2010 ELOKUISET IPANAT

Täällä myös yksi joka on syönyt koko raskausajan ja syön imetysajankin maitohappobakteereita..

ja nyt oon kulkenut kyllä kaupoilla tytön kanssa ja oon oikeesti jopa nauttinut siitä, koska poikien kanssa en 4 kuukauteen päässyt mihkään käymään ku ne huusi kuin sireenit autonkopassa .. hirveetä oli jopa kauppakäynnit kylällä 10 kilsan päässä.. niin lähe siinä sitten lähimpään kaupunkiin 40 kilsan päähän ja mikkeliinkin ois vielä enemmin..
 
tänään meillä oli neuvola kun pojalla ikää pari päivää vaille 8 vkoa. Pituutta nyt 55cm,painoa nyt 4600g ja pään ympärys 39,6 cm. Nyt ollaan päästy nolla käyrälle ja paino on noussut hyvin. Neuvolassa ukko väläytteli lääkärille tosi leveitä hymyjä. rota rokote saatiin tänään.onko jollain tullut siitä jotain? Meillä poika ollu pari iltaa jotenkin tosi kiukkunen ja viihtynyt vaan sylissä. Tuntuu että on väsynyt mutta ei osaa rauhoittua nukkumaan. Minä luovutin nyt tuon imetyksen kanssa ja nyt on menty pari päivää ihan vaan pullolla.jotenkin tuntu vaan niin pahalta kun aina kun poika tissin näki niin rupes huutaa.paranemisia keillä sairastellaan!
 
Heissan piiitkästä aikaa!!

Elämä on muka niin kiireistä etten ole ehtinyt edes lukemaan teidän juttuja..

Meillä tyttö kasvaa tosi hyvin, on jo muka niin iso että äitiä jo hirvittää miten nopeaa aika menee :) Ristiäiset oli viime lauantaina ja tyttö sai nimen Maia Unelma. Maia oli oikein kiltisti koko seremonian ajan :heart:

Muutenkin tyttö on tosi helppohoitoinen ja kiltti, ei turhia itkeskele.. yöllä syö kahdesti ja päivällä nukkuu yhdet pitemmät päikyt, jotka kestää 2-4 tuntia. Isosisko kovasti haluaa hoitaa ja helliä :heart:

Ensi viikolla onkin jo 2 kk neuvola meillä ja mulla jälkitarkastus.. pillereitäkin voi kysellä koska imetys on melkein kokonaan loppunut.

Mutta eipä tässä tämän enempää, velvollisuudet kutsuvat taas :)
 
Moikkelis,

jos nyt ehtis jotain naputella... :O

suppis meillä esikko oli viime viikolla (tai vieläkin näppyjen jälkiiä) niin enteroroksossa ja nyt odotamme että saako poika sen. Terkkari sanoi että yleensä näin pienet siarastavat enterorokon erittäin lievänä, jotta ei huolta!

Mua ahistaa ku poika ei huoli tuttia vaan tissi kelpaa joten tissillä sitten ollaankin monen monta kertaa päivässä! Ollaan kovasti treenattu tuttia mutta kun ei voi tuttia pakottaakaan suuhun niin... Olisi oikeesti pitäny jo laitoksella tutittaa poikaa, aloitettiin vasta ku poika oli noin 3 vko ikäinen...

Eiiih voi olla totta, poika heräsi! :heart: :wave:
 
Meillä Emmi sai jo laitoksella tutin mutta ei huolinut, eikä huoli vieläkään. Laitoksella imi silleen tuttia lääkäritarkistuksen ajan että siihen pantiin sokerivettä ja kätilö piti sitä kädellä kiinni. Kotona ostin varmaan kaikki kaupassa myytävät tutit mutta kun ei niin ei. Yökkää vaan kun yrittää laittaa suuhun. Mulla on kyllä kokemustakin jo tutittomasta vauvasta, kakkonen ei syönyt tuttia ollenkaan, ja esikoinenkin vain puoli vuotta. Eipähän tartte taistella sit vieroituksen kans. Vaikka jos sais valita, niin kyllä mä mieluusti tutin antaisin...
 
