<3 Huhtikuiset 2011 <3

mullakaan ei oo neuvoja pottailuun ku meillä se sujuu nii hyvin. Tai ollaan käytetty aina vaipan vaihdon yhteydessä potalla ja sillon ku esim piereskelee kovasti ja on sen näkönen et kohta tulee. Ollaan jo alle vuoden iästä tehty tota ehkä 9kk eteenpäin jos oikein muistan. Joskus tulee pissa tai kakka ja joskus ei. Mut kyllä kiltisti istuu hetken ainaki potalla ja usein sinne tulee jotai. Menee joskus iteki hakkaan veskin ovea ja jos tajuan nii vien sen potalle. Joskus aattelen et se on vaa kiukkua/uhmaa ja en huomioi ja sit voiki olla kohta vaippa täynnä :D

Meillä oli neuvola nyt 1v 4kk nii tyttö oli 79cm ja 10,8kg :) Vähän miinuksella pituus ja paino vissii normissa tms. "hurmaava tyttö" lukee kortissa :D
Kehutaaks teidän neuvoloissa kokoajan noihin neuvolakortteihin et ihana/sulonen/iloinen/hurmaava tms vauva?

Muutenki oon miettiny tota vauvan/lapsen kehumista mitä tulee kokoajan et onko se vaan small talkkia tai semmosta kaikkivauvatonihania juttua vai onko jotku (mun tietty ;D) Vaan niin ihania? Kyl mä tunnustan iteki kehuvani vaikkei oikeesti tunnu ihan niin ihanalta vauvalta jonku toisen vauva.
 
Mutta tuossa kuvassa teidän neiti kyllä näyttää reilusti meidän poikaa pidemmältä ja poika oli 1v neuvolassa 77cm ja nyt sellanen sinne päin mittaus vähän ehkä alakanttiin oli 82cm. Meillä seuraava neuvola vasta lokakuussa, niin saa vasta sitten varmoja mittoja. Mun neuvolassa poika kävi kyllä vaa-alla seisomassa ja tais olla 11.8kg tai jotain sinne päin :)
 
Meillä on nyt n. viikko takana lastensängyssä nukkumista ja kahtena aamuna on tullut ovella vastaan, muuten ei ole sängystä itse noussut pois. Aamuisin poika huutaa sängystä merkiksi että on herännyt ja hänet pitää kantaa sohvalle heräilemään :D
 
Onnee masuilija. <3 Ehtikö siinä ees jännittää miten menee ku ei ollu kun iskä paikalla? Menittekö sit kuitenki lääkäriin ja jäittekö vielä sinne yöksi tms vai samantien kotii?
Mitäs isoveli tuumas :D

Meillä on nyt sitte ihan oikee lastensänky. Ostin huutiksesta ja kun se oli vaaleensininen nii maalasin ite punaseks. Voisin pistää kuvanki tänne. Nyt on hyvin alkanu nukkuun yöt ja ei enää kuudelta nouse vaan seiskaan tänäänki saatii nukkua (tai mä pitempää ku oli miehen vuoro nousta tytön kans :))

Tänään tuli kesken päivää eka lääkärin toteama migreenikohtaus. Lähdin siis kesken päivää töistä pois ja ku sain ajan melkei heti nii kävin hakee saikkutodistuksen. Reseptin kirjotti mut ei vielä antanu migreenidiagnoosia mulle, mut jos näitä alkaa tulee enempi nii sitte tulee. Mun äitillä on ollu aika paha migreeni nii sieltä sit varmaa periytyny. Kesällä tuli kans yks iso kohtaus mikä aika varmasti oli sit tota kans.

Minkä kokoset kengät teillä menee muksulle? Meillä on 23 syyskengät ja 24 kuomat ostin talveksi. Jollain mitalla yhessä kenkäkaupassa näytti et ois ollu 21kokoset kengät nyt hyvät mut ei kyl voi olla ku 22 on pieni jo..

