottamaan piikkiä!
 
Luminka, hyvä kun muistutit influenssarokotukseta! Mä todellakin otan sen itselle ja pojalle, sen verran on tautia puskenut jo tähän syksyyn. Ensi viikolla on korvakontrolliaika edellisestä korvatulehduksesta, on ehtinyt kehittää uuden taudin jo, ja välissä on podettu yksi mahatautikin.

Poika on siis kipeänä, on ollut eilisestä asti kuumeessa ja ääni ihan käheänä. Mies lähtee tiistaiaamuna työmatkalle ja oon suunnitellut alkuviikon hommat niin, etten oikein vois olla pois. Pyydettiin anoppia varmuuden vuoksi tänne ti-ke, onneksi on sellaisissa töissä että saa järjestettyä. Tulee tosin 6 tunnin junamatkan päästä, kyllä hävetti pyytää, vaikka mielellään hän tuleekin. Ja sit perjantaina oon minäkin reissussa, niin mun äiti tulee (4 tunnin junamatkan päästä) poikaa hoitamaan.

Täytyy sanoa, että olispa ihanaa jos isovanhemmat asuis vähän lähempänä. Tai toisaalta, onneks siis ovat olemassa ja jaksavat ja haluavat auttaa lapsenhoidossa aina poikkeustilanteissa. Enemmän kyllä sais olla tuota tukiverkkoa kotipaikkakunnalla.
 
Moikka taas pitkästä aikaa... Mukana halutaan olla mekin, vaikka harvemmin tulee kyllä kirjoiteltua. Ei vaan saa aikaiseksi :/ Mut lueskelemassa käyn säännöllisesti.

Meillä vietettiin 2-vuotissynttäreitä viikonloppuna, maanantaina oli varsinainen synttäripäivä. Tänään olikin sitten 2-vuotisneuvola, jossa saatiin mitat: 88,5cm ja 12 kg. Oikea kives edelleen hukkateillä, laitettiin lähete Jorviin ja mahdollisesti operaatio edessä. Tää olisi kuulemma pitänyt kontrolloida aikaisemmin, mutta jostain syystä neuvolalääkäri jättänyt tekemättä. Nyt kyselin kun ko "vaivaa" aiemminkin kontrolloitu eikä missään vaiheessa tilanne ole korjautunut.

Eipä tässä tällä erää jaksa muuta ajatella, hammassärkyä poden ja huomenna juurihoitoon... huoh...
 
Moikka,

ONNEA KAIKILLE 2 VUOTIAILLE!

Rokotukset on lapsille ja itselle otettu. Leevi ollut jo jopa kuukauden terve (tuulettaa) =)
Asunto saatiin myytyä hyvällä vopitolla, ensi viikolla kaupat ja jouluksi uuteen kotiin :)
Joulukuu on aikaa muuttaa, uuden asunnon avaimett saadaan 1.12 ja oma pitää olla tyhjä 1.1.11. Mukavasti jää tuohon aikaa siirtyä, siivota ja pakata.
Eipä meille sen kummosempia =)
 
Keiju: millasen ostitte?
Rivarit saa nykyään myytyä hyvällä voitolla! Meki saatas tästä varmasti n.30 000 voittoa... Ok-talohan olisi seuraava, mutta odotellaan vielä että palaan töihin...

Esikoisen vein just kerhoon. Pienempi kattoo titinallea. Kivat yöshowt oli pitkästä aikaa. Isompi tyttö oli kipittänyt jollain aikaa meidän väliin, hermo meni siihen pyörimiseen ja vein viideltä omaan sänkyyn. Neiti vetäs kamalat raivarit, huusi täyttä kurkkua :headwall: Liekö siihen pikkusisko havahtunut, lopulta mies nousi aamupalan laittoon 05.45.
Minun antoi nukkua kasiin (kiitos siitä), nyt meni itse paikkaa risaista yötä.

Meistä on muuten pieni juttu ensi viikon Ilonassa ;) Ei mitenkään pitkä, mutta todennäköisesti tunnistatte meidät...

Onnittelut minunkin puolesta kaikille 2-vuotiaille! Jokos kohta siirrytään isompien puolelle? Nyyh... Ei nämä saa olla vielä niiiin vanhoja!

Tyttö on semmonen papupata että! Koko ajan suu käy ja selostaa...
Tosi paljon on minun perään, niin onnessaan tuli minut aamulla herättämään :heart: Pusuttelee paljon pitkin päivää, ja kinuaa SYLIIN ihan jatkuvasti!
Ja kamalan mustasukkainen jos sisko on välillä sylissä...

Semmosta tänne, kirjotelkaa kuulumisia ettei pino tipu kamalan alas :)
 
Kiva kuulla Hansun poppoostakin!

Keiju, onnea kämpän myynnistä! Missä teidän uusi asunto on? Meillä on kans vähän samat kuviot, uuden kämpän avaimet saadaan 31.12. ja oma pitää olla tyhjä 26.1., välissä pitäis tehdä remonttia uudessa kämpässä (ainakin aloitella).

Poika on edelleen kipeänä, kauhea yskä ja hengityksen vinkuna yltyi eilen. :snotty: Tänään vien lääkäriin, kunhan töiltäni ehdin puoliltapäivin hakea päiväkodista (oli vähän sillä rajalla, että kehtasiko edes jättää hoitoon).

Poika on ollut ihan mahdoton nyt muutaman päivän, kun mies on ollut reissussa. Koko ajan vaan kitisee ja vänisee, ei suostu kävelemään pihalla, ei tekemään mitään. Eilen illalla 3 tuntia vaan itki ja raivosi ja kiukutteli. Voi olla että poika on ihan oikeasti väsynyt tuon yskän ja flunssan takia, mutta on äidin hermoja tosiaan koeteltu.

Olikos se Sansen Onni, jolla putkitettiin korvat taannoin? Entä onko muilla laitettu putkia? Onko teillä korvatulehdukset pysyneet sen jälkeen poissa?
 
maikki: Onnilla putkitettiin ekan kerran korvat maaliskuussa 2010, vajaa puolisen vuotta mentiin ilman tulehuksia, sit tuli 3 alle kahen kuukauden, lokakuussa 2010 pistettiin uudet putket ja samalla leikattii kitarisat pois.
 
Maikki: Leevillä nyt siis jo kolmannet putket. Pysyy tulehdukset poissa aina sen aikaa kun putket pysyy paikoillaan.

Luminka ja maikki: muutetaan tohon 500m päähän kerrostaloon vuokralle nyt väliaikaisesti. Etsitään täysin remontoitavaa neliötä.
Mut haaveissaha oisi päästä kouluun ja asua se aika tos vuokra-asunnos. Mut tiiä taas mitä myö keksitään :D Se uusi koti on ylimmässä(5) kerroksessa remontoitu kolmio.
 
Terkut lääkäristä, ei ollut akuuttia korvatulehdusta, mutta toisessa korvassa oli "jotain". Oli siis vähän sitä ns. liimaa, mutta lääkäri ei oikein osannut sen kummemmin sanoa oliko tilanne tulossa vai menossa. Kuulemma 1,5 kk päästä kontrolli ja jos edelleen korvassa "jotain", tai jos välissä tulee uus tulehdus, niin sitten katsellaan putkitusta. Ja tuo hengitystieinfektio pitää kuulemma vain sairastaa loppuun.

Keiju, saakos udella, mihin kouluun aiot hakea?

Luminka, pitääkin hankkia ens viikon Ilona käsiin!
 

Yhteistyössä