Kiitos onnitteluista =)

Poika täyttää tällä viikolla kuukauden ja musta tuntuu että tätä aikaa sais jarruttaa,ku nautin niin paljon tästä pikkuvauva ajasta:heart:
Onhan sekin ihanaa kun lapsi kasvaa mutta jotenkin silti haikeeta kun tää "vastasyntynyt" aika alkaa olla ohi.Nyt vielä vauva köllii sohvalla tissillä pitkiä aikoja ja nukahtaakin kainaloon,mutta kun kasvaa niin ei taida enään niin hyvin viihtyä kainalossa nukkumassa:D Tosin en kyllä kauheena kerkee sohvalla vauvan kans kölliäkkään turhia ku miehen isyysloma loppu ja nää meidän päivät on yhtä hulinaa ja juoksemista esikoista kouluun vieden ja hakien.

Oli muuten mahtavaa aikaa tuo miehen isyysloma! Kolme viikkoa sain keskittyä vauvaan ja mies todella hoiti isompia lapsia ja ulkoili heidän kanssaan pitkiä aikoja rakennellen uudet keinutelineet,majan ym. Isompia mustasukkaisuuksiakaan ei 2vuotiaalla ilmentynyt kun sai isänsä huomiota jos minä en kerennyt.Tuli niin hyvä olo ku sai aamulla nukkua pitkään ja mies oli vieny esikoisen kouluun ja otti sit muut ulos,teki ihania ruokia ja tarjoili mulle sohvalle jos imetin siellä... et tuntuu että tuo 3viikkoa lähensi meitä enemmän ku monet yhdessä vietetyt vuodet.Ku ei me kauheena keretä arjessa yhessä olemaan ku toinen kulkee töissä pitkiä päiviä ja mää oon sit väsyny ku hoidan yksin lapset.Mut nyt on niin rakastunut olo taas :heart: jospa tää olo kestäs vaik oon taas yksin ja miehellä alkaa pian ylitytöt ku kiireaika tulee töissä...

Vauvakuume Mehän välillä puhuttiin jopa viidestä lapsesta mut ku aloin oottaa tätä vauvaa niin mies alko puhuun että kyllä nämä lapset nyt on tässä et neljä riittää meille.No välillä raskaana ollessa tuntu et niin riittää ku en jaksa sitä pahoinvointi tai väsyä monen lapsen kans,mut välillä kuiteki tuntu et eikai tää voi olla viimenen.No nyt on olo et kyllä mää EHKÄ jonku 3vuoden päästä voisin haluta sen iltatatähden =) Pitäs miehen kans keskustella ehkäisystä ja samalla aattelin et koitan pehmitellä sitä' ajatukseen vielä yhdestä lapsesta,mut tiedä sitten miten munki aatukset voi muuttua...Vaikka luulen kyllä et mun ikuinen vauvakuume ei lopu ja vähintään sitten kun joku mun kolmesta siskosta alkaa oottaa niin mun kuume nousee niin isoksi et minä ainaki oisin valmis taas vaikka mihin että saan viidennen lapsen.Harmittaa vaan jos mies ei enään halua....

Menkat Mulla kuukautiset alkaa yleensä vasta kun lopetan imetyksen tai kun lopetan yöimetykset.Esikoisesta tais alkaa 10kuukautta synnytyksen jälkeen ku lopetin yö imetykset,mut toisesta alko muistaakseni joskus 1v4kk synnytyksestä ja kolmannesta alkoi 1vuoden ja 5kuukauden päästä synnytyksestä.Aivan huippua olla nuin kauan ilman kuukautisia ja siihen vielä raskausaika päälle jollon ei ollu menkkoja=) raskauksien väleissähän mulla ei oo kerenny tulla sit ku ihan parit menkat ja taas piiitkä raskausaika ja imetysaika ilman niitä.Nytkin kolmannen ja tän neljännen välissä kerkes tulla muistaakseni vain kahdet kuukautiset.