 
Viimeksi muokattu:
Mies kävi nakkaa esikoisen naapuriin kun vauvan pää jo näkyi ja juos äkkiä takasin ja jos olis tullut pari sekuntia myöhemmin olis tyttö tippunut lattialle, eli mies sai just kädet alle ja kun vauva oli just tullut ulos naapurin nainen tuli meille, oli jättäny esikoisen poikansa kanssa. Ja ei todellakaan ehtinyt jännittämään meneekö kaikki hyvin. Synnytyksen kestoks on laitettu 30min. Hätäkeskuksesta ohjeisti että mut pitäis saada makaamaan kun synnytin seisaaltaan, ei mitenkään oltais päästy meidän vessasta eteiseen ilman naapurin naista, kun napanuora oli kiertyny jotenkin niskan takaa ja käden alta niin oli tosi vähän liikkuma varaa.

Isoveikka on hienosti ottanut uuden pestin vastaan <3 Mieltä osottaa äitille ja isille, mutta ei onneks vauvalle :) Tänä aamuna kävi vauvaa halailemassa ja tykkää katella vauvaa ja silitellä <3



Hei kiva, että teilläkin sujunu hyvin lastensänkyyn siirtyminen :) Meillä kanssa nyt parisen kuukautta siinä nukuttu ja kun siinä on enemmän tilaa kun pinnasängyssä niin poika hukkaa unissaan tutin ja rievun eikä löydä niitä ite niin pitää siellä käydä 2-3kertaa yössä. Tutista pitäs varmaan siis vierottaa, mutta ei ihan vielä kun vauvakin valvottaa yöllä.

Meillä kanssa nyt välikausi kengät 23 ja nuo menee luultavasti talvellakin villasukan kanssa kun on tosi paksut.

Huh mikä aamu meillä ollut, mies läks tänään takas töihin ja minä sit oon yrittäny pähkäillä miten kaiken sais helpoiten hoidettua :) Onneks sain kaverilta liinan lainaan joka on ihan huippu :)
 
  • Tykkää
Reactions: HappyFeet
Täällä on ilmeisesti joku rokko kaverina. Ihan semmosia hyttysenpiston näkösiä tai nokkosen pistämiä ympäri kehoa. Voi olla nokkosrokkoa tai sit vauvarokkoa tai jotai muuta. En vielä oo tuon takia vieny lääkäriin vaa aattelin kattoo vähä et leviääkö tai lähteekö pois tms. Nuhaa ja yskää on ja kuumettaki on ollu joku päivä sitten..

muuten normiarkea, kiukuttelua enempi ja vähempi.
 
Oliko kivatkin ristiäiset/nimiäiset? Joo aika kivalta vaikuttaa tääki sivu on sun ja mun juttelua :D Ja sä vielä se aktiivisempi vaikka sulla on jo kaks muksua ja mulla vaa yks joka ei oikeesti ees vie kaikkea aikaa :D

Mutta mitäs tänne meille. Kovasti tullu sanoja ja muutaman sanan lauseita tytöltä. "isi meni töihi" "äiti osta tämä" Puin sille yks päivä puseroo päälle ja ku pää oli vielä piilossa nii sanoin et missä oot, niin tyttö vastas et "täällä hukassa" :D Ässä on tullu jo pitemmän aikaa sillai ihanasti suhisee. Muutaman kerran on kokeillu ärrääki. Mun on vaikee vaa opettaa sitä sanoon ärrää ku en ite osaa sanoo sitä oikein. Eli ärrävikanen oon. Mut eiköhän se sen opi jos ei äitiinsä tuu :)

Pituutta oli tullu kivasti ja painoo. On semmone normipallero nollakäyrän tietämissä.
Mpr-tehoste saatiin tossa viikko pari sitte, mut ei tullu onneks siitä enää mitään ihmeempiä oireita. Aattelin et tulis lämpöö mut ei onneks.