Jälkivuoto kuinka kauan teillä on se kestänyt?
Mulla loppu joku aika sitten ja olinki muutaman päivän ilman sidettä ku vuotoa ei ollut enään tullut siteisiin pariin päivään,mut sit yhtäkkiä kotona kumartuessani tuli sellanen ällö ruskee hyytymä ja sen jälkeen oon vuotanu taas verta,mut nyt vähentyny taas niin ettei yleensä tuu ku vähän jos ollenkaan veskissä käydessä.Mullahan siis 9.10 tulee synnytyksestä kuukausi

vaipoista Meillä kaikille ollu pampperssit parhaita.Liberot näille meidän hoikille vauvoille oli liian leveitä ja ne vuoti ja niistä myös alko peppu punottaa.Nythän meillä vuoti myös pampperssit lähes joka yö mut ku vaihettiin kolmos kokoon niin vuotaminen loppu lähes kokonaan=)
pikkusen nuissaki vaipoissa alkanu peppu punottaa ja oon huomannu saman et välillä se vaippa jää peppuun kii,mut ku en oo vielä parempia vaippoja löytäny... Pitäs ilmakylpyjäki enempi antaa mut hankala ku vauvalla tulee niin äkkiä kylmä

ristiäiset meillä on vasta marraskuussa.pitäs kampaaja aika varata mut en tajua miten sinne pääsen ku vauva on pelkällä rintamaidolla eikä oo vieläkään ostettu rintapumppua tai pulloa.

ihania kuvia oli osa teistä laittanut vauvoista laittasin itekki ku osaisin:whistle: maha kuvakin jäi laittamatta

Onnittelut kaikille naimisiin menijöille :flower:

onnittelut myös jo kastetuille vauvoille ihanista nimistä :flower:

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami
 
Neuvolassa käyty eilen. Tyttö sai rota-rokotteen, eikä hänelle tullut siitä mitään sivuvaikutuksia. Onneksi, sillä varauduin pahimpaan kun hänellä oli kuitenkin niin paljon vatsavaivoja aiemmin. Viime yönäkin nukuttiin klo. 22.30-03.30 ja 03.45-07.45, eli ihan kivat pätkät. Omia univelkoja olen saanut nukuttua kivasti pois.

Painoa neidillä oli jo 5840g (2 vkoa sitten 5155g) ja pituutta 57,9cm, eli 10cm tullut pituutta lisää sitten syntymän!

Mulla kesti jälkivuoto 6 viikkoa. Loppui juuri ennen lopputarkastusta. Nyt odottelen menkkoja alkaviksi, jotta pääsisin aloittamaan e-pillerit. Ja koska en imetä, sain heti aiemmin käyttämieni pillereiden reseptin.

Meillä siis menee edelleen hienosti ja nyt olen päässyt todella nauttimaan vauva-ajasta. Niinpä huomasin eilen uuden vauvakuumeen nostavan päätään, kun tajusin suihkussa ajattelevani millaista olisi tehdä plussa testi ja millainen toisen lapsen odotusaika olisi ja millä nimellä kutsuisimme häntä... :O Mistäs nämä ajatukset nyt sitten tulivat, kun aiemmin olin suunnitellut, että toisen lapsen aika olisi vasta useamman vuoden päästä ja vielä kuukausi sitten en ollut edes varma haluanko olla enää raskaana uudelleen.

Sipsunen & S 8 viikkoa ja 3 päivää :heart:
 
Moikka =) Täällä arki rullaa edelleen ihan kivasti, lauantaina on sitten pojan ristiäiset. Huomen illalla pitäisi papin tulla käymään sopimaan ristiäisasioista. 3 kummia on pojalle tulossa.

Meillä poika syö suurimmaksi osaksi nannia ja sitten pumppaan muutaman kerran pävässä rintamaitoa sen mitä mikäkin päivä tulee niin saa poika ees vähän vastustuskykyä näin tautiaikana. Nytkin pumppu kiinni tississä:D Jätkä vetää sikeitä sitterissä.

1kk neuvola mitat 29.9 oli 4375g ja 55cm. ( synt. 3385g ja 51cm) Eli hyvin kasvetaan ja kehitytään:) Hymyilemään poika oppi 1kk päivänä. Isosiskolle hymyillään kaikista mieluiten ja oikein muikeita hymyjä.

Vauvakuume ei ole ainakaan vielä ja ollaan päätetty että nämä kaksi lasta riittää meille:heart::heart:

jonna ja lauantaina nimen saava pikku minipossu:heart: 5vko ja 6pv
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Lukemassa oon käyny lähes joka päivä, mut oma kirjottaminen on taas vaan jääny.
Täällä arki rullaa ja jonkinlaista rytmiäkin ollaan hommaan saatu. :)

Neiti nukkuu n. 4-6h + 3-4 yössä, eli ihan mukavat pätkät saa itsekin nukkua. Tuo aamuyön pätkä on monesti sikäli levoton, että neiti paukuttelee ilmavaivoja ja vaikka ne eivät hänen untaan häiritse, niin äiti kyllä kuulee sen ähinän ja puhinan.
Ihan kuin olisin omaa tekstiäni lukenu, eli meillä yöt menee aika saman kaavan mukaan. Meillä poju käy nukkumaan n. klo 24.00 ja herää ekan kerran klo 04-06 aikaan. Nyt on tosin muutamana yönä menny vähän pidempäänkin. Ja sit nukutaan toi 3-4h seuraavaan syöttöön. Ja tosiaan meillä kans toi 3-4h väli on välillä yhtä ähinää ja puhinaa, kun ilmavaivat häiritsee. Poika ite kyllä aika hyvin silti saa nukutuksi, mut mä tietenkin aika herkästi herään noihin ääniin.
Tänään kävin itse asiassa ostamassa sitä DDS Junior -maitohappobakteerijauhetta, josta joku puhui. Josko siitä olis meillekin apua noihin ajoittain häiritseviin ilmavaivoihin. Cuplatonia annoin jonkun aikaa, mut se ei oikein meillä toiminu, niin jätin pois.
Ja tosiaan rintamaidolla meillä mennään edelleen, muutamia kertoja oon antanu Nania, kun on tuntunu jääneen vielä nälkä.

Viime viikolla meillä oli molemmilla lääkärintarkastus. Mulla jälkitarkastuksessa kaikki ok. Sain reseptin Cerazetteen, kun aikasemmin käytössä ollutta ehkäisyrengasta ei voi vielä käyttää, kun imettää. Saa nähdä miten noi minipillerit sopii mulle, kun en aiemmin oo sellasia käyttäny. Raskauskilot on nyt suunnilleen kaikki lähteny pois. Viimeset pari kiloa oli kyllä aika tiukassa. Joskin edelleen sais toi paino kyllä jatkaa tippumista. Kymmenisen kiloa kun vielä lähtis, niin alkaisin olemaan ihannepainossa.
Pojalla oli kanssa kaikki ok, lääkäri tuumas, et poika tulee varmasti kehittymään kovaa tahtia. Kovasti oli jo voimaa jaloissa ja seuras koko ajan tarkkaan mitä lääkäritäti teki.
Painoa tuolloin 6 vkon iässä oli 5240g (synt. 3530g) ja pituutta 56cm (synt. 48cm). Eli täällä ollaan myös oltu ruoka-aikaan kotona. :)

Rota-rokotus saatiin myös, eikä siitä mun mielestä mitään ihmeempiä oireita tullu. Muutenkin meinataan ottaa kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotukset. Meillä esikoinen oli mukana siinä pneumokokkirokotustutkimuksessa ja sen kautta sai myös ton rota-rokotteen. Mitään oireita ei sillonkaan mistään rokotteesta tullu. Ja molemmat pojat on meillä myös jo synnytyssairaalassa saanu calmette-rokotuksen, kun mun mies on kotosin maasta, jossa tuberkuloosia edelleen esiintyy.

Jaha, poju heräilee. Täytyypä mennäkin nyt kokeilemaan sitä DDS Junior -jauhetta...

Hendu ja herra A 7 vkoa ja 3 pvää
 
ONNEA KAIKILLE NAIMISIIN AIKOVILLE, TOIVOTTAVASTI SAATTE IHANAT JUHLAT.

Meillä on tähän aikaan yökyöpeli tunnin aikaa : /

Aamulla on neuvola ja tyttö saa sen rota rokotteen.

Vielä ei oo entero rantautunut meille, toivottavasti ei tuukkaan niin saadaan noi ristijäiset järkättyä kivasti.


Vauvakuume.. joo on havaittavissa, mutta onneksi järjen ääni on parempi.