Mulla on tää meidän ketju linkkinä tossa kirjanmerkeissä, niin tulee kyl tätä kautta mentyä tonne yleisiinkin nii käyntikertoja tulee multa ainaki paljon. Ei muka vaa oo mitään kerrottavaa ja sit ku oiski nii ei muka ehi.

Ootteko joululahjoja jo hommannu? Mitäs muksut saa lahjaksi? Mä haluisin ostaa leikkikeittiön, mut en tiiä millasen. Puisen haluun ehdottomasti, mutta sit semmone retrokeittiö esim toysrussissa näyttää tosi hienolle, mut on vähä pieni kuiteki ku käytii kattoo livenä. Yhtä ihan superhienoo pastellikeittiöö ei saa suomesta kohtuuhintaan ja ulkomailta ku tilaa nii osa ei ees toimita suomeen, ja toisissa tulee niin kalliiksi taas.. Saa nähdä pitääkö sortua ikean keittiöön.
 
Viimeksi muokattu:
Ristiäiset oli kivat :) Ei mitään erikoista.

Voi kun teillä puhutaan jo paljon, meillä sanotaan maitoa aitoksi ja kaikki muu onkin sit äityjä :D Mutta kyllähän tuo kerkiää vielä puhumaan :)

Meiltä jäi n. viikko sitten unitutti kokonaan pois eikä kertaakaan oo sen jälkeen heräillyt öisin :)

Joo kaksi keskustelua tää tuntuis olevan :D Mun kun tulee joka päivä käytyä koneella niin vilasen samalla tännekkin.

Joululahjoja oon kovasti miettiny mitä ostaisin, mutta ei ihan oikeesti nyt leikkaa yhtään. Kun ei toi poika tarvii mitään. Ehkä jotain auto leluja lisää, nekun on meillä ihan pop. Kummitäti on ettiny sellasta piirustus alustaa, tiiäkkö missä on se kynä kiinni ja voi piirtää ja sit kumittaa ja aina piirtää uusiks? osasinko selittää taas tosi sekavasti :D Mietin kanssa sitä brion hellaa että sen ostais mutta poika ei serkkutytöjen hellaa edes vilkassut niin taitaa olla turha hankinta.
 
Ano
Heippa!
Meidätkin voi lisätä listaan! Mulla tyttö 08.04. syntynyt :) Itse oon 23-vuotias kotiäiti ja yh.

Meillä puhutaan PALJON, vaikkakin epäselvästi. Just yks päivä käytin yhtä kirjaa läpi missä on kuvia huonekaluista ja eläimistä ja ruoista ymymym. Ja tuo nimes mulle melkeinpä kaikki. Siinä mietin, että paljonkohan tuo puhuu niin, etten mä vaan saa selvää o_O
50+ sanaa tuli 1,5v neuvolassa.

Me asustellaan Espoossa päin, onko kukaan jossain hollilla jos ihan vaikka treffais joku päivä? :)
 
Tervetuloa Ano :)

Meillä hyvin sujuneet pottailut on nyt keskeytyny. Ei suostu enää potalle tekemään mitään. Tais tulla traumat ku näki pytyllä ollessa kakan tulevan :D Hirvee huuto ja paniikki alko sillä heti ku näki. Tai sit se johtuu siitä et päiväkodissa tytön merkki on perhonen ja jollaki toisella on nalle ja meillä on kotona sit toi baby björnin potta jossa on nalle. Vois kokeilla pistää siihe perhosen kuvan päälle...
 
Meillä on nyt pojalta jätetty unituttkin kokonaan pois ja yllättäen nyt Eelis tuli kipeeks ja tutista totisesti olis apua. Noh hyvin on menty ilman sitäkin, ei oo kertaakaan yöllä heräänny itkemään tutin perään :) Eelis on niin ihana isoveikka Emmiinalle vaikka välillä kiusaakin ihan todena teolla.
 