Vaipat, menee liberon 3 ja myös pamberssin 3 jonkin verran se yhä antaa punoitusta joten niitä ei käytetä.
silloin kun ollaan kotona ja kestoja on kuivana niitä käytetään.
Sen oon huomannut että kestot on helpompia käyttää tytöllä.. pojat lorotteli mihin sattuun päin vain ja "kovalla" paineella niin ohivuotoja ilmeni niillä, tytöllä ei ollenkaan.

uuuh.. mulla on sisustus intoa =) uusia keittiön kappoja tekisi mieli ja kukka-asetelmia oon suunnitellut kastetilaisuuteen kun ne kotona järkätään.

Muuten meillä Neiti Kesäheinä on kovin innokkaasti masulleen jo touhumatolla =) ihmettelee peilejä ja helistimiä joita pojat sille esittelee.
Jalkoja yrittää vetää masun alle päin ja nostaa käsillä melkein jo nyrkkejä myöten itsensä kurottamaan ylös ja pää napottaa hienosti.. ihana nappisilmä :kiss:

Suppis ja Neiti kesäheinä ihan kohta 7vko
 
Pari päivää ollaan kokeiltu Huggies-vaippoja ja voin sanoa, että lyhyellä kokemuksella ainakin ovat hyviä! Ovat liberoita kapeampia, ohitsevuotoja ei ole sattunut ja iho pysynyt kiitettävän hyvänä. Meillä tykätään siis myös liberoista, mutta tuo 3 koko on vielä vähä leveä.
 
Pikaseen eiliset neuvolakuulumiset. Eli kasvettu ollaan taas hurjasti. pituus nyt 58,9 cm ja paino 5505 g ja pipo 40
Paino menee kuulemma 0-käyrää ja pituus +1 Että lääkärillekin kelpaa pojun koko:xmas:
Kaikki oli muutenkin mallikkaasti pojalla ja äidillä kans,kun jälkitarkastus tehtiin. Kierukan laitatan sitte kun ollaan papa saatu otettua ja nyt siksi aikaa otin noi cerazetet, kun ollaan ukon kanssa molemmat jo tympäännytty noihin kumeihin.:vampire: Viimeksikin noi pillerit oli alkuun ihan toimivat,mutta sitte kun menkat alkoi, niin vuosinkin ihan koko ajan, niin lensivät sitten nurkkaan. että periaattees noi ei sovi mulle, mutta näin ne viel menee kun imetys on kunnolla päällä.=)

Suppis Toivottavasti saatte kaikki terveeks ristiäisiin mennessä. meillä toi oli aikalievänä 2 vuotiaalla silloin.oisko ollut päivän tai kaks kuumetta ja sit oli ne rakkulat käsissä ja jaloissa ja suussa. Syöminen oli aika heikkoa,mutta syötin sitte sitä mikä vaan maistui. muuten ei menoa paljoa haitannut.

Katjuska ja Nino päivän vajaa 8viikkoa:heart:
 
Jaahas, liekkö alko menkat vai jatkuuko jälkivuoto : / Tuossa pari viikkoa sitten loppu vuoto mutta ollut semmosta kerman väristä. Eilen sitten tuli vaalean rusehtavaa vuotoa suojaan hieman enempi, ja tänään jo sitten verta. Ei kyllä oo mitään kirkkaanpunasta vaan aika tummaa. No pitää kattoa mille mallille menee. Viimeks menkat alko 3kk synnytyksen jälkeen vaikka täysimetyksellä mentiin, ja sopivasti vieläpä äitienpäivänä :LOL: Mutta jospa ne nyt pysys vähintään yhtä kauan pois.

Oon kyllä niin ilonen tuosta neitin yörytmistä kun ei herää ku kerran tai kaks syömään. Eilen meni nukkumaan kyllä vasta 00.30 aikaan, mutta heräs vasta seittemältä syömään ku miehellä soi kello. Liekkö ois sillonkaan vielä muuten heränny. Esikoinen ku heräs 2-3 tunnin välein.