Pitihän se munki tulla täällä käymään pitkästä aikaa(kiitos masuilijan). Olin jo "alkuperäisissä" huhtikuisissa mut siirryin sit sinne faceen täältä. Olin raskaana masuilijan kanssa samaan aikaan joten meillä onki nyt kaks saman ikäistä lasta :D mulla tosin muutama muukin eli yhteenä 5. Huhtikuisen piti olla viimeinen mut kai mä siitä sillon joskus kävin toisessa pinossa kertomassaki et kierukka vähän petti ja ihana tyttö syntyi 4.10.2012. Kiirettä pitää kyllä.

Neliapina ja huhtikuinen 1.5.2011
 
  • Tykkää
Reactions: masuilija.
Moikka vaan kaikki :wave: Min äkin liittyisin porukkaan mielelläni, lukemassa olen käynyt täällä aina välillä. Kuuluin niihin huhtikuisiin 2011 sekä odotus että vauvaryhmässä täällä kaksplussalla. Poika siis syntyi 26.4.2011 ja on kolmas lapsi.

Mitähän muuta. Yksinhuoltaja olen ja päivät on erittäin vauhdikkaita. Tämä pienin on hyvin vilkas tapaus. Puhetta ei tule mutta vauhtia riittää senkin edestä. Neuvolassa viime viikolla lääkäri vain pyöritteli päätään kun tämä hurrikaani saapui huoneeseen. Puhetta pitäisi tulla jo edes joitakin sanoja mutta kai se tuosta käynnistyy. Isommilla lapsilla on molemmilla ollut dysfasiaa pienempänä mutta puhuivat kyllä jo muutamia sanoja tämä ikäisenä. Ehkä jotain kymmenisen sanaa oli molemmilla. Tai no on tällä vauhtiveijarillakin yksi sana: kii-kaa :D

Sairastumisilta ollaan säästytty aika hyvin mitä nyt jokunen räkätauti ollut ja joskus kuumetta. Allergioitakaan ei näyttäisi olevan. Ruoka maistuu vaihtelevasti mutta yleensä aika hyvin. Puuron syömisen lopetti kuin seinään tuossa 1 vee korvilla. Mutta kasvaa se jogurtilla ja leivälläkin. Nyt 1 v 7 kk neuvolassa oli 89 cm pitkä ja 12,2 kg. Itse olen ihan pätkä alle 160 cm mutta isukki on sitten about 186 cm.

Arki on aika uuvuttavaa usein mutta näin nyt mennään. Huono nukkuja on poika ollut koko ikänsä, nyt mennyt pari viikkoa niin että on herännyt vain kahtena yönä. Tätä ennen meillä oli ihan viikoittain joitakin öitä että valvoskeltiin parikin tuntia putkeen. nyt koputtelen joka päivä puuta eli omaa päätä ;) jotta tilanne jatkuis yhtä hyvänä. Rytmi on hyvin säännöllinen. Illalla nukahtaa klo 19-20 ja aamulla herää klo 6-7. Päiväunet 1,5-2 t.

Onnea kovasti kaikille uuden pikkuisen saaneille :heart: ja vielä piti kommentoida vaikka mihin mutta ajtus hukkui :confused: Mutta palaillaan =)

Syyslaulu ja "pikku" O
 
Tervetuloa syyslaulu kuten näkyy niin palsta on todella hiljainen :) Mutta minä täällä käyn ainakin päivittäin kurkkaamassa onko kenenkään kuulumisia.

Meilläkään Eelis ei vielä sanokun aito=maito. Kaikki on meillä äityyyy, aina kun sanon että isi tulee niin kauhee huuto alkaa äityyy äityyy äityyy :D

Meillä on opittu hetki sitten hyppimään tasajalkaa ja kova on poika tanssimaan, niinkun on aina ollut :) Kovasti Eelis ymmärtää mitä sille sanoo, jos tekee pahuuksia niin tosi tarkkaan pitää selittää miksi niin ei saa tehdä ja sitten kiusan teko loppuu, PAITSI pikkusiskoo kiusais minkä ehtis. Eilen illalla Eeliksellä iski halipula ja hirmusesti siskoa halaili <3

Kyllä tää parivaljakko vaan pitää meidät kiireisinä :) Rauhallista joulun aikaa kaikille (rauhallistapa joo :D )
 
Täällä on selvitty joulureissusta kotiin. Kauhee kasa leluja tuli ja kävinpä samantien läpi lastenhuonetta et mitä heittäis myyntiin/ottasko kirppispöytää niille.

Nukkumaanmeno tuntuu nyt ekana iltana olevan vaikeeta reissun jälkeen... huoh..

Saa nähdä mitä syömisten kanssa tulee oleen kun reissussa sai herkkuja niin paljon ja ei ollut mitään rytmiä syömisten kans.
Muutenkin on tyttö alkanut "sylkemään" ruuan välillä ulos suusta ja heittämään lusikkaa/haarukkaa lattialle ja kaataan välillä maitomukia. Täytys alkaa siihenki puuttumaan heti ekasta kerrasta pois pöydästä ja sit ootellaa seuraavaan ruokailuun. Vielä oon koittanu tuputella sille ruokaa ku ei tosiaa meinaa mitää syödä ku nakkeja ja herkkuja.

Alotettiin nyt "vuosi ilman karkkia" projekti joten tuskin niin paljon enää tytöllekään tulee mitään nameja ostettua.. Ja jos tosiaa jaksais kuunnella sitä nälkä huutoo pari päivää niin ehkä se helpottais sitte tohon sylkemiseen ja kaateluun ja heittämiseen...

Uhmaikä siis täällä nostelee päätään kovasti..
 
Meille kanssa pukki ttoi hirmusen kasan paketteja. Mutta kaikki onneks vain tarpeellista :)
Meillä ollu uhmaa jo n.9kk eikä loppua näy, senkun vaan koko aika pahemmaks menee. Muuten poika sopeutunu siskon syntymään hyvin :) Me ollaan neidin kanssa nyt keskussairaalalla maidonaltistuksessa ja aikaani kulutan tänne rustaamalla kun neiti posottelee unia tuolla jo toista tuntia :D

Eelis on oppinut riisumaan ja pukea osaa kypärämyssyn ja hatun :) kylpyyn osaa laittaa itse aineet ja sanojakin on alkanut tulemaan mm. Heippa, heihei, aito (maito), sss (isi), äity (äiti) ja kaikkia hyihyi ohhoh hohoijaa yms. Niin ja kakka kun tulee sanoo ohhoh ja taputtaa pyllyä :D meillä siis edelleenkin pottailu yhtä pelleilyä. Kengät Eelis osaa itse laittaa jalkaan. Ja rasvat levittää itse poskiin. Syöty meillä on jo pitkään itse haarukalla. Meillä vierotettiin tutti pois ja enää ei öisin heräillä niin että tarvitsisi pojan huoneessa käydä :) lempileluja on pikkuautot ja pikkuautot ja pikkuautot :)
 
Multa on ihan päässyt unohtumaan tämä ketju kaikessa arjen tohinassa, pöh. Just täällä suunnittelen tytön ens kuussa olevia 2v- synttäreitä ja sitten tuli jotenkin Kaksplussan nettipalsta mieleen ja sitten tää ketju :-D

Meillä menee tytön kanssa muuten hyvin, mutta uhmaa ollut jo useampi kuukausi ja tosiaan vaan pahenemaan päin, hermot on kireellä monta kertaa päivässä, vaikka tietääkin, että ei tuo tyttö pahuuttaan mitään tee ja että uhma kuuluu normaaliin kehitykseen. Myöskään pottailu ei meillä onnistu, edelleenkään. Tyttö nukkuu edelleen pinnasängyssään meijän sängyn vieressä, mutta on oppinut nyt -vasta, tiedän- nukahtamaan itsekseen ilman silittelyjä tms., mutta makaan siinä meijän sängyllä ja odotan, että tyttö nukahtaa. Tyttö alkoi puhumaan vuoden alussa oikein urakalla, ja nyt tulee jopa 6 sanan lauseita ihan selvästi! :)