Laitettiin asuntohakemus menemään ja viim marraskuussa saahaan tietää että saahaanko kämppä. Saman vuokranantajan asuntoja ja saman kokonen, ainoastaan vaatehuone ja erillinen vessa puuttuu. Mutta kun se on uus :whistle: Tää nykynen rupiaa olemaan melko kohtuukunnossa kun ikkunat ja ovet vetää. Ja hämähäkkejä on enempi ku laki sallii :x Ja vuokrakin on vielä sama ellei jopa muutaman kympin halvempi :) Mutta kattoopa nyt, oon kyllä niin pessimisti luonteelta että ajattelen ettei kuitenkaan sitä saaha.

Marlin ja Justiina 7vko
 
Pikaseen neuvola kuulumiset:
Painoa 5795 eli 800g oli tullut parissa viikossa
ja pituus 57¨pituutta oli tullut se 1cm
päähä sentti nyt oli 38 .
ja rota-rokote saatiin vielä ei oo alkanut kurnuttamaan siitä.
kortissa lukee: kasvu tasaista. Iho siisti. Kasvoilla ihonpuhdistusnäppyä. Jäntevä & napakka tyttö. täysimetys.

joo ei muuta ilmentynyt tuolle keskimmäiselle kuin se kuume.. normaalisti touhuaa sai aamulla pamolF 250*1.
 
UpsyDaisy hyppäsi paikalle ihan tietämättömänä että tällainenkin ketju on. Plussalla on kyllä tullu käytyä tosi vähän neidin syntymän jälkeen ja ryökäleet muuttivat tän palstanki niin hankalan näköseksi ;) Nooh, ehkä tähän tottuu.

Onpa mulla ainakin ajankulua kun lukasen kaikki kirjotukset läpi, mutta kiva on kuulla kaikkien kuulumisia. Monesti on kyllä ollut mielessä mitähän kellekkin kuuluu.

Meillä neiti on tänään 2 kuukautta ja tänään mennään sitten neuvolaan katsomaan mittoja :) Hyvin on kaikki menny, viime yönäkin tyttö kiskasi unta vaivaset 9 tuntia, että ei voi väsymystä valittaa ;)

Nyt laittamaan esikoista eskariin
-UpsyDaisy
 
Mulla taitaa taas olla jo menkat tulossa, siihen malliin vihloo selkää ja mahaa :kieh: Oishan nuo saaneet olla pois, n. pari viikkoa sitten loppui jälkivuoto... Mulla alkanut menkat joka kerta pari kuukautta synnytyksestä vaikka oon täysimettänyt.
 
Ois kyllä tosiaan kiva kuulla kaikkien odotuspuolella olleiden kuulumisia=) Eihän tälle palstailulle oo enää niin paljoo aikaa kuin silloin kun vauvat vielä masussa köllivät,mutta jotain pientä pitää aina päästä huikkimaan tänne.:whistle:

Meillä ei meinattu mennä yöllä nukkumaan ollenkaan. Mahassa ilmeisesti kiersi pikkuisella ja ei meinannut millään rauhoittua. Aina kun kaveri irrotti otteen tissistä ja yritin siirtää häntä,niin taas alko ähinä ja huuto.: / No kyllä sit puolenyön jälkeen joskus rauhoituttiin.

Jahas...pitää taas mennä:wave:

Katjuska ja Nino 8 vkoa:heart:
 
voi boring miten tylsä päivä! ois ehkä jotai hyödyllistä tekemistäkin mut ku ei vaan nyt nappais.. viduttaa olla aina vaan himas ja siivota! ja jotenki väsyttää ihan törkeesti koko aika, viime yönäki nukuin yli 10h ja silti aamulla väsytti herää (tietty heräiltiin syöpöttelemään välillä), tosin voi olla suoraan verrannollista siihen ettei huvita tehä mitään ni alkaa väsyttää.. Ihana ku toi 3v tulee "kohta" kotiin ku ei ton pikkuipanan kaa tuu lähettyy ees pihalle niin usein ku jaksa samaa rinkii vaan kävellä.. on taas tällanen asennevamma elämä:D

RAKKAUDESTA ÄITI: kateellisena luin noista sun menkkojen alkamisista -mulla kaikista alkanu parin kk sisään vaikka imettäny. reilu peli on perseestä :LOL:

Maanantaina jicon neuvola ja keskiviikkona jälkitarkastus -pijii,on ees jotai ohjelmaa ens viikolle.. * etsii elämää.... error error error..... * :headwall: :D
 

Yhteistyössä