Mutta hei, millaiset synttärit 2-vuotiaillanne on ollut tai tulee olemaan? Vietetäänkö ihan perhepiirissä vai joko on myös kaverisynttärit? Mitä tarjottavia, entä jos on kaverisynttärit, pitäisikö jotain ohjelmaa olla, vai riittäiskö ihan ruokailu ja vapaa leikki? Ideoikaahan mun kanssa, näitä juttuja oon tänään pohtinut :)
 
Ai niin, meijän tyttö tykkää edelleen tanssia tosi paljon ja muskarissa käydään ja kotona musiikit soi muutamaa taukoa (=äiti ei jaksa koko päivää kuunnella :D ) lukuunottamatta koko päivän. Pikku Kakkosta ja muita lastenohjelmia tykkää tosi paljon katsoa, mutta yritetään vähän rajoittaa, ettei nyt koko aikaa katsois kuitenkaan.

Tasajalkaa tyttö on osannut hyppiä jo puolisen vuotta ja itse syö tosi hienosti. Nokkamuki on silti vielä käytössä useimmiten, koska muuten tyttö kaataa kaiken juoman päällensä, siis ihan tahallaan. Osaisi kyllä jo juoda perusmukistakin.

Tyttö tunnistaa jo numerot 1-10 sekä kaikki perusvärit. Tunnistaa tekstistä myös oman nimensä sekä sanat äiti, isi, mummu, koti, hei, moi ja söpö :heart:

Ja lempparileluja on legot, ihan ehdottomasti.
 
Kiva kuulla muistakin pitkästä aikaa :)

Meillä Eelis ymmärtää aivan kaiken mitä hälle sanoo, esim. hae vessasta sukkahousut, vie tuttipullo keittiönpöydälle, vie sukat pyykkiin. Aivan siis kaiken ja nämä myös tekeekin, mutta sanoja tulee muutamia.
Mitä nyt nopsaan mieleen tulee niin pallo, paaja (banaani) aito (maito) äittä (äiti) sss (isi) pipo, vaippa, vauva, ato (kato). Koko aika meillä huudetaan ato ato :D

Synttärit meillä on ihan perus sukusynttärit ja pari lähintä kaveria tulee käymään. Ohjelmaa en virittele.

Meillä nukutaan lastensängyssä omassa huoneessa jo reilut vuoden päivät oltu omassa huoneessa. Eihän siitä tulis mitään jos me kaikki nelisteen oltas samassa huoneessa :D
ihan tavan mukista juodaan vaikka kans alkuun sotkettiin ja urakalla.
Uhma on kova ollut 1v asti ja nyt pelkästään pahenemaan päin, tuon siskon syntymän jälkeen. Huomioo hakee kaiken maailman kolttosilla.
Meillä kans tasajalkaa hypitty pitkään en edes muista kuinka kauvan :D Ja yhdellä jalalla osaa seistä :) Meillä kanssa syödään todella siististi.
Niin ja meillä kans tanssia poika ollut pienestä asti ja edelleen lanne keinuu todella sulavasti :D Lisäksi meidän pojuli on TODELLA kova cheek fani ja sitä "räppää" eli sillein ähisee mitenkä cheek:kin tekee aina välissä :D Sai joululahjaks cheekin levyn mummilta ja se on kohta kuunneltu puhki :)
Nyt on alkanut sopeutumaan pikkusiskoon ja ihan omat pöyhkötyksetkin jo löytyy <3 Toki se sisko ei oo aina se kivoin asia, veihän se sentään mun rakkaan äipän.
 

Yhteistyössä